Thumbnail
Επιμορφωτικό σεμινάριο: Προβληματικη Συμπεριφορα και Ψυχοπαιδαγωγικές Ανάγκες των Εφήβων, 19 Οκτωβρίου 2013 | Θεσσαλονίκη

Εισαγωγή

Η εφηβική ηλικία αφορά μια αναπτυξιακή περίοδο στη ζωή του ανθρώπου που καταλαμβάνει μεγάλη χρονική έκταση. Τόσο η έναρξή της όσο και η ολοκλήρωση της περιόδου αυτής δεν προσδιορίζονται από αρκετά σαφή χρονικά σημεία. Ωστόσο, διάφορες έρευνες έχουν ασχοληθεί με την τεράστια σημασία της εφηβικής ηλικίας στη μετέπειτα πορεία της ζωής ενός ανθρώπου.

Η περίοδος αυτή χαρακτηρίζεται από διάφορες και συχνά ραγδαίες αλλαγές και στο σωματικό επίπεδο και στο ψυχοκοινωνικό. Επίσης, κατά τη διάρκεια της εφηβικής ηλικίας εμφανίζονται κρίσιμες φάσεις κατά τις οποίες θα ληφθούν αποφάσεις, θα παγιωθούν συμπεριφορές και ταυτότητες, ενώ ενδέχεται να εμφανιστούν διάφορα προβλήματα που ίσως και να καθορίσουν το μέλλον του εφήβου.

Το επιστημονικό αυτό σεμινάριο ασχολείται με τον προσδιορισμό των ψυχολογικών και παιδαγωγικών αναγκών που έχουν τα άτομα της εφηβικής ηλικίας σε όλες τις φάσεις της. Περιγράφονται τα συναισθήματα, οι κοινωνικές συνθήκες που τα πλαισιώνουν, καθώς και οι απαιτήσεις με τις οποίες οι έφηβοι έρχονται αντιμέτωποι σε αυτό το συχνά επώδυνο πέρασμα από την παιδική ηλικία στην ενήλικη ζωή. Στη συνέχεια, εντοπίζονται οι περιπτώσεις προβληματικών συμπεριφορών που ενδέχεται να κάνουν την εμφάνισή τους στην εφηβεία, η αιτιολογία τους και ο τρόπος με τον οποίο μπορεί το σχολείο και η οικογένεια του εφήβου να συνεισφέρουν στη συστηματική αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε ειδικούς ψυχικής υγείας, εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς που ενδιαφέρονται να χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικές γνώσεις για τη φύση και την επιτυχημένη διαχείριση θεμάτων που αφορούν αυτήν την αναπτυξιακή φάση.

 

Πρόγραμμα

 

10.00 – 10.30: Προσέλευση

10.30 - 12.30: Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ:

-         Πότε αρχίζει η εφηβική ηλικία; - απόψεις και δεδομένα

-         Διαπολιτισμικές διαφορές στην προσέγγιση της εφηβείας

-         Η προεφηβεία

-         Η έλευση της ήβης

-         Αναπτυξιακές φάσεις σε όλη τη διάρκεια της εφηβείας

-         Πότε ολοκληρώνεται η εφηβεία;

-         Αναπτυξιακά νοητικά επιτεύγματα του εφήβου

-         Συναισθήματα και κοινωνική συμπεριφορά του εφήβου

-         Οικογενειακές συγκρούσεις

12.30 – 13.00: coffee break

13.50 – 15.00: Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ:

-         Η ανάπτυξη της ταυτότητας

-         Ο «ασκητισμός» του εφήβου

-         Θέματα αυτοεικόνας και φροντίδας εαυτού

-         Σεξουαλικότητα και διαπαιδαγώγηση εφήβων

-         Πειραματισμοί στη συμπεριφορά

-         Η «αίσθηση του άτρωτου» και οι σχετικοί κίνδυνοι

-         Κοινωνικοποίηση και η πίεση των συνομηλίκων

-         Προβληματικές συμπεριφορές- μελέτες περίπτωσης:

  • εξαρτήσεις στην εφηβική ηλικία
  • επιθετικότητα και έφηβοι
  • ψυχικές διαταραχές που εμφανίζονται στην εφηβεία: διαταραχές πρόσληψης τροφής, κατάθλιψη κτλ.

-         Παρουσίαση χρήσιμου υλικού, φορείς, γραμμές βοήθειας- υποστήριξης

-         Δικαιώματα του εφήβου.

15.00 -15.30: Ερωτήσεις – Απαντήσεις – Συζήτηση.

15.30  Λήξη σεμιναρίου - Παραλαβή βεβαιώσεων

-Στους συμμετέχοντες χορηγείται βεβαίωση παρακολούθησης-

Προσκεκλημένη ομιλήτρια

Καλλιόπη Εμμανουηλίδου

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα

Η Δρ Καλλιόπη Εμμανουηλίδου είναι πτυχιούχος Ψυχολογίας από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Συνέχισε τις σπουδές της στη Μεγάλη Βρετανία και απέκτησε μεταπτυχιακά επιπέδου master στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία (MEd Psychology of Education), στη Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση (MEd Counselling in Education) από το πανεπιστήμιο του Bristol και στην Εκπαιδευτική Έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Exeter (MSc in Educational Research). Στο Πανεπιστήμιο του Exeter ακολούθησε διδακτορικές σπουδές που οδήγησαν στην απόκτηση διδακτορικού στην Εκπαίδευση (PhD in Education), με θέμα τη χαρισματικότητα και τη συναισθηματική νοημοσύνη. Παράλληλα εργαζόταν ως βοηθός έρευνας σε διάφορα προγράμματα του Πανεπιστημίου και ως βοηθός διδασκαλίας σε μαθήματα ερευνητικής μεθοδολογίας και εκπαίδευσης των χαρισματικών παιδιών.

Κατά τη διάρκεια της διαμονής της στην Αγγλία, παρακολούθησε πολλά σεμινάρια συμβουλευτικής και ψυχολογίας (συμβουλευτική παιδιών, εξαρτήσεις, θεραπεία μέσω τέχνης, διαχείριση άγχους, ομαδική θεραπεία, κτλ.) και απέκτησε δύο Certificates Συμβουλευτικής, και Συμβουλευτικής για διαταραχές πρόσληψης τροφής από το Iron Mill Institute.

Στην Ελλάδα έχει εργαστεί ως επιμορφώτρια εκπαιδευτικών στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (πρόγραμμα Διαχείρισης Σχολικής Τάξης), ως καθηγήτρια κοινωνικής εκπαίδευσης σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, ως καθηγήτρια ψυχολογίας στα ΚΕΜΕ  New York College και City College, ως διδάσκουσα στην ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης (προγράμματα ΕΠΠΑΙΚ και ΠΕΣΥΠ) και ως ειδική επιστήμων - διδάσκουσα (Π.Δ.407/80) στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Παράλληλα δραστηριοποιείται συνεδριακά, με μεγάλο εύρος εισηγήσεων σε πανελλήνια, βρετανικά, ευρωπαϊκά και διεθνή συνέδρια. Ασχολείται ιδιωτικά ως σύμβουλος εκπαίδευσης-ψυχολογίας και ως συντονίστρια σε βιωματικά σεμινάρια σε συνεργασία με την εταιρεία EMPLOY. Εκτός από δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά του χώρου, έχει γράψει το βιβλίο «Ψυχολογία της Διατροφής: πώς οι διατροφικές συνήθειες αντανακλούν το συναισθηματικό μας κόσμο» (εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ) και έχει ολοκληρώσει τη σύνταξη του πρώτου οδηγού ολιστικής αξιολόγησης χαρισματικότητας καθώς και προγράμματος συναισθηματικής αγωγής για γονείς και εκπαιδευτικούς.

Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στα ακόλουθα: σχέση νοημοσύνης και συναισθήματος, συναισθηματικές ανάγκες των χαρισματικών και ταλαντούχων ατόμων, αξιολόγηση νοημοσύνης και δημιουργικότητας, αίτια-διαχείριση άγχους, διαταραχές πρόσληψης τροφής (συναισθηματική υπερφαγία), συναισθηματική αγωγή, διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς στο σχολικό χώρο, ψυχολογικές προσεγγίσεις του ασθενή, βιωματικές μέθοδοι διδασκαλίας και θεραπευτική χρήση των τεχνών.

Παροχές

Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:

§   Βεβαίωση παρακολούθησης

§   Σχετικό επιστημονικό υλικό σε ψηφιακή μορφή.

§   Φάκελος συνέδρου

§   Μπλοκ σημειώσεων

§   Στυλό

Αναλυτικές Πληροφορίες

Για δηλώσεις συμμετοχής, αναλυτικές πληροφορίες, χώρους διεξαγωγής και οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση, παρακαλούμε επικοινωνήστε με τη γραμματεία του σεμιναρίου στα ακόλουθα στοιχεία.

Τel.:  211 7706766     |  2310  230545   

Fax: 211 7704544 | 2310 230415   

Mailto:     [email protected]

(Ώρες επικοινωνίας: 10:00 έως 18:00 καθημερινά από Δευτέρα ως Παρασκευή)

ή επισκεφθείτε τους δικτυακούς τόπους www.e-employ.gr  | www.facebook.com/employ.page  για το αναλυτικό πρόγραμμα και ολόκληρο το πρόγραμμα επιμορφώσεων που υλοποιεί η employ σε ολόκληρη την Ελλάδα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα