Thumbnail
Κινητοποίηση ενάντια στα ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα του υπ.Παιδείας και τις περικοπές εκπ/κού προσωπικού

Συνάδελφοι/ισσες,

Λίγες μέρες πριν την έναρξη της νέας χρονιάς, το Δ.Σ. του Συλλόγου μας εύχεται σε όλους και όλες τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές μας και τους γονείς καλή σχολική χρονιά, πλούσια σε αγώνες αλλά και μικρές και μεγάλες νίκες για το σχολείο των αναγκών και των δικαιωμάτων εκπαιδευτικών και μαθητών!

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ζ΄ Σ.Ε.Π.Ε. Θεσ/νίκης στη συνεδρίασή του στις 28/8/2017 συζήτησε για τις εκπαιδευτικές εξελίξεις κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και ειδικότερα για το νέο Π.Δ. 79/2017- «Οργάνωση και λειτουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων» και την πρόσφατη εγκύκλιο του υπουργείου Παιδεία για το χρονοδιάγραμμα έναρξης της σχολικής χρονιάς.

Ειδικότερα ως προς το Π.Δ. 79/2017 σημειώνουμε ότι έρχεται να αντικαταστήσει τα Π.Δ. 200/1998 και 201 για το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο αντίστοιχα, δημοσιεύτηκε δε αρχές Αυγούστου, χωρίς να έχει προηγηθεί καμιά ενημέρωση και συζήτησή του με τους εκπαιδευτικούς φορείς. Παρά όμως την κριτική που επί μία σχεδόν 20ετία δέχονταν τα καταργούμενα Π.Δ. και το αίτημα για αλλαγή τους στην κατεύθυνση της εύρυθμης και κυρίως δημοκρατικής οργάνωσης και λειτουργίας των σχολικών μονάδων, το νέο Π.Δ. (πέραν της ενσωμάτωσης κάποιων ζητημάτων που η καθημερινή σχολική πράξη έχει αναδείξει ως αναγκαία) στο σύνολό του έρχεται να εξυπηρετήσει τις μνημονιακές δεσμεύσεις και τις επιταγές Ε.Ε.-ΟΟΣΑ, να περιορίσει την όποια δημοκρατική οργάνωση και λειτουργία του σχολείου και να περικόψει εργασιακά δικαιώματα των εκπ/κών και μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

-ενσωματώνονται στο νέο Π.Δ όλες οι αντιδραστικές ρυθμίσεις των υπουργικών αποφάσεων Φίλη για τον «Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου» Δημοτ. Σχολείου και Νηπιαγωγείου, τις οποίες το εκπαιδευτικό κίνημα αντιπάλεψε έναν ολόκληρο χρόνο και συνεχίζει να ζητά της κατάργησή τους.

-αφαιρούνται σημαντικές αρμοδιότητες από το Σύλλογο Διδασκόντων, όπως η σύνταξη του ωρολογίου προγράμματος και αποδίδονται στο διευθυντή της σχολικής μονάδας

-θεσμοθετείται η υποχρεωτική μετακίνηση μαθητών, αφού τριμελής επιτροπή σε κάθε Δ/νση Π.Ε. θα αποφασίζει σε ποιο σχολείο (εκτός σχολικής περιφέρειας) θα φοιτήσουν οι πέραν των 25 μαθητές/τριες που εγγράφηκαν.

Σε εφαρμογή πια και του συγκεκριμένου Π.Δ. έρχεται και η υπουργική εγκύκλιος προς τα ΠΥΣΠΕ και τους Συλλόγους Διδασκόντων για την εφαρμογή ενός ασφυκτικού χρονοδιαγράμματος για «την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς». Είναι “ηλίου φαεινότερον” βέβαια ότι ο μόνος τρόπος για να υπάρξει ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς είναι να γίνουν οι χιλιάδες αναγκαίοι διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών, στη θέση των 25.000 συνταξιοδοτηθέντων της τελευταίας 6ετίας. Ο υπουργός Παιδείας όμως, υπάκουος “μέχρι” κεραίας στις εντολές της Ε.Ε. και τις δεσμεύσεις των μνημονίων, δηλώνει για άλλη μια φορά στην πρόσφατη συνάντηση με το Δ.Σ. της ΔΟΕ ότι «διορισμοί δεν πρόκειται να γίνουν παρά μόνο όταν εφαρμοστεί η αξιολόγηση» και ανάλογοι σε αριθμό με τα “αποτελέσματά” της…

Με τη υπουργική εγκύκλιο καλούνται τα ΠΥΣΠΕ να συνεδριάσουν στο διάστημα 28-31 Αυγούστου και (ενώ δεν έχουν ολοκληρωθεί οι υπηρεσιακές μεταβολές, δεν έχουν γίνει οι προσλήψεις των αναπληρωτών και τα σχολεία είναι κλειστά) να προχωρήσουν στον «καθορισμό των λειτουργικών υπεραριθμιών και των κενών». Καλούνται ταυτόχρονα οι Σύλλογοι Διδασκόντων να συνεδριάσουν στη 1 του Σεπτέμβρη και (ενώ δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εγγραφές και μετεγγραφές μαθητών/τριών, δεν έχουνολοκληρωθεί οι υπηρεσιακές μεταβολές και δεν έχει τοποθετηθεί το σύνολο του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού) να προχωρήσουν στην «κατανομή και ανάθεση ωρών.

Η εφαρμογή αυτής της εγκυκλίου και αυτής της πολιτικής συνολικά έχει ξεκάθαρους στόχους: τη λειτουργία του σχολείου με τους λιγότερους κατά το δυνατό εκπαιδευτικούς και στη βάση μιας λογιστικής (και ταυτόχρονα αντιπαιδαγωγικής) αποτύπωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού. Συμβάλλει δεν στην απόλυτη ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών (μονίμων και αναπληρωτών), αφού είναι σίγουρο ότι θα προκαλέσει πολλαπλές μετακινήσεις από τμήμα σε τμήμα, από σχολείο σε σχολείο και από το ένα διδακτικό αντικείμενο στο άλλο.

Δεν αποδεχόμαστε, δεν εφαρμόζουμε καμιά πολιτική περιστολής των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας. Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού ή μαθητή, καμιά συγχώνευση τμήματος!

Απαιτούμε:

  • 1 εκπαιδευτικός ΠΕ70-δάσκαλος/α για κάθε τμήμα
  • Επιπλέον εκπ/κοί ΠΕ70-δάσκαλοι/ες για το ολοήμερο, ανάλογα με τα τμήματα που δημιουργούνται με όλους τους μαθητές/ριες που έκαναν αίτηση και σε αναλογία 1 εκπαιδευτικός/2τμήματα
  • Εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων για τη διδασκαλία κάθε διδακτικού αντικειμένου από τον εκπ/κό του στο πρωινό και το ολοήμερο πρόγραμμα
  • Ενισχυτική διδασκαλία για κάθε μαθητή που τη χρειάζεται, η οποία κατά κύριο λόγο θα παρέχεται από τους/τις εκπ/κούς ΠΕ70 στις υπολειπόμενες ώρες μέχρι τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού τους ωραρίου
  • Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής για όλα τα Τμήματα Ένταξης και την Παράλληλη Στήριξη
  • 1 εκπαιδευτικός ΠΕ70-δάσκαλος/α για το τμήμα υποδοχής
  • 2 νηπιαγωγοί για κάθε ολοήμερο νηπιαγωγείο

Στην κατεύθυνση αυτή και σε συνεργασία με τους άλλους Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε. της Δυτ. Θεσ/νίκης προχωρούμε σε:

  • Παράσταση των Δ.Σ. των Συλλόγων μας στη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Δυτικής Θεσ/νίκης στις 29/8, στη 1μ.μ., για να καλέσουμε να μην προχωρήσουν στον καθορισμό των λειτουργικών υπεραριθμιών και των κενών και γενικότερα να λειτουργήσουν στη βάση των θέσεων του κλάδου και όχι της υπουργικής εγκυκλίου
  • Κάλεσμα στους Συλλόγους Διδασκόντωντων σχολικών μονάδων, εάν συνεδριάσουν στη 1 του Σεπτέμβρη,να μην προχωρήσουν στην «κατανομή και ανάθεση ωρών» αλλά με δεδομένο ότι λόγω μη ολοκλήρωσης των υπηρεσιακών μεταβολών είναι αδύνατη η πλήρης καταγραφή του εκπαιδευτικού προσωπικού και του ωραρίου του, να καταγράψουν και να υποβάλλουν μόνο τις πραγματικές ανάγκες κάθε σχολείου. Ενδεικτικά επισυνάπτουμε σχέδιο πρακτικού.
  • Μαζική παράσταση διαμαρτυρίαςόλων των εκπαιδευτικών της περιοχήςτην Παρασκευή 1/9, στη 1μ.μ.,στη Διεύθυνση Δυτικής Θεσ/νίκης

Για τη συζήτηση όλων των παραπάνω και τον καθορισμό της περαιτέρω δράσης μας καλούμε έκτακτη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου, την Τρίτη 12 Σεπτέμβρη, 6.30μ.μ., στο 3ο Δημοτ. Σχολείο Αμπελοκήπων.

Για το Δ.Σ.


ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

Σήμερα, Παρασκευή 1 Σεπτέμβρη 2017, συνεδρίασε ο Σύλλογος Διδασκόντων του ……………………….με θέμα την αποτύπωση των πραγματικών αναγκών εκπαιδευτικού προσωπικού και την κατανομή και ανάθεση ωρών για την πραγματοποίηση του εκπαιδευτικού έργου του σχολείου μας κατά το σχολικό έτος 2017-2018.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων αρχικά διαπίστωσε ότι δεν μπορεί να προχωρήσει στην κατανομή και την ανάθεση ωρών τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, αφού δεν έχουν ολοκληρωθεί ούτε οι εγγραφές-μετεγγραφές των μαθητών (και ειδικά στην Α’ τάξη, ο χωρισμός των τμημάτων) ούτε οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών, ώστε να γνωρίζουμε ποιοι εκπαιδευτικοί,  σε ποια τμήματα και με ποιο υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο θα εργαστούν.

Μετά δε από διαλογική συζήτηση για όλες τις παραμέτρους που αφορούν το εκπαιδευτικό έργο και με τα μέχρι αυτή τη στιγμή δεδομένα, αποφάσισε:

α) να ζητήσει την άμεση κάλυψη όλων των αναγκών σε εκπαιδευτικούς:

-δασκάλους/ες ώστε να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός ΠΕ70 για κάθε τμήμα του σχολείου και ένας/μία ανά δύο τμήματα του ολοήμερου προγράμματος, καθώς επίσης και για την πραγματοποίηση του προγράμματος ενισχυτικής διδασκαλίας, την τάξη υποδοχής και την πρωινή ζώνη.

-εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής ΠΕ70.50 ή ΠΕ71 για τη λειτουργία του Τμήματος Ένταξης και την Παράλληλη Στήριξη, βάσει των αξιολογήσεων μαθητών/τριων του σχολείου μας από ΚΕΔΔΥ.

-εκπαιδευτικούς Ειδικοτήτων για τη διδασκαλία των Αγγλικών, Φυσικής Αγωγής, Μουσικής, Γαλλικών/Γερμανικών, Εικαστικών, Θεατρικής Αγωγής, Πληροφορικής στον πρωινό κύκλο και στο ολοήμερο πρόγραμμα.

Για την εφαρμογή των παραπάνω, στο σχολείο μας απαιτείται, πέραν των υπηρετούντων, η τοποθέτηση των παρακάτω εκπαιδευτικών

………………….

………………….

………………….

………………….

β) να συνεδριάσει με θέμα την κατανομή και την ανάθεση ωρών αμέσως μετά την κάλυψη των αναγκών του σχολείου σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mitsotakis
Βουλή: Καταψηφίστηκε η πρόταση δυσπιστίας για τα Τέμπη από 159 βουλευτές
Δεν πέρασε η πρόταση δυσπιστίας του ΠΑΣΟΚ κατά της κυβέρνησης, εν μέσω μεγάλης πολιτικής έντασης μέσα στο κοινοβούλιο, ενώ η τριήμερη συζήτηση...
Βουλή: Καταψηφίστηκε η πρόταση δυσπιστίας για τα Τέμπη από 159 βουλευτές
ζομπι2
Ιδιωτικά πανεπιστήμια: Και τώρα... «Zombie Universities» προ των πυλών;
Ο Ομότιμος καθηγητής του ΑΠΘ κ.Δημήτρης Κ. Μαυροσκούφης εξηγεί πώς ο νόμος για τα μη κρατικά ΑΕΙ εισάγει (και) στην Ελλάδα τη λεγόμενη «κουλτούρα της...
Ιδιωτικά πανεπιστήμια: Και τώρα... «Zombie Universities» προ των πυλών;