Thumbnail
Δεν είναι καιρός να την αλλάξουμε; Τι λέτε;

Εδώ ο κόσμος χάνεται κι αυτοί στα σεμινάρια!

Η χειρότερη σχολική χρονιά των τελευταίων χρόνων φτάνει στο τέλος της και όμως η ηγεσία (η πρώην και η επόμενη) του υπουργείου Παιδείας επιμένει να την κάνει ακόμα πιο άσχημη για μαθητές και εκπαιδευτικούς!

Εδώ και μήνες είχαμε προειδοποιήσει ότι η περίφημη τράπεζα θεμάτων δεν είναι τίποτα άλλο από ένα εργαλείο αποθάρρυνσης και απόρριψης. Ακόμα κι αν λειανθούν οι φετινές «τεχνικές» αστοχίες (θέματα ακαταλαβίστικα, γεμάτα λεπτομέρειες, υπερβολικά δύσκολα σε ένα σχολείο και υπερβολικά εύκολα στο διπλανό του κτλ), ο κεντρικός ρόλος της τράπεζας παραμένει: Όσοι είναι λίγο αδύναμοι μαθητές ή δεν έχουν χρήματα για φροντιστήρια, ας μας αδειάζουν καλύτερα τη γωνιά, το λύκειο δεν είναι για όλους, πρέπει να μείνουν μόνο οι λίγοι και εκλεκτοί…

Τα αποτελέσματα είναι τραγικά. Με τους πρώτους υπολογισμούς, το 20% των μαθητών μένει στα μαθηματικά, ενώ η κατάσταση συνολικά θα είναι ακόμα χειρότερη. Φυσικά, το μεγαλύτερο ποσοστό όσων μένουν είναι από υποβαθμισμένες περιοχές, αλλά και από περιοχές της υπαίθρου, αποδεικνύοντας την ταξικότητα της εκπαίδευσης.

Και μέσα σε όλα αυτά, μας βγήκε και σκάρτο το my school, αυτό το καινούργιο εφεύρημα του υπουργείου, το οποίο επεβλήθη ως πανάκεια για κάθε πρόβλημα της εκπαίδευσης. Υπερσύγχρονο και καινοτόμο το διαφήμιζε ο Αρβανιτόπουλος τον Απρίλιο, με…προβληματάκια σε κάτι υπερβολικά δύσκολο όπως τα…απολυτήρια μας προέκυψε. Άραγε, πληρώθηκε κάποιος ιδιώτης για να δημιουργήσει αυτή την βάση δεδομένων; Και με τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν, θα του ζητηθούν ευθύνες; Και γιατί πρέπει να την πληρώσουν πάλι οι εκπαιδευτικοί των Λυκείων, οι οποίοι θα μείνουν  μια εβδομάδα παραπάνω στα σχολεία επειδή η ανικανότητα της ηγεσίας και των στελεχών της εκπαίδευσης να λύσουν απλά προβλήματα το επιβάλλει; Θα πληρωθούν για τις ημέρες αυτές; Όσοι έχουν κλείσει εισιτήρια ή ξενοικιάζουν σπίτια ή έχουν κάνει οικογενειακό προγραμματισμό, θα αποζημιωθούν;

Και ας έλθω στην όμορφη πόλη των Τρικάλων, στην οποία, τις κρίσιμες αυτές ημέρες για την έκδοση των ελέγχων, κι ενώ όλα αυτά ήταν γνωστά λίγο πολύ, οι διευθυντές των σχολικών μονάδων απουσίαζαν από τις θέσεις τους! Ο λόγος; Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τους κάλεσε να συμμετάσχουν στα σεμινάρια για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Θα μου πείτε: Μα είναι τόσο σημαντικά αυτά τα σεμινάρια, ώστε να παραπέμπεται η λειτουργία των σχολείων την επόμενη εβδομάδα, καθώς δεν γίνεται να εκδοθούν έλεγχοι χωρίς τους διευθυντές των σχολικών μονάδων; Προφανώς και είναι, κι αυτό έγινε πολύ φανερό στα μέλη της ΕΛΜΕ Τρικάλων, καθώς ζητήθηκε από την αστυνομία τις δύο ημέρες των σεμιναρίων η συμβολή της, προκειμένου να πραγματοποιηθούν με πλήρη ευταξία, και να απωθηθούν αυτοί οι κακοί (οι καθηγητές ντε!) που αντιστέκονται στον σχεδιασμό του υπουργείου. Εξάλλου ήταν πολύ σίγουρα όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης με τις επιλογές του υπουργείου τόσα χρόνια, γι’ αυτό και την εφάρμοσαν με τόσο ζήλο και πάθος.

Όμως, η πραγματικότητα είναι πολύ σκληρή για να την αποφεύγουμε. Και η πραγματικότητα λέει ότι η νέα χρονιά θα ξεκινήσει με λιγότερους μαθητές, λιγότερα τμήματα, λιγότερους καθηγητές, αλλά με συστήματα που αποδεδειγμένα όχι μόνο δεν είναι λειτουργικά, αλλά πια βλαβερά για την εκπαίδευση. Η πραγματικότητα λέει ότι μαθητές θα έχουν διαρρεύσει από τα λύκεια, αλλά καθηγητές απλήρωτοι ή κακοπληρωμένοι και με στημένο για την απόλυση τους μηχανισμό θα υπάρχουν. Η πραγματικότητα λέει ότι θα κληθούν να μας αξιολογήσουν αυτοί που έχουν αποτύχει να φέρουν εις πέρας στοιχειώδεις λειτουργίες των σχολείων. Η πραγματικότητα επίσης λέει ότι γίνεται πάρτυ χρημάτων στην πλάτη της εκπαίδευσης, καθώς δεν μας ενημέρωσε ποτέ κανείς που πήγαν τα 7,5 εκατομμύρια ευρώ για την αυτοαξιολόγηση, ούτε πόσο στοίχισε το my school, ούτε πόσο στοίχισαν αυτά τα σεμινάρια της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Η πραγματικότητα λέει ότι οι μεταθέσεις θα γίνουν κάποια στιγμή (ανάψτε κανά κερί στην Παναγιά να είναι πριν τον Δεκαπενταύγουστο), ενώ οι αποσπάσεις….θα δούμε!

Η πραγματικότητα λέει ότι η επίθεση στην εκπαίδευση θα συνεχίζεται όσο τους ανεχόμαστε και δεν αντιδρούμε μαζικά. Η πραγματικότητα λέει ότι θέλουν αμόρφωτο λαό και δάσκαλο με σκυμμένο το κεφάλι γιατί έτσι περνούν καλύτερα την επίθεση τους στην κοινωνία.

Δεν είναι καιρός να την αλλάξουμε; Τι λέτε;

Κώστας Μιχαλάκης, φιλόλογος, μέλος της Αγωνιστικής Κίνησης Εκπαιδευτικών Τρικάλων.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΠΑΛ.jpg
Που θα ιδρυθούν Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (CAMPUS)
Σχετικά με το ν. 5082/2024 "Ενίσχυση του Εθνικού Συστήµατος Επαγγελµατικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και άλλες επείγουσες διατάξεις"
Που θα ιδρυθούν Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (CAMPUS)
efhvoi.jpg
Ερευνα - «καμπανάκι»: Για πάνω τους μισούς έφηβους της χώρας, οι γονείς αγνοούν τι κάνουν στο διαδίκτυο...
Οι έφηβοι από οικογένειες χαμηλότερου οικονομικού επιπέδου αναφέρουν σε χαμηλότερο ποσοστό ότι νιώθουν υποστήριξη από την οικογένεια
Ερευνα - «καμπανάκι»: Για πάνω τους μισούς έφηβους της χώρας, οι γονείς αγνοούν τι κάνουν στο διαδίκτυο...