Thumbnail
Επιστολή διαμαρτυρίας

Η επιστολή αυτή θα μπορούσε να είναι μια επιστολή διαμαρτυρίας, για όλα αυτά που υποχρεώθηκαν να βιώσουν τον Ιούνιο (και βιώνουν ακόμα) οι εκπαιδευτικοί των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Θεωρούμε όμως πως ο πρώτιστος στόχος της είναι η ενημέρωση των γονέων, των αρμόδιων των Δ/νσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και κυρίως των υπεύθυνων "σχεδιασμού" του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, ώστε να μην χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι την επόμενη χρονιά η "άγνοια του προβλήματος".

Η εμμονή του υπουργείου στην επιμήκυνση του διδακτικού έτους και η σύμπτυξη του διαθέσιμου χρόνου για τις διαδικασίες που ακολουθούν τη λήξη του (ενδοσχολικές εξετάσεις, πανελλαδικές εξετάσεις, διορθώσεις γραπτών δοκιμίων, έκδοση αποτελεσμάτων, εγγραφές μαθητών κ.τ.λ.), αποδείχθηκαν ολέθριες για την ομαλή λειτουργία των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης.

  • Πολλοί μαθητές αναγκάστηκαν να εξεταστούν γραπτά σε 16 μαθήματα σε διάστημα 10 ημερών.
  • Μαθητές Γ' Λυκείου κατ' ιδίαν διδαχθέντες, οι οποίοι έδωσαν εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα, εξετάστηκαν σε δύο μαθήματα την ημέρα και προφορικά και γραπτά, λόγω πίεσης του διαθέσιμου χρόνου, από εκπαιδευτικούς που παράλληλα την ίδια στιγμή ήταν επιτηρητές ή εισηγητές άλλων μαθημάτων, άλλων τάξεων.
  • Οι εκπαιδευτικοί την ίδια περίοδο:
  1. έκαναν επιτήρηση στο σχολείο τους
  2. εξέταζαν προφορικά στο σχολείο τους μαθητές φυσικώς αδυνάτους
  3. διόρθωναν γραπτά των ενδοσχολικών εξετάσεων
  4. ήταν επιτηρητές στις πανελλαδικές
  5. εξέταζαν φυσικώς αδυνάτους στις πανελλαδικές
  6. ήταν βαθμολογητές στις πανελλαδικές
  7. είχαν όλες τις υπόλοιπες γραφειοκρατικές δουλειές του σχολείου (κατάθεση βαθμολογίας και πέρασμα βαθμών στις καρτέλες των μαθητών, αποτελέσματα φοίτησης, διαχείριση της αλληλογραφίας, κατάθεση εκθέσεων πολιτιστικών προγραμμάτων και πολλά άλλα).
  • Η ενημέρωση των συναδέλφων που ήταν επιτηρητές στις πανελλαδικές εξετάσεις γινόταν κυριολεκτικά στο παρά 5 (πάλι λόγω πίεσης του χρόνου), με αποτέλεσμα να υπάρχουν αλλαγές στους καταλόγους των επιτηρητών μέχρι τελευταία στιγμή, με κίνδυνο να τιναχτούν στον αέρα οι πανελλαδικές εξετάσεις. Αυτό τελικά απεφεύχθη αποκλειστικά και μόνο χάρις στην άμισθη υπερεργασία κάποιων συναδέλφων.
  • Έκδοση αποτελεσμάτων πριν καλά-καλά εκπνεύσει η προθεσμία των 5 ημερών από την εξέταση του τελευταίου μαθήματος (ΠΔ46-2016 – Άρθρο 18)
  • Επαναληπτικές εξετάσεις (για τους μετεξεταστέους) αμέσως μετά την έκδοση αποτελεσμάτων (Λύκειο), οι οποίοι έπρεπε να ενημερωθούν την ίδια ημέρα ότι παραπέμπονται σε επαναληπτική εξέταση και είχαν μόνο 4 ημέρες για να εξεταστούν ξανά σε 8, σε πολλές περιπτώσεις, μαθήματα. Με ποια λογική άραγε ένας μαθητής που γράφει 2 στα 20, αν επανεξεταστεί αμέσως μετά, θα κριθεί άξιος για προαγωγή;
  • Καταγραφή σε αρχείο Excel της μισθοδοσίας κάθε μήνα από το 2002 έως το 2010 για κάθε συνάδελφο που πήρε σύνταξη μετά το 2015. Πρόκειται για τη συλλογή και καταχώριση εκατοντάδων αριθμών, τους οποίους οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αναζητήσουν στα αρχεία των σχολείων τους.

Το κείμενο αυτό θα μπορούσε να συνεχιστεί με πλείστες άλλες αστοχίες στο σχεδιασμό του υπουργείου, αλλά θα περιοριστούμε μόνο σε ένα τελευταίο πρόβλημα που δικαιολογεί απόλυτα και τον τίτλο της επιστολής:

Με βάση την Υπουργική Απόφαση 10645-ΓΔ4-23-1-18 οι γονείς έπρεπε να δηλώσουν ηλεκτρονικά την πρόθεσή τους για εγγραφή των παιδιών τους στην επόμενη τάξη. Παραβλέπουμε το αλαλούμ που προκάλεσε αυτή η υπουργική απόφαση και τα τεράστια προβλήματα που αντιμετώπισαν οι γονείς και τα σχολεία με αυτές τις δηλώσεις (λες και τα σχολεία έχουν γραμματείες που εν μέσω εξετάσεων μπορούν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα του taxis ή της ιθαγένειας ή των μη καταγεγραμμένων μεταναστών και κάθε "ειδικό" που έλεγε στο γονιό: "αρμόδια υπηρεσία να διευθετήσει το πρόβλημα είναι το σχολείο"). Όμως σε εφαρμογή της παραπάνω υπουργικής απόφασης, καλούμαστε αυτές τις μέρες, παράλληλα με την επίδοση των απολυτηρίων των μαθητών, των ελέγχων, των κωδικών των υποψηφίων για τις πανελλαδικές εξετάσεις, των ελέγχων των αποκομμάτων των τετραδίων των πανελλαδικών εξετάσεων (που θα έρθουν οσονούπω), την ανακοίνωση των βαθμολογιών, αλλά και τις υπόλοιπες εργασίες του τέλους της σχολικής χρονιάς (ανάληψη υπηρεσίας, καθορισμός θερινών εφημεριών, σύγκληση συλλόγων διδασκόντων κ.τ.λ.), να διενεργήσουμε και τις εγγραφές των μαθητών για την επόμενη σχολική χρονιά, έχοντας τα εξής δεδομένα:

  • Μια εντελώς ασαφή υπουργική απόφαση, η οποία δεν ξεκαθαρίζει ποια είναι η προθεσμία των εγγραφών.
  • Παντελή έλλειψη οποιασδήποτε εγκυκλίου που να διευκρινίζει τη διαδικασία.
  • Ένα ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο. Πρέπει (μάλλον, και αυτό προέκυψε από επικοινωνία σχολείων μεταξύ τους) να γίνουν εγγραφές, σε πολλές περιπτώσεις 300 μαθητών, μέσα σε 4 ημέρες (!!!), όταν οι γονείς δεν είναι ενήμεροι, δεν γνωρίζουν ποια είναι τα δικαιολογητικά (μήπως τα γνωρίζουμε και 'μεις;) και σε πολλές περιπτώσεις λείπουν εκτός Αττικής.
  • Μια ηλεκτρονική πλατφόρμα η οποία είναι απίστευτη (βραβείο προχειρότητας), καθώς τα ονόματα των μαθητών που βλέπεις σε κάθε τάξη δεν είναι καν ταξινομημένα με αλφαβητική σειρά και πρέπει να διατρέξεις έναν κατάλογο με περισσότερα από 100 ονόματα για να βρεις αυτό που ψάχνεις. Και αυτό αν είσαι τυχερός και δεν σε πετάξει "έξω" το σύστημα. Αλλά και να βρεις το όνομα δεν μπορείς να μπεις στα στοιχεία του μαθητή, γιατί "πέφτει" το σύστημα. Σε ποιους υπολογιστές θα γίνει ο έλεγχος των στοιχείων τόσων μαθητών, όταν παράλληλα πρέπει να δοθούν και κωδικοί για τα μηχανογραφικά δελτία των υποψηφίων;
  • Με τηλέφωνα για πληροφορίες που δεν απαντούν και άπειρα αναπάντητα ερωτήματα, όπως:
  1. Τα δικαιολογητικά που αναφέρονται στην  Υπουργική Απόφαση (αίτηση εγγραφής, υπεύθυνη δήλωση) θα τα συντάξουμε εμείς; Δηλαδή κάθε σχολείο θα έχει τα δικά του;
  2. Τι θα γίνει αν κάποιοι μαθητές δεν εγγραφούν τώρα;
  3. Τι θα γίνει με εκείνους που επιθυμούν να αλλάξουν μαθήματα επιλογής;
  4. Τι θα γίνει με τους γονείς που διαμαρτύρονται (και δικαιολογημένα) ότι το παιδί τους τοποθετήθηκε σε ένα σχολείο, ενώ έχουν και άλλο παιδί που φοιτά σε άλλο σχολείο ίδιου τύπου;
  5. Πως υποτίθεται ότι θα δημιουργηθούν τα τμήματα όταν οι γονείς θέλουν να αλλάξουν μαθήματα επιλογής ή σχολείο και δεν μπορούν;
  6. Θα γίνουν μετεγγραφές και πότε;
  7. Θα δοθεί το Σεπτέμβριο προθεσμία για αλλαγές στις επιλογές των μαθητών και μέχρι πότε;

Καλούμε το Υπουργείο να επανεκτιμήσει τον προγραμματισμό των παραπάνω διαδικασιών.

Αν κρίνει ότι έγιναν λάθη στο σχεδιασμό, καλό θα είναι την επόμενη φορά να συμβουλευτεί ανθρώπους που είναι γνώστες της καθημερινότητας και των δυνατοτήτων των σχολικών μονάδων.

Αν όμως θεωρεί ότι ο στόχος επετεύχθη, ίσως θα πρέπει να αρχίσουμε να ανησυχούμε και να προετοιμαζόμαστε κατάλληλα γι' αυτά που μας επιφυλάσσει το μέλλον.

Εκπαιδευτικοί του 8ου ΓΕΛ Πειραιά

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εκπαιδευτικοί στην Ισλανδία
Καινοτόμοι Έλληνες εκπαιδευτικοί στη χώρα του Πάγου και της Φωτιάς!
Συμμετείχαν σε Διακρατικό Επιμορφωτικό Πρόγραμμα στην Ισλανδία για την Υπαίθρια και την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, στο πλαίσιο του προγράμματος...
Καινοτόμοι Έλληνες εκπαιδευτικοί στη χώρα του Πάγου και της Φωτιάς!