Thumbnail
Σύλλογος Γονέων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες Ζακύνθου

Με αφορμή τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει τις τελευταίες ημέρες μεταξύ των εκπαιδευτικών που εργάζονται στην Ειδική Αγωγή και αφορά την σειρά καταταξή τους στο πίνακα αναπληρωτών , θα θέλαμε να εκφράσουμε την αποψή μας για το γεγονός αυτό που ειναι ενδεικτικό για την κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της Ειδικής Αγωγής και έρχεται να αναδείξει τις διαχρονικές ευθύνες του ΥΠΑΙΘ .

Η σημερινή ηγεσία του ΥΠΑΙΘ σίγουρα δεν είναι υπεύθυνη για όλα τα προβλήματα που υπάρχουν και έχουν δημιουργηθεί από τις επιλογές των προηγούμενων κυβερνήσεων αλλά δυστυχώς παρουσιάζεται άτολμη και με λογικές που συντηρούν και διαιωνίζουν την όλη κατάσταση. Η άποψη ότι για να γίνουν αλλαγές πρέπει να είναι ώριμες οι συνθήκες στη κοινωνία , ότι πρέπει να υπάρχει συναίνεση σε κάθε προσπάθεια δεν μας βρίσκει σύμφωνους τη στιγμή που οι κοινωνία δεν έχει ουσιαστικό ρόλο στα κέντρα αποφάσεων και πάντα χρησιμοποιείται σαν άλλοθι για τις αποφάσεις που παίρνονται έστω και αν στρέφονται εναντίον της.

Τα σχολεία παρότι θωρητικά απεθύνονται στην κοινωνία , πρακτικά λειτουργούν χωρίς κανένα έλεγχο από τους κοινωνικούς φορείς , δεν λογοδοτουν και όποιες κατά καιρους προσπάθειες έγιναν για ουσιαστική συμμετοχή των φορέων αυτών στη διαχείρηση του δημόσιου σχολείου ( σχολικά συμβούλια ) υπονομεύτηκαν εκ των έσω .Ειδικά οι Σύλλογοι Γονέων ( Σύλλογοι σφραγίδες οι πιο πολλοί) δεν τους επιτρέπεται να έχουν ουσιαστικό ρόλο στη λειτουργία του σχολείου και την εκπαιδευτική διαδικασία , που για αυτά ειναι < άσχετοι> , ενώ είναι σχετικοί για τις εκδρομές και τις διάφορες γιορτινές εκδηλώσεις . Οι δε μαθητές εάν τολμήσουν και αντιδράσουν εκφράζοντας την αποψή τους δικδικώντας το ρόλο τους στην λειτουργία του σχολείου , επαναφέρονται στην τάξη με τις γνωστές μεθόδους.

Για την διαμάχη τώρα που έχει ξεσπάσει με τους πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής κύρια ευθύνη φέρνει το ΥΠΑΙΘ που δεν τολμάει να δώσει λύση και προσπαθεί με τροπολογίες επί τροπολογιών να ικανοποιήσει όλους . Αφού δημιούργησαν διάφορες κατηγορίες εκπαιδευτικών , αφού επέτρεψαν και ενθάρρυναν την εμπορευματοποίηση των μεταπτυχιακών στη Εδική Αγωγή , αφού επέτρεψαν σεμινάρια 300 ωρών να θεωρούνται επαρκές προσόν και ισότιμο με πτυχίο πανεπιστημίου δειάρκειας τεσσάρων ετών , δεν κάνουν τίποτα για να δώσουν ένα τέλος σε όλα αυτά.

Εχουμε παιδαγωγικό τμήμα Ειδικής Αγωγής το οποίο βγάζει δασκάλους Ε.Α. που είναι δάσκαλοι μεν αλλά δεν μπορούν να διδάξουν σε τάξη γενικού σχολείου δε . Οι δάσκαλοι με μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή μπορούν να διδάξουν παντού ( ειδικά σχολεία , Τ.Ε. κ.α.) αλλά δεν έχουν βασικό πτυχίο στην Ειδική Αγωγή και θεωρούν το γενικό σχολείο προνομιακό πεδίο τους αφού όπως λένε είναι για όλα τα παιδιά με επί πλέον εξιδείκευση . Οι δάσκαλοι Ε.Α. από το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ( το μοναδικό που υπάρχει και βγάζει δάσκαλους Ε.Α.) έχουν βασικό πτυχίο στη Εδική Αγωγή και θεωρούν το χώρο της Ειδικής Αγωγής προνομιακό τους πεδίο αφού για αυτό έχουν εκπαιδευτεί και θέλουν να είναι πρώτοι στον πίνακα αναπληρωτών.

 Ξεχωριστοί πίνακες , δάσκαλοι ειδικής , δάσκαλοι μουσικής , δάσκαλοι αγγλικών, δάσκαλοι πράσινοι , δάσκαλοι κίτρινοι , δάσκαλοι έτσι , δάσκαλοι αλλιώς ,ψυχολόγοι  και το αποτέλεσμα μια τρύπα στο νερό. Αλήθεια στα πανεπιστήμια παιδαγωγικής κατεύθυνσης οι εκκολαπτόμενοι δάσκαλοι δεν τα διδάσκονται όλα αυτά. Τι χρειάζονται όλες αυτές οι ειδικότητες που διακόπτουν τη σχέση δασκάλου -μαθητή και δημιουργούν διαφορετικές κατηγορίες εκπαιδευτικών. Η λύση κατά τη γνώμη μας είναι απλή εξομοιώνοντας τους δασκάλους Ε.Α. με τους δασκάλους γενικής . Ένας πίνακας για όλους και ανάλογα τα χρόνια προυπηρεσίας τους  και την εξιδικευσή τους να επιλέγουν σε ποιά εκπαιδευτική δομή θέλουν να εργαστούν . Ας σταματήσει λοιπόν αυτός ο παραλογισμός και να αποκατασταθούν οι αδικίες που οι ίδιοι με τις κοντόφθαλμες και πελατιακές πολιτικές τους δημιούργησαν.

Εμείς θέλουμε περισσότερους δάσκαλους με αξιοπρεπή μισθό  με συνεχή επιμόρφωση και ανοιχτούς στην κοινωνία, λιγότερα παιδιά στην τάξη , σχολεία σύγχρονα με τον απαραίτητο υλικοτεχνικό εξοπλισμό που να καλύπτει τις ανάγκες όλων των μαθητών , σχολεία ανοικτά στην κοινωνία με σεβασμό στο διακριτό  ρόλο της κάθε ομάδας που συνθέτει το δημόσιο σχολείο και επιτέλους να σταματήσει ο διαχωρισμός και η διαφορετική αντιμετώπιση της Ειδικής Αγωγής μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία που το μόνο που καταφέρνει είναι ότι αφού κατηγοροποιήσει τα παιδιά τα αφήνει ουσιαστικά αβοήθητα μιας και η εκπαιδευσή τους ξαφνικά δεν υπόθεση όλου του σχολείου αλλά < ειδικών > που πολλές φορές είναι ξενοι πρός τη σχολική κοινότητα.

Να σταματήσει λοιπόν το εμπόριο μεταπτυχιακών και σεμιναρίων στη Ειδική Αγωγή που ευνοεί κατά κύριο λόγο αυτούς που έχουν τη οικονομική δυνατότητα και τον χρόνο γιαυτό , εξευτελίζει το λειτούργημα του εκπαιδευτικού , δημιουργεί αδικίες μεταξύ συναδέλφων αναγκάζοντας τους να αληλοκατηγορούνται για να εξασφαλίσουν μια θέση στον ήλιο , ένα μισθό πείνας δηλαδή εργαζόμενοι σαν αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δεύτερης κατηγορίας. Να σταματήσουν τα ελληνικά πανεπιστήμια να πωλούν την γνώση  έναντι αδράς αμοιβής προσφέροντας ελκυστικά πακέτα μεταπτυχιακών . σεμιναρίων, επιμορφώσεων ακόμα και εξ αποστάσεως ερχόμενα σε ευθεία αντίθεση με την συνταγματική επιταγή για δωρεάν εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες.

Για εμάς δεν υπάρχουν δάσκαλοι πιο ειδικοί από τους άλλους και τον δάσκαλο δεν τον καθορίζει ο αριθμός των πτυχίων ή των μεταπτυχιακών αλλά η αγάπη του για τα παιδιά μας και ο καθημερινός του αγώνας  για την εκπαιδευσή τους . Αγώνας δύσκολος απαιτητικός που προυποθέτει μια διαφορετική αντίληψη για τον < άλλον> , αποδοχή στην ιδιαιτεροτητά του και σίγουρα όχι μια δημοσιουπαληλική νοοτροπία.

ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ιερωνυμος πιερρακακης
Ιερώνυμος προς Πιερρακάκη: «Η συνεργασία είναι το καλύτερο φάρμακο για να αντιμετωπίζει τα προβλήματα»
Πιερρακάκης: Είναι απαραίτητη η συνεργασία μεταξύ μας, πάντοτε με σεβασμό στους διακριτούς ρόλους Πολιτείας – Εκκλησίας, πάντοτε, όμως, και με πνεύμα...
Ιερώνυμος προς Πιερρακάκη: «Η συνεργασία είναι το καλύτερο φάρμακο για να αντιμετωπίζει τα προβλήματα»
pierrakakis
Οι πανεπιστημιακοί αποδομούν τις εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας στη Σύνοδο Πρυτάνεων
Oι πανεπιστημιακοί περιγράφουν τη στάση της κυβέρνησης προς τα ΑΕΙ: «Στην πράξη τα υποβαθμίζει, περιορίζοντας την ενίσχυση που υποχρεούται να παρέχει...
Οι πανεπιστημιακοί αποδομούν τις εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας στη Σύνοδο Πρυτάνεων