Thumbnail
οι φετινές εκλογές του σωματείου για την ανάδειξη αντιπροσώπων στο επικείμενο Συνέδριο της ΟΛΜΕ βρίσκουν την Α/βάθμια και τη Β/βάθμια εκπαίδευση σε άσχημη κατάσταση, ως αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης επίθεσης του κεφαλαίου στα εργασιακά, κοινωνικά και μορφωτικά δικαιώματα της εργατικής τάξης και του λαού, η οποία συνοδεύεται με μια ένταση της φασιστικοποίησης.

 

Κέρκυρα, 4/4/2013

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

οι φετινές εκλογές του σωματείου για την ανάδειξη αντιπροσώπων στο επικείμενο Συνέδριο της ΟΛΜΕ βρίσκουν την Α/βάθμια και τη Β/βάθμια εκπαίδευση σε άσχημη κατάσταση, ως αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης επίθεσης του κεφαλαίου στα εργασιακά, κοινωνικά και μορφωτικά δικαιώματα της εργατικής τάξης και του λαού, η οποία συνοδεύεται με μια ένταση της φασιστικοποίησης.

Οι δαπάνες για την Α/βάθμια και τη Β/βάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό για το 2013, μειώνονται στο 1/3 σε σχέση με πέρυσι, οι προσλήψεις εκπαιδευτικών γίνονται με το σταγονόμετρο, όλο και πιο πολλοί μαθητές βρίσκονται εκτός σχολείου, ενώ η έλευση της Τρόικας έχει ως βασικό στόχο την πλήρη αποδιοργάνωση του Δημόσιου Τομέα (και της εκπαίδευσης) με την προώθηση ακόμα και μαζικών απολύσεων.

Η τρικομματική κυβέρνηση Ν.Δ., ΠΑ.ΣΟ.Κ, ΔΗ.ΜΑΡ. , ακολουθώντας της επιταγές της τρόικα (Ε.Ε., Ε.Κ.Τ,Δ.Ν.Τ.) και των ισχυρών ιμπεριαλιστικών χωρών της Ε.Ε., στο πλαίσιο του βαθέματος της ΕΞΑΡΤΗΣΗΣ της χώρας, έχει βάλει στο στόχαστρο κάθε ίχνος κοινωνικού κράτους και ως εκ τούτου και το δημόσιο σχολείο.

Η επιχειρούμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν είναι μια ξεκομμένη ενέργεια, ούτε μια προσπάθεια «εξορθολογισμού» του Σχολείου όπως θέλουν να μας πείσουν οι φιλο- κυβερνητικές παρατάξεις της ΕΛΜΕ. Αντίθετα, είναι στα πλαίσια της γενικότερης πολιτικής δημιουργίας ελαστικών εργασιακών σχέσεων, της σταδιακής άρσης της μονιμότητας και των απολύσεων. Είναι στα ίδια πλαίσια με την κατάργηση της δυνατότητας διορισμού των αναπληρωτών και ωρομίσθιων καθηγητών. Με ευθύνες των προηγούμενων κυβερνήσεων, οι ωρομίσθιοι καθηγητές δουλεύουν ακόμα και ανασφάλιστοι, με μισθούς πείνας.

Η κατεύθυνση των προωθούμενων «μεταρρυθμίσεων» έχει ήδη γίνει παραπάνω από φανερή: αλλεπάλληλες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, άγριο ψαλίδισμα των πιστώσεων στις Σχολικές Επιτροπές, κατάργηση-ιδιωτικοποίηση του ΟΕΔΒ, πλήρης διάλυση της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα, με κυβερνητική απόφαση φέτος έγιναν περίπου λιγότερες από 200 προσλήψεις συνολικά στην Α/βάθμια και τη Β/βάθμια Εκπαίδευση, τη στιγμή που οι αποχωρήσεις-συνταξιοδοτήσεις ήταν περισσότερες από 5.000! Οι προσλήψεις κατά την τελευταία διετία ήταν μόνο 800, ενώ οι αποχωρήσεις ξεπέρασαν τις 13.000! (σύμφωνα με επίσημο Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας). Το «1 προς 5» ή «1 προς 10» έγινε φέτος λιγότερο από 1 προς 25!

Η Πορεία Αριστερή Εκπαιδευτικών ιδρύθηκε το 2009 και δρα πανελλαδικά γιατί θεωρεί ότι όπως η επίθεση είναι οργανωμένη, οργανωμένη θα πρέπει να είναι και η απάντηση.

Απέναντι σε αυτή τη κατάσταση που δημιουργεί η αντιεργατική-αντιλαϊκή επίθεση, χρειάζεται μαζικός, μαχητικός, ενωτικός αγώνας σε ρήξη με τις δυνάμεις του κατεστημένου και όσους άμεσα ή έμμεσα εξυπηρετούν  την κυρίαρχη πολιτική. Χρειάζεται πολιτική, και ιδεολογική ανασυγκρότηση των σωματείων.

Όσοι ασχολούμαστε με την εκπαίδευση τα προηγούμενα χρόνια είδαμε πως οδήγησαν οι συμβιβασμένες ηγεσίες είτε αυτές είχαν δεξιό, κεντρώο, είτε "αριστερό" προσωπείο.

Ειδικά στην ΕΛΜΕ Κέρκυρας χρειάζεται μια νέα, ισχυρή φωνή που προασπίζει τα συμφέροντα των καθηγητών, μονίμων, αναπληρωτών, ωρομισθίων κλπ., έξω από παζάρια και ευκαιριακές-καιροσκοπικές συμμαχίες. Καμία εμπιστοσύνη σε όσους που από τη μια μιλούν για «επαναστάσεις» και εκστομίζουν «αντικαπιταλιστικές» κορώνες και από την άλλη δεν στηρίζουν ούτε στο ελάχιστο τους αγώνες των εργαζομένων, δεν προκηρύσσουν απεργίες-κινητοποιήσεις με όρους νίκης, διασπούν τεχνητά το εργατικό κίνημα. Χρειάζεται ρήξη με τις κυρίαρχες παρατάξεις που αποδυναμώνουν τον αγώνα των εργαζομένων.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Πρέπει ΤΩΡΑ να πάρουμε τις τύχες μας στα χέρια μας. Η ευθύνη μας για το μέλλον του Δημόσιου Σχολείου είναι τεράστια. Τώρα πρέπει να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων και να αντισταθούμε μαζικά στη λαίλαπα των σχεδιασμών της ξένης και της εγχώριας Τρόικας. Η απάντησή μας θα πρέπει να είναι άμεση, μαζική και ανυποχώρητη.

- Να σταματήσουμε την αξιολόγηση που ετοιμάζουν για τους δημόσιους υπαλλήλους και συγκεκριμένα για τους εκπαιδευτικούς.

- Να παλέψουμε ενάντια στο κύμα απολύσεων από το Δημόσιο.

- Να καταργηθεί το Ενιαίο Μισθολόγιο-Βαθμολόγιο (Ν. 4024/11).

- Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί

- Να μη δεχθούμε καμία αύξηση στο ωράριό μας.

- Καμιά νέα μείωση του μισθού μας.

- Να βγει τώρα και με δική της απόφαση η χώρα μας από τους οικονομικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς ΕΕ – ΔΝΤ – ΕΚΤ – Τρόικα.

 

 

ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ

Μαγιολαδίτης Μάριος του Σπυρίδων           ΠΕ03 Ωρομίσθιος ΣΔΕ  

                                                                           Λευκίμμης

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 10/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 10/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΔΙΠΑΕ
Aνοιχτή επιστολή του τμήματος Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής του ΔΙΠΑΕ
Η ανακοίνωση σχετικά με την αντιστοιχία Τμήματος Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής ως Τμήμα Πολυτεχνικής Σχολής
Aνοιχτή επιστολή του τμήματος Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής του ΔΙΠΑΕ
πανεπιστημιο θεσσαλιας
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Ατελείωτα «αδειάσματα» του ΥΠΑΙΘΑ - Το τελευταίο από το ΠΤΔΕ Παν.Θεσσαλίας
Καθηγητές ΠΤΔΕ Θεσσαλίας: Ο εγκλωβισμός του δημόσιου λόγου σε ζητήματα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αποπροσανατολίζει τη συζήτηση από τα ουσιώδη...
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Ατελείωτα «αδειάσματα» του ΥΠΑΙΘΑ - Το τελευταίο από το ΠΤΔΕ Παν.Θεσσαλίας