Thumbnail
Υπουργείο Παιδείας

Προσθήκη στο νομοσχέδιο «Για την αντιμετώπιση της βίας στα γήπεδα»

Υπουργική Τροπολογία

Τροποποίηση διατάξεων του ν.4186/2013

Θέματα Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου

Αιτιολογική έκθεση


ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Β

ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

   1. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α΄193), αντικαθίσταται ως ακολούθως: «Τα Επαγγελματικά Λύκεια (Δημόσια ή Ιδιωτικά, σύμφωνα με το πλαίσιο λειτουργίας των Ιδιωτικών Σχολείων - ν. 682/1977) διακρίνονται σε Ημερήσια και Εσπερινά. Ημερήσια και Εσπερινά Επαγγελματικά Λύκεια ιδρύονται με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Στην απόφαση αυτή ορίζεται και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για τη λειτουργία των ανωτέρω σχολείων».

   2. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α΄193) , αντικαθίσταται ως ακολούθως: «Επαγγελματικά Πειραματικά Λύκεια και Επαγγελματικά Λύκεια Ειδικής Αγωγής ιδρύονται με κοινή απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως».

  3. Στο άρθρο 8 του ν.4186/2013, μετά την Ομάδα Προσανατολισμού Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων και τους αντίστοιχους Τομείς και Ειδικότητές της προστίθενται οι ακόλουθες Ομάδες Προσανατολισμού με τους αντίστοιχους Τομείς και τις αντίστοιχες ειδικότητες:

«Ομάδα Προσανατολισμού Υγείας-Πρόνοιας και Αισθητικής-Κομμωτικής

Τομέας Υγείας – Πρόνοιας

Βοηθός Νοσηλευτή

Βοηθός Ιατρικών –Βιολογικών Εργαστηρίων

Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων

Βοηθός Φυσικοθεραπευτή

Βοηθός Οδοντοτεχνίτη

Βοηθός Ακτινολογικών Εργαστηρίων 

Βοηθός Φαρμακείου

Βοηθών Χημικών Εργαστηρίων και ποιοτικού ελέγχου

Τομέας Αισθητικής - Κομμωτικής  

Αισθητικής Τέχνης

Κομμωτικής Τέχνης

Ομάδα Προσανατολισμού Εφαρμοσμένων Τεχνών και Καλλιτεχνικών Εφαρμογών

Τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών 

Γραφικών Τεχνών

Σχεδιασμού Εσωτερικών Χώρων

Αργυροχρυσοχοΐας

Συντήρηση Έργων Τέχνης – Αποκατάστασης

Ψηφιδογραφίας – Υαλογραφίας

Τομέας Βιομηχανικού Σχεδιασμού 

Σχεδίασης και Παραγωγής Ενδύματος

Επιπλοποιίας – Ξυλογλυπτικής»

     4. Στο τέλος του άρθρου 8 του ν.4186/2013 προστίθενται τα ακόλουθα εδάφια:

 «Σε περίπτωση που δεν κατατεθούν προτάσεις εκ μέρους των Περιφερειακών Επιτροπών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Π.Ε.Ε.Ε.Κ.) εντός είκοσι (20) ημερών από την υποβολή προς αυτές του σχετικού αιτήματος, η προβλεπόμενη στο άρθρο αυτό απόφαση εκδίδεται και χωρίς τις προτάσεις τους. Κατ΄ εξαίρεση και για τις ανάγκες του σχολικού έτους 2015-2016 με αποφάσεις των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, οι οποίες εκδίδονται ύστερα από εισήγηση των οικείων Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εντός δύο μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, συστήνονται στα ΕΠΑ.Λ. οι τομείς και οι ειδικότητες της υποπαραγράφου 3, όπου θα τοποθετηθούν οργανικά στις θέσεις της ειδικότητάς τους οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα με τις διατάξεις του άρθρου 82 του ν.4172/2013 (Α΄167).»  

   5. Στο τέλος της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 9 του ν.4186/2013 προστίθεται:

«5. Ομάδα Προσανατολισμού Υγείας-Πρόνοιας και Αισθητικής-Κομμωτικής

Αγωγή Υγείας (3 ώρες)

Στοιχεία Υγιεινής και Ιατρικής Βιολογίας (2 ώρες)

Πρώτες Βοήθειες (2 ώρες)

Επικοινωνία, Διαπροσωπικές Σχέσεις (2 ώρες)

Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός − Περιβάλλον Εργασίας – Ασφάλεια και Υγιεινή (2 ώρες),

Εφαρμογές Πληροφορικής (2ώρες).

6. Ομάδα Προσανατολισμού Εφαρμοσμένων Τεχνών και Καλλιτεχνικών Εφαρμογών

Ελεύθερο Σχέδιο (3 ώρες),

Αρχές Σύνθεσης (3 ώρες),

Ιστορία της Τέχνης (2 ώρες),

Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός − Περιβάλλον Εργασίας –   Ασφάλεια και Υγιεινή (2 ώρες),

Εφαρμογές Πληροφορικής (3 ώρες).»

  6.  Στην παράγραφο 5 του άρθρου 46 του ν.4186/2013, όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 6 του άρθρου  10 του Ν. 4283/2014 (Α΄ 189),  προστίθεται το ακόλουθο εδάφιο:

«Το εκπαιδευτικό προσωπικό των ΕΠΑ.Σ. οι οποίες καταργήθηκαν εντάσσεται οργανικά αυτοδικαίως στο εκπαιδευτικό προσωπικό των ΕΠΑ.Λ., σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας παραγράφου. Επίσης, το εκπαιδευτικό προσωπικό των  ΕΠΑ.Λ.  τα οποία καταργήθηκαν εντάσσεται οργανικά αυτοδικαίως στο εκπαιδευτικό προσωπικό των ΕΠΑ.Λ. σύμφωνα με τις ίδιες διατάξεις.»

7. Η παράγραφος 10 του άρθρου 26 του ν.3879/2010 αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Πολιτισμού και Θρησκευμάτων, ύστερα από σχετική αίτηση των δημόσιων Ι.Ε.Κ. που υπάγονται στην αρμοδιότητα της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης, είναι δυνατή η ολική ή μερική διάθεση εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα δημόσια Ι.Ε.Κ., κατά προτεραιότητα σε όσα εδρεύουν στην περιοχή αρμοδιότητας της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για την κάλυψη του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου τους. Η κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των δημόσιων Ι.Ε.Κ. γίνεται κατά προτεραιότητα από τους εκπαιδευτικούς που διατίθενται σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο και, εφόσον αυτοί δεν επαρκούν, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις».

    8. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Πολιτισμού και Θρησκευμάτων καθορίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής της παραγράφου 10 του άρθρου 26 του ν.3879/2010, όπως αυτή αντικαθίσταται με το παρόν.

  9. Οι ειδικότητες των ΕΠΑΣ εντάσσονται σε παρεμφερείς τομείς των ΕΠΑΛ με κατάλληλη προσαρμογή των προγραμμάτων τους. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Πολιτισμού και Θρησκευμάτων καθορίζονται όλα τα σχετικά ζητήματα για την εφαρμογή της υποπαραγράφου αυτής, συμπεριλαμβανομένων και των σχολών των ΤΕΙ στις οποίες δύνανται οι ενδιαφερόμενοι να συνεχίσουν τις σπουδές τους.

 10. Το άρθρο 10 του Ν.4186 / 2013(Α΄ 193), όπως  έχει αντικατασταθεί με την παρ.4 του άρθρου 72 του ν.4310/2014 (Α΄ 258),  αντικαθίσταται ως εξής:

    «1. Τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών του «Δευτεροβάθμιου και Μεταδευτεροβάθμιου Κύκλου Σπουδών», και του Προπαρασκευαστικού Προγράμματος Πιστοποίησης του Επαγγελματικού Λυκείου καθορίζονται  με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη του  Ι.Ε.Π. και περιλαμβάνουν:

α) Σαφώς διατυπωμένα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα, που αναλύονται σε γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες ανά μάθημα, τομέα και ειδικότητα.

β) Διδακτέα ύλη διαμορφωμένη σύμφωνα με τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα κάθε μαθήματος. Η διδακτέα ύλη των μαθημάτων εργαστηριακής εκπαίδευσης συνοδεύεται από παράρτημα, που περιγράφει τον απαιτούμενο εργαστηριακό εξοπλισμό για την υλοποίησή τους.

γ) Οδηγίες διδασκαλίας, συμπεριλαμβανομένων και των διδακτικών τεχνικών, των μεθόδων διδασκαλίας και των ενδεδειγμένων εποπτικών μέσων.

   2. Τα κατά την προηγούμενη παράγραφο αναλυτικά προγράμματα σπουδών διαμορφώνονται σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του ευρωπαϊκού συστήματος πιστωτικών μονάδων για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση (EuropeanCreditSystemforVocationalandEducationandTraining – ECVET), που περιγράφεται στη Σύσταση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 18ης Ιουνίου 2009 (Ε.Ε. C 155/02 της 8.7.2009).

  3. Για τη διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών κάθε τομέα και ειδικότητας λαμβάνονται υπόψη, εφόσον υπάρχουν, και τα σχετικά επαγγελματικά περιγράμματα που πιστοποιούνται από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 του ν. 3369/2005 (Α΄171).

   4. Τα ωρολόγια και τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών επανεκτιμώνται, αξιολογούνται και, αν κριθεί σκόπιμο, ανανεώνονται.

   5. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.»

  11. Η δεύτερη περίοδος της παραγράφου 1 του άρθρου 13 του ν.4186/2013 (Α΄ 193), αντικαθίσταται ως εξής: «Οι υποψήφιοι εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα της Γ΄ Τάξης Ημερήσιων και Δ΄ Τάξης Εσπερινών ΕΠΑ.Λ., δύο μαθήματα γενικής παιδείας με συντελεστή βαρύτητας 1,5 και δύο μαθήματα ειδικότητας με συντελεστή βαρύτητας 3,5 τα οποία καθορίζονται με υπουργική απόφαση που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση διεξάγονται, μετά την απόλυση του μαθητή από το Επαγγελματικό Λύκειο, σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα από την εξεταστέα ύλη της τάξης αυτής που προκύπτουν αποκλειστικά από κεντρική επιτροπή εξετάσεων. Οι ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις μπορούν να επαναλαμβάνονται κατά το ίδιο σχολικό έτος, με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, κατόπιν ειδικά αιτιολογημένης γνώμης του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων.»

12. Η ισχύς της παρούσας παραγράφου Β άρχεται από το διδακτικό έτος 2015-2016.

 

Γράψου στο Newsletter του Carrefour και κέρδισε δωροεπιταγές αξίας 2.000€ 

Πλατφόρμες, σανδάλια, canvas, flatforns από 9,90€ μόνο στο shoedeal.gr Το νέο e-outlet! 

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sillalitirio-ekpaideutikoi.jpg
Αξιολόγηση: Ανυποχώρητη η βάση των εκπαιδευτικών - Ηδη 24 ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ επαναπροκήρυξαν απεργία-αποχή
Ο αγώνας στα χέρια των Πρωτοβάθμιων σωματείων και των εκπαιδευτικών - Ζητούν επαναπροκήρυξη απεργίας-αποχής και από τις Ομοσπονδίες
Αξιολόγηση: Ανυποχώρητη η βάση των εκπαιδευτικών - Ηδη 24 ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ επαναπροκήρυξαν απεργία-αποχή
γιαγιά
«Νταντάδες της γειτονιάς»: Πώς θα λάβουν έως και 500 ευρώ παππούδες και γιαγιάδες
Πώς μπορούν οι γιαγιάδες, οι παππούδες, οι θείοι και οι νονοί να εισπράττουν 500 ευρώ από το πρόγραμμα «Νταντάδες της Γειτονιάς»;
«Νταντάδες της γειτονιάς»: Πώς θα λάβουν έως και 500 ευρώ παππούδες και γιαγιάδες
ilikiomenos
Θεσσαλονίκη: Ιδιοκτήτες γηροκομείου καταδικάστηκαν για τον θάνατο τετραπληγικού που κάηκε ζωντανός
Δεν λειτούργησε η πυρανίχνευση στο θάλαμο του άτυχου άνδρα
Θεσσαλονίκη: Ιδιοκτήτες γηροκομείου καταδικάστηκαν για τον θάνατο τετραπληγικού που κάηκε ζωντανός
ΔΥΠΑ ΟΑΕΔ
ΔΥΠΑ: Τα οριστικά αποτελέσματα για τη νέα δράση επαγγελματικής κατάρτισης με χρήση τεχνητής νοημοσύνης
Η πιλοτική δράση υλοποιείται στο πλαίσιο συνεργασίας της ΔΥΠΑ με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και στοχεύει στην παροχή...
ΔΥΠΑ: Τα οριστικά αποτελέσματα για τη νέα δράση επαγγελματικής κατάρτισης με χρήση τεχνητής νοημοσύνης