Thumbnail
Υπουργείο Παιδείας

Δείτε ποιοί μπορούν να συμμετάσχουν, το πρόγραμμα, τα κριτήρια για τη συμμετοχή μαθητών, τα καθήκοντα των Περιφερειακών διευθύνσεων. Δείτε επίσης εδώ τον πλήρη οδηγό για τις 2.000 προσλήψεις στην Ενισχυτική Διδασκαλία. 

1. Με τον όρο «Ενισχυτική Διδασκαλία» (E.Δ.) Γυμνασίου νοείται η παρακολούθηση από το/τη μαθητή/τρια του Γυμνασίου αυτοτελούς υποστηρικτικού προγράμματος διδασκαλίας στα μαθήματα: Γλωσσική διδασκαλία (Αρχαία, Νέα), Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Αγγλικά (Ξένη Γλώσσα), Βιολογία και αποτελεί μια δομή Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης/Αγωγής, για την οποία αποκλειστικά αρμόδιο είναι το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, μέσω της Δ/νσης ΣΕΠΕΔ/Τμήμα Ε΄ Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και Ενισχυτικής Διδασκαλίας, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, εντός του ευρύτερου εκπαιδευτικού και κοινωνικού πεδίου της πολιτείας.
 
2. Στο πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας συμμετέχουν μαθητές/τριες όλων των τάξεων του Γυμνασίου που υστερούν στους παραπάνω τομείς γνώσης, με συνέπεια την αδυναμία αποδοτικής συμμετοχής τους στη διαδικασία της μάθησης ή μαθητές/τριες που επιθυμούν να βελτιώσουν την απόδοσή τους στα παραπάνω μαθήματα. 
 

3. Σκοπός του προγράμματος είναι η επανένταξη των μαθητών/τριών στη μαθησιακή διαδικασία, η μείωση της μαθητικής διαρροής, η βελτίωση της απόδοσής τους ώστε να ολοκληρώσουν την Υποχρεωτική Εκπαίδευση και η δυνατότητα πρόσβασης στην δεύτερη βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

 
4. Το πρόγραμμα Ε.Δ. αρχίζει να λειτουργεί όπως ορίζεται από την σχετική εγκύκλιο έναρξης που εκδίδεται από τη Δ/νση ΣΕΠΕΔ, Τμήμα Ε΄ Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και Ενισχυτικής Διδασκαλίας, κάθε σχολικό έτος και λήγει με τη λήξη των μαθημάτων και πριν από την έναρξη των εξετάσεων.
Το ωρολόγιο πρόγραμμα του προγράμματος Ε.Δ. καθορίζεται ως εξής:
 
• Για την πρώτη τάξη Γυμνασίου: τέσσερις (4) ώρες Μαθηματικά, (2) ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τρεις (3) ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, δύο (2) ώρες Αγγλικά μία (1) ώρα Φυσική και μία (1) ώρα Βιολογία. Σύνολο δεκατρείς (13) ώρες.
• Για την δεύτερη τάξη Γυμνασίου: τέσσερις (4) ώρες Μαθηματικά, δύο (2) ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, δύο (2) ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, δύο (2) ώρες Φυσική, μία (1) ώρα Χημεία, μία (1) ώρα Αγγλικά και μία (1) ώρα Βιολογία. Σύνολο δεκατρείς (13) ώρες. 
• Για την Τρίτη τάξη Γυμνασίου: τέσσερις (4) ώρες Μαθηματικά, δύο (2) ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, δύο (2) ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, δύο (2) ώρες Φυσική, μία (1) ώρα Χημεία, μια (1) ώρα Αγγλικά και μία (1) ώρα Βιολογία. Σύνολο δεκατρείς (13) ώρες. 
 
5. Το πρόγραμμα Ε.Δ. υλοποιείται σε ΣΧΟΛΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ (Σ.Κ.Ε.Δ), τα οποία συγκροτούνται από ομάδες όμορων σχολικών μονάδων και ορίζονται ανά Διεύθυνση με απόφαση του Διευθυντή της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης. Υπάρχει η δυνατότητα ένα (1) Σ.Κ.Ε.Δ., να αποτελείται από μία (1) σχολική μονάδα, μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις (μικρά νησιά κ.λπ.). Στην περίπτωση αυτή αποστέλλεται το αίτημα από τον οικείο Περιφερειακό Δ/ντή στην Κεντρική Επιτροπή Παρακολούθησης, Ελέγχου και Συντονισμού της Πράξης (Κ.Ε.Π.Ε.Σ) της Κ.Υ για τελική απόφαση του Γενικού Γραμματέα. Η παραπάνω διαδικασία διενεργείται πριν την εγκύκλιο πρόσκλησης για διδάσκοντες.
 
6. Κριτήρια για την επιλογή−συμμετοχή των μαθητών/ τριών στα τμήματα μαθημάτων Ε.Δ., μετά από σχετική ενημέρωση και αίτηση των γονέων και κηδεμόνων,  για συγκεκριμένο μάθημα αποτελούν: ο αντίστοιχος βαθμός του μαθήματος και ο βαθμός προαγωγής. Για τους μαθητές/τριες της Α΄ Γυμνασίου το κριτήριο είναι ο βαθμός απολυτηρίου του Δημοτικού. Ειδικά στην τελευταία περίπτωση όταν υπολείπονται κενές θέσεις γίνεται κλήρωση, ανά μάθημα και ανά ΣΚΕΔ. 
Με βάση τα παραπάνω με ευθύνη του Δ/ντή της οικείας Δ.Δ.Ε., σε κάθε Δ.Δ.Ε, διαμορφώνεται πίνακας αιτούντων ανά μάθημα και ανά Σ.Κ.Ε.Δ., ο οποίος χρησιμοποιείται για τη συγκρότηση των αντίστοιχων τμημάτων και για τα προβλεπόμενα στην περίπτωση της παραγράφου 16. 
 
7. Η Κεντρική Επιτροπή Παρακολούθησης, Ελέγχου και Συντονισμού της Πράξης (Κ.Ε.Π.Ε.Σ.), λειτουργεί στην Δ/νση ΣΕΠΕΔ/Τμήμα Ε΄ Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και Ενισχυτικής Διδασκαλίας και έχει ως αντικείμενα: 
 
α) την συνολική εποπτεία του προγράμματος της Ε.Δ., 
β) την διενέργεια επιτόπιων ελέγχων στα Σ.Κ.Ε.Δ, γ) τις εισηγήσεις προς τον Γενικό Γραμματέα για την αποδοχή ή μη της δημιουργίας Σ.Κ.Ε.Δ. στις εξαιρετικές περιπτώσεις της παραγράφου 5, δ) τον αριθμό μαθητών στις περιπτώσεις της παραγράφου 14, ε) τη διαβίβαση στην Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων (ΕΥΕ ΕΔ) της Κ.Υ. στοιχείων στ) την εκπόνηση αναφορών − εκθέσεων αποτελεσμάτων εφαρμογής του προγράμματος (στατιστικά στοιχεία, αποδοτικότητα μέσω δεικτών) και υποβολή τους στον Γενικό Γραμματέα κάθε τετράμηνο ζ) Την έγκριση των επιτόπιων ελέγχων των εμπλεκομένων στην Ε.Δ. (Σ.Ο.Δ.Α.Α.) σε περίπτωση που αυτές προκαλούν δαπάνη για τις Πράξεις «Οργάνωση και Λειτουργία Σχολικών Κέντρων Ενισχυτικής Διδασκαλίας 2012−2015», η) την εισήγηση προς το Γενικό Γραμματέα, σχετικά με τα αιτήματα των Διευθυντών Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης αναφορικά με μεταφορές μαθητών. Οι εργασίες της Κ.Ε.Π.Ε.Σ διαρκούν μέχρι το πέρας εκτέλεσης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου της Πράξης και συστήνεται με διοικητική πράξη σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
 
8. Τα καθήκοντα του Δ/ντή Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης αναφέρονται: α) στον ορισμό Σ.Κ.Ε.Δ (παράγραφος 5), β) στη μεταβολή του αριθμού μαθητών ανά τμήμα μαθήματος ( παράγραφος 14), γ) στον ορισμό των μελών της Σ.Ο.Δ.Α.Α. (παράγραφος 9), δ) στην διαβίβαση αιτημάτων προς την ΚΕΠΕΣ σχετικά με μεταφορά μαθητών στις Δ.Δ.Ε. της αρμοδιότητάς του (παράγραφος 19).
 
9. Σε επίπεδο Δ/νσης Β/θμιας Εκπαίδευσης συστήνεται Συντονιστική Ομάδα Δομών Αντισταθμιστικής Αγωγής (Σ.Ο.Δ.Α.Α.) η οποία αποτελείται από τον Διευθυντή της Β/θμιας Εκπαίδευσης, έναν (1) Σχολικό Σύμβουλο της Δ.Δ.Ε. από κάθε ειδικότητα των διδασκόμενων μαθημάτων, σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα, ο οποίος έχει την έδρα του στην αντίστοιχη Δ.Δ.Ε., τον Προϊστάμενο Εκπαιδευτικών Θεμάτων και από ένα (1) μέλος του ΠΥΣΔΕ.
Τα μέλη της (Σ.Ο.Δ.Α.Α.) ορίζονται από τον Δ/ντή της οικείας Περιφερειακής Δ/νσης Εκπαίδευσης. Οι αρμοδιότητες της Σ.Ο.Δ.Α.Α. είναι α) ο έλεγχος της λειτουργίας των Σ.Κ.Ε.Δ, β) η αποστολή εκθέσεων προς την Κ.Ε.Π.Ε.Σ της Κ.Υ μία (1) κάθε τετράμηνο, γ) οι εισηγήσεις σύμφωνα με την παράγραφο 14, δ) γενικά η εποπτεία για την καλή λειτουργία της δομής.
 
10. Οι αρμοδιότητες των Σχολικών Συμβούλων της Σ.Ο.Δ.Α.Α είναι: α) ο επιτόπιος έλεγχος των Σ.Κ.Ε.Δ., σύμφωνα με την παράγραφο 11, β) το ωρολόγιο και  αναλυτικό πρόγραμμα των Σ.Κ.Ε.Δ. σύμφωνα με την  παράγραφο 16. γ) Η επιμόρφωση των διδασκόντων της 
Ε.Δ. κατά την λειτουργία της δομής.
 
11. Ο Δ/της κάθε Δ.Δ.Ε. έχει τις παρακάτω αρμοδιότητες: α)τον επιτόπιο έλεγχο των Σ.Κ.Ε.Δ. (σε κάθε Σ.Κ.Ε.Δ.  είναι υποχρεωτικό να διενεργηθεί (1) ένας τουλάχιστον  έλεγχος κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς), β) την  επιλογή, πρόσληψη, σύναψη, τροποποίηση και λύση συμβάσεων των διδασκόντων σύμφωνα με την παράγραφο 17, (ορίζεται ως υπεύθυνος μισθοδοσίας και υπόλογος  εκκαθαριστής αυτής), γ) την αναστολή λειτουργίας ενός  τμήματος σύμφωνα με την παράγραφο 15 με ταυτόχρονη αναπροσαρμογή της ανάθεσης ωρών του διδάσκοντος,, δ) την απόφαση για αναστολή λειτουργίας ενός  Σ.Κ.Ε.Δ. σύμφωνα με την παράγραφο 16 ε) τον ορισμό του Υπεύθυνου Αντισταθμιστικής Αγωγής σύμφωνα με την παράγραφο 12 στ) ορίζεται υπεύθυνος και υπόλογος για τις δαπάνες αναλωσίμων των Σ.Κ.Ε.Δ. της περιοχής αρμοδιότητας του και αποστέλλει όλα τα απαιτούμενα  παραστατικά στην ΕΥΕ. ΕΔ. Οι δαπάνες κάλυψης των  οδοιπορικών για τους επιτόπιους ελέγχους ακολουθούν την κείμενη νομοθεσία. 
 
12. Σε κάθε Δ.Δ.Ε. ορίζονται Υπεύθυνοι Αντισταθμιστικής Αγωγής (καταχωριστές) έως δύο (2) άτομα, εκπαιδευτικοί ή διοικητικοί με απόφαση του Δ/ντή της οικείας Δ.Δ.Ε. Τα καθήκοντα τους είναι: α) η συμμετοχή  στην Σ.Ο.Δ.Α.Α ως γραμματέας, β) η συγκέντρωση των  παρουσιολογίων των εκπαιδευτικών και των μαθητών,  γ) η συγκέντρωση όλων των παραστατικών που αφορούν την μισθοδοσία των εκπαιδευτικών, την έκδοση  μισθοδοτικών καταστάσεων και την κάλυψη των υποχρεώσεων που προκύπτουν από αυτές (πχ. ασφαλιστικές εισφορές) δ) η ηλεκτρονική διαχείριση τους ε) η  διεκπεραίωση γενικά όλων των σχετικών διαδικασιών.  Οι εργασίες τους διαρκούν μέχρι το πέρας εκτέλεσης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου της Πράξης. 
 
13. Σε κάθε Κέντρο Ενισχυτικής Διδασκαλίας ορίζεται, με απόφαση του Διευθυντή Β/θμιας, Υπεύθυνος Σχολικού Κέντρου Ενισχυτικής Διδασκαλίας (Υ.Σ.Κ.Ε.Δ.), ένα Στέλεχος Εκπαίδευσης. Για την επιλογή ακολουθείται η  εξής σειρά προτεραιότητας: α) ο Δ/ντής της σχολικής 
μονάδας του Σ.Κ.Ε.Δ., β) οι Δ/ντές των άλλων σχολικών μονάδων, των οποίων οι μαθητές είναι εγγεγραμμένοι στο Σ.Κ.Ε.Δ., με κριτήρια τα χρόνια προϋπηρεσίας ως Διευθυντές και το επίπεδο Τ.Π.Ε πρώτου επιπέδου, γ) ο Υποδιευθυντής της σχολικής μονάδας του Σ.Κ.Ε.Δ., δ) οι υποδιευθυντές αντίστοιχα με την περίπτωση. Είναι δυνατό, σε περίπτωση κατά την οποία υπάρχει κώλυμα, να οριστεί και μόνιμος καθηγητής. Έργο του Υπεύθυνου Σ.Κ.Ε.Δ. είναι α) η ημερησία καταχώρηση παρουσιών, ανά ώρα και ανά τμήμα μαθήματος, των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών και η αποστολή τους στον Καταχωριστή β) η ευθύνη καλής λειτουργίας του Κέντρου Ε.Δ., γ) η αποστολή εκθέσεων στην Σ.ΟΔ.Α.Α. ανά τετράμηνο, δ) η αποστολή στοιχείων που ζητούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘ (ΕΥΕ ΕΔ και Δ/νση ΣΕΠΕΔ/ΤΜΗΜΑ Π.Δ.Σ. κ Ε.Δ. ε) η διαγραφή μαθητών σύμφωνα με την παράγραφο 15 και η αντικατάσταση τους. στ) η συνεργασία με τους 
Σχολικούς Συμβούλους, οι οποίοι εποπτεύουν το Σ.Κ.Ε.Δ. στο παιδαγωγικό πεδίο ζ) η ευθύνη για τις δαπάνες θέρμανσης του Σ.Κ.Ε.Δ. σε συνεργασία με την εκάστοτε Σχολική Επιτροπή και η αποστολή όλων των απαιτούμενων παραστατικών στην ΕΥΕ ΕΔ (Φορέας Υλοποίησης 
των Πράξεων).
 
14. Το ημερήσιο πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας καλύπτει 1−4 διδακτικές ώρες την ημέρα μετά την λήξη του κανονικού προγράμματος. Κάθε μαθητής/τρια μπορεί να παρακολουθήσει από ένα έως και όλα τα μαθήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας. Τμήμα μαθήματος ορίζεται κάθε ομάδα μαθητών/τριών που παρακολουθούν το ίδιο μάθημα Σε κάθε τμήμα μαθήματος ενισχυτικής διδασκαλίας συμμετέχουν 10 μαθητές/τριες το ελάχιστο και έως 15 μαθητές/τριες το μέγιστο. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις επιτρέπεται η λειτουργία τμήματος από πέντε (5) έως δέκα (10) μαθητές /τριες (π.χ δυσπρόσιτες, απομακρυσμένες, περιοχές, νησιά, κλπ) ύστερα από τεκμηριωμένη εισήγηση της Σ.Ο.Δ.Α.Α. προς τον Περιφερειακό Δ/ντή Εκπαίδευσης για την τελική απόφαση. Σε περίπτωση αιτήματος για λειτουργία τμήματος με συμμετοχή μαθητών/τριών μικρότερη της προβλεπόμενης σε τμήματα Ε.Δ.,(λιγότερο από 5 μαθητές) απαιτείται εισήγηση της οικείας Σ.Ο.Δ.Α.Α. προς Κ.Ε.Π.Ε.Σ. της Κ.Υ και τελική απόφαση του Γενικού Γραμματέα. Οι παραπάνω διαδικασίες διενεργούνται πριν την δημοσίευση της εγκυκλίου πρόσκλησης για τους διδάσκοντες.Ειδικότερα στην περίπτωση που ο αριθμός των μαθητών/τριών που υποβάλλουν αίτηση για τμήμα μαθήματος Ε.Δ. είναι μεγαλύτερος από το μέγιστο αριθμό κατά τμήμα μαθήματος, αλλά και ταυτόχρονα μικρότερος του διπλάσιου από τον ελάχιστο επιτρεπτό μαθητών/τριών, κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται η υπέρβαση του μέγιστου ορίου και επομένως η δημιουργία ενός τμήματος μαθήματος Ε.Δ.
 
15. Ένα τμήμα μαθήματος συνεχίζει να υφίσταται εφόσον έχει ενεργούς μαθητές/τριες τουλάχιστον δέκα (10) ή πέντε (5) ή οτιδήποτε άλλο σύμφωνα με την παράγραφο 15. Σε περίπτωση όπου κάποιος μαθητής/τρια απουσιάσει αδικαιολογήτως είκοσι (20) συνεχόμενες διδακτικές ημέρες από τμήμα μαθήματος τότε διαγράφεται, με έγγραφη ενημέρωση του γονέα – κηδεμόνα του/της, και αντικαθίσταται από τον πρώτο/η επιλαχόντα στον πίνακα αιτούντων, με απόφαση του ΥΣΚΕΔ. Στην περίπτωση όπου από διαγραφή μαθητών/τριών σε ένα τμήμα απομείνουν λιγότεροι ενεργοί μαθητές/τριες από τα επιτρεπόμενα όρια, τότε το τμήμα παύει να υφίσταται με απόφαση του Δ/ντή της οικείας Δ.Δ.Ε. Στην περίπτωση αυτή αναπροσαρμόζεται η ανάθεση ωρών του Διδάσκοντος καθηγητή, με απόφαση του Δ/ντή της οικείας Δ.Δ.Ε. ή λύεται εφόσον δεν υπάρχουν υπόλοιπες ώρες.
 
16. Ένα Σ.Κ.Ε.Δ συνεχίζει να υφίσταται εφόσον προσφέρει τουλάχιστον ένα (1) τμήμα μαθήματος. Ο Δ/ντής της οικείας Δ.Δ.Ε έχει το δικαίωμα να αναστείλει την λειτουργία ενός Σ.Κ.Ε.Δ. με αιτιολογημένη απόφαση, την οποία κοινοποιεί στην Κ.Ε.ΠΕ.Σ. Το ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα, ανάλογα με τις μαθησιακές δυσκολίες των μαθητών/τριών και τις συνθήκες λειτουργίας των σχολείων, συντάσσεται, εφαρμόζεται, αξιολογείται και αναπροσαρμόζεται με απόφαση των Σχολικών Συμβούλων της οικείας Σ.Ο.Δ.Α.Α. Οι ημέρες λειτουργίας των Σ.Κ.Ε.Δ. ακολουθούν τα ισχύοντα για την λειτουργία των σχολικών μονάδων.
 
17. Οι διδάσκοντες στα τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας προσλαμβάνονται με σύμβαση εργασίας σύμφωνα με τους όρους της παρούσας Απόφασης και με βάση την κείμενη νομοθεσία για την απασχόληση εκπαιδευτικών, με αμοιβές που αντιστοιχούν σε εκείνες των ωρομισθίων εκπαιδευτικών ή/και αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου, με χρήση των μορίων τους στον Ενιαίο Πίνακα Αναπληρωτών. Οι εγγεγραμμένοι στον πίνακα αυτό, οι οποίοι επιθυμούν να απασχοληθούν στην Δομή της Ε.Δ. έχουν δικαίωμα να υποβάλουν αίτηση για Σ.Κ.Ε.Δ σε δύο (2) Δ.Δ.Ε. της ίδιας Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εκτός από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής όπου οι υποψήφιοι έχουν δικαίωμα να υποβάλουν αίτηση για Σ.Κ.Ε.Δ. έως και σε επτά (7) Δ.Δ.Ε. Οι τοποθετήσεις πραγματοποιούνται με απόφαση του Δ/ντή της οικείας Δ.Δ.Ε. με βάση την κατάταξη των αιτούντων στον Ενιαίο Πίνακα Αναπληρωτών και τα δηλωμένα Σ.Κ.Ε.Δ . Οι διδάσκοντες στα τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας ενημερώνουν τον Υπεύθυνο του Σ.Κ.Ε.Δ. για την επίδοση των μαθητών και συνεργάζονται συνεχώς με τους Σχολικούς Συμβούλους της Σ.Ο.Δ.Α.Α.
 
18. Σε δυσπρόσιτα σχολεία, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, καθώς και σε σχολικές μονάδες με μεγάλο βαθμό δυσκολίας πρόσβασης, δύναται να λειτουργήσουν τμήματα Ε.Δ. κατόπιν εισήγησης της Σ.Ο.Δ.Α.Α. στον Δ/ντη της οικείας Δ.Δ.Ε, με μόνιμους καθηγητές προς συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου, 
αφού έχουν καλυφθεί οι ανάγκες του κανονικού προγράμματος. (Σ.Κ.Ε.Δ. ΜΟΝΙΜΩΝ). Τα παραπάνω δύναται να εφαρμοστούν σε κάθε άλλη περίπτωση με απόφαση του οικείου Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε. σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Υπεύθυνος Σ.Κ..ΕΔ. στην παραπάνω περίπτωση είναι ο Δ/ντής της σχολικής μονάδας ή οποιοσδήποτε άλλος Μόνιμος Εκπαιδευτικός της σχολικής μονάδας, ύστερα από απόφαση του Δ/ντή της οικείας Δ.Δ.Ε. με μείωση του υποχρεωτικού του ωραρίου κατά τρείς ώρες ανά εβδομάδα. Στην συγκεκριμένη κατηγορία δεν ισχύουν οι διατάξεις της παραγράφου 19. 
 
19. Δύναται η μεταφορά των μαθητών που παρακολουθούν μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας να γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2, κεφάλαιο Α, παράγραφοι 2 και 3, της ΚΥΑ 24001/2013. Η αξία της κάθε μετακίνησης μαθητή, υπολογίζεται στο ύψος του 50% της κανονικής τιμής του εισιτηρίου της διαδρομής εάν πρόκειται για μεταφορά με υφιστάμενα τακτικά δρομολόγια, ή στο ύψος της κανονικής τιμής του εισιτηρίου εάν πρόκειται για μεταφορά με νέες τακτικές γραμμές ή και νέα δρομολόγια τα οποία δημιουργήθηκαν για το πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 7 και 8 του νόμου 2963/2001.  Σε κάθε περίπτωση για την αποφυγή υπεραντιστάθμισης (άρθρο 4 του Κανονισμού της ΕΕ 1370/2007) η ανά δρομολόγιο αποζημίωση δεν μπορεί να υπερβαίνει το κόστος εκτέλεσης του δρομολογίου όπως αυτό ορίζεται από τον μαθηματικό τύπο του Παραρτήματος της ΚΥΑ 24001/2013. Η σχετική διαδικασία είναι διαβίβαση αιτήματος του Περιφερειακού Διευθυντή προς την ΚΕΠΕΣ και εισήγηση της επιτροπής προς τον Γενικό Γραμματέα για τελική απόφαση.
 
20. Προβλέπεται η κάλυψη δαπάνης: α) για λειτουργικά έξοδα έως 2.000€ (έως 1.600€ για θέρμανση και έως 400€ για αναλώσιμα) ανά σχολικό έτος σε κάθε Σ.Κ.Ε.Δ. για όσο διάστημα λειτουργεί το πρόγραμμα σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται στον Οδηγό Υλοποίησης και Εφαρμογής Φυσικού 
Αντικειμένου και Διαχείρισης Οικονομικού Αντικειμένου των Πράξεων.Ειδικά η διαδικασία της προμήθειας αναλωσίμων υλικών, θα γίνει από τον Διευθυντή της εκάστοτε Δ.Δ.Ε. για τα Σ.Κ.Ε.Δ. που λειτουργούν στην περιοχή ευθύνης της, μία φορά μετά τη συλλογή των αναγκών των Σ.Κ.Ε.Δ. από τους Υ.ΣΚΕΔ, με ανώτατο όριο δαπάνης 400€ ανά Σ.Κ.Ε.Δ. Σε κάθε περίπτωση η συνολική δαπάνη προμήθειας αναλωσίμων για τα Σ.Κ.Ε.Δ. της κάθε ΔΔΕ δε δύναται να ξεπεράσει τα 45.000€ (χωρίς ΦΠΑ) και η διαδικασία της προμήθειας θα γίνει σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο του Ειδικού Λογαριασμού του ΥΠΑΙΘ. β) για αμοιβή του Υ.Σ.Κ.Ε.Δ. με 150 ευρώ για κάθε μήνα λειτουργίας του Σ.Κ.Ε.Δ., με σύμβαση έργου σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (Ν. 4075/2012 άρθρο 58 και Ν. 4076/2012 άρθρο 10) και καταβάλλεται από τον μήνα έναρξης λειτουργίας του προγράμματος της Ε.Δ., σύμφωνα με τη σχετική εγκύκλιο έναρξης του προγράμματος της Ε.Δ. από το Φορέα Λειτουργίας (ΣΕΠΕΔ/ΤΜΗΜΑ Π.Δ.Σ. κ Ε.Δ), έως τον μήνα λήξης λειτουργίας του αντίστοιχου Σ.Κ.Ε.Δ.
 
21. Οι Πράξεις «Οργάνωση και Λειτουργία Σχολικών Κέντρων Ενισχυτικής Διδασκαλίας 2012−2015», συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ), στο πλαίσιο των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3 του ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση».
 
22. Η ισχύς της παρούσης άρχεται από την ημερομηνία δημοσίευσης στη Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
 
 Μαρούσι, 4 Δεκεμβρίου 2013
 
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ
 
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mathites
ΕΚΦΕ Χανίων: «Γιορτάζοντας τις φυσικές Επιστήμες» με τη συμμετοχή 400 μαθητών/τριων
Συμμετείχαν συνολικά 23 σχολεία με 35 ομάδες και γύρω στους 400 μαθητές/τριες όλων των βαθμίδων
ΕΚΦΕ Χανίων: «Γιορτάζοντας τις φυσικές Επιστήμες» με τη συμμετοχή 400 μαθητών/τριων