Thumbnail
Δημήτρης Σακατζής

Ας μιλήσουμε για Δημοκρατία

Οι άνθρωποι δεν ερμηνεύονται μονόπλευρα, ούτε και οι αντιδράσεις όλων είναι ίδιες για το ίδιο γεγονός. Υπάρχουν ορισμένοι που ακόμη και όταν τους μειώνουν το μισθό και παράλληλα τους αυξάνουν τις ώρες εργασίας, προσπαθούν να εκλογικεύσουν την επιδείνωση του βιοτικού τους επιπέδου. Θεωρούν π.χ. ότι είναι αναπόφευκτη αλλαγή που οφείλεται στην κρίση του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος, το οποίο αφού είδε ότι τα χρήματα που τύπωσε ξεπερνούν κατά πολύ το παραγόμενο προϊόν, κόβει από τους μισθωτούς. Επίσης, συνυπολογίζουν την προοπτική μείωσης του οικονομικού χάσματος μεταξύ ανεπτυγμένου και τρίτου κόσμου, καθώς και τη μείωση των ανορθολογισμών και των στρεβλώσεων που επικρατούν στην Ελλάδα, τόσο στο δημόσιο τομέα όσο και στον ιδιωτικό. Περίεργη κατηγορία ανθρώπων, δε νομίζετε; Οι άνθρωποι αυτοί βέβαια ενώ μπορούν να ζήσουν με λιγότερα χρήματα, αδυνατούν να ζήσουν με λιγότερη ελευθερία. Πραγματικά περίεργη κατηγορία ανθρώπων.

Ας μιλήσουμε λοιπόν για ελευθερία. Ας μιλήσουμε για Δημοκρατία. Αφορμή το κλείσιμο της ΕΡΤ. Τα επιχειρήματα των υπέρμαχων είναι πολύ δυνατά: άντρο αδιαφάνειας, κακοδιαχείρισης και πελατειακών σχέσεων. Υπάρχει άραγε κανείς που διαφωνεί; Υπάρχει κανείς που είναι αντίθετος να εξυγιανθεί η ΕΡΤ και από κρατική να γίνει δημόσια ραδιοτηλεόραση; Για να γίνει αυτό όμως πρέπει να κλείσει; Ας επεκτείνουμε λίγο τη σκέψη μας και ας πάμε σε ένα άλλο θεσμό. Τη Βουλή. Είναι κανείς που δεν πιστεύει ότι είναι άντρο αδιαφάνειας, κακοδιαχείρισης και πελατειακών σχέσεων; Ας την κλείσουμε και αυτή λοιπόν για τρεις μήνες. Ας επαναπροσλάβουμε το προσωπικό της μόνο με ΑΣΕΠ και ας εκλέξουμε τους βουλευτές με απλή αναλογική, ώστε να είναι πλήρως αντιπροσωπευτική. Είδατε πόσο δελεαστική ακούγεται αυτή η πρόταση; Σε πόσους από εσάς ξέφυγε της προσοχής σας η λέξη «κλείσιμο»; Πως μπορεί να λειτουργήσει η Δημοκρατία όταν κλείνεις τους θεσμούς που την ενισχύουν; Ας μην ξεχνάμε ότι όσο στρεβλά και αν λειτουργεί η Δημοκρατία καθήκον μας είναι να την βελτιώνουμε με συνεχή και αδιάλειπτη προσπάθεια και όχι να κλείνουμε τα θεσμικά της προπύργια.

Εισάγοντας τη συζήτηση στο πεδίο των αντιδράσεων και εστιάζοντας στον ευρωπαϊκό χώρο, ας επιχειρήσουμε να συγκρίνουμε δύο φαινομενικά διαφορετικά γεγονότα.

Νοέμβριος 2011. Ο τότε πρωθυπουργός νιώθοντας την πίεση από την ελληνική κοινωνία για τις συνεχείς αυξήσεις φόρων, μειώσεις μισθών και συντάξεων, κατέθεσε την πρόταση για δημοψήφισμα. Να αποφασίσουν δηλαδή οι Έλληνες πολίτες για το μνημόνιο. Τότε οι αγορές τρελαίνονται, η ΕΕ (Μέρκελ – Σαρκοζί) ξεσηκώνεται και αντιστρέφει αμέσως το ερώτημα: «παραμονή ή όχι στο ευρώ»». Δίλημμα άμεσο, απειλητικό. Αντίδραση άμεση, ακαριαία. Γιατί να ρωτήσουμε τον ελληνικό λαό τι πραγματικά θέλει; Γιατί τόση Δημοκρατία;

Ιούνιος 2013. Ο σημερινός πρωθυπουργός αποφασίζει με πράξη νομοθετικού περιεχομένου, έχοντας τη μειοψηφία στη βουλή να κλείσει την ΕΡΤ. Αστυνομία κλείνει τους αναμεταδότες του σήματος. Το σήμα που αναμεταδίδεται από την EBU πέφτει μετά από εντολή της κυβέρνησης στον Έλληνα πρέσβη στο Ισραήλ να μπλοκαριστεί ο δορυφόρος που το εκπέμπει. Η ΕΕ λέει ότι είναι εσωτερικό θέμα της Ελλάδας, η Μέρκελ (ευτυχώς δεν υπάρχει ο Σαρκοζί) δηλώνει τηλεφωνικά το σεβασμό της στον Έλληνα πρωθυπουργό και πολλοί Έλληνες δημοσιογράφοι (από σύμπτωση κυρίως ιδιωτικών καναλιών) θέτουν το δημοσιονομικό πρώτιστα βάζοντας στη ζυγαριά το κλείσιμο της ΕΡΤ, ώστε να πάρουμε την επόμενη δόση. Αντίδραση άμεση, ακαριαία. Γιατί να ενημερώνεται ο ελληνικός λαός, έστω και για λίγες ημέρες, με ειδήσεις που δεν ελέγχονται; Γιατί τόση Δημοκρατία;

Ας σκεφτούμε λοιπόν, ποιο είναι το σημείο ανοχής μας για να πάρουμε την επόμενη δόση; Μπορούμε να ζήσουμε με λιγότερη Δημοκρατία;

 

Με εκτίμηση

Σακατζής Δημήτρης

Εκπαιδευτικός

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ρούτερ
«Wi-Fi»: Τι σημαίνει - Ο μύθος, η τεχνική του ονομασία και η αλήθεια
Οι περισσότεροι άνθρωποι βασίζονται στο Wi-Fi κάθε μέρα, για τη δουλειά μας, την πρόσβαση στις ειδήσεις, την περιήγηση στα social media, ωστόσο είναι...
«Wi-Fi»: Τι σημαίνει - Ο μύθος, η τεχνική του ονομασία και η αλήθεια