Thumbnail
Υπουργείο Παιδείας

Του Χρήστου Κάτσικα

Στο Σχέδιο Νόμου για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις», το οποίο ψηφίζεται μέσα στην εβδομάδα, περιλαμβάνεται (Άρθρο 74) τροπολογία με τίτλο «Θέματα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση», η οποία αλλάζει το χάρτη των επιστημονικών πεδίων και του μηχανογραφικού δελτίου για τους μαθητές που θα φοιτήσουν από το Σεπτέμβριο στην Γ΄ Τάξη του Λυκείου (από το διδακτικό έτος 2017-2018).

              Σύμφωνα με την τροπολογία αυτή, τα Τμήματα των ΑΕΙ κατατάσσονται πλέον σε τέσσερα Επιστημονικά Πεδία (καταργείται ένα Επιστημονικό Πεδίο αυτό που αφορά στις Παιδαγωγικές Σχολές), που ορίζονται ως εξής:

           1ο Επιστημονικό Πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες

           2ο Επιστημονικό Πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες

           3ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής

           4ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική.

          

            Οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν έναν ή δύο από τους εξής εναλλακτικούς συνδυασμούς μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού, λαμβάνοντας υπόψη και τα μαθήματα στα οποία υπάρχουν αυξημένοι συντελεστές βαρύτητας. Για την εισαγωγή στα τμήματα κάθε Επιστημονικού Πεδίου θα υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο.

 

Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

           Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3): τα Αρχαία Ελληνικά Ομάδας Προσανατολισμού, η Ιστορία Ομάδας Προσανατολισμού και η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).

Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στα Λατινικά της Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο.

Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.

Οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

Ομάδα Προσανατολισμού  Θετικών Σπουδών

           Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3): η Φυσική Ομάδας Προσανατολισμού, η Χημεία Ομάδας Προσανατολισμού και η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).

           Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν στα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στα Τμήματα του 2ου Επιστημονικού Πεδίου.
           Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν στη Βιολογία Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.

           Οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

 Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ και ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

           Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3): τα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) και η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).

           Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.

Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), τότε έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.

           Οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

 Παρεμβάσεις στα ΕΠΑΛ

            Παράλληλα με τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας, που έχει κατατεθεί στο ίδιο Σχέδιο Νόμου, προβλέπονται:

            1. Καθιερώνεται η εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία στα ΕΠΑΛ η οποία θα παρέχεται παράλληλα με την κύρια διδασκαλία στις τάξεις των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης. Για την υλοποίηση το νέου θεσμού προβλέπεται ότι αυτός μπορεί να χρηματοδοτείται από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους και ότι μπορούν να απασχολούνται σε αυτό μόνιμοι εκπαιδευτικοί, αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί.

            2. Οι απόφοιτοι εσπερινών ΕΠΑ.Λ. με την πραγματοποίηση τουλάχιστον 300 ημερομισθίων, στην ειδικότητα που αποφοιτούν μπορούν να προσέρχονται σε εξετάσεις πιστοποίησης προσόντων, χωρίς την παρακολούθηση του «Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας» (η δυνατότητα προϋπήρχε με την προϋπόθεση όμως να έχουν συμπληρώσει 600 ημερομίσθια).

            3. Με σχετικές διατάξεις επιδιώκεται η ομοιόμορφη οργάνωση και λειτουργία της δευτεροβάθμιας γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης (γυμνάσια, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ).

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες 2025: Η μαθήτρια που πέτυχε το «απόλυτο 20» στην Οικονομία και πάει για ΑΣΟΕΕ

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 25/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

καθηγητής ΕΠΑΛ στέκεται σε μέσα σε σχολική τάξη
«Οι εκπαιδευτικοί των ΕΠΑΛ βρισκόμαστε για άλλη μια φορά αντιμέτωποι με έναν παράτυπο “εθελοντισμό” του Ιουλίου»
Καταπέλτης η ΕΛΤΕΕ για το Υπουργείο Παιδείας - Απαξίωση της τεχνικής εκπαίδευσης, επαναλαμβανόμενη «θεσμική κακοποίηση» των εκπαιδευτικών
«Οι εκπαιδευτικοί των ΕΠΑΛ βρισκόμαστε για άλλη μια φορά αντιμέτωποι με έναν παράτυπο “εθελοντισμό” του Ιουλίου»
opekepe-skandalo
Σκάνδαλο δίχως τέλος στον ΟΠΕΚΕΠΕ: Νέοι διάλογοι «φωτιά» καίνε συνεργάτες υπουργών και παράγοντες από την Κρήτη
Συνομιλίες αποκαλύπτουν πιέσεις προς τον πρόεδρο του ΟΠΕΚΕΠΕ για επανελέγχους υπέρ «φιλικών προσώπων» με κομματικές διασυνδέσεις, ενώ γίνεται λόγος...
Σκάνδαλο δίχως τέλος στον ΟΠΕΚΕΠΕ: Νέοι διάλογοι «φωτιά» καίνε συνεργάτες υπουργών και παράγοντες από την Κρήτη
who.jpg
ΠΟΥ: Χωρίς ξεκάθαρη εικόνα για το ξεκίνημα του κορονοϊού SARS-CoV-2
Ο ΠΟΥ καταγγέλλει άρνηση της Κίνας να μοιραστεί τις γενετικές αλληλουχίες των πρώτων κρουσμάτων, λεπτομέρειες για τα ζώα που πωλούνταν στις αγορές...
ΠΟΥ: Χωρίς ξεκάθαρη εικόνα για το ξεκίνημα του κορονοϊού SARS-CoV-2
ftiakste-laxanokipo-sto-mpalkoni-sas-03.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Σύσταση άμισθης Ομάδας Εργασίας για τους «Λαχανόκηπους στα Σχολεία»
Η Ομάδα Εργασίας θα είναι αρμόδια για τη σύνταξη τεχνικών προδιαγραφών για την προμήθεια του απαραίτητου εξοπλισμού
Υπουργείο Παιδείας: Σύσταση άμισθης Ομάδας Εργασίας για τους «Λαχανόκηπους στα Σχολεία»