Thumbnail
Από το Πανεπιστήμιο της Νάπολης

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ ΝΑΠΟΛΗΣ ‘SUOR ORSOLA BENINCASA

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

‘Ο Σχολικός Διευθυντής: Κουλτούρα, Ρόλος και Αρμοδιότητες’

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Στην εποχή μας συμβαίνουν ραγδαίες εξελίξεις στον πολιτικό, οικονομικό κοινωνικό και τεχνολογικό τομέα. Όλες αυτές οι εξελίξεις δεν άφησαν ανεπηρέαστο και το χώρο της εκπαίδευσης. Παρουσιάζονται αναπροσαρμογές, όπως νέες προσεγγίσεις διδασκαλίας και μεθοδολογίας, διαμορφώνονται νέες σχέσεις διδάσκοντος με τους διδασκόμενους  επιβάλλοντας αλλαγές στο ρόλο, στο προφίλ και στην επαγγελματική ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών. Ενδυναμωμένοι εκπαιδευτικοί συμβάλλουν στην ποιοτική βελτίωση του σχολείου καθώς και στην αποτελεσματικότητά του. Οι επιδιώξεις για ποιοτική βελτίωση των σχολικών μονάδων βρίσκονται πάντα στο επίκεντρο των συζητήσεων των άμεσα εμπλεκόμενων και εστιάζονται πάντα στο ρόλο του ηγέτη του διευθυντή στη σχολική μονάδα,  στην ποιότητα ηγεσίας και τη αλληλοεπίδραση που έχει με τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής μονάδας.

Ενδυναμωμένοι εκπαιδευτικοί δημιουργούν και ενδυναμωμένους  μαθητές.

Σκοποί του Μεταπτυχιακού προγράμματος είναι: α) Η προετοιμασία στελεχών με την απαραίτητη γνώση και τις ικανότητες, ώστε να συμβάλουν αποτελεσματικά στην αναμόρφωση της εκπαίδευσης, προκειμένου αυτή να ανταποκριθεί στις σύγχρονες προκλήσεις. β) Η προώθηση της εκπαιδευτικής έρευνας γενικά και της έρευνας σε θέματα διοίκησης και οργάνωσης της εκπαίδευσης ειδικότερα.

Αναλυτικότερα, το πρόγραμμα, έχει ως στόχο να διερευνήσει:

  • τα θέματα που χαρακτηρίζουν το ρόλο του Μάνατζερ των υπηρεσιών εκπαίδευσης και κατάρτισης με ιδιαίτερη προσοχή στην εικόνα του Διευθυντή των σχολικών μονάδων.
  • τα παιδαγωγικά χαρακτηριστικά.
  • το πλαίσιο των  επαγγελματικών σχέσεων με τα διάφορα μέρη που συνθέτουν το μαθησιακό περιβάλλον και ιδίως το σχολείο.
  • τον προσδιορισμό του επαγγελματικού προφίλ που αναπτύσσεται σε απάντηση προς τις νέες λειτουργίες που πρέπει να εκτελεστούν και τα προβλήματα που συνδέονται με τη συνεχή επιμόρφωση και την πρόσληψη.
  •  τα θέματα που αφορούν στις νομικές και οικονομικές πτυχές που εμπλέκονται στη διαχείριση του προσωπικού.

Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στοχεύει να παράσχει μια αναλυτική και ολοκληρωμένη εικόνα της εκπαιδευτικής επικοινωνίας, του εκπαιδευτικού σχεδιασμού, της διαχείρισης και της κατεύθυνσης των διαδικασιών λειτουργίας, μέσω της  παρακολούθησης και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος σε σχέση με τις τεχνικές και νομικές πτυχές της κάθε υπό μελέτη περίπτωσης.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

  • Παιδαγωγική των ανθρωπίνων πόρων.
  • Παιδαγωγική της ενσωμάτωσης. Ο Σχολικός Διευθυντής, το σχολείο και οι τοπικοί φορείς. (Οι εκπαιδευτικές ανάγκες και η κοινωνία σε περιόδους κρίσης).
  • Ο Σχολικός Διευθυντής και οι αρμοδιότητες του.
  • Παιδαγωγική και διδακτική των δεξιοτήτων.
  • Η διαμορφωτική σχέση στο σχολικό σύστημα.
  • Σχεδιασμός και αξιολόγηση της εκπαιδευτικής προσφοράς: η δημιουργία διδακτικών προγραμμάτων,  η οργάνωση και η διαχείριση ομάδων εργασίας-μάθησης στο σχολείο.
  • Η πολυμεσική διδακτική και οι ψηφιακές δεξιότητες του Σχολικού Διευθυντή.
  • Η διαχείριση των εργασιακών σχέσεων.
  • Σχολείο και γονείς: τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις τους.
  • Η ευρωπαϊκή νομοθεσία σχετικά με την ασφάλεια στα σχολεία: υποχρεώσεις, διαδικασίες και εμπλεκόμενοι φορείς.
  • Το σχολείο στο ευρωπαϊκό πλαίσιο. Παιδαγωγικές, διδακτικές και διαχειριστικές διαστάσεις.
  • Η διαχείριση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών: οι δεξιότητες του Διευθυντή.
  • Η αυτόνομη σχολική μονάδα: διοικητικά θέματα.
  • Το σχολικό δίκτυο
  • Η οργάνωση ενός «σχολείου για όλους».
  • Η άσκηση του ελέγχου και της διοικητικής διαχείρισης.
  • Θεωρίες και Τεχνικές του προϋπολογισμού: προετοιμασία, διαχείριση, υποβολή εκθέσεων.
  • Σχολική ηγεσία: συνεργασία και σύγκρουση
  • Η διακυβέρνηση του σχολείου: μοντέλα και προσεγγίσεις.
  • Η έκθεση αυτοαξιολόγησης του σχολείου: κριτήρια, εργαλεία, έγγραφα.
  • Ο προσανατολισμός μεταξύ σχολείου και πανεπιστημίου.
  • Το σχολείο ως πυρήνας δημοκρατίας και συμμετοχής.
  • Η ενσωμάτωση των μεταναστών, δυσφορία και σχολική εγκατάλειψη, διαταραχές συμπεριφοράς και σχολικός εκφοβισμός: οι δεξιότητες του Σχολικού Διευθυντή.
  • Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών συστημάτων και της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών.
  • Πρακτική άσκηση
  • Πτυχιακή εργασία / Μεταπτυχιακή Διατριβή

Το Μεταπτυχιακό διεξάγεται σύμφωνα με τον Κανονισμό Σπουδών του Πανεπιστημίου και τις κείμενες διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

1 έτος (Μάρτιος 2015 - Μάρτιος 2016).

Η παρακολούθηση γίνεται με φυσική παρουσία (προβλέπονται συνολικά 25 ημέρες φυσικής παρουσίας) στην έδρα του Πανεπιστημίου της Νάπολης.

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ: 60

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΦΙΛ

“... Η επένδυση στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και την ενίσχυση της εκπαιδευτικής ηγεσίας είναι ουσιώδης για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών συστημάτων”.

Τα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών ‘Ο Σχολικός Διευθυντής: Αρμοδιότητες, Ρόλος και Κουλτούρα’ απευθύνεται:

  • σε όσους επιθυμούν να αναπτύξουν και να διευρύνουν τις γνώσεις και τις ικανότητές τους σε θέματα εκπαιδευτικής ηγεσίας και διοίκησης.
  • σε όσους κατέχουν διοικητική θέση ή στοχεύουν να κατακτήσουν ηγετικές θέσεις στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση.
  • σε όσους διορισμένους εκπαιδευτικούς (καθηγητές και δασκάλους) ενδιαφέρονται για την απόκτηση επιπρόσθετων προσόντων που θα βοηθήσει την επαγγελματική τους ανέλιξη.
  • σε όσους ενδιαφέρονται να εμπλουτίσουν το βιογραφικό τους με ένα αναγνωρισμένης αξίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα.

ΟΙ ΣΠΟΥΔΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.

Διευθυντής: Prof. Lucio D’Alessandro

Γραφείο Διασύνδεσης

Τηλ.  6984354688 και (0039) 3930990076-3472363458

Ωράριο Επικοινωνίας: 9-14 και 17-20

Email: [email protected]

 

Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

epidoma_mitrotitas
Εκπαιδευτικοί: «Φτάνει πια με την άνιση αντιμετώπιση των αναπληρωτών»
9μηνη άδεια μητρότητας στις αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς και πλήρης εξίσωση των δικαιωμάτων με εκείνα των μονίμων
Εκπαιδευτικοί: «Φτάνει πια με την άνιση αντιμετώπιση των αναπληρωτών»
ΑΠΘ
ΑΠΘ: Συμμετοχή στη Διεθνή Έκθεση ψηφιακού μετασχηματισμού, τεχνολογίας και καινοτομίας BEYOND 2024
Η Διεθνής Έκθεση ανοίγει τις πύλες της σήμερα (25/04) στους χώρους της ΔΕΘ μέχρι και το Σάββατο (27/04) 
ΑΠΘ: Συμμετοχή στη Διεθνή Έκθεση ψηφιακού μετασχηματισμού, τεχνολογίας και καινοτομίας BEYOND 2024