Thumbnail
Δημοκρατική Πρωτοβουλία Μαθηματικών

ανακοίνωση

της «Δημοκρατικής Πρωτοβουλίας Μαθηματικών»

Πρόσφατα δημοσιεύθηκε η απόφαση του μονομελούς πρωτοδικείου της Αθήνας, επί της αγωγής των Κερασαρίδη και Χρονοπούλου κατά της ΕΜΕ.

Πριν από μέρες είχαν φροντίσει να γνωστοποιήσουν ένα μέρος της απόφασης αυτής, χωρίς να αναφέρουν το υπόλοιπο μέρος του σκεπτικού της απόφασης.

Μετά τις εκλογές του Μαρτίου είχαν και οι δυο τους επιδοθεί σε προσωπικές επιθέσεις, μέσω δημοσιεύσεων σε blogs και ιστοσελίδες, με στόχο την απαξίωση της πολύχρονης προσφοράς καταξιωμένων στη συνείδηση της μαθηματικής κοινότητας συναδέλφων, τους οποίους τίμησαν με την ψήφο τους οι συνάδελφοί τους μαθηματικοί για πολλές δεκαετίες.

Τόσο καιρό επιλέξαμε να μην ακολουθήσουμε αυτά τα χωρίς ειρμό και νόημα δημοσιεύματα, γιατί στόχος μας είναι η ενότητα και όχι η άσκοπη αντιδικία στην μαθηματική κοινότητα.

Τώρα, όμως, η λογική επιτάσσει ενημέρωση και μερικές αποσαφηνίσεις.

Καταρχήν επισημαίνουμε ότι οι ενάγοντες εξέθεταν 5 λόγους στην αγωγή τους για τους οποίους ζητούσαν την ακύρωση της γενικής συνέλευσης (3/3/2013) και των εκλογών του Μαρτίου (10/3/2013).

Από τους 5 αυτούς λόγους το δικαστήριο έκρινε εν μέρει βάσιμο τον έναν, ενώ απέρριψε ως αβάσιμους τους υπόλοιπους τέσσερις.

Οι τέσσερις λόγοι που απορρίφθηκαν ήταν συνοπτικά οι εξής:

1)             Ότι το καταστατικό προβλέπει τη διεξαγωγή των εκλογών από δύο επιτροπές, την εφορευτική επιτροπή και την επιτροπή αρχαιρεσιών.

2)      Ότι η πρόταση της Χρονοπούλου καταψηφίστηκε χωρίς την απαιτούμενη από το καταστατικό απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων ταμειακώς τακτοποιημένων μελών της γενικής συνέλευσης

3)      Ότι δεν πήραν όλα τα μέλη το εκλογικό υλικό που απέστειλε το Δ.Σ.

4)      Ότι δεν έπρεπε να εκλεγούν στο ΔΣ άτομα που είχαν συμπληρώσει τρεις συνεχόμενες θητείες αθροιστικά στο Δ.Σ. και στην Ε.Ε.

 

Αυτά αποκρύπτονται συστηματικά από τους ενάγοντες, οι οποίοι σε δημοσίευμά τους δηλώνουν αναληθώς ότι «δικαιώθηκαν πλήρως οι θέσεις μας».

Ο λόγος τον οποίο δέχτηκε εν μέρει ως βάσιμο το δικαστήριο ήταν η μη τήρηση καταλόγου των αντεπιστελλόντων μελών είτε επειδή δεν ήταν ταμειακώς τακτοποιημένα είτε επειδή, κατά παράβαση της αρχής της μυστικότητας της ψηφοφορίας, είχαν αναγράψει τα στοιχεία τους στο φάκελο που περιείχε το ψηφοδέλτιο.

Το δικαστήριο πήρε αυτήν την απόφαση με το σκεπτικό όχι διότι έγιναν πράγματι παρατυπίες, αλλά διότι η μη τήρηση του σχετικού καταλόγου «στερεί το δικαίωμα από οποιονδήποτε έχει έννομο συμφέρον να ελέγξει το ορθό ή μη των ενεργειών της εφορευτικής επιτροπής». Ας σημειωθεί ότι τα 2 από τα 5 μέλη της εφορευτικής επιτροπής ανήκαν στην παράταξη των εναγόντων και δεν έθεσαν θέμα τήρησης του σχετικού καταλόγου κατά την εκλογική διαδικασία.

Υπενθυμίζεται ότι: 1) Στις εκλογές του 2011, όταν εκλέχθηκαν οι Κερασαρίδης και Παπαϊωάννου και πάλι είχαν καταστραφεί αυτά τα ψηφοδέλτια. Επίσης και στις εφορευτικές επιτροπές τόσων εκλογών, στις οποίες συμμετείχαν πάντα μέλη της παράταξής τους, δεν είχαν ποτέ αντίρρηση για την καταστροφή αυτή. 2) Ακόμα και αν θεωρήσουμε ότι πράγματι έφτασαν εγκαίρως τα ψηφοδέλτια των δύο μελών που επικαλούνται αυτοί, περισσεύουν άλλα 231 ψηφοδέλτια που δεν θα μπορούσαν να ανατρέψουν το αποτέλεσμα των εκλογών ακόμα και αν τα υπολογίζαμε όλα στην δική τους παράταξη.

Συνεπώς οι δηλώσεις τους είναι εσφαλμένες, εμπεριέχουν μεροληπτικούς συλλογισμούς και αποκρύπτουν την πραγματικότητα.

Το να μην διατηρούνται αυτά τα ψηφοδέλτια ή να μην αναγράφονται τα ονόματα των μελών που δεν είχαν δικαίωμα ψήφου και παρόλα αυτά ψήφισαν, δεν σχετίζεται με το αδιάβλητο των εκλογών. Αντιθέτως μάλιστα, η διατήρησή τους δημιουργεί τις συνθήκες, ώστε αργότερα, να ανοιχτούν αυτά και σε συνδυασμό με τους αντίστοιχους καταλόγους που ζητούν οι ενάγοντες, η ψήφος των συναδέλφων αυτών να γίνεται αιτία και αφορμή για σχόλια και πιέσεις σε μελλοντικές ψηφοφορίες, που όχι μόνο προσβάλουν την βασική αρχή της μυστικότητας της ψήφου αλλά -κυρίως- δημιουργούν διχόνοιες στα μέλη.

Η ανάλυση της απορριπτικής απόφασης του δικαστηρίου οδηγεί στο ασφαλές συμπέρασμα ότι η εν λόγω απόφαση δεν αναιρεί επί της ουσίας την εγκυρότητα της όλης διαδικασίας των εκλογών της 10ης Μαρτίου. Είναι λοιπόν γεγονός ότι δεν έγινε καμία αλλοίωση του εκλογικού αποτελέσματος και αυτό το γνωρίζουν όλοι.

Τέλος, θεωρούμε αναγκαίο να επισημάνουμε ότι η τεράστια πλειοψηφία των συναδέλφων που συμμετείχαν στη Γενική Συνέλευση στις 20/1/2013 μέσω της ψήφου τους κατάφεραν να αποκτήσει, μετά από πολλά χρόνια προσπαθειών, η ΕΜΕ ένα σύγχρονο καταστατικό απλής αναλογικής, και αυτό οφείλεται στην ευρεία κινητοποίηση που πέτυχε η «Δημοκρατική Πρωτοβουλία Μαθηματικών». Ήδη το ΔΣ της ΕΜΕ έχει ξεκινήσει τη νομική διαδικασία αλλαγής Καταστατικού από το Ειρηνοδικείο.

Η Δημοκρατική Πρωτοβουλία Μαθηματικών, αντλώντας δύναμη από την εμπιστοσύνη των συναδέρφων Μαθηματικών και την αποδοχή του έργου της από την Ελληνική κοινωνία και με ευθύνη απέναντι στον ιστορικό ρόλο της εταιρείας καλεί όλους τους Μαθηματικούς να συμπορευτούν στο δρόμο της προσφοράς για το καλό της εταιρείας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αίθουσα σχολειο
ΣΕΠΕ Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ»: Άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία του συλλόγου
Με ανακοίνωσή του ο ΣΕΠΕ Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ» τονίζει την ανάγκη για κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών
ΣΕΠΕ Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ»: Άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία του συλλόγου
σχολείαα
Το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες
Η εικονική πραγματικότητα, οι εικονικές αίθουσες και το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες
Το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες