Thumbnail
Ενωση συλλόγων γονέων σχολείων Αγ. Παρασκευής

Νέα αναστάτωση σε αυτόν τον τόσο ταλαιπωρημένο και ευαίσθητο χώρο

Μετά τα σχολεία που οι ανάγκες του προσωπικού της Παράλληλης Στήριξης και των τμημάτων Ένταξης, ακόμα (μέσα Γενάρη) δεν έχουν καλυφθεί και ο κάθε γονιός ζει τον καθημερινό Γολγοθά του, με το αρμόδιο Υπ. Παιδείας να μην επιλύει το πρόβλημα,

μια νέα αναστάτωση έρχεται για τα ίδια αυτά παιδιά -από το Υπ. Υγείας αυτή τη φορά- και αφορά στις απογευματινές συνεδρίες της Ειδικής Αγωγής και της αλλαγής του υφισταμένου συστήματος κάλυψής τους από τα ασφαλιστικά ταμεία.

Το σύστημα της Ειδικής Αγωγής χρειάζεται αλλαγές, εξορθολογισμό και επικαιροποίηση. Το πρόβλημα όμως είναι ότι αυτές οι αλλαγές γίνονται :

  • Εν μέσω της σχολικής χρονιάς, που θα έπρεπε να μείνει αδιατάρακτη
  • με συνοπτικές και αστραπιαίες  διαδικασίες και εξαιρετικά βραχύ χρόνο διαβούλευσης και υλοποίησης
  • χωρίς την παρουσίαση εμπεριστατωμένης και σοβαρής μελέτης που πραγματικά χρειάζεται ο χώρος αυτός
  • με τη γενικότερη αίσθηση ότι οι αλλαγές αυτές σκοπεύουν τελικά στην περαιτέρω μείωση των δαπανών για τα την Ειδική Αγωγή, όπως φέρεται να δήλωσε τη Δευτέρα 16.01.2017 σε συνάντησή του με τους γονείς ο αρμόδιος υπουργός κ. Πολάκης (μείωση της δαπάνης από 100εκ.ευρώ σε περίπου 60εκ. ευρώ)
  • Καλώς η πολιτεία αναλαμβάνει απευθείας την κάλυψη της δαπάνης των θεραπευτών, χωρίς την ανάμειξη των γονιών. Όμως η  μετάβαση αυτή θα πρέπει να γίνει «ειρηνικά και συναινετικά» με τους θεραπευτές προκειμένου να μη διακοπεί / αλλάξει  η ειδική αγωγή που λαμβάνουν τα παιδιά μέχρι σήμερα.  Η σχέση ειδικού θεραπευτή – παιδιού είναι εξαιρετικά σημαντική για την πορεία και εξέλιξη του παιδιού. Ο ειδικός θεραπευτής δεν είναι χαπάκι depon που δεν έχει σημασία από ποιο φαρμακείο θα το πάρεις!

Για όλα τα παιδιά η εκπαίδευση είναι απαραίτητο και ουσιαστικότατο αγαθό. Εκπαίδευση στο σχολείο ή ακόμα και στην ίδια τη ζωή. Γιατί κάποια παιδιά χρειάζονται λίγο μεγαλύτερη βοήθεια για να βιώσουν την καθημερινότητά τους και να προχωρήσουν τη ζωή τους και τα μαθήματα της Ειδικής Αγωγής μπορεί να καθορίσουν τη μελλοντική τους εξέλιξη .

Κι εμείς οι γονείς, έχουμε πάντα την αγωνία, την προσδοκία αλλά και το φόβο για το αύριο του παιδιού μας. Έχουμε πάντα τη διάθεση να του προσφέρουμε το καλύτερο και φυσικά έχουμε τη δική μας ευαισθησία πάνω σε κάθε τι που μπορεί να το επηρεάζει.

Και φυσικά το ίδιο ζητάμε και από την κοινωνία… να αντιμετωπίζει όλα τα παιδιά με ιδιαίτερη ευαισθησία, καθώς τα παιδιά είναι το μέλλον κάθε λαού, κάθε χώρας, κάθε τόπου. Πόσο δε μάλλον, όταν οι όποιες νομοθετήσεις ή αλλαγές αφορούν εκείνα τα παιδιά που χρειάζονται το κάτι παραπάνω.. εκείνα τα παιδιά με τις ιδιαιτερότητες…

Και θα πρέπει το κράτος να δημιουργήσει – όταν δεν υπάρχουν - όλες εκείνες τις δομές στήριξης τόσο των παιδιών, όσο και των οικογενειών τους, χωρίς να χρειάζεται να βάζουν οι γονείς βαθιά το χέρι στην τσέπη, χωρίς να αποκλείονται παιδιά που οι γονείς τους απλά δεν μπορούν να τα βοηθήσουν γιατί δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα. Είναι όλα παιδιά και πρέπει να έχουν ίσα δικαιώματα και ίσες ευκαιρίες στη ζωή τους, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση των γονιών τους.

Και όταν οι ιθύνοντες προγραμματίζουν αλλαγές θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη όλοι οι παράγοντες που επηρεάζουν τα παιδιά μας. Δεν έχουν δικαίωμα να αλλάζουν τα δεδομένα στη μέση της χρονιάς, δεν έχουν δικαίωμα να «παίζουν» με τα παιδιά μας.

Δεν τους το επιτρέπουμε!

Το ΔΣ της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Αγίας Παρασκευής, στηρίζει τους γονείς που παλεύουν καθημερινά για τα παιδιά τους, για τα παιδιά που έχουν ιδιαιτερότητες και χρήζουν εξειδικευμένης εκπαίδευσης και δηλώνει:

Η Πολιτεία οφείλει με Δημόσιες Δομές να καλύψει όλες τις περιπτώσεις  Ειδικής Αγωγής.

Έως τότε:

  • Λέμε ναι στη διαβούλευση, μόνο που θα πρέπει να έχει μεγαλύτερη διάρκεια και να ακουστούν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς.
  • Λέμε ναι στη δημιουργία δημόσιων δομών, ενώ τα όποια ιδιωτικά κέντρα θα πρέπει να λειτουργούν επικουρικά
  • Λέμε ναι στην κάλυψη των δαπανών της παροχής της ειδικής αγωγής από την Πολιτεία ώστε να μην αποκλείεται κανένα παιδί.
  • Λέμε όχι στις αλλαγές στη μέση της σχολικής χρονιάς κάτι που θα φορτίσει περισσότερο και θα δημιουργήσει επιπλέον προβλήματα στον ψυχισμό και την πρόοδο των παιδιών
  • Λέμε όχι στη μείωση της ώρας της συνεδρίας γιατί ακόμα και αυτό το δεκάλεπτο έχει τη χρησιμότητα του στην πρόοδο των παιδιών.
  • Και τέλος θα πρέπει επιτέλους να υπάρξει εκσυγχρονισμός στις τιμές που τα κρατικά ταμεία πληρώνουν τις συνεδρίες ώστε να μην γίνεται αφαίμαξη των οικογενειών από τα ιδιωτικά κέντρα στα οποία απευθύνονται λόγω ουσιαστικής έλλειψης δημόσιων δομών.

Αγ. Παρασκευή 23/1/17

Το Διοικητικό Συμβούλιο

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΑΠ
ΕΑΠ: Ξεκίνησαν οι αιτήσεις εισαγωγής για το 2024/2025 - Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας βασιζόμενη στον χρόνο υποβολής αίτησης
Η προθεσμία αιτήσεων λήγει στις 14 Ιουνίου
ΕΑΠ: Ξεκίνησαν οι αιτήσεις εισαγωγής για το 2024/2025 - Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας βασιζόμενη στον χρόνο υποβολής αίτησης
servia
Η ανυπακοή του Μαρίνου Ριτσούδη: ο Έλληνας που στη Σερβία λατρεύεται ως ήρωας ενώ στη χώρα μας έχει ξεχαστεί
Εκεί κάπου στους δρόμους του Βελιγραδίου, στη συνοικία Drojol υπάρχει ένα τοιχογράφημα, ένα γκράφιτι δηλαδή, με την μορφή ενός Έλληνα
Η ανυπακοή του Μαρίνου Ριτσούδη: ο Έλληνας που στη Σερβία λατρεύεται ως ήρωας ενώ στη χώρα μας έχει ξεχαστεί