Thumbnail
Όμως ποιός μπορεί καλύτερα να αποφανθεί για την προσωπικότητα και για την  ικανότητα  των  υποψηφίων  Διευθυντών ;

Σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης (Ν.4473/2017),δηλαδή για την επιλογή των διευθυντών σχολείων , η συνέντευξη επανέρχεται ως ένα βασικό κριτήριο , το οποίο μάλιστα αποτιμάται με οκτώ (8) μονάδες  σε σύνολο  τριάντα τριών (33). Δηλαδή είναι η συνέντευξη που ουσιαστικά μπορεί να  καθορίσει  την επιλογή, ανεξάρτητα από  όλα τα  άλλα αντικειμενικά κριτήρια (προϋπηρεσία  , διοικητική εμπειρία ,σπουδές κ.τ.λ.).

Είναι βεβαίως  γνωστό στην εκπαιδευτική κοινότητα , ότι κατά το πρόσφατο παρελθόν η διαδικασία  της  συνέντευξης (δομημένης ή αδόμητης) και ο υποκειμενικός της χαρακτήρας (σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό), χρησιμοποιήθηκε  για  την εξυπηρέτηση πελατειακών δικτύων (κομματικών ή προσωπικών) και διαφθοράς .

Πέρα όμως από τα παραπάνω και μιλώντας επί της ουσίας , υπάρχει  σοβαρός αντίλογος ως προς το  ρόλο  και  τη χρησιμότητα  της  διαδικασίας συνέντευξης και μάλιστα  με  ένα τόσο αυξημένο «ειδικό βάρος» .

Βεβαίως δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ότι ο νόμος υπήρξε αποτέλεσμα μιας   (ακατανόητης για  πολλούς)  απόφασης  του  ΣτΕ  , η οποία έκρινε ως αντισυνταγματικό τον προηγούμενο νόμο 4327/2015 (Μπαλτά,Κουράκη), μετά από προσφυγή  κάποιων εκπαιδευτικών οι  οποίοι   θεώρησαν  ότι θίγονται.

Όμως ποιός μπορεί καλύτερα να αποφανθεί για την προσωπικότητα και για την  ικανότητα  των  υποψηφίων  Διευθυντών ; Μπορεί μήπως  μια ολιγομελής , διορισμένη (κατά  πλειοψηφία) επιτροπή ,μέσα  σε  είκοσι (20΄) λεπτά να   κρίνει αντικειμενικά και συνολικά έναν υποψήφιο, τον οποίο ίσως να  μη γνωρίζει καθόλου;

Και αντιστρέφοντας το  ερώτημα, ποιός άλλος  θα  ήταν   πιο αξιόπιστος κριτής  για  έναν υποψήφιο παρά οι συνάδελφοί του , ο Σύλλογος  Διδασκόντων , οι  οποίοι  τον  ζουν  καθημερινά στο σχολείο ; Βέβαια  και εδώ υπάρχει το αντεπιχείρημα της δημιουργίας πελατειακών και συντεχνιακών καταστάσεων και κατά συνέπεια δυσλειτουργίας της  σχολικής  μονάδας .

Σίγουρα θα  μπορούσαν  να  βρεθούν ασφαλιστικές δικλίδες , αν και σε τέτοιες περιπτώσεις , τις  όποιες δυσλειτουργίες καλούνται να  διαχειριστούν και να επιλύσουν κυρίως  οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής  μονάδας , οπότε μεσομακροπρόθεσμα το  σύστημα θα  έβρισκε την  ισορροπία  του  και  την  αποτελεσματικότητά του.

Η  εκπαίδευση είναι μια ευαίσθητη και  δυναμική διαδικασία και θα  πρέπει οι  παρεμβάσεις  που  γίνονται  να  είναι προσεκτικές και  μελετημένες.

Ο  θεσμός  του διευθυντή  της  σχολικής  μονάδας  παίζει  σημαντικό ρόλο για  την  ομαλή και  εύρυθμη  λειτουργία της . Θα ΄ναι  κρίμα να  «θυσιαστεί»  ξανά  στο  βωμό μικροπολιτικών  ή  άλλων  σκοπιμοτήτων .   

Τέλος , το μέγα  ερώτημα  στο  οποίο καλούμαστε  να  απαντήσουμε  ως  κοινωνία, ως  πολιτεία  και  ως  εκπαιδευτικό  σύστημα  είναι το  εξής :

Τί  σχολείο  θέλουμε;

Θέλουμε ένα  σχολείο  σύγχρονο, δημοκρατικό , ανοιχτό στην  κοινωνία και στις αλληλεπιδράσεις της  ή   θέλουμε  ένα  σχολείο «στρατόπεδο» , συντηρητικό,   αναχρονιστικό και   ξεπερασμένο από  τις  εξελίξεις ;      

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΔΥΠΑ ΟΑΕΔ
ΔΥΠΑ: Τα οριστικά αποτελέσματα για τη νέα δράση επαγγελματικής κατάρτισης με χρήση τεχνητής νοημοσύνης
Η πιλοτική δράση υλοποιείται στο πλαίσιο συνεργασίας της ΔΥΠΑ με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και στοχεύει στην παροχή...
ΔΥΠΑ: Τα οριστικά αποτελέσματα για τη νέα δράση επαγγελματικής κατάρτισης με χρήση τεχνητής νοημοσύνης
tempi
Τέμπη: Ξεσπά η μητέρα θύματος - «Το χειροκρότημα στον Καραμανλή μάς τρύπησε τα αυτιά»
Ευδοκία Τσαγκλή: «Ζητώ συγγνώμη από τον κ. Καραμανλή που μπήκα σε ένα τόσο καλό τρένο
Τέμπη: Ξεσπά η μητέρα θύματος - «Το χειροκρότημα στον Καραμανλή μάς τρύπησε τα αυτιά»