Thumbnail
Αγωνιστική Παρέμβαση Καθηγητών Περιστερίου

Με την Υπουργική Απόφαση, «Επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας και συγκρότηση τμημάτων» (53476/ΓΔ4/28-03-2017) αφαιρείται από τους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το δικαίωμα ελεύθερης επιλογής Β’ Ξένης Γλώσσας, όπως έγινε πέρυσι και για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Το αποτέλεσμα ήταν ότι πάνω από το 1/3 των μαθητών,-τριών της Ε’ τάξης πανελλαδικά δεν διδάχθηκαν τελικά την ξένη γλώσσα της επιλογής τους.

Η εφαρμογή αυτών των Υπουργικών Αποφάσεων από το σχολικό έτος 2017-18 σημαίνει ότι μερικοί μαθητές θα διδάσκονται την ξένη γλώσσα επιλογής τους, κάποιοι άλλοι στην Ε' τάξη του Δημοτικού θα υποχρεωθούν να διδαχθούν άλλη γλώσσα από αυτή που επέλεξαν αρχικά και φθάνοντας στην Α΄ Γυμνασίου, κάποιοι θα αναγκαστούν να αλλάξουν ξανά την Β’ ξένη γλώσσα της επιλογής τους. Αντί να το υπουργείο Παιδείας να αναβαθμίσει τη Δημόσια Ξενόγλωσση Εκπαίδευση, για άλλη μια φορά, την αποδυναμώνει και συνεχίζει να ωθεί τους γονείς στην ιδιωτική. Υποβαθμίζει ένα αυτοτελές γνωστικό αντικείμενο, που είναι απαραίτητο σήμερα. Ακυρώνει την όποια αναμόρφωση της διδασκαλίας της Ξένης Γλώσσας στο Δημόσιο Σχολείο  και το ενδεχόμενο σύνδεσης με την πιστοποίηση της γλωσσομάθειας (ΚΠΓ).

Τα τελευταία 10 χρόνια το μάθημα της Β’ ξένης Γλώσσας υποβαθμίζεται συνεχώς: από 3-ωρο έγινε 2-ωρο, στη συνέχεια ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα από 15 αυξήθηκε σε 25 και τώρα ένα μεγάλο ποσοστό των μαθητών χάνει τη δυνατότητα επιλογής της β’ ξένης γλώσσας, αφού επίσης τα «παράλληλα τμήματα της β' ξένης γλώσσας δεν πρέπει να ξεπερνούν τα τμήματα γενικής  παιδείας» του Γυμνασίου. Σε σχολεία με ένα τμήμα γενικής παιδείας θα διδάσκεται η ξένη γλώσσα που πλειοψηφεί, με βάση τις προτιμήσεις των μαθητών και αν ισοψηφούν τότε θα διδαχτούν οι μαθητές τη γλώσσα όπου υπάρχουν πλεονάσματα εκπαιδευτικών στη Διεύθυνση. Ακόμη κι αν το τμήμα π.χ. έχει 24 μαθητές και άρα μπορεί να λειτουργήσει και τις δύο γλώσσες σύμφωνα με το δικό τους νομοθετικό πλαίσιο, η νέα υπουργική απόφαση το απαγορεύει.

Αν δεν έχουν καλυφθεί τα κενά με πρόσληψη αναπληρωτών μέχρι 1η Οκτώβρη, οι μαθητές θα διδάσκονται τη 2η ξένη  γλώσσα για την οποία θα υπάρχουν διαθέσιμες ώρες στην Διεύθυνση. Τα τμήματα κλειδώνουν 30/6 από τους ΔΙΔΕ και ΔΙΠΕ, αποκλείοντας κάθε δυνατότητα αλλαγών το Σεπτέμβρη με βάση τις ανάγκες που θα εμφανιστούν, αλλά και την δυνατότητα του Συλλόγου Διδασκόντων και του Διευθυντή για τη συγκρότηση τμημάτων. Αυτή μεταβιβάζεται πλήρως στους Διευθυντές Εκπαίδευσης, βήμα αντίθετο στη θέση της ΟΛΜΕ για ενίσχυση του ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων. Οι ξενόγλωσσοι συνάδελφοι θα πρέπει να επιδείξουν για άλλη μια φορά την απαραίτητη ευελιξία και προσαρμοστικότητα και να αναγκαστούν να διδάξουν μαθητές με διαφορετικό επίπεδο γλωσσομάθειας σε υπεράριθμα τμήματα σε 3,4 ακόμη και 5 σχολεία.

Το Υπουργείο Παιδείας υλοποιεί όσα έχει συμφωνήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με ΟΟΣΑ-Ε.Ε-ΔΝΤ και ξεδιπλώνει την πολιτική της δημοσιονομικής προσαρμογής με νέες συγχωνεύσεις τμημάτων, λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών, του εξορθολογισμού και ευελιξίας του μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού και καταστρατήγησης των εργασιακών δικαιωμάτων. Υλοποιώντας τις δεσμεύσεις του 3ου μνημονίου και όλων των προηγούμενων στο τρίπτυχο σχολικές αίθουσες και τμήματα/προσωπικό και διδακτικές ώρες/αριθμός μαθητών, δημιουργεί νέο αριθμό «πλεοναζόντων». Επιπλέον στο 4ο μνημόνιο, προβλέπεται οι μαθητές να παρακολουθούν «εκπαιδευτικές δραστηριότητες» στον πλησιέστερο στο σχολείο τους εκπαιδευτικό οργανισμό (ιδιωτικό ή δημόσιο), στην περίπτωση που το σχολείο δε διαθέτει κατάλληλη για το μάθημα ειδικότητα.

Οι ρυθμίσεις αυτές υπακούουν σε λογικές εξοικονόμησης και υποταγής του Δημόσιου Σχολείου στα ιδιωτικά συμφέροντα. Για το λόγο αυτό πρέπει να αποκρουστούν από το εκπαιδευτικό κίνημα ως ξένες με το χαρακτήρα του Δημόσιου Σχολείου και της Παιδείας ως δημόσιου αγαθού. Εντείνουν τους ταξικούς φραγμούς και η γλωσσομάθεια παραμένει στα χέρια των φροντιστηρίων, με οδυνηρές συνέπειες για τα φτωχά παιδιά που δεν έχουν το δικαίωμα να διδαχθούν τη γλώσσα που επιθυμούν. Μέσα στην οικονομική κρίση αφαιρείται από τους γονείς τους η δυνατότητα να μειώσουν τα έξοδά τους, μέσω μιας ολοκληρωμένης διδασκαλίας των ξένων γλωσσών στο Δημόσιο Σχολείο. Απαιτούμε από το Yπουργείο Παιδείας:

  • Να αποσύρει άμεσα την απαράδεκτη εγκύκλιο.

  • Τα παιδιά να επιλέγουν ελεύθερα την β΄ ξένη γλώσσα.

  • Να λειτουργήσουν κανονικά όλα τα ξενόγλωσσα τμήματα σύμφωνα με τις ανάγκες και τις  δηλώσεις των μαθητών, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Καμία συγχώνευση – κατάργηση τμήματος.

  • 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 στα εργαστήρια.

  • Να καλυφθούν όλα τα κενά και οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς με μαζικούς διορισμούς και προσλήψεις.

  • Δωρεάν διανομή όλων των ξενόγλωσσων βιβλίων από το Υπουργείο.

  • Κανένα παιδί να μην μείνει το Σεπτέμβρη χωρίς δάσκαλο.   

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ, 27-6-17

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pikantika-fagita.jpg
National Geographic: «Μαγειρέψτε σαν Έλληνες» - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχωρίζει γαστρονομικά
Μαγειρέψτε σαν Έλληνες στην πατρίδα του Τσελεμεντέ - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχώρισε γαστρονομικά το βρετανικό περιοδικό National Geographic
National Geographic: «Μαγειρέψτε σαν Έλληνες» - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχωρίζει γαστρονομικά