Thumbnail
"Η καταπολέμηση των διακρίσεων δεν αποτελεί προαιρετική επιλογή αλλά θεμελιώδη υποχρέωση όλων και πρωτίστως των εκπαιδευτικών φορέων"

Την έκπληξη και την ανησυχία της εκφράζει η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου για τις θέσεις του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων αναφορικά με το ζήτημα της φοίτησης στα ιδιωτικά σχολεία μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Σημειώνεται ότι οι θέσεις του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων προκάλεσαν σάλο το προηγούμενο διάστημα.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΕΔΑ:

"Η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου εκφράζει έκπληξη και ανησυχία για τις θέσεις του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων σχετικά με το ζήτημα της φοίτησης στα ιδιωτικά σχολεία μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως αυτές εκφράζονται στο Υπόμνημά του για το Σχέδιο Νόμου «Οργάνωση και λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ρυθμίσεις  για την Έρευνα και άλλες διατάξεις». Οι θέσεις του Συνδέσμου είναι αντίθετες με κάθε έννοια ισότιμης πρόσβασης στο αγαθό της εκπαίδευσης και υποδηλώνουν βαθιά υποτίμηση των μαθητών με αναπηρία. Ως τέτοιες επιτείνουν τις διακρίσεις στο χώρο της εκπαίδευσης, αναπαράγουν τον κοινωνικό ρατσισμό και στιγματίζουν ευάλωτες ομάδες του μαθητικού πληθυσμού ως ανεπιθύμητες ή προβληματικές.

Συγκεκριμένα, αναφέρεται στο Υπόμνημα: «Τέλος, σε όλη αυτήν την σοβιετικού τύπου νομοθέτηση δεν μπορούσε να λείψει και μια αμφίβολης σκοπιμότητας επίδειξη ανθρωπισμού. Στην παρ. 2 του ίδιου άρθρου 71 προβλέπεται ότι «στα ιδιωτικά σχολεία δύνανται να εγγράφονται και να φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με τους ίδιους όρους, προϋποθέσεις και προσαρμογές που ισχύουν για τα δημόσια σχολεία […]» και ότι «απαγορεύεται η άρνηση εγγραφής μαθητών εξ αιτίας της αναπηρίας ή των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους.»»

Η θέση αυτή είναι αντίθετη με μια σειρά εθνικών και διεθνών κειμένων για τα δικαιώματα του ανθρώπου που θεμελιώνουν και ορίζουν το δικαίωμα στην εκπαίδευση. Με την έννοια αυτή, δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική. Γεννά ωστόσο βαθύ προβληματισμό ως προς το πώς αντιλαμβάνονται φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας τον θεσμικό τους ρόλο. Νιώθουμε λοιπόν την ανάγκη να θυμίσουμε στο ΔΣ των ιδιοκτητών των ιδιωτικών σχολείων ότι η καταπολέμηση των διακρίσεων δεν αποτελεί προαιρετική επιλογή αλλά θεμελιώδη υποχρέωση όλων και πρωτίστως των εκπαιδευτικών φορέων. Σε κάθε περίπτωση, αποτελεί ευθύνη της Πολιτείας να διασφαλίζει την ισότιμη πρόσβαση όλων στην εκπαίδευση."

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

smartphone_apps.jpg
5 εφαρμογές επεξεργασίας φωτογραφιών για να κατεβάσεις στο smartphone σου
Δεν έχει σημασία πόσο φανατικός φωτογράφος είσαι με το κινητό σου, κάθε σου λήψη μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερη με λίγη επεξεργασία
5 εφαρμογές επεξεργασίας φωτογραφιών για να κατεβάσεις στο smartphone σου
σχολεία
Η παιδεία στον «γύψο» της χούντας
«Στα τριάντα εννιά χρόνια από τη δικτατορία της 21ης Aπριλίου ουδείς νοήμων και λογικός άνθρωπος έχει βρεθεί να πει έναν καλό λόγο για την...
Η παιδεία στον «γύψο» της χούντας