Thumbnail
Πανελλήνιες εξετάσεις

Επειδή κατά την ταπεινή μου γνώμη το σχέδιο για τις πανελλήνιες που υποτίθεται ότι διέρρευσε από την αόρατη  "επιτροπή Κουράκη" είναι εκτός τόπου και χρόνου και θα δημιουργήσει πλείστα όσα προβλήματα τόσο στο σχολείο όσο και στους υποψήφιους,  διατυπώνω μια απλή πρόταση που "κουμπώνει" με όσα είχαν ανακοινωθεί αλλά ταυτόχρονα διορθώνει και πολλές αδυναμίες του "συστήματος Αρβανιτόπουλου".

Συγκεκριμένα, προτείνω να διευρυνθεί  τόσο το περιεχόμενο σπουδών στο σχολείο για τον μαθητή, όσο και το πεδίο των επιλογών του για την εισαγωγή του στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η κάθε σχολή να  επιλέγει με δική της ευθύνη το προφίλ των φοιτητών που επιθυμεί να έχει και ο κάθε υποψήφιος να προσαρμόζει τις εξετάσεις στις δικές του προτιμήσεις και δυνατότητες,  χωρίς όμως να διαταράσσεται η ισονομία ανάμεσα στους υποψήφιους.

Έχουμε λοιπόν και λέμε:

Δημιουργούνται τρεις προσανατολισμοί σπουδών.

Οι μαθητές κάθε προσανατολισμού διδάσκονται πέντε μαθήματα προσανατολισμού.

ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ

Μαθηματικά: 6 ώρες

Φυσική: 4 ώρες

Χημεία: 4 ώρες

Βιολογία: 3 ώρες

Πληροφορική: 3 ώρες

ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ

Αρχαία: 6 ώρες

Ιστορία: 4 ώρες

Λατινικά: 4 ώρες

Κοινωνιολογία: 3 ώρες

Αρχές Φυσικών Επιστημών: 3 ώρες

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ -ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ Μαθηματικά και στοιχεία στατιστικής: 6 ώρες

Οικονομία: 4 ώρες

Ιστορία: 4 ώρες

Κοινωνιολογία: 3 ώρες

Αρχές Φυσικών Επιστημών: 3 ώρες.

Το κάθε πανεπιστημιακό τμήμα επιλέγει ελεύθερα σε ποιον ή ποιους προσανατολισμούς θέλει να ενταχθεί και σε ποια μαθήματα των εν λόγω προσανατολισμών (το ελάχιστο 3 συν τη γλώσσα) θέλει να εξετάζονται οι υποψήφιοι που θα δεχθεί.

Ο κάθε υποψήφιος ανάλογα με τις σχολές που θέλει να διεκδικήσει επιλέγει σε ποια και πόσα μαθήματα του δικού του προσανατολισμού θα εξεταστεί σε πανελλαδικό επίπεδο.

Τα μόρια εισαγωγής του υποψηφίου για το κάθε τμήμα προκύπτουν από τον μέσο όρο της βαθμολογίας των μαθημάτων που είναι υποχρεωτικά για το τμήμα αυτό.

Τα υπόλοιπα μαθήματα, στα οποία τυχόν εξετάστηκε σε πανελλαδικό επίπεδο ο υποψήφιος, λαμβάνονται υπ' όψη για το συγκεκριμένο τμήμα μόνο εφ' όσον ανεβάζουν τον μέσο όρο της βαθμολογίας του. Διαφορετικά όχι.

Σημείωση: Για τον καθορισμό των ωρών διδασκαλίας πάρθηκε υπ' όψη τόσο η ανάγκη το εβδομαδιαίο σύνολο να είναι 20 ώρες, όσο και οι ώρες διδασκαλίας κατεύθυνσης που είχε το κάθε μάθημα στο προηγούμενο σύστημα συνολικά στη Β' και Γ' Λυκείου, για να μπορεί το υπάρχον διδακτικό προσωπικό να ανταποκριθεί στις ανάγκες.

Κρανιάς Γιώργος

Καθηγητής ΠΕ0204 στο 3ο ΓΕΛ Τρικάλων. 

Κάνε εγγραφή στο newsletter στο Carrefour και κέρδισε 200€

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kallianos-1280x720.png
Θύμωσε στον «αέρα» ο Γιάννης Καλλιάνος: «Λυπάμαι αλλά οφείλω να σεβαστώ την Επιστήμη που υπηρετώ» (Vid)
«Λυπάμαι αλλά οφείλω να σεβαστώ την Επιστήμη που υπηρετώ», είπε ο Γ. Καλλιάνος στον αέρα
Θύμωσε στον «αέρα» ο Γιάννης Καλλιάνος: «Λυπάμαι αλλά οφείλω να σεβαστώ την Επιστήμη που υπηρετώ» (Vid)
νηπιαγωγείο
Σοκ! - Καθαρίστρια κατηγορείται ότι φωτογράφησε 5χρονη στις τουαλέτες σχολείου: «Δεν έκανα κάτι κακό», λέει
«Δεν έκανα κάτι κακό» - Τι λέει η καθαρίστρια που φωτογράφησε το κοριτσάκι στις τουαλέτες σχολείου
Σοκ! - Καθαρίστρια κατηγορείται ότι φωτογράφησε 5χρονη στις τουαλέτες σχολείου: «Δεν έκανα κάτι κακό», λέει