Thumbnail
ΤΥΠΟΣ: ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ - Προωθείται η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
 
Στη δημοσιότητα το σχέδιο του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος
 
Την Κυριακή, το υπουργείο Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος (ΠΔ) για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των στελεχών εκπαίδευσης, ενώ επίσης, το έστειλε για τη γνωστή «διαβούλευση» (ψευδεπίγραφο διάλογο) στη ΔΟΕ, την ΟΛΜΕ και την ΟΙΕΛΕ, που «καλούνται» μέχρι το τέλος του μήνα να στείλουν τις απόψεις τους.
 
Στο σχέδιο του ΠΔ περιγράφεται αναλυτικά ο τρόπος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, των διευθυντών σχολείων και των στελεχών εκπαίδευσης. Αυτό που έχει σημασία είναι να γνωρίζουμε σε ποιο σχολείο θα κρίνονται οι εκπαιδευτικοί. Πρόκειται για το σχολείο της «αγοράς» και της διαφοροποίησης.
 
Ο μηχανισμός αξιολόγησης, παρότι φαίνεται πως δε θα παίζει ρόλο εμφανώς στην εξέλιξη των εκπαιδευτικών, εάν συνδεθεί με τους στόχους της κυβέρνησης γίνεται φανερό πως «κερδισμένος» θα είναι ο δάσκαλος που εφαρμόζει τη λογική της «αγοράς» στο σχολείο.
 
Χαρακτηριστικό είναι πως στο σχέδιο του ΠΔ γίνεται λόγος για «παροχή κινήτρων για τη διαρκή επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη και εξέλιξη των στελεχών και των εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο και της διά βίου μάθησης». Η «παροχή κινήτρων» καθιστά την επιστημονική εξέλιξη αποκλειστικά ατομική ευθύνη του εκπαιδευτικού κι όχι κρατική όπως θα έπρεπε να είναι μέσα από ένα σύστημα επιστημονικής επιμόρφωσης για όλους τους εκπαιδευτικούς.
 
Σύμφωνα με το σχέδιο ΠΔ, οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται για μια σειρά πλευρές του έργου τους: «Εκπαιδευτικό περιβάλλον» («διαπροσωπικές σχέσεις και προσδοκίες», «παιδαγωγικό κλίμα στη σχολική τάξη», «οργάνωση της σχολικής τάξης»), «σχεδιασμός, προγραμματισμός και προετοιμασία της διδασκαλίας» («βαθμός πρόσληψης των δυνατοτήτων και αναγκών των μαθητών», «στόχοι και περιεχόμενο», «διδακτικές ενέργειες και εκπαιδευτικά μέσα»), «διεξαγωγή της διδασκαλίας και αξιολόγηση των μαθητών», «υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια», «επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη».
 
Για τη αξιολόγηση χρησιμοποιείται μια κλίμακα με τους παρακάτω χαρακτηρισμούς: «Ελλιπής», «επαρκής», «πολύ καλός» ή «εξαιρετικός». Στον κάθε χαρακτηρισμό υπάρχει αντιστοιχία βαθμών.
 
Ριζοσπάστης, 22/1/2013

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 14/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

asep graptos diagonismos
2ος γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Για αυτές τις ειδικότητες είναι «σίγουρος» ο διορισμός!
Από τα μέσα Ιουνίου οι εξετάσεις - Ποιοι κλάδοι «κλειδώνουν» από τώρα τη θέση τους στο Δημόσιο!
2ος γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Για αυτές τις ειδικότητες είναι «σίγουρος» ο διορισμός!
Στρατιωτικές σχολές
Στρατιωτικές Σχολές: Σε ΦΕΚ ο νόμος για τη Δημιουργία Στρατιωτικού Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΣΔΕΠ)
Σε ΦΕΚ ο νόμος 5195/2024 για τη Δημιουργία Στρατιωτικού Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΣΔΕΠ) στις Στρατιωτικές Σχολές
Στρατιωτικές Σχολές: Σε ΦΕΚ ο νόμος για τη Δημιουργία Στρατιωτικού Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΣΔΕΠ)
Φεστιβάλ Λάρισα
14ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας: Πανδαισία δημιουργίας, έμπνευσης και καινοτομίας
Περισσότεροι από 1.000 μαθητές, συνοδευόμενοι από πάνω από 120 εκπαιδευτικούς, από σχολικές μονάδες της Λάρισας, της Θεσσαλονίκης, της Μαγνησίας, των...
14ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας: Πανδαισία δημιουργίας, έμπνευσης και καινοτομίας