Thumbnail
Σκοπεύετε να αναβαθμίσετε τις υπάρχουσες απαρχαιωμένες υποδομές των Εργαστηρίων Πληροφορικής ώστε να συμβαδίζουν με την σύγχρονη και συνεχώς αυξανόμενη πορεία στην εξέλιξη της επιστήμης των Υπολογιστών; 

ΠΡΟΣ:
Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
Υπουργό:                           κ. Αρβανιτόπουλο Κωνσταντίνο

 

Υφυπουργοί:                     κ. Συμεών Κεδίκογλου

                                     κ. Κώστα Γκιουλέκα

Γεν. Γραμματείς:              κ. Αθανάσιο  Κυριαζή

κ.  Ευθύμιο Μπάκα

κ.  Βασίλη Μάγκλαρη

κ. Γιάννο Λιβανό

κ.  Γιώργο Καλαντζή

Ειδ. Γραμματείς: κ. Σωτήρη Γκλαβά

                                  κ. Ευάγγελο Ζαχαράκη

Κοιν. Βουλευτές Ελληνικού Κοινοβουλίου

Θέμα: Για το σχέδιο κατάργησης – υποβάθμισης  της Πληροφορικής στα Λύκεια

Η Επιστήμη της Πληροφορικής μέσα στο σχολικό περιβάλλον του σήμερα δυστυχώς υφίσταται ως ένα γενικής φύσεως γνωστικό αντικείμενο, ταυτίζεται με τις ΤΠΕ, την χρήση του υπολογιστή και την συμμετοχή της ως υποστηρικτικό εργαλείο σε μαθήματα άλλων επιστημών. Αυτό φαίνεται αφενός, από το σημερινό πρόγραμμα σπουδών αφού το μόνο υποχρεωτικό μάθημα Πληροφορικής στο Λύκειο είναι η «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον» που αφορά την Αλγοριθμική – Προγραμματισμό και είναι το μόνο ειδικό επιστημονικό γνωστικό αντικείμενο που διδάσκεται στην Ελληνική δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και  αφετέρου θεμελιωμένες απόψεις στελεχών και των εκάστοτε Υπουργών Παιδείας,  που δεν έχουν καμιά απολύτως επιστημονική προσέγγιση. “...Δεν είναι αυτό μάθημα. Είναι εργαλείο...” , “...Η δική σας λοιπόν η αποστολή είναι οριζόντια. Ο δικός σας κλάδος θα υποστηρίζει ώστε οριζόντια να περάσει το θέμα της Πληροφορικής. Όχι να μαθαίνουμε στα παιδιά να χτυπούνε τα πλήκτρα στα κομπιούτερς...”, “ …τα παιδιά ξέρουν από μικρά Πληροφορική…”.  Έτσι θεωρείται η Επιστήμη της Πληροφορικής σήμερα, “χτύπημα πλήκτρων” και δυστυχώς αντιμετωπίζεται ως δεξιότητα και όχι ως επιστήμη. Ειδικά αυτή την περίοδο οικονομικής κρίσης που διανύουμε, η προχειρότητα πρέπει να εξαλειφτεί πλήρως από τα χαρακτηριστικά της πολιτικής μας ζωής. Οι περισσότερες αλλαγές στην Παιδεία συνοδεύονται από μεγαλεπήβολα σχέδια, ριζικές ανατροπές,  μοιάζουν με μπουλντόζα που έρχεται να ισοπεδώσει ότι βρει στο πέρασμά της. Ίσως να λείπει η βαθιά γνώση του αντικειμένου από τους αρμόδιους αλλά ελπίζω πως εξακολουθεί να υπάρχει η ικανότητα συνεννόησης.

Κι ερχόμαστε στο σημερινό προτεινόμενο σχέδιο του Λυκείου εν έτη 2013, στο οποίο αποφασίστηκε να καταργηθεί η επιστήμη της Πληροφορικής από το Λύκειο, να μεταλλαχτεί στο Γυμνάσιο, να υποβαθμιστεί στην Τεχνική Εκπαίδευση και πραγματικά αδυνατώ να βρω μια λογική εξήγηση σε όλο αυτό το εγχείρημα.  Ως εκπαιδευτικός Πληροφορικής στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πιστεύω κι εγώ πως καλώς ή κακώς διανύουμε την ψηφιακή εποχή, ζούμε στην κοινωνία της Πληροφορίας. Η επιστήμη της Πληροφορικής, η ψηφιακή γνώση, οι συνδεδεμένες πληροφορίες, για όσους  τις κατέχουν, αποτελούν μια τεράστια μορφή ισχύος , μια δύναμη που πρέπει όλοι οι ελεύθεροι άνθρωποι αυτής της χώρας να αποκτήσουν στην Παιδεία τους και θεωρώ πως είναι  ικανά και διαθέσιμα εργαλεία που προασπίζουν ανθρώπινες αρχές όπως η Δημοκρατία, η Ελευθερία, η ελεύθερη Γνώση, η Παιδεία.. αλλά και μας προφυλάσσουν από την διαφθορά, την καταπάτηση των δικαιωμάτων μας και γενικότερα τον ανθρώπινο εξευτελισμό και την κοινωνική απαξίωση.  

Πέρα όμως από αυτά, να σας θυμίσω λίγα μόνο που εδραιώνουν την ύπαρξη της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση.

1.      Τα Ευρωπαϊκά κριτήρια αναφοράς για την Εκπαίδευση και την κατάρτιση (Βρυξέλλες 20.11.2002)

Αναφέρουν για τον θεμελιώδη ρόλο που διαδραματίζουν τα βασικά εφόδια της ανώτερης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στα οποία μεταξύ των άλλων συμπεριλαμβάνουν «.. τις Βασικές Ικανότητες στην Τεχνολογία της Πληροφορίας και τις δεξιότητες ΤΠΕ και χρήση Τεχνολογίας.

2.      Ανακοινωθέν Τύπου

         (2978η σύνοδος του Συμβουλίου) Παιδεία, Νεολαία και Πολιτισμός

         (Βρυξέλλες, 26 και 27 Νοεμβρίου 2009)

«Αναφέρει για την Παιδεία και τα μέσα σε ψηφιακό περιβάλλον

Το Συμβούλιο ενέκρινε συμπεράσματα για την παιδεία για τα μέσα σε ψηφιακό περιβάλλον τα οποία εκτίθενται στο έγγραφο»

3.      Στην κοινή έκθεση προόδου του Συμβουλίου της Ευρώπης και της Επιτροπής Παιδείας σχετικά με την εφαρμογή του προγράμματος εργασίας «Εκπαίδευση και κατάρτιση 2010» (Βρυξέλλες 18.1.2010). Αναφέρει:

«…Το ευρωπαϊκό πλαίσιο βασικών ικανοτήτων της διά βίου μάθησης7 προσδιορίζει και καθορίζει 8 βασικές ικανότητες που είναι αναγκαίες για την προσωπική ολοκλήρωση, την ενεργή ιδιότητα του πολίτη, την κοινωνική ένταξη και την απασχολησιμότητα σε μια κοινωνία της γνώσης…» μεταξύ των 8 βασικών ικανοτήτων βρίσκονται, (3 θέση) “Οι βασικές ικανότητες στην Τεχνολογία” και (4η θέση) “Ψηφιακή Ικανότητα”…»

Απόσπασμα από τις οδηγίες της Επιτροπής Παιδείας του Συμβουλίου:

«….Εντούτοις, οι νέοι αποκτούν, όλο και περισσότερο, δεξιότητες ΤΠΕ με ανεπίσημους τρόπους, και δίνεται λιγότερη προσοχή σε πτυχές όπως η κριτική σκέψη στη χρήση των νέων τεχνολογιών και μέσων, η επίγνωση των κινδύνων και η συνεκτίμηση των ηθικών και νομικών παραγόντων. Καθώς η χρήση των ΤΠΕ διεισδύει όλο και περισσότερο στη ζωή του ανθρώπου, τα θέματα αυτά πρέπει να εξετάζονται ρητά στη διδασκαλία και τη μάθηση. Το δυναμικό των νέων τεχνολογιών για την ενίσχυση της καινοτομίας και της δημιουργικότητας, τη δημιουργία νέων συμπράξεων και την εξατομίκευση των μαθησιακών αναγκών πρέπει να αξιοποιηθεί καλύτερα..»

4.      Βάση του Ελληνικού Παρατηρητηρίου σας παραθέτω μια συγκριτική εικόνα για τον διαδικτυακό αλφαβητισμό του γενικού πληθυσμού σε Ευρώπη χώρες μέλη της ΕΕ27.Ο Δικτυακός αλφαβητισμός αφορά την διαθεσιμότητα και χρήση του διαδικτύου, την κατασκευή και τον προγραμματισμό μέσα σ΄ αυτό. Βάση του παρακάτω διαγράμματος τι πιστεύετε ; πρέπει ο Δικτυακός αλφαβητισμός να διδάσκεται στο Λύκειο?

5.      Στην από κοινού έκθεση του Ευρωπαϊκού οργανισμού Πληροφορικής στην Εκπαίδευση και της ACM Europe «Η Ευρώπη δεν έχει την πολυτέλεια να χάσει το πλοίο» (Απρίλιος 2013)

«…Με βάση την ανάλυση της τρέχουσας κατάστασης και των εμπειριών σε πολλές χώρες, αυτή η έκθεση έχει τέσσερις βασικές συστάσεις:

Σύσταση 1. Όλοι οι μαθητές θα πρέπει να επωφεληθούν από την εκπαίδευση στον ψηφιακό γραμματισμό, αρχίζοντας από νεαρή ηλικία και κυρίως στις βασικές έννοιες από την ηλικία των 12. Η Εκπαίδευση πρέπει να δώσει έμφαση στην ψηφιακή παιδεία στις αρχές και τις πρακτικές της χρησιμοποιώντας τις αποτελεσματικά και ηθικά και όχι μόνο στις δεξιότητες.

Σύσταση 2. Όλοι οι μαθητές θα πρέπει να επωφεληθούν από την εκπαίδευση στην πληροφορική ως ανεξάρτητο επιστημονικό αντικείμενο,

μελέτη τόσο για τη δική της πνευματική και εκπαιδευτική αξία αλλά και για τις εφαρμογές της σε άλλους κλάδους.

Σύσταση 3. Πρόγραμμα μεγάλης κλίμακας για την κατάρτιση των εκπαιδευτικών πρέπει επειγόντως να ξεκινήσει. Η εκκίνηση της διαδικασίας πρέπει  να γίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα, δημιουργικές λύσεις θα πρέπει να αναπτυχθούν με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών σε συνδυασμό με εμπειρογνώμονες από τον ακαδημαϊκό χώρο και τη βιομηχανία.

Σύσταση 4. Ο ορισμός των προγραμμάτων σπουδών Πληροφορικής θα πρέπει να βασιστεί σε όλη αυτή την σημαντική εργασία για το θέμα

και στις ειδικές συστάσεις της παρούσας έκθεσης (ενότητα 4)…»

6.      Απόσπασμα από μελέτη του Ελληνικού Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας:

«Η ηλεκτρονική ενσωμάτωση των πολιτών είναι αναγκαία για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης, διότι εξασφαλίζει την ισότητα στην κοινωνία της γνώσης. Είναι επίσης αναγκαία για οικονομικούς λόγους, προκειμένου να πραγματωθεί πλήρως το δυναμικό της κοινωνίας της γνώσης με την αύξηση της παραγωγικότητας και τη μείωση του κόστους του κοινωνικού και οικονομικού αποκλεισμού.»

Και συνεχίζει..

«Στην ίδια μελέτη αναφέρεται ότι η ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των πολιτών αναδεικνύεται σαν κεντρική παράμετρος των πολιτικών επιλογών στην Ευρώπη για τα επόμενα 5-10 χρόνια για μια «πράσινη Κοινωνία της Γνώσης» και σαν επιτακτική και απαραίτητη προϋπόθεση για την αντιμετώπιση των υφιστάμενων προκλήσεων»

 

Υπάρχουν δεκάδες ακόμα εκθέσεις, συγγράμματα και μελέτες από Διεθνείς , Ευρωπαϊκούς και Ελληνικούς  επιστημονικούς φορείς όπου αναδεικνύουν το αυτονόητο, την αναγκαιότητα της Πληροφορικής Παιδείας στην Βασική εκπαίδευση, θεωρώ πως τα έχετε μελετήσει και τα γνωρίζετε, όμως διέρρευσε  η πρόθεσή σας να καταργήσετε  την Πληροφορική από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση γι αυτόν τον λόγο σας παρακαλώ και αναμένω τις απαντήσεις σας στα εξής:

1.      Η Αλγοριθμική – Προγραμματισμός  σήμερα είναι το βασικότερο μάθημα της Επιστήμης της Πληροφορικής  σκοπεύετε να το καταστήσετε ως πρωτεύον μάθημα εμβάθυνσης στο Λύκειο;

2.      θα ενταχθούν οι Ψηφιακές δεξιότητες, Ο Ψηφιακός και Δικτυακός αλφαβητισμός αλλά και νέες θεματικές ενότητες στην βασική Εκπαίδευση της χώρας μας στα πλαίσια αναβάθμισης του μαθήματος της Πληροφορικής;

3.      Θα υπάρξει ο Τομέας Πληροφορικής στο Τεχνολογικό Λύκειο;

4.      Θα τηρηθούν οι οδηγίες - κατευθύνσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση όσον αφορά διδασκαλία της Πληροφορικής;

5.      Υπάρχει χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης που να μην διδάσκεται επαρκώς η Πληροφορική στην Βασική Εκπαίδευση;

6.      Στο Σχολείο όπου υπηρετώ την οργανική μου, αναγνωρίζοντας  την αξία της Πληροφορικής σε μια εποχή όπου στηρίζεται σε πολύ μεγάλο ποσοστό από αυτή, μετά από επίπονη προσπάθεια όλων (διεύθυνσης, γονέων, μαθητών, συμπολιτών)  αντικαταστάθηκε  εξ ολοκλήρου το υπάρχον και απαρχαιωμένο εργαστήριο Πληροφορικής με την προσθήκη δεκατριών (13) υπερσύγχρονων Η/Υ τελευταίας τεχνολογίας για τις ανάγκες του μαθήματος.  Η κίνηση αυτή υλοποιήθηκε από χορηγίες τοπικών ευεργετών, εταιρειών και γονέων των μαθητών  του σχολείου, και αποτελεί εξαίρεση στην πλειονότητα των Σχολείων της χώρας. Βάση αυτού θέλω να σας ρωτήσω. Σκοπεύετε να αναβαθμίσετε τις υπάρχουσες απαρχαιωμένες υποδομές των Εργαστηρίων Πληροφορικής ώστε να συμβαδίζουν με την σύγχρονη και συνεχώς αυξανόμενη πορεία στην εξέλιξη της επιστήμης των Υπολογιστών;  

Περιμένω με αγωνία τις απαντήσεις σας

Με εκτίμηση

Τσιαβαλιά Φωτεινή

Εκπαιδευτικός Πληροφορικής

 

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκαβ
Θεσσαλονίκη: Στρατιωτικό λεωφορείο και απορριμματοφόρο συγκρούστηκαν με τρία αυτοκίνητα
Το τροχαίο σημειώθηκε στην Eξωτερική Περιφερειακή Oδό της Θεσσαλονίκης- Ένας τραυματίας
Θεσσαλονίκη: Στρατιωτικό λεωφορείο και απορριμματοφόρο συγκρούστηκαν με τρία αυτοκίνητα
Χανιά φωτιά
Μεγάλη φωτιά κοντά στον Ναύσταθμο της Σούδας στα Χανιά: Εκκενώθηκαν σπίτια και παιδικός σταθμός
Πυρκαγιά σε δασική έκταση στη Σούδα Χανίων - Μήνυμα του 112 για απομάκρυνση των κατοίκων από την περιοχή Ναύσταθμο
Μεγάλη φωτιά κοντά στον Ναύσταθμο της Σούδας στα Χανιά: Εκκενώθηκαν σπίτια και παιδικός σταθμός
taskendi
Εάν έχετε συγγενή πολιτικό πρόσφυγα αυτή η εκδήλωση σας αφορά σήμερα
Σήμερα παρουσιάζεται στο Πνευματικό Κέντρο Αθηναίων στις 7μ.μ. ένα βιβλίο που αφορά τους πολιτικούς πρόσφυγες, τα παιδιά και τα εγγόνια τους
Εάν έχετε συγγενή πολιτικό πρόσφυγα αυτή η εκδήλωση σας αφορά σήμερα
ΥΠΟΥΡΓΕΊΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.jpg
Πώς θα αμειφθούν όσοι συμμετείχαν στις εξετάσεις για το Πιστοποιητικό Επάρκειας Γνώσεων για Πολιτογράφηση
Καθορισμός αποζημίωσης των απασχολούμενων στις εξετάσεις της 14ης Απριλίου 2024 για την απόκτηση του «Πιστοποιητικού Επάρκειας Γνώσεων για...
Πώς θα αμειφθούν όσοι συμμετείχαν στις εξετάσεις για το Πιστοποιητικό Επάρκειας Γνώσεων για Πολιτογράφηση