Thumbnail
Σύλλογος Φοιτητών Φιλολογίας ΑΠΘ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΘ

για το νέο πρόγραμμα σπουδών που επιβάλλεται από το Τμήμα Φιλολογίας, την προαιρετική κατοχύρωση της παιδαγωγικής επάρκειας και τη διάσπαση του πτυχίου και των επαγγελματικών δικαιωμάτων

«Πρέπει να φασιστοποιηθούμε όσοι είμαστε σε θέσεις εξουσίας» ακούγαμε δια στόματος του έκπτωτου αντιπρύτανη Ι. Τζιφόπουλου πριν από κάτι μήνες. Ύστερα από τόσους μήνες λίγα πράγματα έχουν αλλάξει, ενώ ο πυρήνας της φασιστικής λογικής και των αυταρχικών πρακτικών παραμένει ίδιος και απαράλλαχτος. Η κατεύθυνση αυτή που διέπει την πρυτανική αρχή του ΑΠΘ παραμένει αναλλοίωτη παρά την αποχώρηση του Τζιφόπουλου, όπως άλλωστε φάνηκε και από την τελευταία συνεδρίαση της συγκλήτου όπου οι φοιτητικοί σύλλογοι ήρθαν αντιμέτωποι με κλειδαμπαρωμένες συνεδριάσεις και μπράβους στον 7ο όροφο του κτιρίου διοίκησης. Στο ίδιο πνεύμα και αξιοποιώντας τις αυθάδεις και αλαζονικές πλάτες της πρυτανείας του Μήτκα γίναμε θεατές και δέκτες των εκβιασμών των καθηγητών του τμήματος στη τελευταία συνεδρίαση της συνέλευσης τμήματος στις 26/3.

Εν ολίγοις το τμήμα φιλολογίας με πρωτοστάτη τον πρόεδρο του τμήματος Ι. Τζιφόπουλο (τον έκπωτο αντιπρύτανη) που ένα προηγούμενο διάστημα επέλεγε να «μοιράζει σφαλιάρες σε όσους παραφέρονται» (βλ. την περιβόητη συνέντευξη) δεν τάσσεται με τα συμφέροντα και τα δικαιώματα των φοιτητών αλλά νοιάζεται για το πώς θα εφαρμόσει στυγνά την εκπαιδευτική αναδιάρθρωση, πώς θα εναρμονιστεί με τα πορίσματα της εξωτερικής αξιολόγησης,  πως θα εκπληρώσει τελικά ακαδημαϊκά-διοικητικά συμφέροντα και φιλοδοξίες. Το σύνολο σχεδόν των καθηγητών δηλαδή αποφάσισε να διαλύσει τη συνεδρίαση που θα συζητούσε γύρω από την αναδιαμόρφωση του προγράμματος σπουδών θεωρώντας «αυτονόητο» ότι αυτό θα συζητιούνταν κεκλεισμένων των θυρών και χωρίς την παρουσία φοιτητών στη διαδικασία. To τμήμα φιλολογίας θεωρεί μάλλον υποτελές να ενημερώσει τους φοιτητές για το σύνολο των αποφάσεων που εν κρυπτώ λαμβάνονται σε μια σειρά συνεδριάσεων και αφορούν το μέλλον και την προοπτική χιλιάδων φοιτητών και μελλοντικών εργαζομένων-ανέργων. Στη τελευταία συνέλευση τμήματος λοιπόν οι καθηγητές ακολούθησαν το δόγμα «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», επιλέγοντας να μην αποκαλύψουν παρουσία των φοιτητών τις πραγματικές τους διαθέσεις  και από το ασφαλές πληκτρολόγιο του υπολογιστή τους κρυμμένοι πίσω από ένα χυδαίο mail ανακοίνωσαν εκδικητικά ότι φαλκιδεύουν το μέλλον χιλιάδων αποφοίτων κάνοντας την παιδαγωγική επάρκεια προαιρετική, διασπώντας το πτυχίο και κατακερματίζοντας κατ’ επέκταση τα επαγγελματικά δικαιώματα που στοιχίζονταν ενιαία σε αυτό.

Το νέο πρόγραμμα σπουδών που αποφασίζει και επιβάλει το τμήμα φιλολογίας πετάει κυνικά και με περισσή θρασύτητα στο περιθώριο τα δικαιώματα και την εργασιακή μας προοπτική. Η προαιρετική κατοχύρωση της παιδαγωγικής επάρκειας σημαίνει ότι το Τμήμα Φιλολογίας στο εξής δεν θα αποδίδει στους αποφοίτους του ενιαίο πτυχίο. Αντίθετα, ο πρόεδρος του τμήματος επέλεξε να εκβιάσει την ψήφιση της πρότασης για τη δημιουργία τριών ξεχωριστών προγραμμάτων σπουδών στο εσωτερικό του τμήματός μας, εκ των οποίων το ένα θα έχει μαθήματα παιδαγωγικής και θα αποδίδει πτυχίο με παιδαγωγική επάρκεια, ενώ τα άλλα δύο δεν θα έχουν μαθήματα παιδαγωγικής και θα καταλήγουν σε  πτυχία  που δεν θα εξασφαλίζουν τη δυνατότητα στον απόφοιτο να διδάξει. Το ένα εκ των δύο αυτών προγραμμάτων χωρίς την παιδαγωγική επάρκεια περιλαμβάνει την επιλογή μαθημάτων που αριθμούν 30 ECTS από άλλα τμήματα της Φιλοσοφικής, ενώ το δεύτερο περιλαμβάνει την παρακολούθηση ενός Κύκλου Σπουδών Επιλογής (ΚΣΕ) που θα προσφέρεται από το τμήμα και δεν θα κατοχυρώνει επαγγελματικά δικαιώματα.Τελικά, τα ενιαία επαγγελματικά δικαιώματα που στοιχίζονταν σε ένα ενιαίο πτυχίο πλέον θα αποδίδονται κατακερματισμένα σε πτυχία διαφορετικών ταχυτήτων.

Τέτοιες αναδιαρθρωτικές κατευθύνσεις καταλήγουν στη συρρίκνωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων και συμπιέζουν ακόμη περισσότερο την προοπτική των αποφοίτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι το Τμήμα Φιλολογίας του ΑΠΘ είναι το μοναδικό πανελλαδικά  που επιλέγει να κατοχυρώσει την Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια μέσω της διάσπασης του προγράμματος σπουδών και του πτυχίου. Είναι εκτρωματικό το γεγονός ότι με τη νέα διάρθρωση μόνο εκείνοι οι απόφοιτοι  που θα έχουν επιλέξει το πρόγραμμα σπουδών που θα κατοχυρώνει  την Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια θα αναγνωρίζονται στον κλάδο ΠΕ02 και επομένως με το πτυχίο τους θα κατοχυρώνουν τα επαγγελματικά δικαιώματα του Φιλολόγου. Όσον αφορά, όμως, το πτυχίο που δεν θα κατοχυρώνει την παιδαγωγική επάρκεια, το Τμήμα Φιλολογίας και η επιτροπή που κατέθεσε την τελική πρόταση τηρεί σιγή ιχθύος για τα επαγγελματικά-εργασιακά δικαιώματα, τις δυνατότητες και τους περιορισμούς που θα στοιχίζονται σε αυτό.

Το τμήμα φιλολογίας ακολουθώντας πιστά τα αυταρχικά καψόνια της πρυτανικής αρχής παίρνει στάση ξεκάθαρη απέναντι στα συμφέροντα και τα δικαιώματα που έχουμε ως φοιτητές. Είναι πασιφανές από την πρόταση που έχει κατατεθεί ότι οι καθηγητές μας δεν έχουν καμιά επαφή με την πραγματική κατάσταση που επικρατεί στους χώρους εργασίας και με την συγκεκριμένη πρόταση έρχονται να συρρικνώσουν την προοπτική μας και να επιτείνουν το ζόφο με τον οποίο θα έρθουμε αντιμέτωποι ως άνεργοι, περιπλανώμενοι και ελαστικά απασχολούμενοι. Και αυτό γιατί η συγκεκριμένη πρόταση, δεδομένων των συνθηκών στην αγορά εργασίας και των ποσοστών της ανεργίας, ωθεί τους αποφοίτους αναπόφευκτα σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, επί πληρωμεί σεμιναριακούς κύκλους, και κάθε είδους ταχύρρυθμα προγράμματα εκπαίδευσης και συνεχούς κατάρτισης που εφάπτονται με τη λογική της δια βίου εκπαίδευσης και του ατομικού φακέλου προσόντων. Μια τέτοια λογική την οποία προκρίνει το τμήμα φιλολογίας ως εκσυγχρονιστική και πρωτοπόρα διαμορφώνει ακόμη πιο δυσοίωνους όρους και καθιστά τις περισσότερες φορές τους πτυχιούχους θύματα του ανταγωνισμού και μιας διαδικασίας δια βίου αξιολόγησης, με αποτέλεσμα  να φέρουν οι ίδιοι το "ηθικό" βάρος της ανεργίας. Δεν θρέφουμε αυταπάτες για τις συνθήκες εργασίας κι εκμετάλλευσης που περιμένουν μια ολόκληρη γενιά, ούτε είμαστε όμως έτοιμοι να παραδώσουμε τα όπλα αμαχητί, γι’ αυτό διεκδικούμε ενιαίο και ισχυρό πτυχίο μέσα από ενιαίο πρόγραμμα σπουδών. Γιατί σε μια εποχή που οι θέσεις στην αγορά εργασίας είναι δυσεύρετες και η προοπτική μας δυσοίωνη, που οι συνδικαλιστικοί και συλλογικοί αγώνες των εργαζομένων χτυπιούνται όχι μόνο υλικά αλλά και ιδεολογικά, εμείς επιμένουμε να αμφισβητούμε τον συσχετισμό δύναμης που μέρα με τη μέρα μετατοπίζεται σε βάρος των εργαζομένων.

Σε αυτή τη βάση πιστεύουμε ότι η αναδιάρθρωση στο πρόγραμμα σπουδών δε θα πρέπει :

- να συρρικνώνει τους ορίζοντες επαγγελματικής αποκατάστασης και να συμβάλει στην διάλυση της εργασιακής μας προοπτικής, αλλά να δημιουργεί ευνοϊκότερους όρους για τους αποφοίτους. Ταυτόχρονα δεν θα πρέπει να συρρικνώνει και να κατακερματίζει τα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα του αποφοίτου.

-  να κατοχυρώνει το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής επάρκειας μέσα από την διαμόρφωση δύο διαφορετικών προγραμμάτων σπουδών.

-  να εντατικοποιεί τις σπουδές με την εισαγωγή προαπαιτουμένων, αλλά να αφήνει στον φοιτητή περιθώρια ενασχόλησης με άλλα αντικείμενα εκτός σχολής αλλά και να του επιτρέπει να ασχοληθεί με συλλογικές διαδικασίες και πρακτικές στην προσπάθεια βελτίωσης των συνθηκών ζωής του. Ταυτόχρονα να συνενώνει και όχι να διασπά το φοιτητικό σώμα και τα συμφέροντά του.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ το καινούργιο πρόγραμμα σπουδών:

- να διατηρεί την ενιαιότητα του προγράμματος σπουδών και να καταλήγει σε ένα πτυχίο με ενιαία και αδιάσπαστα επαγγελματικά δικαιώματα Φιλολόγου.

- να κατοχυρώνει ενιαία την Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια για όλους τους αποφοίτους του τμήματος με ακέραια επαγγελματικά δικαιώματα.

- να διατηρεί τον υπάρχοντα αριθμό μαθημάτων χωρίς καμία εισαγωγή προαπαιτουμένων.

Σε αντίθεση με το τμήμα φιλολογίας που έχει επιλέξει να εφαρμόσει απαρέγκλιτα το νόμο Διαμαντοπούλου εις βάρος των δικαιωμάτων, των συμφερόντων, των αναγκών και της εργασιακής μας προοπτικής μια σειρά από συλλόγους εκπαιδευτικών και φοιτητικούς συλλόγους στηρίζουν έμπρακτα τις παραπάνω κατευθύνσεις και διεκδικήσεις του συλλόγους μας. Ενδεικτικά παραθέτουμε κάποιους από αυτούς: 5η ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, ΕΛΜΕ Χαλκιδικής, ΕΛΜΕ Λέσβου, ΕΛΜΕ Πέλλας, Σύλλογος Εργαζομένων στα Φροντιστήρια Καθηγητών, Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων, Φοιτητικοί Σύλλογοι Φιλοσοφικής Αθήνας, Φιλολογίας Ρεθύμνου, Φιλολογίας Πάτρας, Γερμανικής Φιλολογίας ΑΠΘ, Χημείας ΑΠΘ, Αρχιτεκτονικής ΑΠΘ, Οικοτρόφων Φοιτητικών Εστιών Θεσσαλονίκης. Και αυτό γιατί σε αντίθεση με το τμήμα φιλολογίας αντιλαμβάνονται στο πετσί τους τις νέες διαμορφούμενες εργασιακές σχέσεις και σε αντίθεση πάντα με το τμήμα φιλολογίας αντιλαμβάνονται πλήρως τις καίριες και ανυπολόγιστες συνέπειες που θα έχει το νέο πρόγραμμα σπουδών που επιβάλλεται ευθαρσώς.

ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΕΙ ΑΜΕΣΑ ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΝΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΘΕΙ Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ, ΟΥΤΕ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ

Ο αγώνας συνεχίζεται, ο αγώνας μας συνεχίζει.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΘ

30/3/2015

Γράψου στο Newsletter του Carrefour και κέρδισε δωροεπιταγές αξίας 200€

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kleista sxoleia 2022
Συναγερμός στα Άνω Λιόσια: Βρέθηκε αδέσποτη σφαίρα σε προαύλιο Δημοτικού Σχολείου
Ο διευθυντής αφού εντόπισε τη βολίδα αγνώστου διαμετρήματος, την παρέδωσε στο τοπικό αστυνομικό τμήμα
Συναγερμός στα Άνω Λιόσια: Βρέθηκε αδέσποτη σφαίρα σε προαύλιο Δημοτικού Σχολείου
εκπαιδευτικοσ
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
«Θα ήταν σοβαρή παράλειψη η μη συμμετοχή και εκπαιδευτικών ΠΕ71 οι οποίοι είναι εξειδικευμένοι σε θέματα προσαρμογής αναλυτικών προγραμμάτων όλων των...
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
eidiki_agogi_4.jpg
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
«Είναι η καλύτερη απόδειξη ότι είναι και η ΔΔΕ συνυπεύθυνη για το γεγονός ότι οι μαθητές, και μάλιστα της Ειδικής Αγωγής, δε διδάσκονται όλα τα...
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή