Thumbnail
Επικαιροποιήθηκε στη Βουλή το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016, στο οποίο περιλαμβάνεται η μείωση των προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, μέσω της αύξησης του ωραρίου διδασκαλίας των μόνιμων.

 

Επικαιροποιήθηκε στη Βουλή το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016, στο οποίο περιλαμβάνεται η μείωση των προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, μέσω της αύξησης του ωραρίου διδασκαλίας των μόνιμων. Η υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης συνεχίζεται.
 
Η διεθνής έρευνα TALIS (Teaching and Learning International Survey, διεξήχθη από τον ΟΟΣΑ, που τόσο υμνεί η κυβέρνηση) παραθέτει σε μελέτη τα εξής στοιχεία για το ωράριο των εκπαιδευτικών σε 23 χώρες: Ο μέσος χρόνος διδασκαλίας είναι 17,1 ώρες τη βδομάδα για τους νεοδιόριστους. Το μικρότερο ωράριο το συναντάμε στη γειτονική Ιταλία, με τον νεοδιοριζόμενο να διδάσκει μόλις 13 ώρες τη βδομάδα, και στο ίδιο περίπου επίπεδο, λίγο παραπάνω, να βρίσκονται και η Πορτογαλία με το Μεξικό. Το μεγαλύτερο ωράριο το βρίσκει κανείς στην Τουρκία, με 21 ώρες την εβδομάδα. Οκτώ τουλάχιστον ευρωπαϊκές χώρες έχουν περισσότερες ημέρες διακοπών και αργιών ετησίως (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Λετονία, Εσθονία, Ελβετία).
 
Στην Ελλάδα το ωράριο των δασκάλων θεσμοθετείται με τον νόμο 2517/97, που ορίζει πως ξεκινούν με 24 διδακτικές ώρες. Για τους καθηγητές αυτό είναι ελάχιστα μειωμένο (21 ώρες). Εδώ όμως επιβάλλεται να διευκρινιστεί πως το ωράριο του εκπαιδευτικού χωρίζεται σε διδακτικό και υπηρεσιακό. Τα παραπάνω αφορούν το διδακτικό ωράριο. Επίσης, θα πρέπει να διευκρινιστεί πως ο ρόλος του εκπαιδευτικού συμπεριλαμβάνει, εκτός από τη διδασκαλία, διοικητική δουλειά (πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του υπηρεσιακού ωραρίου, σαφώς μεγαλύτερου από το διδακτικό), αλλά και πολύωρη εργασία εκτός ωραρίου στο σπίτι (καθημερινή μελέτη, εκπόνηση σχεδίων εργασίας, διόρθωση εργασιών, διαγωνισμάτων κ.ο.κ).
 
Η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών ψηφίστηκε και τα παπαγαλάκια στα ΜΜΕ έσπευσαν να κατηγορήσουν για άλλη μια φορά τους “τεμπέληδες” δασκάλους/καθηγητές που ευθύνονται για τη διάλυση της εκπαίδευσης. Το παιχνίδι είναι πλέον γνωστό και χιλιοπαιγμένο. Κάθε φορά που προσπαθεί να περάσει η κυβέρνηση κάποιο νόμο που θα ξεσηκώσει έναν κλάδο, αρχίζει την προπαγάνδα, ώστε να στρέψει την κοινωνία εναντίον του και να μένει στο απυρόβλητο η ίδια και η οικονομική και πολιτική ελίτ που εξυπηρετεί. Αν δούμε, όμως, λίγο πιο πέρα, θα καταλάβουμε την αιτία τής κάθε απόφασης. Η αύξηση ωραρίου των εκπαιδευτικών κρύβει υποβάθμιση, για άλλη μια φορά, της παρεχόμενης δωρεάν παιδείας, μέσω της περιστολής δαπανών. Ουσιαστικά δεν υπάρχει κανένας στόχος βελτίωσης της υπάρχουσας κατάστασης, καθώς η πολιτική επιλογή που αποδεδειγμένα ακολουθεί η κυβέρνηση είναι η περικοπή των δαπανών από το κοινωνικό κράτος. Αντιθέτως, τα κονδύλια για την κρατική καταστολή χαίρουν υψίστης σημασίας και βασικής επιλογής...
 
Αυτό που θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε την επόμενη σχολική χρονιά είναι μηδαμινές προσλήψεις μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών και ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας. Με τη μείωση των αναπληρωτών θα μείνει άνεργος ένας μεγάλος αριθμός εργαζομένων που χρόνια καλύπτει πάγιες ανάγκες. Επιπροσθέτως, θα δημιουργηθούν κενά που δεν θα καλυφθούν ποτέ, αφού βεβαίως δεν υπάρχουν οι ανάλογες πιστώσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα φέτος είναι η Δυτική Αθήνα, όπου ενώ είμαστε στον Μάρτιο μήνα και η σχολική χρονιά φθάνει στο τέλος της, υπάρχουν ακόμα 9 κενά δασκάλων, 11 κενά νηπιαγωγών και πλήθος κενά καθηγητών. Το πρόβλημα αυτό θα «λυθεί» τη νέα σχολική χρονιά με εκ νέου συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων και τμήματα 30 μαθητών. Ο ΟΟΣΑ, παρ’ όλα αυτά, δίνει ως μέσο όρο στην Ευρώπη έναν εκπαιδευτικό ανά 10 μαθητές.
 
Τέλος, θα επιφέρει περαιτέρω φόρτο εργασίας στους ήδη υπάρχοντες εκπαιδευτικούς, κλάδο ιδιαίτερα παρεξηγημένο, απαξιωμένο και καταπονημένο. Πρόσφατη μελέτη της UNESCO αποδεικνύει πως κάθε ώρα διδακτικού έργου ενός εκπαιδευτικού αντιστοιχεί με 4 ώρες εργασίας γραφείου σε κάματο. Σύμφωνα με το Ελληνικό Ινστιτούτο Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας, οι εκπαιδευτικοί έρχονται αντιμέτωποι με το επαγγελματικό άγχος (28%) και με την επαγγελματική εξουθένωση (23%).
 
Το μόνο σίγουρο είναι πως το υπουργείο Παιδείας διακατέχεται από παντελή έλλειψη οράματος. Αυτό που χρειάζεται η χώρα μας σήμερα είναι κονδύλια για την παιδεία γιατί αυτή είναι η μόνη ελπίδα για βελτίωση τόσο του ανθρώπου ως ολότητας, αλλά και της κοινωνίας συνολικά.
 
* Η Δ. Μηλιώνη είναι εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

workshop
Εξαίρεση Μεταδιδακτόρων ως Επιστημονικών Υπευθύνων στην Δράση «Εμπιστοσύνη στα Αστέρια μας»
Εξαίρεση Μεταδιδακτόρων Δημοσίων Υπαλλήλων ως Επιστημονικών Υπευθύνων στην Δράση Ι της πρόσκλησης «Εμπιστοσύνη στα Αστέρια μας»
Εξαίρεση Μεταδιδακτόρων ως Επιστημονικών Υπευθύνων στην Δράση «Εμπιστοσύνη στα Αστέρια μας»