πιτερ χιγκσ

Πέθανε σε ηλικία 94 ετών ο Βρετανός φυσικός Πίτερ Χιγκς, ο οποίος είχε βραβευτεί με Νόμπελ Φυσικής το 2013 για το «Σωματίδιο Χιγκς», που θεωρείται το θεμελιώδες στοιχείο της θεμελιώδους δομής της ύλης.

Την είδηση του θανάτου του, την έκανε γνωστή σήμερα το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου.

«Πέθανε ήσυχα στο σπίτι του τη Δευτέρα 8 Απριλίου μετά από σύντομη ασθένεια», ανέφερε το Πανεπιστήμιο σε ανακοίνωσή του.

Μετά από μια σειρά πειραμάτων που ξεκίνησαν το 2008, επιστήμονες του CERN απέδειξαν τη θεωρία του Higgs το 2012. Στη συνέχεια ο Higgs μοιράστηκε το Νόμπελ Φυσικής με τον François Englert, έναν Βέλγο θεωρητικό φυσικό του οποίου το έργο το 1964 συνέβαλε επίσης άμεσα στην ανακάλυψη.

Μέλος της Βασιλικής Ακαδημίας, ο Higgs πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας του στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, εκεί όπου ιδρύθηκε και το Κέντρο Higgs για τη θεωρία της φυσικής προς τιμήν του το 2012.

Άνθρωπος χαμηλών τόνων που δεν συμπαθούσε τη δημοσιότητα, ο Χιγκς ήταν τόσο πολύ αφοσιωμένος στην έρευνα ώστε δεν ήταν καν στο νοσοκομείο όταν γεννήθηκε ο πρώτος γιος του. Την ημέρα που πήρε το Νόμπελ, όπως σημειώνει ο Guardian, είχε βγει από το σπίτι για γεύμα, σούπα και πέστροφα. Ένας γείτονας ήταν αυτός που του μετέφερε το μεγάλο νέο την ώρα που ο Χιγκς επέστρεφε στο σπίτι του.

Λέγεται ότι η ιδέα για το μποζόνιο γεννήθηκε κατά τη διάρκεια ενός περιπάτου στα βουνά, αν και ο ίδιος λέει ότι δεν θυμάται κάτι. Όταν έγραψε τη δημοσίευση και την έστειλε σε επιστημονικό περιοδικό απορρίφθηκε. Πρόσθεσε λίγες παραγράφους για να ενισχύσει τη θεωρία του, στις οποίες υπάρχει μια αναφορά στο μποζόνιο.

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5