Thumbnail
ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς Ιθάκης

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ - ΙΘΑΚΗΣ (ΕΛΜΕ-ΚΙ)

[email protected]

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σχετικά με την κινητοποίηση των σεισμόπληκτων στο Υπουργείο Παιδείας,

και τη συνάντηση με τον Υπουργό και τον αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας.

Τη Δευτέρα 23 Μάρτη ο λαός της Κεφαλονιάς και τα παιδιά του έδωσαν στην Αθήνα μια αποφασιστική μάχη αναδεικνύοντας τα οξυμένα προβλήματα των σχολείων και των μαθητών της σεισμόπληκτης εργατικής – λαϊκής οικογένειας και απαιτώντας λύσεις και ποσόστωση 0,5% για την εισαγωγή σε ΑΕΙ - ΤΕΙ. Έγινε πορεία προς το Υπουργείο με πανό και συνθήματα, όπως: «ασφάλεια δεν έχει ούτε από σεισμό, με τις ζωές μας παίζουν στον καπιταλισμό», «επάρκεια – ασφάλεια για όλα τα σχολεία, δώστε λεφτά για την παιδεία», «μέτρα τώρα για τους μαθητές όχι κοροϊδία και αναβολές», «δώστε λεφτά για την παιδεία, την κρίση να πληρώσει η πλουτοκρατία» κλπ. Στην κινητοποίηση συμμετείχαν εκτός από την ΕΛΜΕ-ΚΙ και την Ένωση Γονέων, το Εργατικό Κέντρο, ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος ΚΙ αλλά και τα θιακοκεφαλονίτικα σωματεία της Αθήνας. Τα μαθητικά συμβούλια αντιπροσωπεύτηκαν σχεδόν από το σύνολο των σχολείων.

Στη συνάντηση, που έγινε σε αμφιθέατρο του Υπουργείου, λόγω του όγκου της αντιπροσωπείας, ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Κουράκης αναφέρθηκε στα αιτήματα του υπομνήματος (που είχε σταλεί ηλεκτρονικά στο Υπουργείο πριν την κινητοποίηση). Στην τοποθέτησή του τόνισε ότι το Υπουργείο Παιδείας κάνει ιεράρχηση αναγκών στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του και των οικονομικών δυνατοτήτων που υπάρχουν. Για τις υποδομές είπε ότι είναι απαράδεκτο να διαιωνίζεται η παραμονή σε κοντέινερς, υπάρχει όμως «διασπορά» αρμοδιοτήτων ανάμεσα σε διαφορετικά Υπουργεία. Τα σχολεία πρέπει να γίνουν, ανέφερε, βάσει του τελευταίου αντισεισμικού κανονισμού. Τα κενά στα σχολεία, διευκρίνισε, δε μπορεί να εξαφανιστούν, ενώ στο αίτημα για Πρόσθετη – Ενισχυτική για το Νομό είπε ότι πρέπει γενικότερα να υλοποιηθεί. Για τις καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολείων, είπε ότι αλλάζει το νομοθετικό πλαίσιο για να σταματήσουν, εκτός των περιπτώσεων κάποιων σχολείων που λειτουργούν με ένα – δύο παιδιά. Συμφώνησε με το αίτημα για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και εμβολιασμό των μαθητών ενώ, διευκρίνισε, πως εξετάζει αν θα δοθεί ένα πρωινό ή ένα γεύμα στους μαθητές. Για τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη (20 το πολύ) τόνισε ότι αν δημιουργεί κενά που δε μπορεί να καλυφθούν δε μπορεί να υλοποιηθεί. Για το ζήτημα της ποσόστωσης στην εισήγησή του αυτή, βάσει του υπομνήματος (που ήταν πρώτο αίτημα), δεν είπε τίποτε.

Στη συνέχεια πήραν το λόγο μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί. Από τη μεριά της ΕΛΜΕ-ΚΙ τονίστηκαν τα προβλήματα στις υποδομές με συγκεκριμένες αναφορές (Ιθάκη, οδικό δίκτυο – βραχοπτώσεις εξαιτίας των σεισμών και των βροχών, έξαρση της γρίπης στα ανθυγιεινά κοντέινερς κλπ). Στο Υπουργείο Παιδείας είναι η πρώτη ευθύνη, είπε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ, οι υποδομές των σχολείων γιατί δεν είναι οποιεσδήποτε υποδομές τα σχολεία και ανέφερε την ανάγκη να επαναλειτουργήσει ο ΟΣΚ και να ξαναπροσληφθούν οι 70 απολυμένοι του. Να υλοποιηθεί η απόφαση για πέντε νέα σχολικά συγκροτήματα, με πρώτη προτεραιότητα το νέο ΓΕΛ Ληξουρίου. Απαίτησε το Υπουργείο να πάρει θέση για την ποσόστωση και να υλοποιήσει το αίτημα της τοπικής εκπαιδευτικής κοινότητας, που έχει πανελλαδική στήριξη. Οι μαθητές του ΕΠΑΛ Αργοστολίου μίλησαν για τα απαράδεκτα δεδομένα στη μεταφορά (ΚΥΑ), αφού εξαιρούνται μια σειρά παιδιά, για την έλλειψη ενός οικονομολόγου ενώ και ο άλλος οικονομολόγος που καλύπτει μάθημα ειδικότητας ήρθε μόλις πρόσφατα. Μίλησαν ακόμη για την ανάγκη επαναφοράς του τομέα υγείας, των εκπαιδευτικών της διαθεσιμότητας στη θέση τους και των συμμαθητών τους που αναγκάζονται τώρα να φοιτούν σε ιδιωτικά ΙΕΚ. Το αίτημα της άμεσης επαναλειτουργίας των τομέων που καταργήθηκαν επεσήμανε και εκπαιδευτικός του σχολείου. Μαθητές μίλησαν, ακόμη, από τη Σάμη και τις Κεραμειές τονίζοντας τις απαράδεκτες συνθήκες διεξαγωγής της εκπαιδευτικής διαδικασίας (στη Σάμη καθηγητής σε πανελλαδικό μάθημα ήρθε το Φλεβάρη ενώ στο ΓΕΛ Κεραμειών, που ακόμη δεν υπάρχει σκάλα ασφαλείας, έγινε για ένα μήνα εκκένωση του δεύτερου ορόφου και μαθήματα της δευτέρας Λυκείου γίνονταν ακόμη και σε κιόσκι στην αυλή!!!).

Ο Διευθυντής του ΕΠΑΛ Ληξουρίου έκανε λόγο για το κτίριο που μεταφέρθηκε το σχολείο του, όπου μαθητές προαυλίζονται στο δημόσιο δρόμο και για την ανάγκη να ξεκινήσουν οι εργασίες για νέο μηχανουργείο του ΕΠΑΛ, αφού το προηγούμενο κατέρρευσε. Τα λεγόμενά του επιβεβαίωσαν οι μαθητές του σχολείου που παραβρίσκονταν. Είναι ενδεικτικό ότι το κτίριο αυτό, που δεν έχει δεύτερη έξοδο διαφυγής, κρίθηκε ακατάλληλο για νήπια και κατάλληλο για μαθητές του ΕΠΑΛ!!! Σεισμόπληκτος εκπαιδευτικός από το Ληξούρι έκανε λόγο για 2000 σπίτια στο Νομό που έχουν «χτυπηθεί», ενώ δεν έχουν δοθεί αποζημιώσει ούτε καν επιδόματα ενοικίου. Ο Διευθυντής του ΓΕΛ Ληξουρίου τόνισε την ανάγκη για συντονισμό και επιτάχυνση των διαδικασιών για νέο Λύκειο στο Ληξούρι. Επισημάνθηκε από εκπαιδευτικό του σχολείου ότι, μέσω της αποκέντρωσης αρμοδιοτήτων, δεν υπάρχει ένας αρμόδιος να απευθυνθείς για το θέμα των υποδομών και αυτό είναι πολιτική σκοπιμότητα. Ιερέας – γονιός από την Παλική είπε για το θέμα της ποσόστωσης: «Εξομολογώ πολλούς μαθητές που ζουν σε άθλιες συνθήκες ως σεισμόπληκτοι, που δεν έχουν σπίτι να διαβάσουν και μου λένε ότι έχουν σηκώσει τα χέρια ψηλά. Η ποσόστωση είναι επιβεβλημένη».

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο Υπουργός κ. Μπαλτάς τονίζοντας ότι όλα τα αιτήματα του υπομνήματος είναι δίκαια, τα στηρίζει και τα εξετάζει με σκοπό την άμεση επίλυσή τους, ενώ αναγνώρισε πρόβλημα με τη διασπορά αρμοδιοτήτων στα Υπουργεία και τους οργανισμούς που αφορούν τις υποδομές. Το Υπουργείο, είπε, θα δρομολογήσει όλες τις απαραίτητες ενέργειες σε συνεργασία με τα αρμόδια Υπουργεία ώστε να αποκατασταθούν τα προβλήματα στις κτηριακές υποδομές και εγκαταστάσεις. Έκλεισε τη σύντομη παρέμβασή του λέγοντας πως ο κ. Κουράκης, ως καθ’ ύλην αρμόδιος, θα δει τα συγκεκριμένα και πώς μπορεί να υλοποιηθούν.

Δευτερολογώντας ο αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας κ. Κουράκης είπε σχετικά με την ποσόστωση: «Προσωπικά τοποθετούμε θετικά αλλά δε μπορώ να δεσμεύσω την τοποθέτηση του Υπουργείου. Το μέτρο είναι θετικό αλλά λίγο γιατί είναι το μόνο ανέξοδο και πρέπει να προσανατολιστούμε στο να επανέλθει η κανονική διαδικασία στα σχολεία». Τον κ. Υπουργό διέκοψε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ-ΚΙ λέγοντας ότι η εκπαιδευτική κοινότητα έχει ολοκληρωμένη πρόταση και ο αναπληρωτής Υπουργός είναι εκείνος που με βάση το κόστος λέει ότι μια σειρά προτάσεις δε μπορεί να υλοποιηθούν. Επιπλέον, παρενέβη ο Ηλίας Πατίδης, επικεφαλής του ΠΑΜΕ στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, και είπε ότι οι δανειστές τα παίρνουν όλα και στην ώρα τους. Ο κ. Κουράκης είπε ότι δεν είναι ώρα για μια γενική πολιτική συζήτηση και δεσμεύθηκε πως σχετική ρύθμιση για το 0,5% θα έρθει στη Βουλή μαζί με τις ρυθμίσεις για τις μεταγραφές των φοιτητών. Μάλιστα, σε σχετικό δελτίο τύπου που εξέδωσε για τη συνάντηση με τους φορείς των σεισμοπλήκτων το γραφείο του κ. Κουράκη, αναφέρεται το εξής: «…Τέλος [ο κ. Κουράκης], ανακοίνωσε πως το Υπουργείο θα εξετάσει τις ρυθμίσεις σχετικά με τις μετεγγραφές, ώστε να συμπεριληφθεί το αίτημα της ποσόστωσης του 0,5%».

Κατά τα λοιπά ο κ. Κουράκης μίλησε για αξιολόγηση προτεραιοτήτων ώστε να αποκατασταθεί η ομαλότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ενώ έθεσε ως προϋπόθεση τον συντονισμό και τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων και υπηρεσιών. Επιπλέον, δεσμεύθηκε για την απρόσκοπτη μεταφορά των μαθητών και μίλησε για σταδιακή αντιμετώπιση των προβλημάτων. Τέλος αναφέρθηκε και δε γενικότερες νομοθετικές πρωτοβουλίες που απαιτούν, όμως, χρόνο (πχ τομείς ΕΠΑΛ – επαναπρόσληψη διαθεσίμων).

Στο τέλος της συνάντησης οι φορείς ενημερώθηκαν από υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου ότι η κ. Βουλευτής του Νομού δε μπόρεσε να παραστεί διότι έχασε το αεροπλάνο.

Είναι φανερό από τα προηγούμενα πως κάθε ύμνος περί «άμεσων λύσεων» δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, ακόμη και για τα απλούστερα ζητήματα. Χρειάζεται επαγρύπνηση μέχρι τέλους και αγώνας με σωστό περιεχόμενο και συμμαχίες. Η οργάνωση - κινητοποίηση και η ευρύτερη λαϊκή στήριξη στα αιτήματα του σεισμόπληκτου λαού και των παιδιών του είναι ο μόνος δρόμος. Να χτυπηθεί αποφασιστικά κάθε λογική «μέσου» και «επαιτείας» αλλά και έκπτωσης στους στόχους. Να μη στριμωχθούν τα αιτήματα στις συμπληγάδες της δήθεν αποπολιτικοποίησης και των δημοσιονομικών δεδομένων (που δεν αφορούν βέβαια το κεφάλαιο). Κριτήριο να είναι οι πραγματικές σύγχρονες ανάγκες και η ικανοποίησή τους.

Αθήνα 23/03/2015

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ

Ο Πρόεδρος

 

Ο Οργανωτικός Γραμματέας

Γεωργόπουλος Διονύσης

Φαρακλός Βαγγέλης

 


Κάνε εγγραφή στο newsletter στο Carrefour και κέρδισε 200€

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mathites tsanta
Τι ισχύει ως προς τις εγγραφές – μετεγγραφές μαθητών όταν την επιμέλεια έχει ένας εκ των δυο γονέων
«Κατά την άσκηση της γονικής μέριμνας οι γονείς καταβάλλουν προσπάθεια για την εξεύρεση κοινά αποδεκτών λύσεων. Αν διαφωνούν, αποφασίζει το...
Τι ισχύει ως προς τις εγγραφές – μετεγγραφές μαθητών όταν την επιμέλεια έχει ένας εκ των δυο γονέων
πανεπ κρητης
Τμήμα Επιστήμης και Μηχανικής Υλικών: Νέο Όνομα και Νέο Όραμα για Τμήμα του Πανεπιστημίου Κρήτης
Το Τμήμα ανανεώνει πλήρως και εκσυγχρονίζει το προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών
Τμήμα Επιστήμης και Μηχανικής Υλικών: Νέο Όνομα και Νέο Όραμα για Τμήμα του Πανεπιστημίου Κρήτης