Thumbnail
Ως καθηγητές στα Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια καταθέτουμε την άποψη και την εμπειρία μας!

Πέρα από τις θεωρητικές αντεγκλήσεις και τις άστοχες ιστορικές αναδρομές υπάρχει το βίωμα του δασκάλου.

Εμείς οι εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία είμαστε περισσότερο από όλους -αν εξαιρέσουμε τους μαθητές μας- σε θέση να περιγράψουμε τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα των σχολείων αυτών.

Τα σύγχρονα Πρότυπα Σχολεία δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση την ιστορική συνέχεια των Προτύπων που ξεκίνησαν μέσα από τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις των κυβερνήσεων του Ελευθερίου Βενιζέλου με κύριους εμπνευστές τούς δασκάλους του Εκπαιδευτικού Ομίλου και είναι συνδεδεμένα με παιδαγωγούς όπως ο Αλέξανδρος Δελμούζος και ο Δημήτρης Γληνός. Τα σχολεία αυτά αποτελούσαν αιχμή της εκπαιδευτικής και εθνικής πολιτικής της περιόδου εκείνης και προέτασσαν τη διδασκαλία της δημοτικής γλώσσας και της ελληνικής παράδοσης.

Αντίθετα τα σύγχρονα Πρότυπα έχουν γίνει τόπος εφαρμογής προγραμμάτων, τα οποία δεν απηχούν τη φιλοσοφία της ανασυγκρότησης και της επίλυσης των προβλημάτων του ελληνικού σχολείου αλλά εξυπηρετούν ατομικά οράματα και φιλοδοξίες, πράγμα όχι αναγκαστικά κακό αν δεν μεταμόρφωνε το σχολείο σε αρένα ανταγωνισμού των μαθητών για το βαθμό και των διδασκόντων για τα μόρια.
Καθόλου δεν είμαστε υπέρ της ισοπέδωσης και του λαϊκίστικου εξισωτισμού των μαθητών. Δεν μας εκπροσωπεί, όμως, καθόλου και ο εκλεκτικισμός των Προτύπων, γιατί ζούμε την καθημερινή προσπάθεια των παιδιών και των οικογενειών τους, μέσα στην Κρίση, να μορφωθούν και δεν αγνοούμε τον αυτονόητο ταξικό προσδιορισμό της σχολικής επίδοσης.
Δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε και να υποβαθμίσουμε το ένα παιδί έναντι του άλλου. Για εμάς αποτελεί πρόκληση να υποδεχόμαστε κάθε μορφή ευφυίας και όχι μόνο τη μαθηματικολογική στην οποία κυρίως επενδύει το Πρότυπο, να συνδράμουμε και να αναδεικνύουμε το παιδί που ζωγραφίζει, που γράφει ποιήματα, που ανησυχεί και υποφέρει, που κάμπτεται και προσπαθεί να σηκωθεί. Θέλουμε όλους τους μαθητές στο σχολείο μας και όχι μόνο τους "επαγγελματίες" ή αλλιώς "πελάτες" μαθητές που απαιτεί το σύστημα αυτό της ψευδοαριστείας.
Τα Πρότυπα σχολεία της σύγχρονης εποχής κυνηγούν την αγορά και πρέπει να ανταποκριθούν σε αυτήν με το ελαστικό πλαίσιό τους εργασίας τους. Το πλαίσιο αυτό «άριστα» εξυπηρετείται από την αφαίρεση της οργανικής θέσης των διδασκόντων σε αυτά τα σχολεία και την πενταετή θητεία τους, που θα επεκταθεί σε δεκαετή εφόσον αγρεύσουν υψηλό αριθμό μορίων μέσω των δραστηριοτήτων τους. Το πλαίσιο αυτό μεταξύ άλλων υπηρετείται από τη λειτουργία των ομίλων αριστείας.
Στη θέση των ομίλων αριστείας θα θέλαμε να λειτουργούν -και έχουμε προτάσεις γι αυτό- ομάδες που θα σχετίζονται με τις ανάγκες έκφρασης, την προσωπική ανάπτυξη και τη δημιουργικότητα των παιδιών αλλά και τις ανάγκες της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας που αναζητεί-εν μέσω life style- την πολιτισμική της ταυτότητα εναγώνια.
Είμαστε εκπαιδευτικοί που -όπως αναμφίβολα πολλοί συνάδελφοί μας- έχουμε την έγνοια των μαθητών μας. Η σκέψη και το μέλημά μας είναι στα παιδιά. Στα παιδιά - μαθητές και όχι στους μαθητές – παιδιά. Δεν μας εκπροσωπεί η αγωνία της ΔΕΠΠΣ για την κατάργηση των Προτύπων, αλλά οι αγωνίες των μαθητών μας οι οποίοι εξαντλούνται από τα φροντιστήρια και αποστραγγίζονται.
Η επιθυμία μας είναι ένα σχολείο δημοκρατικό, που συγχρόνως θα διδάσκει τη Δημοκρατία, που θα αξιοποιεί τους θεσμούς των συμβουλίων τάξης, των μαθητικών εκλογών και της εκπροσώπησης για να μαθαίνουν τα παιδιά την ευθύνη της Δημοκρατίας. Σχολείο που τα παιδιά θα το σέβονται και θα το προστατεύουν και που επίκεντρο θα είναι το ίδιο το παιδί και όχι το "παιδί - πρότυπο" .
Εδώ και χρόνια ως καθηγητές του Δημοσίου Σχολείου, υπηρετούμε με κάθε συνέπεια και από το υστέρημα των δυνάμεων μας την εκπαίδευση. Είμαστε λοιπόν απόλυτα σύμφωνοι και έτοιμοι να στηρίξουμε την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για την άμεση κατάργηση των Προτύπων σχολείων και των εξετάσεων εισαγωγής σε αυτά και την άμεση αναδημιουργία των Πειραματικών, με βάση την ανάγκη της ελληνικής κοινωνίας για ένα ανοιχτό, δίκαιο και εργώδες σχολείο που θα το αγκαλιάσουμε και θα το αναδείξουμε με την ουσιώδη, τη βγαλμένη από την ελληνική δημοκρατική αντίληψη, συν-εργασία και καταξίωση παιδιών και δασκάλων !
 
Κουφοπούλου Πηνελόπη Φιλόλογος Ζάννειο Π.Π. Λύκειο΄
Μαρινάτου Ελένη Ζάννειο Π.Π. Γυμνασιο
Νιάρχος Νικήτας Χημικός Π.Π. ΓΕΛ Ιωνιδείου
Παδουβά Μαρία Ζάννειο Π.Π. Γυμνάσιο , και άλλοι συνάδελφοι των οποίων οι υπογραφές είναι στη διάθεσή μας.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;