daskala
Με τέτοια περιστατικά, διαπιστώνουμε ότι η αξιολόγηση καταλήγει να γελοιοποιεί ανθρώπους και θεσμούς, να αντιμετωπίζει τους μαθητές ως κομπάρσους χωρίς κανένα ενδιαφέρον για την εκπαίδευσή τους.

Σε Γενικό Λύκειο μιας περιοχής της Αθήνας, τοποθετήθηκε βιολόγος, για να κάνει Χημεία, καλύπτοντας όλο της το ωράριο! Γιατί; Γιατί ύστερα από την παραίτηση της νεοδιόριστης χημικού από την εκπαίδευση-γιατί άραγε- έμεινε κενό και τι να κάνουμε, βιολόγο είχε η διεύθυνση διαθέσιμο, βιολόγο έστειλε! Δεν πειράζει που θα κάνει αντικείμενο μόνο 2ης ανάθεσης! Δεν πειράζει που ανέλαβε στην μέση της χρονιάς και μάλιστα μαθήματα πανελλαδικώς εξεταζόμενα! Επειδή πάνω από όλα “διασφαλίζεται η ποιότητα”. Η βιολόγος είναι τέσσερα χρόνια σε καθεστώς δοκίμου, δηλαδή ομήρου και πρέπει να την αξιολογήσουν! Σε ποιο αντικείμενο αλήθεια; Στην Χημεία, που διδάσκει ή στην Βιολογία που είναι η ειδίκευσή της; Μα στην Βιολογία! Σε ποιους μαθητές; Σε όποιους βρεθούν πρόχειροι για να κάνουν το κοινό! Η εκπαιδευτικός θα διαλέξει ένα από τα τμήματα στα οποία κάνει χημεία για να διδάξει τελικά στην βιολογία, μια τυχαία ενότητα της ύλης, που τα παιδιά έχουν κάνει με άλλον εκπαιδευτικό!

Το συγκεκριμένο περιστατικό έρχεται να προστεθεί σε σειρά παρόμοιων, στα οποία η αξιολόγηση έχει γίνει ακόμα και χωρίς μαθητές! Και αναρωτιέται κανείς, μέχρι πού μπορεί να φτάσει ο εξευτελισμός;

Τα παραπάνω καταγγέλλει η Ε΄ΕΛΜΕ Αθήνας και έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η ανακοίνωσή της

Η ανακοίνωση της Ε' ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ

Σκοπός της αξιολόγησης είναι η βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, ισχυρίζεται το υπουργείο! Και ακολουθεί πραγματική περίπτωση ασύλληπτης ποιότητας μεγατόνων με την σφραγίδα της αξιολόγησης!

Σε Γενικό Λύκειο της ΕΛΜΕ μας, τοποθετήθηκε βιολόγος, για να κάνει Χημεία, καλύπτοντας όλο της το ωράριο! Γιατί; Γιατί ύστερα από την παραίτηση της νεοδιόριστης χημικού από την εκπαίδευση-γιατί άραγε- έμεινε κενό και τι να κάνουμε, βιολόγο είχε η διεύθυνση διαθέσιμο, βιολόγο έστειλε! Δεν πειράζει που θα κάνει αντικείμενο μόνο 2ης ανάθεσης! Δεν πειράζει που ανέλαβε στην μέση της χρονιάς και μάλιστα μαθήματα πανελλαδικώς εξεταζόμενα! Επειδή πάνω από όλα “διασφαλίζεται η ποιότητα”. Η βιολόγος είναι τέσσερα χρόνια σε καθεστώς δοκίμου, δηλαδή ομήρου και πρέπει να την αξιολογήσουν! Σε ποιο αντικείμενο αλήθεια; Στην Χημεία, που διδάσκει ή στην Βιολογία που είναι η ειδίκευσή της; Μα στην Βιολογία! Σε ποιους μαθητές; Σε όποιους βρεθούν πρόχειροι για να κάνουν το κοινό! Η εκπαιδευτικός θα διαλέξει ένα από τα τμήματα στα οποία κάνει χημεία για να διδάξει τελικά στην βιολογία, μια τυχαία ενότητα της ύλης, που τα παιδιά έχουν κάνει με άλλον εκπαιδευτικό!

Το συγκεκριμένο περιστατικό έρχεται να προστεθεί σε σειρά παρόμοιων, στα οποία η αξιολόγηση έχει γίνει ακόμα και χωρίς μαθητές! Και αναρωτιέται κανείς, μέχρι πού μπορεί να φτάσει ο εξευτελισμός; Οι σύμβουλοι δεν σέβονται την επιστήμη τους ούτε τον εαυτό τους και δέχονται να γίνουν πιόνια μιας κακοστημένης παράστασης; Δεν νιώθουν ότι ο νεοδιόριστος παρά τους νόμους αυτού του παράνομου και παράλογου κράτους μένει στο καθεστώς του δοκίμου, απειλείται και τρομοκρατείται, για να συναινέσει σε μια εξευτελιστική διαδικασία; Τι είδους συμβουλευτική στήριξη είναι αυτή που υποτίθεται ότι παρέχουν στην εκπαίδευση; Συμβουλευτική της υποκρισίας και της διοικητικής δουλικής διεκπεραίωσης; Και φυσικά οι διευθυντές, οι οποίοι έχουν σπεύσει να δώσουν διαπιστευτήρια τυφλής, άβουλης και άκριτης υλοποίησης οποιασδήποτε εντολής, είναι εκείνοι που καλούνται να αξιολογήσουν το δημοκρατικό και παιδαγωγικό κλίμα! Σύμφωνα με τα νέα ήθη που προωθεί το υπουργείο, δημοκρατικό και παδαγωγικό κλίμα σημαίνει τελικά εμπέδωση της διοικητικής ιεραρχίας μέσα από ένα πλέγμα τυπικών και άτυπων εξαρτήσεων! Δημοκρατικό και παιδαγωγικό κλίμα σημαίνει ανάθεση υπερεξουσίας στους διευθυντές και εργαλεία για να πιέζουν τους υφισταμένους τους! Δεν παύουμε ποτέ να μαθαίνουμε με το υπουργείο παιδείας!

Με τέτοια περιστατικά, διαπιστώνουμε ότι η αξιολόγηση καταλήγει να γελοιοποιεί ανθρώπους και θεσμούς, να αντιμετωπίζει τους μαθητές ως κομπάρσους χωρίς κανένα ενδιαφέρον για την εκπαίδευσή τους. Με τέτοια περιστατικά αποκαλύπτεται ότι η αξιολόγηση είναι ένας μηχανισμός κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών για να προωθηθούν πολιτικές απορρύθμισης του δημόσιου σχολείου. Να παγιωθεί η υποχρηματοδότησή του, να εισαχθεί η λογική της ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας του, να μετακυλιθούν οι ευθύνες για το χάλι σε αυτούς που δεν τις έχουν, δηλαδή στους εκπαιδευτικούς, να διαρραγούν οι σχέσεις συναδελφικότητας και συνεργασίας μέσα στους συλλόγους διδασκόντων-ουσών και να εδραιωθεί μέσω του εκβιασμού ο ανταγωνισμός και η υποταγή σε κάθε τι!

Η απεργία αποχή από τις αξιολογήσεις συνιστά υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, των εργασιακών σχέσεων, της παιδαγωγικής ελευθερίας και της δημοκρατίας στο σχολείο. Ταυτόχρονα, είναι περιφρούρηση της προσωπικότητάς μας αλλά και της δουλειάς μας από την γελιοποίηση!

Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΑΤΗ

ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ  ΜΑΣ ΘΑ ΠΟΥΝ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΛΕΞΗ

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα