Thumbnail
Η απόφαση στο ΙΕΠ

Α. Προς το παρόν οι τελικές εξετάσεις να συνεχίσουν να οργανώνονται πανελλαδικά με κοινά θέματα .

Β. Η μετάβαση σε μία άλλη μορφή, αμιγώς ενδοσχολικών εξετάσεων πρέπει να γίνει με προσεκτικά, καλά σχεδιασμένα βήματα.

Γ. Υπό αυτό το πρίσμα, σε βάθος χρόνου και όταν ενισχυθεί η εκπαιδευτική διαδικασία, αποκτήσει πάγια, ανεξάρτητα και αυτόνομα χαρακτηριστικά και γίνει αποδεκτή από την κοινωνία θα είναι δυνατόν οι τελικές Πανελλαδικές Εξετάσεις να αντικατασταθούν από τις ενδοσχολικές εξετάσεις ή και από εργασίες που θα κάνουν οι μαθητές και μαθήτριες για τη λήψη του Απολυτηρίου. Αυτό θα προτείνει, σύμφωνα με πληροφορίες, η Επιτροπή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η οποία θα συνεδριάσει την Πέμπτη (σ.σ. αναβλήθηκε η προγραμματισμένη συνεδρίαση για Τρίτη) , παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, με θέμα : Αναβάθμιση του Λυκείου και του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση..

Η Επιτροπή , σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, εισηγείται επίσης: 1ον. Το Εθνικό Απολυτήριο να αποτελεί εισιτήριο για την εισαγωγή στα ΑΕΙ

2ον .Για την απόκτηση του Απολυτηρίου θα παίζουν ρόλο δύο παράγοντες:

-ο προφορικός βαθμός των δύο τετραμήνων

- η συμμετοχή στις τελικές εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα

- ο βαθμός που θα πετυχαίνουν οι μαθητές στις εξετάσεις θα προσμετράται σε ποσοστό 20% στον βαθμό του Απολυτηρίου -το υπόλοιπο 80% θα προσμετράται από τα δύο τετράμηνα της Γ' Λυκείου.

Η Επιτροπή εισηγείται:

-Τη δημιουργία μιας κοινής Α’ τάξης Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου με πολυκλαδικό χαρακτήρα.

-Στη Β΄ και Γ΄ τάξη Λυκείου δραστική μείωση του αριθμού των μαθημάτων με στόχο τον εξορθολογισμό του προγράμματος σπουδών. Για τη Β΄ Λυκείου η Επιτροπή προτείνει να διατηρηθεί ένας ισχυρός κορμός υποχρεωτικών μαθημάτων που θα παρέχουν στους μαθητές ένα κρίσιμο φάσμα γνώσεων πριν προβούν στη Γ΄ Λυκείου στην επιλογή πιο συγκεκριμένης επιστημονικής κατεύθυνσης.

Στη Γ’ Λυκείου, η Επιτροπή εισηγείται τα υποχρεωτικά μαθήματα περιορισμένα με έντονη την παρουσία των μαθημάτων συγκεκριμένης κατεύθυνσης. Δίωρα μαθήματα Τέλος η Επιτροπή προτείνει

-Αύξηση των ωρών διδασκαλίας μαθημάτων στη Β και Γ Λυκείου σε συγκεκριμένα μαθήματα, με τροποποίηση του ωρολογίου προγράμματος ώστε τα διδακτικά αντικείμενα να υπαχθούν στις ευρύτερες επιστημονικές τους περιοχές και να διδάσκονται εντός ενοποιημένων πεδίων.

-Η λογική αυτή, σύμφωνα με την Επιτροπή, μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα εάν τα ενοποιημένα πεδία διδάσκονται σε μεγαλύτερες χρονικές ενότητες. Για παράδειγμα μπορεί να καθιερωθεί συνεχές δίωρο αντί για μία σχολική ώρα των 45 λεπτών

.Α. Προς το παρόν οι τελικές εξετάσεις να συνεχίσουν να οργανώνονται πανελλαδικά με κοινά θέματα .

Β. Η μετάβαση σε μία άλλη μορφή, αμιγώς ενδοσχολικών εξετάσεων πρέπει να γίνει με προσεκτικά, καλά σχεδιασμένα βήματα.

Γ. Υπό αυτό το πρίσμα, σε βάθος χρόνου και όταν ενισχυθεί η εκπαιδευτική διαδικασία, αποκτήσει πάγια, ανεξάρτητα και αυτόνομα χαρακτηριστικά και γίνει αποδεκτή από την κοινωνία θα είναι δυνατόν οι τελικές Πανελλαδικές Εξετάσεις να αντικατασταθούν από τις ενδοσχολικές εξετάσεις ή και από εργασίες που θα κάνουν οι μαθητές και μαθήτριες για τη λήψη του Απολυτηρίου.

Αυτό θα προτείνει, σύμφωνα με πληροφορίες, η Επιτροπή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η οποία θα συνεδριάσει την Πέμπτη (σ.σ. αναβλήθηκε η προγραμματισμένη συνεδρίαση για Τρίτη) , παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, με θέμα : Αναβάθμιση του Λυκείου και του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση..

Η Επιτροπή , σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, εισηγείται επίσης:

1ον. Το Εθνικό Απολυτήριο να αποτελεί εισιτήριο για την εισαγωγή στα ΑΕΙ

2ον .Για την απόκτηση του Απολυτηρίου θα παίζουν ρόλο δύο παράγοντες: -ο προφορικός βαθμός των δύο τετραμήνων

- η συμμετοχή στις τελικές εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα

- ο βαθμός που θα πετυχαίνουν οι μαθητές στις εξετάσεις θα προσμετράται σε ποσοστό 20% στον βαθμό του Απολυτηρίου

-το υπόλοιπο 80% θα προσμετράται από τα δύο τετράμηνα της Γ' Λυκείου.

Η Επιτροπή εισηγείται:

-Τη δημιουργία μιας κοινής Α’ τάξης Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου με πολυκλαδικό χαρακτήρα.

-Στη Β΄ και Γ΄ τάξη Λυκείου δραστική μείωση του αριθμού των μαθημάτων με στόχο τον εξορθολογισμό του προγράμματος σπουδών. Για τη Β΄ Λυκείου η Επιτροπή προτείνει να διατηρηθεί ένας ισχυρός κορμός υποχρεωτικών μαθημάτων που θα παρέχουν στους μαθητές ένα κρίσιμο φάσμα γνώσεων πριν προβούν στη Γ΄ Λυκείου στην επιλογή πιο συγκεκριμένης επιστημονικής κατεύθυνσης.

Στη Γ’ Λυκείου, η Επιτροπή εισηγείται τα υποχρεωτικά μαθήματα περιορισμένα με έντονη την παρουσία των μαθημάτων συγκεκριμένης κατεύθυνσης. Δίωρα μαθήματα Τέλος η Επιτροπή προτείνει

-Αύξηση των ωρών διδασκαλίας μαθημάτων στη Β και Γ Λυκείου σε συγκεκριμένα μαθήματα, με τροποποίηση του ωρολογίου προγράμματος ώστε τα διδακτικά αντικείμενα να υπαχθούν στις ευρύτερες επιστημονικές τους περιοχές και να διδάσκονται εντός ενοποιημένων πεδίων.

-Η λογική αυτή, σύμφωνα με την Επιτροπή, μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα εάν τα ενοποιημένα πεδία διδάσκονται σε μεγαλύτερες χρονικές ενότητες. Για παράδειγμα μπορεί να καθιερωθεί συνεχές δίωρο αντί για μία σχολική ώρα των 45 λεπτών.

Πηγή: diorismos.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

enorgani
Ενόργανη Γυμναστική: Η προκήρυξη Πανελλήνιων αγώνων για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ
Προκήρυξη Πανελλήνιων Αγώνων Ενόργανης Γυμναστικής, Ρυθμικής Γυμναστικής και Τραμπολίνο των ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ., σχολικού έτους 2023-2024
Ενόργανη Γυμναστική: Η προκήρυξη Πανελλήνιων αγώνων για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ