Thumbnail
Ερώτηση στη Βουλή σχετικά με το εκπαιδευτικό κουπόνι

9-7-2014

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς:  τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

  ΘΕΜΑ: Σχετικά με το εκπαιδευτικό κουπόνι

Κύριε Υπουργέ, Πρόσφατα δημοσιεύματα έφεραν στην επιφάνεια την πρόθεση του Υπουργείου να θεσπίσει ένα νέο σύστημα επιλογής σχολείων φοίτησης από τους μαθητές και τις οικογένειές τους, αυτό του εκπαιδευτικού κουπονιού.

  Όπως γνωρίζετε, το εκπαιδευτικό κουπόνι που αντιστοιχεί στα έξοδα της φοίτησης κάθε μαθητή  για ένα έτος, επιτρέπει ουσιαστικά στους γονείς να προβούν σε προτίμηση σχολείου για το παιδί τους μέσα από μια βάση δεδομένων, η οποία περιέχει όλα τα στοιχεία όλων των σχολείων της χώρας.  Επιπρόσθετα, η επιλογή ιδιωτικού σχολείου θα είναι εφικτή με την καταβολή της χρηματικής διαφοράς. Από την άλλη πλευρά, ο διευθυντής κάθε σχολείου οφείλει στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς να εξαργυρώσει  στην τράπεζα τα κουπόνια που θα έχει συγκεντρώσει. Με τη χρηματική αυτή εξαργύρωση θα καλείται και να καλύψει τα λειτουργικά έξοδα του σχολείου.

  Η κατάσταση αυτή προβλέπεται να οδηγήσει στη λειτουργία των σχολικών μονάδων με όρους επιχείρησης και με τους μαθητές ως πελάτες, οι εγγραφές των οποίων θα κρίνουν τη βιωσιμότητά τους. Ταυτόχρονα μετέωρη θα παραμένει και η θέση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε σχολεία τα οποία θα οδηγηθούν σε κλείσιμο λόγω χαμηλής ζήτησης από τους γονείς. Διαφαίνεται ότι οι εκπαιδευτικοί αυτοί θα κινδυνεύουν με απόλυση, αφού δεν θα χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι και δεν θα τοποθετούνται σε άλλη σχολική μονάδα   -όπως συμβαίνει τώρα-    καθώς υπάρχει πρόβλεψη για υπαγωγή των οργανικών θέσεων κατευθείαν στα σχολεία, κατόπιν σχετικής νομοθετικής ρύθμισης.

  Με άλλα λόγια, το μέτρο του εκπαιδευτικού κουπονιού προβλέπεται να δώσει τη χαριστική βολή στο ήδη βαριά λαβωμένο δημόσιο σχολείο.   Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάσθε κ Υπουργέ:  

1.    Αντιλαμβάνεστε ότι το μέτρο του εκπαιδευτικού κουπονιού θα φέρει καίριο πλήγμα στο δημόσιο σχολείο; Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε προκειμένου το σχολείο να παραμείνει χώρος πνευματικής και κοινωνικής παιδείας και όχι επιχείρηση;

2.    Σκοπεύετε να προωθήσετε την ιδιωτικοποίηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης; Πώς θα προστατεύσετε το αδήριτο της δημόσιας εκπαίδευσης;

3.    Πώς θα διασφαλίσετε τη μη απόλυση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε σχολεία τα οποία θα κλείσουν, δυνάμει της εφαρμογής του νέου μέτρου του εκπαιδευτικού κουπονιού;

4.    Ποιες θα είναι οι παράμετροι-κριτήρια επιλογής σχολείων από τους μαθητές και τις οικογένειές τους; Η ερωτώσα βουλευτής                                                                                                                   

 Σταυρούλα Ξουλίδου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκαβ 5
Φθιώτιδα: «Είπαν ότι ευθύνη έχουν ο παππούς και η γιαγιά» - Τι είπε ο πατέρας του 6χρονου που καταπλακώθηκε από πόρτα σχολείου
Τι υποστήριξε ο πατέρας του παιδιού
Φθιώτιδα: «Είπαν ότι ευθύνη έχουν ο παππούς και η γιαγιά» - Τι είπε ο πατέρας του 6χρονου που καταπλακώθηκε από πόρτα σχολείου