Ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας το 2024: Νέα κριτήρια επιλογής εκπαιδευτικών-Νέο σύστημα διορισμού
Μέσα στο 2024 θα θεσμοθετηθεί το νέο σύστημα διορισμού και πρόσληψης μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, σύμφωνα με το σχέδιο- χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Παιδείας το οποίο είναι αποτυπωμένο σε 120 σελίδες

Το ετήσιο σχέδιο δράσης για την Πρωτοβάθμια, τη Δευτεροβάθμια και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ετοίμασε το υπουργείο Παιδείας για το 2024, στο οποίο διατυπώνει τους οριζόντιους στόχους του και τους συνδέει με στρατηγικές επιλογές του κυβερνητικού προγραμματισμού.

Δείτε εδώ αναλυτικά το σχέδιο δράσης του ΥΠΑΙΘΑ για το 2024.

Αναφορικά με την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στον σχεδιασμό του ΥΠΑΙΘΑ για το 2024 βλέπουμε μεταξύ άλλων να έχει προγραμματισθεί :

Ολοκλήρωση επιλογής στελεχών εκπαίδευσης

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Αξιολόγηση σχολικών μονάδων (3η χρονιά εφαρμογής)

Σύσταση οργανικών θέσεων ΕΕΠ και ΕΒΠ στις ΣΜΕΑΕ, καθώς και σύσταση οργανικών θέσεων ειδικοτήτων στις ΣΜΕΑΕ

Υλοποίηση μόνιμων διορισμών βάσει των αποχωρήσεων και των εκπαιδευτικών αναγκών.

Ανάπτυξη νέου συστήματος διορισμού/προσλήψεων για εκπαιδευτικούς

Ανάπτυξη νέου συστήματος διορισμού / προσλήψεων ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, σχολικών νοσηλευτών, ΕΕΠ και ΕΒΠ.

Ενίσχυση του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης και των Τ.Ε.

Ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών

Αναλυτικά

Ολοκλήρωση επιλογής στελεχών εκπαίδευσης

Επιλογή 13 Περιφ. Δ/ντών Εκπ/σης, 13 Περιφ. Εποπτών Ποιότητας, 116 Εποπτών Ποιότητας, Προϊστ. 71 ΚΕΔΑΣΥ

Ο ν. 4823/2021 θεσμοθέτησε θέσεις στελεχών που έχουν ουσιαστική συμβολή στην επιμόρφωση και στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Θα ολοκληρωθεί η προβλεπόμενη διαδικασία επιλογής όλων των στελεχών με βάση τον νόμο.

Στελέχη Εκπαίδευσης: Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης (13) (4 ο τρίμηνο), Περιφερειακοί Επόπτες Ποιότητας (2ο τρίμηνο), Επόπτες Ποιότητας (2ο τρίμηνο), Προϊστάμενοι ΚΕΔΑΣΥ (4ο τρίμηνο), Προϊστάμενοι Εκπαιδευτικών Θεμάτων (2ο τρίμηνο)

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (Ολοκλήρωση της αξιολόγησης 20.000 εκπαιδευτικών)

• Ολοκλήρωση της αξιoλόγησης στα 3 πεδία (Α1 για το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, στο πλαίσιο της γενικής και ειδικής διδακτικής του γνωστικού αντικειμένου, Α2 για το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης & Β για την υπηρεσιακή συνέπεια και την επάρκεια του εκπαιδευτικού) για τουλάχιστον 10.000 δόκιμους εκπαιδευτικούς και μονιμοποίησή τους έως το τέλος του Α εξαμήνου

• Ολοκλήρωση της αξιoλόγησης στα 3 πεδία (Α1, Α2 & Β) για τουλάχιστον 20.000 εκπαιδευτικούς (αθροιστικά για το 2024) και μονιμοποίησή των δόκιμων έως το τέλος του Β εξαμήνου.

Αξιολόγηση σχολικών μονάδων (3η χρονιά εφαρμογής)

Κατάθεση Ετήσιου Απολογισμού 100% (14.000 σχολικές μονάδες) – 3ο τρίμηνο 2024

• Αξιολόγηση Σχολείων – υλοποίηση: κατάθεση ετήσιου προγραμματισμού και απολογισμού όλων των σχολικών μονάδων (100%) με πρόθεση 2ετούς κύκλου μετά το 2025

• Καλλιέργεια κουλτούρας αξιολόγησης προκειμένου να εντοπιστούν οι αδυναμίες της κάθε σχολικής μονάδας, να δημιουργηθεί σχέδιο δράσης για την αντιμετώπισή τους και να αναδειχθούν οι επιτυχίες της κάθε μονάδας.

• Βελτιωτικές παρεμβάσεις στο θεσμικό πλαίσιο κρίνονται απαραίτητες με βάση τις προτάσεις του ΙΕΠ και της ΑΔΙΠΠΔΕ μετά από 3 έτη εφαρμογής

Ειδική Aγωγή και Eκπαίδευση

Στρεβλώσεις και αναποτελεσματικότητα στην εφαρμογή του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης.

Ενίσχυση του θεσμού και διαμόρφωση πλαισίου στήριξης της αποτελεσματικής λειτουργίας του (εισαγωγή ρυθμίσεων, καθηκοντολόγιο ΠΣ)

Αναβάθμιση του ρόλου των Τμημάτων Ένταξης και ίδρυση νέων ΤΕ βάσει μελέτης αξιολόγησης

Έμφαση στην ενταξιακή/συμπεριληπτική εκπαίδευση (inclusive education) ως την αναγκαία, βασική αρχή οργάνωσης και λειτουργίας των σχολείων και των εκπαιδευτικών συστημάτων.

Σχεδιασμός δράσεων στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου Δράσης για την ισότιμη πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση και στην κατάρτιση

Σύσταση οργανικών θέσεων ΕΕΠ και ΕΒΠ στα ΣΜΕΑΕ, καθώς και σύσταση οργανικών θέσεων ειδικοτήτων στις ΣΜΕΑΕ

Εξορθολογισμός διαχείρισης εκπαιδευτικού δυναμικού

Κάλυψη παγίων αναγκών εκπαιδευτικού προσωπικού στη βάση πραγματικών αναγκών και δημοσιονομικών περιθωρίων

Υλοποίηση μόνιμων διορισμών βάσει των αποχωρήσεων και των εκπαιδευτικών αναγκών.

Νέα κριτήρια επιλογής εκπαιδευτικών-Νέο σύστημα διορισμού

Δημιουργία νέων κριτήριων επιλογής με στόχο την ενδυνάμωση της αξιοκρατικής και διαφανούς επιλογής.

Ανάπτυξη νέου συστήματος διορισμού/προσλήψεων για εκπαιδευτικούς με στόχο την ενδυνάμωση της αξιοκρατικής και διαφανούς επιλογής εκπαιδευτικών.

Νέο πλαίσιο κινητικότητας και εκπαιδευτικών αδειών.

Νέο σύστημα διορισμού / προσλήψεων ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, σχολικών νοσηλευτών, ΕΕΠ και ΕΒΠ.

Διαμόρφωση Εθνικού Πλαισίου Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών

Ολοκληρωμένο πλαίσιο υψηλής ποιότητας αρχικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και συνεχούς ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης και επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών που θα περιλαμβάνει:

• Σύστημα διάγνωσης επιμορφωτικών αναγκών (μέρος του είναι η αξιολόγηση),

• Σύστημα Σχεδιασμού, Πιστοποίησης και Υλοποίησης Επιμορφωτικών Προγραμμάτων (μέρος του θα είναι το ΙΕΠ, το ΕΚΔΔΑ, τα ΚΕΔΙΒΙΜ), και Λειτουργική ενοποίηση Μητρώων Πιστοποιημένων Επιμορφωτών

Ενίσχυση του θεσμού του ψυχολόγου και του κοινωνικού λειτουργού

Πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών και στελέχωση ανά ομάδες 5 σχολείων σε όλη την επικράτεια. (ΕΣΔΑμεΑ) (συνεχής δράση).

Οι στόχοι του υπουργείου Παιδείας για το 2024

Στο σχέδιο δράσης του υπουργείου Παιδείας περιγράφονται αναλυτικά αυτοί οι στόχοι για το 2024:

  • Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Εμπιστοσύνη στο Δημόσιο Σχολείο –Προσδοκώμενα Αποτελέσματα –Δράσεις –Έργα
  • Νέα εποχή στην Ανώτατη Εκπαίδευση: Εφαρμογή Εθνικής Στρατηγικής και άρση θεσμικών αγκυλώσεων –Προσδοκώμενα Αποτελέσματα –Δράσεις –Έργα
  • Άμεση και αποτελεσματική διασύνδεση της ΕΕΚ/ΔΒΜ με τις πραγματικές ανάγκες της τοπικής κοινωνίας-οικονομίας και της τεχνολογίας –Προσδοκώμενα Αποτελέσματα –Δράσεις –Έργα
  • Εγγύηση και Προστασία Θρησκευτικής Ελευθερίας –Προσδοκώμενα Αποτελέσματα –Δράσεις –Έργα
  • Ψηφιακή μεταρρύθμιση συνόλου εκπαιδευτικών και διοικητικών υπηρεσιών ΥΠΑΙΘΑ (ενδυνάμωση της ψηφιακής εμπειρίας για όλους τους εμπλεκόμενους) –Προσδοκώμενα Αποτελέσματα –Δράσεις –Έργα
  • Βελτίωση της οργάνωσης και της λειτουργίας του αθλητικού οικοσυστήματος –Προσδοκώμενα Αποτελέσματα –Δράσεις –Έργα
  • Εκσυγχρονισμός, συντήρηση και αναβάθμιση των αθλητικών εγκαταστάσεων –Προσδοκώμενα Αποτελέσματα –Δράσεις –Έργα
  • Ενίσχυση της εξωστρέφειας και ανάδειξη του αθλητισμού στην κοινωνία –Προσδοκώμενα Αποτελέσματα –Δράσεις –Έργα
  • Προαγωγή της ισότητας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων –Δράσεις –Έργα
  • Πρόληψη και αντιμετώπιση της σεξουαλικής κακοποίησης των Παιδιών –Δράσεις –Έργα
  • Προστασία των Δικαιωμάτων του Παιδιού –Δράσεις –Έργα
  • Βελτίωση Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος –Δράσεις –Έργα
  • Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία –Δράσεις –Έργα
  • Εθνικό Σχέδιο Δράσης Γυναίκες-Ειρήνη-Ασφάλεια –Δράσεις –Έργα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

emvolio
Ξεκίνησε η χορήγησή του «έξυπνου» εμβόλιοΥ για τη θεραπεία του μελανώματος- Είναι προσαρμοσμένο σε κάθε ασθενή
Ειδικοί δοκιμάζουν νέα εμβόλια που είναι ειδικά κατασκευασμένα για κάθε ασθενή και λένε στο σώμα του να κυνηγήσει καρκινικά κύτταρα για να αποτρέψει...
Ξεκίνησε η χορήγησή του «έξυπνου» εμβόλιοΥ για τη θεραπεία του μελανώματος- Είναι προσαρμοσμένο σε κάθε ασθενή
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ
Πανελλαδικές 2024: Από ποιο πεδίο συμφέρει να δηλώσουν οι υποψήφιοι τις κοινές σχολές;
Αυτό είναι ένα ερώτημα που απασχολεί αρκετούς υποψηφίους όταν καλούνται να επιλέξουν Πεδίο
Πανελλαδικές 2024: Από ποιο πεδίο συμφέρει να δηλώσουν οι υποψήφιοι τις κοινές σχολές;