Άγνωστα έργα του Bansky παρουσιάζει η γκαλερί Lazinc στο Λονδίνο
Ο εικαστικός της τέχνης του δρόμου από το Μπρίστολ είναι κυρίως γνωστός για τα στένσιλ του, τα περισσότερα μαυρόασπρα...

 Από τα παγκοσμίως γνωστά στένσιλ του Μπάνσκι έως τις απρόσμενες ελαιογραφίες του και μερικά γλυπτά: έργα του εκτίθενται σε λονδρέζικη γκαλερί από τέλη της εβδομάδας, δίνοντας την ευκαιρία στον επισκέπτη να ανακαλύψει άλλες όψεις του 44χρονου μυστηριώδους καλλιτέχνη.

Ο εικαστικός της τέχνης του δρόμου από το Μπρίστολ είναι κυρίως γνωστός για τα στένσιλ του, τα περισσότερα μαυρόασπρα, όπως το "Girl with Balloon", που δείχνει ένα μικρό κορίτσι ν' αφήνει στον αέρα ένα κόκκινο μπαλόνι σε σχήμα καρδιάς ή το "Flower Thrower", που παρουσιάζει έναν ταραξία να ετοιμάζεται να πετάξει ένα μπουκέτο λουλούδια, δύο έργα που υπάρχουν μέσα στην έκθεση.

Ωστόσο ο επισκέπτης ανακαλύπτει επίσης αρκετές ελαιογραφίες που ο καλλιτέχνης έχει εμπνευσθεί από διάσημους πίνακες για να καταγγείλει τις τάσεις της καταναλωτικής κοινωνίας ή οικολογικές καταστροφές - όπως η ελαιογραφία "Sunflowers from Petrol Station", την οποία εμπνεύστηκε από τα "Ηλιοτρόπια" του Βίνσεντ βαν Γκογκ, τα οποία ο Μπάνσκι παρουσιάζει μαραμένα.

Οι πίνακες αυτοί απέχουν μακράν από τα γκράφιτι που ο καλλιτέχνης σχεδιάζει με σπρέι. Κανένα από τα έργα που εκτίθενται στη γκαλερί Lazinc στο Μέιφερ δεν φιλοτεχνήθηκε στον δρόμο και όλα παράχθηκαν για εμπορικό σκοπό. Οι κάτοχοί τους, ιδιώτες συλλέκτες, τα δάνεισαν για τις ανάγκες της έκθεσης με τίτλο "Bansky, Greatest Hits: 2002-2008", που αφορά αυτή την πολύ γόνιμη περίοδο του καλλιτέχνη.

Εκείνη την περίοδο οργανώθηκαν οι "σημαντικότερες εκθέσεις του Μπάνσκι", όπως οι Crude Oil, Barely Legal και Turf War", δήλωσε ο Στιβ Λαζαρίντις, συνιδρυτής της γκαλερί Lazinc μαζί με τον μεγιστάνα Ουίσαμ Αλ Μάνα από το Κατάρ. Η Lazinc παρουσίασε τον Ιανουάριο έκθεση του γάλλου φωτογράφου JR, ο oποίος δηλώνει "photograffeur" αναφέροντας ότι η δουλειά του περιέχει στοιχεία και φωτογραφίας και γκράφιτι.

Ο Λαζαρίντις, γιός ενός Ελληνοκύπριου και μιας Βρετανίδας, που μεγάλωσε πάνω από το μαγαζί με κεμπάμπ του πατέρα του στο Μπρίστολ, γνώρισε τον Μπάνσκι, του οποίου η ταυτότητα παραμένει άγνωστη, το 1997. Τον εντυπωσίασε η "εσωτερική ενέργεια" και η "ελευθερία" του Μπάνσκι, έγινε φωτογράφος του, ατζέντης του, μετά γκαλερίστας προτού οι δρόμοι τους χωρίσουν πριν από 10 χρόνια.

Το γεγονός ότι ο Μπάνσκι έγινε ένας από τους πιο δημοφιλείς σύγχρονους καλλιτέχνες, οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι "δεν φοβίζει τον κόσμο", σύμφωνα με τον Λαζαρίντις. "Ο Μπάνσκι εκλαΐκευσε την τέχνη. Δεν χρειάζεται να έχεις μάστερ στην ιστορία της τέχνης για να καταλάβεις τα έργα του".

Όσο για την ανωνυμία του καλλιτέχνη, και αυτή ενισχύει τον μύθο... Ο γκαλερίστας αρνείται να πει κάτι περισσότερο, επιλέγοντας να συντηρεί το μυστήριο: "Ίσως είναι μια ομάδα, ίσως δίδυμοι, ίσως μια γυναίκα, ποιός ξέρει;".

   ΑΓ

ΑΠΕ ΜΠΕ

 

σχετικά άρθρα

Περί των σχολικών βιβλίων των Μειονοτικών Σχολείων της Θράκης
Περί των σχολικών βιβλίων των Μειονοτικών Σχολείων της Θράκης
Μετά την πρόσφατη ένταση που προκλήθηκε στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης, κατόπιν κινητοποιήσεων των γονέων με αίτημα την καλύτερη εκμάθηση της...
Περί των σχολικών βιβλίων των Μειονοτικών Σχολείων της Θράκης
Στο αστυνομικό τμήμα ο διοικητής και η υπάλληλος του νοσοκομείου Κιλκίς
Στο αστυνομικό τμήμα ο διοικητής και η υπάλληλος του νοσοκομείου Κιλκίς
Οι μηνύσεις υποβλήθηκαν εντός της διαδικασίας του αυτοφώρου και ο εισαγγελέας ζήτησε την υποβολή της δικογραφίας χωρίς να εμφανιστούν οι διάδικοι...
Στο αστυνομικό τμήμα ο διοικητής και η υπάλληλος του νοσοκομείου Κιλκίς
Προς υπογραφή Διεθνούς Σύμβασης για την προστασία των δημοσιογράφων
Προς υπογραφή Διεθνούς Σύμβασης για την προστασία των δημοσιογράφων
«Ο καλύτερος φόρος τιμής που θα μπορέσουμε να αποτίσουμε στα θύματα είναι να κινητοποιηθούμε και να εργαστούμε για να άρουμε την ατιμωρησία που...
Προς υπογραφή Διεθνούς Σύμβασης για την προστασία των δημοσιογράφων