Thumbnail
Τούτο τον Σεπτέμβρη εμείς οι δάσκαλοί σας σάς διδάσκουμε όχι στην αίθουσα και το μαυροπίνακα, μα από τους δρόμους  και το μάθημα είναι μάθημα αξιοπρέπειας.

Αγαπητοί μας μαθητές,

Τούτο τον Σεπτέμβρη εμείς οι δάσκαλοί σας σάς διδάσκουμε όχι στην αίθουσα και το μαυροπίνακα, μα από τους δρόμους  και το μάθημα είναι μάθημα αξιοπρέπειας.

Βγήκαμε στο δρόμο να αγωνιστούμε για το αυτονόητο. Αγωνιζόμαστε για δημόσιο και δωρεάν σχολείο, ένα σχολείο για όλους, ένα σχολείο χωρίς ταξικούς και κοινωνικούς και κάθε μορφής φραγμούς. Ένα σχολείο που θα δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης κάθε δημιουργικής ανησυχίας των νέων. 

Αντί γι αυτό η νέα μεταρρύθμιση (έχουμε χάσει τι αριθμό φέρει αυτή, αν είναι εβδομηκοστή πέμπτη ή εκατοστή πέμπτη, δεν το γνωρίζουμε)  καθιερώνει  το νέο σχολείο με ταξικούς,  κοινωνικούς και κάθε είδους αποκλεισμούς, τέτοιους που να  οδηγούν τους νέους από τα 15 τους χρόνια, διακόπτοντας την εκπαίδευσή τους, στη δουλεία, βορά των όποιων επιχειρήσεων, με εξευτελιστικές αμοιβές που να εξασφαλίζουν τις βασικές ζωώδεις ανάγκες – της τροφής και του ύπνου, ώστε με ανανεωμένη την εργατική τους δύναμη να μπαίνουν και πάλι στην αλυσίδα της γραμμής παραγωγής για την αύξηση των υπερκερδών των αφεντικών.

(Οι φραγμοί που μπαίνουν στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα στη μεταγυμνασιακή, δεν σταματούν βέβαια εκεί. Αρκεί να σκεφτούμε τη δαπάνη για σπουδές στην τριτοβάθμια που ξεπερνούν το διπλάσιο του βασικού μισθού και τότε καταλαβαίνουμε γιατί λέμε ταξική την παιδεία.)

Ποιο είναι το κίνητρο και ποια η βασική ιδέα αυτής της μεταρρύθμισης;

Κίνητρο είναι μόνο το υπερκέρδος των οικονομικά ισχυρών, αυτών που κατέχουν τα μέσα παραγωγής. Τα μέσα παραγωγής και οι μηχανές, όσο εξελιγμένες και αν είναι, χρειάζονται τον άνθρωπο να τα κινεί. Χρειάζεται ο άνθρωπος ως εξάρτημα, αναλώσιμο μάλιστα. 

Ο άνθρωπος έχει το «ελάττωμα» να σκέφτεται. Ο σκεπτόμενος, όμως, άνθρωπος θα αναρωτηθεί: είναι ανάγκη να υπάρχουν αφεντικά;  Και η απάντηση: Όχι βέβαια. Έτσι ο σκεπτόμενος άνθρωπος γίνεται εμπόδιο στη διαδικασία της υπερκερδοφορίας για το κεφάλαιο και θανάσιμη απειλή για τον ίδιο τον κεφαλαιοκράτη.

Με βάση αυτό το πρόβλημα οι εξυπηρετητές του κεφαλαίου – κυβέρνηση και οικονομική ολιγαρχία – σχεδίασαν  το « νέο σχολείο»  για σας « για το καλό σας»,  έτσι το παρουσιάζουν οι «μούσες» στα δουλοκάναλα των σκουπιδιών και της ύπνωσης του λαού μας. Με βάση αυτό λοιπόν το πρόβλημα του κεφαλαίου σχεδίασαν οι εντολοδόχοι του το λεγόμενο και «νέο σχολείο» και το ψήφισαν καλοκαιριάτικα οι βολεμένοι  - βουλευτές – βολευτές. 

Αυτό το ζοφερό μέλλον αγωνιζόμαστε να αποτρέψουμε. Για σας τους μαθητές μας είμαστε περήφανοι και ακριβώς επειδή γνωρίζουμε τους μαθητές μας γι αυτό ελπίζουμε σε ένα διαφορετικό μέλλον από αυτό που σχεδιάζουν να μας επιβάλλουν.

Όταν συναντηθούμε στην αίθουσα διδασκαλίας θα έχετε σαν καινούργια γνώση πως ο άνθρωπος πρέπει να αγωνίζεται για το δημόσιο καλό και να διακινδυνεύει για τις ιδέες του παραμερίζοντας το προσωπικό του όφελος, όταν χρειάζεται. «Είμαστε στο εμείς και όχι στο εγώ». 

Ο αγώνας που δίνεται για την αξιοπρέπεια ποτέ δεν είναι αγώνας χαμένος. 

 
Γερμανικό εγχειρίδιο πολέμου, Μπ. Μπρεχτ
 
Αυτοί που βρίσκονται ψηλά
Θεωρούνε ταπεινό
Να μιλάς για το φαΐ
Ο λόγος; Έχουνε κι όλας φάει
 
Οι ταπεινοί αφήνουνε τον κόσμο
Χωρίς να’χουνε δοκιμάσει κρέας της προκοπής
 
Πώς ν’αναρωτηθούν πού’θε έρχονται
Και πού πηγαίνουν
Είναι τα όμορφα δειλινά τόσο αποκαμωμένοι
Το βουνό και την πλατειά τη θάλασσα
Δεν τά’χουν ακόμα δει 
Όταν σημαίνει η ώρα τους
 
Αν δεν νοιαστούν οι ταπεινοί
Γι’αυτό που είναι ταπεινό
Ποτέ δε θα υψωθούν
 
Το ημερολόγιο
Δεν δείχνει ακόμα την ημέρα
Όλοι οι μήνες, όλες οι ημέρες
Είναι ανοιχτές
Κάποια απ’ αυτές θα σφραγιστεί
Μ’ έναν σταυρό
 
Οι εργάτες φωνάζουν για ψωμί
Οι έμποροι φωνάζουν γι’ αγορές
Οι άνεργοι πεινούσαν
Τώρα πεινάνε κι όσοι εργάζονται
 
Αυτοί που αρπάνε το φαΐ απ’ το τραπέζι
Κηρύχνουν τη λιτότητα
Αυτοί που παίρνουν όλα τα δοσήματα
Ζητάνε θυσίες
Οι χορτάτοι μιλάνε στους πεινασμένους
Για τις μεγάλες εποχές που θα’ ρθουν
Αυτοί που τη χώρα σέρνουνε στην άβυσσο
Λες πως είναι τέχνη να κυβερνάς το λαό
Είναι πολύ δύσκολη για τους ανθρώπους του λαού
 
Αυτοί που βρίσκονται ψηλά λένε
Πόλεμος και ειρήνη
Είναι δυο πράγματα ολότελα διαφορετικά
Όμως η ειρήνη τους και ο πόλεμός τους
Μοιάζουν όπως ο άνεμος κι η θύελλα
Ο πόλεμος γεννιέται απ’ την ειρήνη τους
καθώς ο γιος από την μάνα
έχει τα δικά της απαίσια χαρακτηριστικά
ο πόλεμός τους σκοτώνει
ό,τι άφησε όρθιο η ειρήνη τους
 
Όταν αυτοί που είναι ψηλά
Μιλάνε για ειρήνη
Ο απλός λαός ξέρει
Πως έρχεται ο πόλεμος
Όταν αυτοί που είναι ψηλά
Καταριούνται τον πόλεμο
Διαταγές για επιστράτευση
Έχουν υπογραφεί
Στον τοίχο με κιμωλία γραμμένο
Θέλουνε πόλεμο
Αυτός που το’ χε γράψει
Έπεσε κιόλας
 
Αυτοί που βρίσκονται ψηλά λένε
Να ο δρόμος για τη δόξα
Αυτοί που είναι χαμηλά
Να ο δρόμος για το μνήμα
 
Τούτος ο πόλεμος που έρχεται
Δεν είναι ο πρώτος
Πριν απ’ αυτόν γίνανε κι άλλοι πόλεμοι
Όταν ετέλειωσε ο τελευταίος
Υπήρχαν νικητές και νικημένοι
Στους νικημένους ο φτωχός λαός
Πέθαινε απ’ την πείνα
Τους νικητές ο φτωχός λαός
Πέθαινε το ίδιο
 
Σαν θα’ ρθει η ώρα της πορείας
Πολλοί δεν ξέρουν
Πως επικεφαλής βαδίζει ο εχθρός τους
Η φωνή που διαταγές τους δίνει
Είναι του εχθρού τους η φωνή
Εκείνος που για τον εχθρό μιλάει
Είναι ο ίδιος τους ο εχθρός
 
Νύχτα
Τ’ ανδρόγυνα ξαπλώνουν στο κρεβάτι τους
Οι νέες γυναίκες θα γεννήσουν ορφανά
 
Στρατηγέ το τανκς σου 
Είναι δυνατό μηχάνημα
Θερίζει δάση ολόκληρα
Κι εκατοντάδες άνδρες αφανίζει
Μόνο που έχει ένα ελάττωμα
χρειάζεται οδηγό
 
Στρατηγέ το βομβαρδιστικό
Είναι πολυδύναμο
Πετάει πιο γρήγορα απ’ τον άνεμο
Κι απ’ τον ελέφαντα σηκώνει βάρος πιο πολύ
Μόνο που έχει ένα ελάττωμα
χρειάζεται πιλότο
 
Στρατηγέ ο άνθρωπος είναι χρήσιμος πολύ
Ξέρει να πετάει
Ξέρει και να σκοτώνει
Μόνο που έχει ένα ελάττωμα
ξέρει να σκέφτεται
 
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αυτή την ελληνική λέξη μόνο ένας στους δέκα την λέει και την γράφει σωστά

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 13/5

Ξεπεράστηκε κάθε όριο: Χιλιάδες παίρνουν online Proficiency σε 1 ημέρα ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ζωή
Νοσταλγώ το παρόν!
«Δεν το νοσταλγώ, γιατί όταν θα γίνει παρελθόν, θα αφορά νεότερη ηλικία μου και ως εκ τούτου από μόνο του θα έχει αυταξία»
Νοσταλγώ το παρόν!
iep ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
ΙΕΠ: Παράταση αιτήσεων για το μητρώο Εμπειρογνωμόνων για την κάλυψη κενών θέσεων «Εποπτών» και «Εισηγητών/Αξιολογητών»
Παράταση προθεσμίας αιτήσεων για την εγγραφή σε μητρώο Εμπειρογνωμόνων για την κάλυψη κενών θέσεων «Εποπτών» και «Εισηγητών/Αξιολογητών»
ΙΕΠ: Παράταση αιτήσεων για το μητρώο Εμπειρογνωμόνων για την κάλυψη κενών θέσεων «Εποπτών» και «Εισηγητών/Αξιολογητών»