Thumbnail
Το "Κοινωνικό σχολείο" του Υπουργείου Παιδείας

«Οι δράσεις και τα προγράμματα του Κοινωνικού Σχολείου που θα υλοποιηθούν σε όλη τη χώρα με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και στους δέκα άξονες (άθληση, διατροφή, ναρκωτικά, κάπνισμα και αλκοόλ, σεξουαλική αγωγή, μολυσματικές ασθένειες, ρατσισμός, χουλιγκανισμός, αισθητική, Ολυμπισμός) εξετάστηκαν στη σημερινή δίωρη ευρεία σύσκεψη, στο υπουργείο Παιδείας. Στη σύσκεψη εξετάστηκαν τρόποι επιτυχίας αυτών των δράσεων... Από την πλευρά των εκπροσώπων των πανεπιστημίων στο ζήτημα της διατροφής των μαθητών τονίστηκε πως «Τα παιδιά ξέρουν τι πρέπει να κάνουν, αλλά δεν το κάνουν. Να αλλάξουν γνώσεις δεν λύνεται το πρόβλημα. Πρέπει να αλλάξουν συμπεριφορά... Εάν δεν εμπλακεί ο δάσκαλος δεν θα καταφέρουμε πολλά. Ο μαθητής έχει Θεό τον δάσκαλο....».

    Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί σήμερα είναι το γεγονός πως ήδη 375 σχολεία έχουν ενταχθεί στο Πρόγραμμα Διατροφή, που προσφέρει καθημερινά γεύματα σε 56.000 μαθητές όλης της χώρας, ενώ αυτή τη στιγμή 600 σχολεία από όλες τις περιοχές της χώρας έχουν κάνει αίτηση και περιμένουν να ενταχθούν στο πρόγραμμα σίτισης μαθητών
 
* «Δράσεις και Προγράμματα σε δέκα άξονες»... που ήδη υλοποιούνται.
 
Επειδή προφανώς κανένας από τους συμμετέχοντες στη δίωρη ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Παιδείας δεν γνώριζε ότι όλες οι παραπάνω δράσεις και τα προγράμματα υλοποιούνται ήδη σε όλα τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, παραθέτω σε υποσημείωση την ηλεκτρονική διεύθυνση, όπου βρίσκεται η εγκύκλιος 163790/Γ7/31-10-13 του ΥΠΑΙΘ με θέμα: Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων για το σχολικό έτος 2013 - 20141, η οποία έχει σταλεί σε όλες τις σχολικές μονάδες Π.Ε. και Δ.Ε. της χώρας, μέσω των αντίστοιχων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης. Είναι εντυπωσιακή η ενδεικτική θεματολογία των προγραμμάτων αυτών, που αναφέρεται στην ίδια εγκύκλιο (Παράρτημα 3) και η οποία καλύπτει όλο το φάσμα των δράσεων που προτίθεται να υλοποιήσει το ΥΠΑΙΘ και στους δέκα άξονες.
Ήταν, λοιπόν, πολύ πιο απλό να ερωτηθεί ένας μάχιμος εκπαιδευτικός, ένας από αυτούς τους χιλιάδες ανώνυμους, που καθημερινά δίνουν τον αγώνα τους σε όλη τη χώρα, προσπαθώντας να μεταφέρουν στη νέα γενιά όχι μόνο γνώσεις, αλλά και αξίες και στάσεις ζωής, ένας από αυτούς που οι κυβερνητικές πολιτικές έχουν εξαθλιώσει και απαξιώσει.
 
* «Το ζήτημα της διατροφής»... ζήτημα αλλαγής συμπεριφοράς των παιδιών;
 
Όπως γίνεται κατανοητό από τα παραπάνω, ο δάσκαλος, έχει εμπλακεί και εμπλέκεται κάθε χρόνο σταθερά στις δράσεις του «Κοινωνικού Σχολείου» που το ΥΠΑΙΘ οραματίζεται σαν κάτι πρωτότυπο και πρωτοποριακό και μάλιστα, δυστυχώς, όχι μόνο με τους τρόπους που αναλύονται στις συσκέψεις. Καθημερινά, οι εκπαιδευτικοί «εμπλέκονται» αγοράζοντας οι ίδιοι στα διαλείμματα κολατσιό για τα παιδιά που δεν έχουν να φάνε, ενώ δύο με τρεις φορές τον χρόνο «εμπλέκονται» στη συγκέντρωση ρούχων και τροφίμων για τις οικογένειες του σχολείου που τα έχουν ανάγκη. Αλήθεια, τι ακριβώς εννοούν οι εκπρόσωποι των πανεπιστημίων με την έκφραση «τα παιδιά πρέπει να αλλάξουν συμπεριφορά»; Προφανώς, αφού τα ίδια δεν αγοράζουν ούτε μαγειρεύουν το φαγητό της ημέρας, να απαιτήσουν από γονείς άνεργους, απλήρωτους ή κακοπληρωμένους να τρώνε δύο φορές την εβδομάδα ψάρι, στο πλαίσιο μιας σωστής και ισορροπημένης διατροφής, ενισχύοντας έτσι τις ήδη υπάρχουσες ενοχές τους; Πιστεύουν πως οι οικογένειες στην Ελλάδα στην εποχή της κρίσης και της ανεργίας έχουν ανάγκη από συμβουλές γιατί δεν γνωρίζουν ποιες είναι οι σωστές επιλογές για μια υγιεινή διατροφή ή γιατί είναι αναγκαστικά μία η επιλογή τους: η φτηνότερη.
Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί σήμερα είναι το γεγονός πως ήδη 375 σχολεία έχουν ενταχθεί στο Πρόγραμμα Διατροφή, που προσφέρει καθημερινά γεύματα σε 56.000 μαθητές όλης της χώρας, ενώ αυτή τη στιγμή 600 σχολεία από όλες τις περιοχές της χώρας έχουν κάνει αίτηση και περιμένουν να ενταχθούν στο πρόγραμμα σίτισης μαθητών. Κατά το σχολικό έτος 2012-2013, συλλέχθηκαν 15.897 ερωτηματολόγια, από τα 152 σχολεία που εντάχθηκαν αρχικά στο πρόγραμμα, και σύμφωνα με τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων προέκυψε πως το 27% των μαθητών αντιμετωπίζει επισιτιστική ανασφάλεια με ύπαρξη πείνας, το 37% αντιμετωπίζει επισιτιστική ανασφάλεια χωρίς ύπαρξη πείνας, ενώ το 62% δεν έχει πάντα την οικονομική δυνατότητα να εξασφαλίσει καλή ποιότητα και ποικιλία στα γεύματά του.
 
* Αύξηση των φαινομένων βίας και της χρήσης ουσιών στην Ελλάδα της κρίσης
 
Και ενώ η οικονομική κατάσταση όλο και περισσότερων οικογενειών επιδεινώνεται καθημερινά, «οι συνθήκες αυτές επηρεάζουν άμεσα και καθοριστικά τη δημόσια υγεία, καθώς η κρίση σχετίζεται με κακές συνθήκες στέγασης και υποσιτισμού, αύξηση των προβλημάτων σωματικής αλλά και ψυχικής υγείας, της κατάθλιψης και των αυτοκτονιών, της βίας και της παραβατικότητας, των φαινομένων ρατσισμού και, τέλος, αύξηση της χρήσης και κατάχρησης ουσιών, ενώ παράλληλα οι πόροι για τη δημόσια υγεία και τις υπηρεσίες κοινωνικής πρόνοιας όλο και μειώνονται... Η κρίση προοπτικών που βιώνουν οι άνθρωποι και κυρίως οι νέοι τούς οδηγεί στην αίσθηση ότι είναι παγιδευμένοι σε μια κατάσταση που δεν φαίνεται να έχει διέξοδο. Σε αυτό το τοπίο η χρήση ουσιών, η εξάρτηση από το Διαδίκτυο, η περιθωριοποίηση, η προσχώρηση σε φασιστικές ομάδες και σε συμμορίες ανθίζουν στην προσπάθεια ανεύρεσης κάποιας δομής και λίγης ασφάλειας» («Οι προοπτικές της πρόληψης στη νέα κοινωνική πραγματικότητα» Κυρίτση Ι., ΚΕΘΕΑ).2
Επενδύοντας στα παιδιά: Σπάζοντας τον κύκλο της μειονεξίας
Στις 8 Μαΐου 2014 στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου στη Βουλή, εύλογα διαπιστώθηκε η παντελής έλλειψη εθνικής στρατηγικής και εθνικού σχεδίου δράσης της χώρας μας για θέματα που αφορούν την προάσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών, σύμφωνα και με τις διεθνείς συμβάσεις, όπως η Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Παιδιών των Ηνωμένων Εθνών, που κυρώθηκε από την ελληνική Βουλή το 1992.
Και η dream team...
Αν «η ομάδα υποστήριξης του Κοινωνικού Σχολείου, που έχει ως βάση της την ομάδα μπάσκετ των βουλευτών, η οποία προπονείται τακτικά και κατά περιόδους δίνει αγώνες φιλανθρωπικού χαρακτήρα, προωθώντας παράλληλα το μήνυμα ότι η σωματική άσκηση και η μεσογειακή διατροφή είναι το καλύτερο φάρμακο για τις σύγχρονες ασθένειες»3 αποτελεί για το ΥΠΑΙΘ το σύγχρονο και πρωτοποριακό σε παγκόσμιο επίπεδο εθνικό σχέδιο δράσης της χώρας μας για θέματα που αφορούν την προάσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών, τότε σίγουρα θα έχουμε ακόμη μια χαμένη χρονιά για τη διαμόρφωση πολιτικών αποτελεσματικής αντιμετώπισης της παιδικής μειονεξίας και αυτό βέβαια θα συνεχίζεται έως ότου ανατραπεί όχι μόνο η μνημονιακή συγκυβέρνηση -δέσμια των υπογραφών και των δεσμεύσεων της- αλλά και η πολιτική που γεννά την αδικία και τη φτώχεια.
Τελικά, οι μαθητές στις 11 Σεπτεμβρίου μπορεί να μην «συναντήσουν» χιλιάδες καθηγητές και δασκάλους -αφού δεν θα υπάρχουν στα σχολεία ελέω Μνημονίου-, αλλά το ΥΠΑΙΘ τους δίνει την ευκαιρία να συναντήσουν την dream team του...
 
1.http://dipe-a.thess.sch.gr/kainotomes/politism_nomo-entypa.html
2.http://www.prevention.gr/%CE%AD%CE%BD%CF%84%CF%85%CF%80%CE%B1-%CF%85%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%8C
3.http://www.minedu.gov.gr/grafeio-typoy-kai-dimosion-sxeseon-main/deltia-typoy-main/11653-06-08-14-11.html
 
 
* Ο Γιάννης Αμανατίδης είναι βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Α' Θεσσαλονίκης
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ταξη
Σοκ σε σχολείο: Mαθητής υπέστη ηλεκτροπληξία όταν ακούμπησε γυμνό καλώδιο
Ο μαθητής κατέβαινε την ώρα του διαλείμματος μαζί με άλλους συμμαθητές του στο προαύλιο και, ενώ το κουτί βρίσκεται στο πλάι της κλίμακας σε ύψος...
Σοκ σε σχολείο: Mαθητής υπέστη ηλεκτροπληξία όταν ακούμπησε γυμνό καλώδιο