Thumbnail
Ανακοινοποίηση στο οθρό

«Ὤδινεν ὄρος καὶ ἔτεκεν μῦν», Λουκιανός.

     Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μετά από την εξάμηνη σχεδόν «ενασχόλησή» της με τα ζητήματα των εκπαιδευτικών και την πρόθεση της να επιλύσει επί το δικαιότερο τα χρονίζοντα ζητήματα της ελληνικής παιδείας και αφού προηγουμένως συνδιαλλέχθηκε με κάθε κοινωνική και επαγγελματική ομάδα, αποφάσισε να προχωρήσει στην κατάθεση ενός Πολυνομοσχεδίου, με την ματαιοδοξία ότι θα τα έλυνε με ένα μαγικό ραβδί.

     Αντί αυτής της «πρόθεσης» μέχρις στιγμής έχουμε τα εξής: ένα Πολυνομοσχέδιο που είναι αμφίβολο αν θα ψηφιστεί καθώς ήδη υπάρχουν αντιδράσεις σε βάρος του, από μερίδα των ελλήνων βουλευτών, την συγκρότηση μιας ομάδας εργασίας, μετά και την πρόσφατη απόφαση 527/2015 του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία προτείνει «καινοφανείς» και εσχάτως αντισυνταγματικούς τρόπους διορισμού μόνιμων εκπαιδευτικών και  πρόσφατα την έκδοση της εγκυκλίου για την υποβολή αιτήσεων εκπαιδευτικών προκειμένου να καταρτιστούν οι νέοι ενιαίοι πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών για την κάλυψη των κενών της εκπαίδευσης, η οποία στηρίζεται σε διατάξεις αντισυνταγματικές.

      Σε όλες αυτές τις ενέργειες της η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου έλαβε εξαιρετικά άστοχες αποφάσεις, καθώς δημιούργησε ακόμη περισσότερα προβλήματα από αυτά που ενδεχομένως θέλησε να λύσει. Με κύριο χαρακτηριστικό γνώρισμα την ενδοτικότητα και υποχωρητικότητα έναντι κάθε συντεχνιακού και μικροκομματικού συμφέροντος, προχώρησε ή προτίθεται να προχωρήσει στην θεσμοθέτηση φωτογραφικών διατάξεων, ευνοώντας απροκάλυπτα και σκανδαλωδώς συγκεκριμένα συμφέροντα.

      Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αρνείται πλέον να εφαρμόσει δικαστικές αποφάσεις, αρνείται να συμμορφωθεί με τις διατάξεις του Συντάγματος και με μοναδικούς στόχους την ψηφοθηρία και την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων ομάδων, επιδιώκει να καταστήσει την δημόσια παιδεία κομματικό φέουδο.

      Συγκεκριμένα, το Υπουργείο με την έκδοση της υπ’ αριθμ.  119392/Ε2/24-7-2015 εγκυκλίου, η οποία βασίστηκε και στην τροποποίηση Λοβέρδου, ήτοι την μη προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των ετών 2010-2012 και την διπλή μοριοδότηση των δυσπρόσιτων, συνιστά  ανεπίτρεπτη και αιφνιδιαστική ανατροπή κάθε έννοιας δικαίου και αντίκειται στην συνταγματική νομιμότητα, πριμοδοτώντας, κατά τρόπο σκανδαλώδη, τυχαίες επιλογές. Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, η ραχοκοκαλιά της ελληνικής εκπαίδευσης, ο μοναδικός λόγος που εδώ και χρόνια το ελληνικό κράτος μπορεί να ισχυρίζεται ότι στελεχώνει επαρκώς τις σχολικές μονάδες, με μικρότερο κόστος για τον Κρατικό Προϋπολογισμό από αυτό που θα είχε να έκανε μόνιμους διορισμούς, αντιμετωπίζονται από την σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου σαν «δεύτερης» κατηγορίας πολίτες ή στην καλύτερη περίπτωση ως τους «τυχερούς» μιας ιδιότυπης λοταρίας.

      Χωρίς να τους αναγνωρίζεται ο παραμικρός σεβασμός, χωρίς να τους αναγνωρίζεται ο κόπος που κάθε έτος καταβάλλουν με κόστος προσωπικό, οικογενειακό και οικονομικό, χωρίς να υποστηρίζονται στο παραμικρό, οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί το μόνο που ζήτησαν ήταν μια αξιοπρεπή αντιμετώπιση και διαφάνεια στην κατάρτιση των πινάκων, αίτημα το οποίο δεν εισακούστηκε, τόσο από το Υπουργείο όσο και από την ΔΟΕ και από την ΟΛΜΕ.

      Επιπλέον, η ομάδα εργασίας του Υπουργείου για τους μόνιμους διορισμούς «απεργάζεται» σχέδια για την κατάρτιση πινάκων με την εισαγωγή κοινωνικών κριτηρίων, π.χ. αναγνώριση προϋπηρεσίας αποκτηθείσας σε ιδιωτικά σχολεία ή πολύτεκνων, ανάγοντας εσχάτως τα τέκνα των εκπαιδευτικών εκτός από τα γνωστά φορολογικά τεκμήρια και σε προσόν άξιο μοριοδότησης, λες και οι αναπληρωτές που κάθε χρόνο μετακομίζουν σε όλη την Ελλάδα και αδυνατούν εκ των πραγμάτων να δημιουργήσουν τις συνθήκες για οικογένεια, είναι οι «στείροι» παράγοντες της νεοελληνικής κοινωνίας. Τα ως άνω «κριτήρια» αποσκοπούν στο να παρακάμψουν, πραξικοπηματικά, την υπ’ αριθμ. 527/2015 απόφαση του ΣτΕ η οποία προτάσσει έναντι όλων και κατά απόλυτο τρόπο τους επιτυχόντες γραπτού διαγωνισμού και ειδικότερα του 2008, με μοναδικό σκοπό την εξυπηρέτηση ορισμένης «πελατείας», για λόγους ψηφοθηρικούς και εκπλήρωσης «εργολαβικών» συμβάσεων. Είναι σαφές ότι από τις εργασίες και τα πορίσματα της Ομάδας, οι έλληνες εκπαιδευτικοί έγιναν σοφότεροι και αντιλήφθηκαν, ότι τα «κελεύσματα» των καιρών συναντούν ευήκοα ώτα εκεί που πρέπει.

     Η πολιτική ηγεσία που προφανώς προσδοκά ότι θα λειτουργήσει υπέρ του για μια ακόμη φορά η εγγενής αντιπαλότητα μεταξύ των ελλήνων εκπαιδευτικών και τα αντικρουόμενα συμφέροντα τους, η «ιδιοτελής» υποστήριξη της ηγεσίας της ΔΟΕ,της ΟΛΜΕ και της ΟΙΕΛΕ, οι ενστικτώδεις και ίσως σπασμωδικές αντιδράσεις των αναπληρωτών.         

      Δεν θα πρέπει όμως η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να παραγνωρίσει ότι ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός αν και  εγκλωβισμένος στην υπαρξιακή υπεράσπιση της ατομικότητας του και τη προάσπιση του προσωπικού του αγώνα, έχει την δική του δυναμική, όταν, ειδικά, αντιληφθεί την βλάβη που υφίσταται από «ομάδες» με πρόσβαση στην νομή της εξουσίας και στα κέντρα λήψης αποφάσεων.

     Αυτή η δυναμική, δυστυχώς για το Υπουργείο, έχει ήδη εκδηλωθεί και με βήματα σταθερά και σε κάθε forum, εγχώριο ή ευρωπαϊκό, θα ανατρέψει κάθε προσπάθεια να παρακαμφθούν το Σύνταγμα και οι δικαστικές αποφάσεις.   

 

                     


Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών          Αθήνα,27/7/2015     

Αρ. Μητρώου: 30155/2014         Αρ.Πρωτ. :  15          

e-mail: [email protected]

τηλ.: 6945966155/6948577400                   ΠΡΟΣ   : Yπουργό Παιδείας κ.Μπαλτά Αριστείδη

           Αν.Υπουργό Παιδείας κ.Κουράκη Αναστάσιο

                 ΚΟΙΝ. :  1.ΔΟΕ

             2.Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής

                                                      

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;