Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αρχική >

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Ετήσιο πρόγραμμα στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση 450 ωρών


Δημοσιεύτηκε: Τετάρτη, 12 Απρίλιος, 2017 - 13:45 | Στην Κατηγορία:

Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Τα Προγράμματα Ψυχικής και Κοινοτικής Υγείας του πανεπιστημίου Αιγαίου ανακοινώνουν την έναρξη  της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων για την εισαγωγή στο Ετήσιο Πρόγραμμα Επιμόρφωσης- Εξειδίκευσης 450 ωρών, με τίτλο "Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ)"

Οι ενδιαφερόμενοι έχουν περιθώριο έως τις 15 Μαϊου 2017 να υποβάλλουν την αίτησή τους ώστε να το παρακολουθήσουν.

Πρόκειται για επιμορφωτικό πρόγραμμα, που σκοπό έχει τη θεωρητική και εμπειρική εξειδίκευση εκπαιδευτικών (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), φοιτητών και άλλων επιστημόνων στις σύγχρονες τάσεις της Ειδικής Αγωγής και τον εμπλουτισμό των γνώσεων, που απαιτούνται, προκειμένου να είναι σε θέση να διαχειριστούν με αξιοπιστία και θεωρητική  επάρκεια όλες τις κατηγορίες ατόμων με ειδικές ανάγκες και μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες σε παιδαγωγικο-διδακτική και συμβουλευτική βάση. Η επιμόρφωση περιλαμβάνει ενότητες: διδακτικής και παιδαγωγικής μεθοδολογίας, ψυχολογικής και συμβουλευτικής υποστήριξης αναπήρων ατόμων, γονέων και δασκάλων, αξιολόγησης, διάγνωσης.

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Oι συμμετέχοντες, ολοκληρώνοντας επιτυχώς το πρόγραμμα, αναμένεται:

Α. Σε επίπεδο Γνώσεων:

      Να κατανοήσουν το θεσμικό πλαίσιο της Ειδικής Αγωγής στη χώρα μας

      Να γνωρίζουν και να διατυπώνουν σχέδια διαφοροποιημένης διδασκαλίας, μέσα από τον ορθολογική κατάρτιση συναφών προγραμμάτων σπουδών.

      Να γνωρίζουν και να καταγράφουν τη συμβολή των βιωματικών τεχνικών και ενεργητικής μάθησης.

      Να αναγνωρίζουν και να προσδιορίζουν τα όρια της συμβολής της ψηφιακής τεχνολογίας   στην εξέλιξη και  πρόοδο των μαθητών με ε.α.

Β. Σε επίπεδο Ικανοτήτων:

      Να οργανώνουν και να εφαρμόζουν σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, προσαρμοσμένες στις πραγματικές ανάγκες του ευαίσθητου αυτού μαθητικού πληθυσμού (μαθητές με ε.α.)

      Να συντάσσουν ολοκληρωμένα σχέδια συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικού και ειδικών (λογοθεραπευτή, φυσικοθεραπευτή, εργοθεραπευτή, παιδοψυχολόγου)

      Να αξιοποιούν παιδαγωγικά τις Νέες Τεχνολογίες και να  ενισχύουν τη συμμετοχή των μαθητών μέσα από στοχευμένες τεχνικές ενεργητικής μάθησης.

Γ. Σε επίπεδο Στάσεων

      Να απομυθοποιούν νόρμες και κοινωνικά status για αυτή την κατηγορία  μαθητών.

      Να προωθούν το διακύβευμα της ισότιμης πρόσβασης και ευκαιριών για όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές

      Να διαμορφώσουν κουλτούρα ανεκτικότητας  στο «διαφορετικό»

ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ-ΟΦΕΛΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ

Α. Ενισχύουν το βιογραφικό και το επιστημονικό τους «οπλοστάσιο» με ακαδημαϊκού τύπου σπουδές (μη τυπική εκπαίδευση), από το ΠΡΩΤΟ στη σχετική αξιολόγηση Ελληνικό Πανεπιστήμιο.

Β. Πριμοδοτούνται ως αναπληρωτές με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, ή αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου, ή ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,  Τμήματα Ένταξης Σχολείων Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ), και προγράμματα Παράλληλης  Στήριξης, σύμφωνα με το N. 4465/2017 (ΦΕΚ47/04-04-2017)

Γ. Αποκτούν τη μέγιστη μοριοδότηση στις προκηρύξεις του ΙΝΕΔΙΒΙΜ για πρόσληψη ως εκπαιδευτές ή/και Στελέχη (Διευθυντές και Υποδιευθυντές) Δομών Δια Βίου Μάθησης (Δ.ΙΕΚ, ΣΕΚ, ΠΣΕΚ)

Δ. Όσοι επιθυμούν, μπορούν να αποκτήσουν (μέσω αξιολογικής διαδικασίας, σύμφωνα με τις επιταγές του «Εθνικού Πλαισίου για τη Διασφάλιση της Ποιότητας στη Δια Βίου Μάθηση» -Ν.4115/2013),βαθμούς ECVET (Συμπλήρωμα Πιστοποιητικού Europass) και «Αποδεικτικό Ατομικής Βαθμολογίας(Transcript of Records), ενισχύοντας περαιτέρω το επιστημονικό τους  portfolio.

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

Στο πρόγραμμα γίνονται δεκτοί, εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ανεξαρτήτως ειδικότητας, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, νηπιαγωγοί, νηπιοβρεφοκόμοι, ψυχολόγοι, λογοθεραπευτές, ειδικό βοηθητικό προσωπικό, εργαζόμενοι στην ψυχική υγεία και σε δομές ατόμων με αναπηρία. καθώς και άλλοι ειδικοί, που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Το πρόγραμμα επικεντρώνεται, αλλά δεν περιορίζεται στις παρακάτω ενότητες.

Μάιος 2017: Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή. Έννοιες και νεότερα ερευνητικά δεδομένα, Σύγχρονες τάσεις στην Ειδική Αγωγή (Διαδικτυακή μελέτη και συναντήσεις γνωριμίας)

Ιούνιος 2017: Μαθησιακές Δυσκολίες (διά ζώσης και Διαδικτυακά)

Ιούλιος 2017: Αναπτυξιακές Διαταραχές, Αυτισμός (Διά ζώσης και διαδικτυακά)

Αύγουστος 2017: Διαδικτυακή μελέτη. Κοινωνικός αποκλεισμός, ένταξη και συμπερίληψη

Σεπτέμβριος 2017: Γλωσσικές διαταραχές (Διά ζώσης και διαδικτυακά)

Οκτώβριος 2017: Προβλήματα συμπεριφοράς στο σχολείο- Παρεμβάσεις στην Ειδική Αγωγή (Διά ζώσης και διαδικτυακά)

Νοέμβριος 2017: Ειδική Αγωγή και Νέες Τεχνολογίες (Διά ζώσης και διαδικτυακά)

Δεκέμβριος 2017: Συμβουλευτική Οικογενειών μαθητών με εκπαιδευτικές ανάγκες (Διά ζώσης και διαδικτυακά)

Ιανουάριος 2018: Πλαίσιο συνεργασίας ειδικοτήτων που εργάζονται στην ειδική αγωγή και νομοθετικό πλαίσιο (Διά ζώσης και διαδικτυακά)

Φεβρουάριος 2018: Χαρισματικά παιδιά (Διά ζώσης και διαδικτυακά)

Μάρτιος 2018: Ψυχομετρικά εργαλεία για εκπαιδευτικούς (Διά ζώσης και διαδικτυακά)

Απρίλιος 2018: Ενδυνάμωση δεξιοτήτων σε συνεργαζόμενους φορείς ή εργασία και μεθοδολογία έρευνας

Μάιος 2018: Διαδικτυακή Μελέτη:  Υπερκινητικότητα και διάσπαση προσοχής

ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Διδάσκοντες στο σεμινάριο είναι Μέλη ΔΕΠ, Σχολικοί Σύμβουλοι, Υποψήφιοι Διδάκτορες, Κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων στην Ειδική Αγωγή, με επαγγελματική εμπειρία σε δομές ΑμεΑ

ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ

Το πρόγραμμα είναι ετήσιο και πιστώνει 450 διδακτικές ώρες.

Η έναρξη των μαθημάτων προγραμματίζεται για τις 20 Μαΐου 2017 και η λήξη τους στις 20 Μαΐου 2018.

Το σεμινάριο θα διεξάγεται ένα Σαββατοκύριακο το μήνα ( 10 διδακτικές ώρες το Σάββατο και 10 την Κυριακή)

ΤΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ

Το σεμινάριο θα διεξαχθεί δια ζώσης στις παρακάτω πόλεις:

Αθήνα

Θεσσαλονίκη

Ηράκλειο

Λάρισα

Πάτρα

Άρτα

Καλαμάτα

Ρόδος

Ιωάννινα

Κομοτηνή

Μυτιλήνη

Οι χώροι πραγματοποίησης θα ανακοινωθούν μετά το πέρας της περιόδου εγγραφών

Όσοι ΔΙΑΜΕΝΟΥΝ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ, έχουν τις εξής ΕΠΙΛΟΓΕΣ :

1. Να επισκέπτονται μία από τις προαναφερθείσες πόλεις

2. Να το παρακολουθήσουν αποκλειστικά μέσω διαδικτυακών συναντήσεων στην πλατφόρμα Google Classroom, με προσωπική μελέτη του υλικού και μία τρίωρη διαδικτυακή συνάντηση με το διδάσκοντα, ο οποίος θα αναρτά κείμενα για σχολιασμό και θα απαντά σε ερωτήσεις ανατροφοδότησης.

Η προτίμηση δηλώνεται εξ αρχής στη φόρμα εγγραφής και ΔΕΝ μπορεί να ΜΕΤΑΒΛΗΘΕΙ. 

Για περισσότερες πληροφορίες για το Πρόγραμμα πατήστε ΕΔΩ για την προκήρυξη

 

Επισυνάψεις: 

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ

alfavita.gr δεν φέρει ευθύνη για τα σχόλια που αναρτώνται στην ιστοσελίδα της. Τα σχόλια εκπροσωπούν κάθε σχολιαστή. Στα πλαίσια προστασίας των επισκεπτών της, η alfavita.gr θα διαγράφει σχόλια που είναι απειλητικά, προσβλητικά, επιζήμια, δυσφημιστικά, χυδαία, βίαια, υβριστικά ή ρατσιστικά.

Σχετικά Άρθρα

Φωτεινά παραδείγματα πρωτοπόρων εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή

Η παρουσία της ειδικής αγωγής (ε.α.) είναι σχετικά πρόσφατη στις σχολές των πανεπιστημίων.

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Παν.Θεσσαλίας "Ειδική Αγωγή - Μαθησιακές Δυσκολίες: Παρεμβάσεις στη Γλώσσα & στα Μαθηματικά"

Η Σχολή Διά Βίου Μάθησης (Σ.Δ.Β.Μ.) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σας καλωσορίζει σε ένα ακόμα εκπαιδευτικό πρόγραμμα κατάρτισης.