Thumbnail
Κινητό

Ενός κινητού... μύρια (δεινά) έπονται. Αυτό είναι το συμπέρασμα των εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με τις προκλήσεις που απορρέουν από την υπερ-χρήση κινητών τηλεφώνων από εφήβους. Και δεν είναι λίγες. Τα κινητά λειτουργούν ως «σκονάκια» –αφού την προηγουμένη φωτογραφηθούν επιμελώς τα «sos» σαν ραβασάκια– με τη μορφή μηνυμάτων μεταξύ μαθητών, ως μέσο διαπόμπευσης συμμαθητών και δασκάλων – εφόσον φωτογραφηθούν ή ηχογραφηθούν εν αγνοία τους και εν συνεχεία γίνει διάχυση του υλικού με ανάλογα υποτιμητικά σχόλια. «Και βέβαια, παραμένει ένας περισπασμός για τον μαθητή που δεν θέλει να προσέξει στο μάθημα και προτιμά να παρακολουθεί τις αναρτήσεις των άλλων στο Facebook ή να παίξει κάποιο παιχνίδι», περιγράφει εκπαιδευτικός στην «Κ», «σε μια τάξη με τριάντα παιδιά και πλέον, δύσκολα μπορείς να ξετρυπώσεις εκείνον που έχει βάλει με τέχνη το κινητό ανοικτό στην κασετίνα ή στην εσωτερική τσέπη του μπουφάν».

«Ο κανόνας πλέον είναι ότι στην Α΄ Γυμνασίου διαθέτουν όλοι οι μαθητές κινητό τηλέφωνο», σημειώνει στην «Κ» 40χρονη φιλόλογος. Το επιχείρημα είναι ότι οικογένειες προμηθεύουν τα παιδιά τους με μια συσκευή προκειμένου να μπορούν να συνεννοηθούν για καθημερινά ζητήματα ή να μπορούν να τα εντοπίσουν σε περίπτωση ανάγκης.

Η επίσημη θέση του υπουργείου Παιδείας είναι ότι το κινητό απαγορεύεται στους σχολικούς χώρους τόσο για να αποφευχθεί η κατάχρηση όσο και για να προστατευθούν τα παιδιά από την ακτινοβολία. Ωστόσο, από τη θεωρία στην πράξη η απόσταση είναι χαώδης.

Προκειμένου να ελέγξουν την αλόγιστη χρήση, σε πολλά σχολεία επιχειρείται είτε να κρατούνται όλα τα κινητά στη διάρκεια της ημέρας είτε να τα απενεργοποιούν όλοι οι μαθητές. Η υλοποίηση, βέβαια, εγκυμονεί άλλους κινδύνους: η ευθύνη για όποιον αναλάβει την κράτηση των συσκευών, εκ των οποίων πολλές είναι εξαιρετικά ακριβές, είναι μεγάλη. «Εχουν παρατηρηθεί κλοπές στο σημείο φύλαξης ή υπεξαίρεση κατά την παράδοσή τους στο σχόλασμα», αναφέρει στην «Κ» μαθηματικός από σχολείο των νοτίων προαστίων, «οπότε κανείς μας δεν θέλει να αναλάβει αυτή την “καυτή πατάτα”». Το κινητό, βέβαια, έχει γίνει προέκταση του χεριού των εφήβων και στο σπίτι. «Πολλοί γονείς έρχονται και μας ζητούν να πείσουμε τα παιδιά τους να διαβάζουν χωρίς να παρακολουθούν ταυτόχρονα βίντεο στο YouΤube», παρατηρεί καθηγητής της Γ΄ Λυκείου. «Αγόρασα στα παιδιά μου κινητό όταν μπήκαν στο Γυμνάσιο, γιατί πηγαινοέρχονται μόνα τους στο σχολείο», λέει στην «Κ» η 45χρονη Μ.Γ., μητέρα δύο παιδιών, 12 και 14 ετών. «Κακά τα ψέματα, τα παιδιά δεν αφήνουν το κινητό αν δεν τους το πάρεις από τα χέρια, έχουμε καθιερώσει την τακτική να αφήνουμε σε σημείο κοινής θέας τις συσκευές, ενώ έχω βάλει “κόφτη” στο ρούτερ του σπιτιού μας για συγκεκριμένες ιστοσελίδες που κρίνω ότι δεν πρέπει να επισκέπτονται».


Πηγή: ΙΩΑΝΝΑ ΦΩΤΙΑΔΗ - Καθημερινή

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μπούρας
Πρύτανης Πανεπιστημίου Πατρών: Ο «Αρμαγεδδών» του Δημογραφικού απειλεί τα Δημόσια Πανεπιστήμια
Μείωση γεννήσεων, συρρίκνωση μαθητών και φοιτητών: Ο Χρήστος Μπούρας προειδοποιεί για κατάρρευση του ακαδημαϊκού χάρτη
Πρύτανης Πανεπιστημίου Πατρών: Ο «Αρμαγεδδών» του Δημογραφικού απειλεί τα Δημόσια Πανεπιστήμια
Γιώργος Πετράκης
Γιώργος Πετράκης: Ο γιατρός που έβαλε στη θέση του τον Άδωνη Γεωργιάδη
Γιατρός από το Νοσοκομείο Χανίων καταγγέλλει την υποστελέχωση και την εξάντληση του προσωπικού – Απευθύνει αυστηρή προειδοποίηση στον υπουργό Υγείας
Γιώργος Πετράκης: Ο γιατρός που έβαλε στη θέση του τον Άδωνη Γεωργιάδη
Εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Αξιού εκπαιδεύτηκαν στη Φινλανδία για τη «θετική» εκπαίδευση και την ευημερία των μαθητών μέσω Erasmus+
Erasmus+: Εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Αξιού εκπαιδεύτηκαν στη Φινλανδία για τη «θετική» εκπαίδευση και την ευημερία των μαθητών
Εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Αξιού εκπαιδεύτηκαν στη Φινλανδία για τη «θετική» εκπαίδευση και την ευημερία των μαθητών μέσω Erasmus+
Erasmus+: Εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Αξιού εκπαιδεύτηκαν στη Φινλανδία για τη «θετική» εκπαίδευση και την ευημερία των μαθητών
ταξί
Απίστευτο περιστατικό στην Κρήτη: Ταξιτζής «πέταξε» μητέρα με παιδιά για να πάρει τουρίστες
Σοβαρή καταγγελία στο Ηράκλειο – Παραβίασε τη νομοθεσία και εγκατέλειψε οικογένεια μέσα στη νύχτα
Απίστευτο περιστατικό στην Κρήτη: Ταξιτζής «πέταξε» μητέρα με παιδιά για να πάρει τουρίστες