Thumbnail
της Ευαγγελίας Μανιτσούδη

Από πολύ μικρή θυμάμαι κατά την διάρκεια της σχολικής περιόδου παιδιά ρομά που κανονικά θα έπρεπε να βρίσκονται στο σχολείο να περιφέρονται στους δρόμους.

Αυτή ήταν μια συνηθισμένη εικόνα και  φαινόταν απόλυτα φυσιολογική  μιας και κανείς ποτέ δεν νοιάστηκε γι αυτά τα παιδιά , αντιθέτως  ένα ολόκληρο σύστημα βολευόταν και διαιώνιζε την κατάσταση αυτή.Βόλευε μάλλον αντί να έχουν φωνή και δικαιώματα συνολικά οι ρομά να αντιμετωπίζονται ως περιθωριακοί.

Τα χρόνια πέρασαν και καμία  από τις προηγούμενες  κυβερνήσεις  δεν ασχολήθηκε όχι μόνο με το δικαίωμα στην εκπαίδευση των ρομά αλλά και στην προσπάθεια καλυτέρευσης των συνθηκών διαβίωσης τους.

Στην σημερινή πραγματικότητα η αναγκαιότητα  ένταξης  όχι μόνο των  ρομά αλλά και  των προσφυγόπουλων  και όλων των παιδιών των αλλοδαπών που βρίσκονται νόμιμα στην χώρα μας , σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών είναι επιβεβλημένη.

Το δικαίωμα στην εκπαίδευση όπως όλοι γνωρίζουμε  είναι βασικό ανθρώπινο δικαίωμα, το οποίο οφείλει να σέβεται να  προστατεύει και να  προωθεί το ελληνικό κράτος. Κάθε παιδί έχει δικαίωμα στην εκπαίδευση και, πολύ περισσότερο, κάθε προσφυγόπουλο, σύμφωνα με το ευρωπαϊκό και το εθνικό δίκαιο. Η διασφάλιση του δικαιώματος των νεοεισερχόμενων στη χώρα ανήλικων προσφύγων στην εκπαίδευση υπήρξε από τις αρχές του 2016 βασικό μέλημα του Υπουργείου Παιδείας.

Ένα από τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν  είναι ότι  μέχρι την προηγούμενη σχολική χρονιά 2016-2017 πολλά παιδιά που βρίσκονται  για πολύ καιρό με τους γονείς τους στα νησιά του Αιγαίου , δεν απέκτησαν πρόσβαση στην τυπική εκπαίδευση λόγω της ιδιαιτερότητας της κατάστασης.Αυτό πρέπει να σταματήσει και να μην χάνουν αυτά τα παιδιά άδικα χρόνια από την ζωή τους. Χωρίς εκπαίδευση τα παιδιά κινδυνεύουν να χάσουν όλα όσα δικαιούνται και να ζήσουν χωρίς ίσες ευκαιρίες όπως ΄θα έπρεπε.

Το θεμελιώδες δικαίωμα στην εκπαίδευση πρέπει να γίνει πραγματικότητα για όλα τα παιδιά που βρίσκονται στην χώρα μας έτσι ώστε όλα αυτά τα παιδιά να διαβιούν σε συνθήκες ηρεμίας,ομαλότητας και σταθέροτητας στην ζωή τους.

Το σχολείο είναι ο βασικός πυλώνας κοινωνικοποιήσης και  προετοιμασία ένταξης στην κοινωνία αργότερα.Η ευθύνη για μια κοινωνία ώριμων και υγειών πολιτών ανήκει σε όλους μας.

Γιατί  όλοι μας έχουνε ευθύνη για την κοινωνία που έχουμε.

Γιατί είναι υποχρέωση μας να μην συνεχίσουμε να δεχόμαστε παιδιά να βρίσκονται οπουδήποτε αλλού εκτός από το σχολείο.

Ευαγγελία Μανιτσούδη-Εκπαιδευτικός

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

areios-pagos-efeteio-241465305562-1.jpg
Καταπέλτης ο Άρειος Πάγος για τους Σπαρτιάτες – «Πραγματικός αρχηγός ο Ηλίας Κασιδιάρης»
«Καταδεικνύεται ότι ο Ηλίας Κασιδιάρης, πραγματικός αρχηγός του κόμματος ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ» - Το σκεπτικό του Αρείου Πάγου
Καταπέλτης ο Άρειος Πάγος για τους Σπαρτιάτες – «Πραγματικός αρχηγός ο Ηλίας Κασιδιάρης»
foto_education_notebook_phone_alfavita.jpg
Διορισμοί - Εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής: Υπάρχουν 554 οργανικά κενά που δεν ανακοινώνονται
Πίνακας με τα οργανικά κενά για Μετατάξεις σε κενές οργανικές θέσεις Εκπαιδευτικών ΠΕ 11 Φυσικής Αγωγής των ετών 2020-2024
Διορισμοί - Εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής: Υπάρχουν 554 οργανικά κενά που δεν ανακοινώνονται