Thumbnail
ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς Ιθάκης

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ πραγματοποίησε, από κοινού με άλλους συναδέλφους, παράσταση διαμαρτυρίας προς την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προκειμένου να εκφράσει την έντονη αντίδραση του σωματείου στον απαράδεκτο σχεδιασμό που προωθείται από τον Προϊστάμενο για τον χωρισμό των τμημάτων στις πρώτες τάξεις των Γυμνασίων της πόλης του Αργοστολίου. Ο σχεδιασμός αυτός, υλοποιεί τη γενικότερη πολιτική της κυβέρνησης και των εταίρων της, οδηγεί σε καταργήσεις τμημάτων (δημιουργείται σίγουρα ένα τμήμα λιγότερο από πέρσι στο 3ο Γυμνάσιο), δημιουργεί κατηγοριοποιήσεις σχολείων, υποβαθμίζει την εκπαιδευτική διαδικασία και ανοίγει δρόμο για νέο χτύπημα σε οργανικές θέσεις. Αξιοποιείται από κυβέρνηση – διοίκηση ό,τι αντιδραστικό έχει νομοθετηθεί (πχ η εγκύκλιος «Κουράκη» της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ που προβλέπει 27 μαθητές + 10%, δηλαδή μέχρι και 30 μαθητές ανά τμήμα), ακόμη κι αν πρόκειται για αίθουσες κοντέινερς, που, με βάση τις προδιαγραφές του ΟΣΚ, δε μπορούν να χωρέσουν πάνω από 20 μαθητές.

Πιο συγκεκριμένα, η αντιπροσωπεία κατέθεσε στον Προϊστάμενο τη θέση ότι ο χωρισμός των τμημάτων πρέπει να γίνεται με ισοκατανομή, πάντα στα πλαίσια της γεωγραφικής κατανομής που τα προηγούμενα χρόνια είχε καταστρατηγηθεί. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να εξασφαλιστεί κάτι τέτοιο (πχ μετά τη γεωγραφική κατανομή εγγραφή με αλφαβητικό κριτήριο των μαθητών από τα σχολεία που έχουν πλεόνασμα στα σχολεία που έχουν έλλειμμα ή και με τροποποίηση της απόφασης αντιστοίχησης Δημοτικών Σχολείων – Γυμνασίων). Έτσι μπορεί να επιτευχθεί, με αμερόληπτο και καθαρό τρόπο, η ισοκατανομή των μαθητών και στα τρία Γυμνάσια της πόλης του Αργοστολίου. Ταυτόχρονα, μπορεί να αποφευχθεί η δήθεν «ελεύθερη επιλογή» και κατά συνέπεια η κατηγοριοποίηση των σχολείων και η «ρευστοποίηση» των οργανικών θέσεων βάσει της ετήσιας «ζήτησης». Παράλληλα, το ΔΣ κάλεσε τον Προϊστάμενο να μην παραβιάσει τις προδιαγραφές του ΟΣΚ και να μην αποδεχθεί τμήματα πάνω από 20 μαθητές σε κοντέινερς (2ο και 3ο Γυμνάσιο) ή στις χωρισμένες με χάρμποτ αίθουσες του 1ου Γυμνασίου.

Στην βάση αυτή το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ πρότεινε για τους 150 μαθητές που εγγράφονται συνολικά στην Α΄ τάξη των Γυμνασίων της πόλης του Αργοστολίου να δημιουργηθούν 9 τμήματα, δηλαδή τρία τμήματα των 17 περίπου μαθητών σε κάθε Γυμνάσιο 1ο, 2ο και 3ο. Την παραπάνω πρόταση της ΕΛΜΕ-ΚΙ όχι μόνο απέρριψε ο Προϊστάμενος με κατηγορηματικό τρόπο επικαλούμενος την «νομιμότητα» και τις επιπτώσεις που θα έχει από την μη εφαρμογή του νόμου, αλλά προσπάθησε να αποπροσανατολίσει κιόλας. Συγκεκριμένα, είπε ότι στα πλαίσια του Νόμου θα κάνει ότι μπορεί να δημιουργηθούν τμήματα επιπλέον των 6 (που ουσιαστικά προβλέπονται με την πιστή εφαρμογή του Νόμου), κάνοντας χρήση της παρέκκλισης από 27 σε 24 μαθητές ανά τμήμα εφόσον υπάρχουν σε αυτά τα τμήματα, μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες!!! Σε αυτά τα πλαίσια, φυσικά, δεν έχουν και καμιά αξία οι επικλήσεις του περί ισοκατανομής, που τις έκανε για να διασκεδάσει τις έντονες διαμαρτυρίες των εκπαιδευτικών που παραβρέθηκαν στην παράσταση. Μιλά, δηλαδή, για μια ισοκατανομή που θα αφορά σε λιγότερα τμήματα των 9 που πρότεινε η ΕΛΜΕΚΙ (τρία ανά Γυμνάσιο) και φυσικά πιο πολυπληθή.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ καλεί εκπαιδευτικούς γονείς και μαθητές να αντιδράσουν στην παραπέρα υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στις αρνητικές συνέπειες για τη μόρφωση των παιδιών των λαϊκών οικογενειών. Να αντιδράσουν στα εμπόδια για τη ζωή και τη μόρφωση των μαθητών, στους κινδύνους ατυχημάτων και ασθενειών, στην απώλεια οργανικών θέσεων και στην τροφοδότηση της «κινητικότητας» των εκπαιδευτικών, στην προώθηση της ελαστικής εργασίας. Επισημαίνει, επίσης, ότι η αντιπαράθεση στην αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα και στη δημιουργία λιγότερων αλλά πολυπληθών τμημάτων, στο κλείσιμο και στην προωθούμενη συγχώνευση χιλιάδων σχολείων και άλλων αντιδραστικών αλλαγών, σημαίνει αντιπαράθεση με τις αναδιαρθρώσεις που προωθεί το κεφάλαιο και οι κυβερνήσεις του. Σημαίνει, τέλος, αντιπαράθεση με την πολιτική μείωσης του κόστους για να εξοικονομηθούν κονδύλια για να τροφοδοτηθεί η καπιταλιστική ανάπτυξη και η ανταγωνιστικότητα του κεφαλαίου.

Οι θερινές διακοπές δεν θα μας βρουν αδρανείς, όπως ίσως αναμένει η διοίκηση και η κυβέρνηση, ούτε βέβαια πρόκειται να επιτρέψουμε τετελεσμένα.

Αργοστόλι 30/6/2017

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

dypa
ΔΥΠΑ: Αναρτήθηκαν τα προσωρινά αποτελέσματα για προγράμματα κατάρτισης ανέργων
Αναρτήθηκαν τα προσωρινά αποτελέσματα για τα 3 νέα επιδοτούμενα προγράμματα κατάρτισης ανέργων της ΔΥΠΑ σε Θεσσαλονίκη και Λάρισα
ΔΥΠΑ: Αναρτήθηκαν τα προσωρινά αποτελέσματα για προγράμματα κατάρτισης ανέργων