Ισότητα των φύλων: Το 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης αναλαμβάνει δράση
Το 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης συμμετέχει στο Bravo Schools 2021

Το 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης συμμετέχει με τη δράση «Γυναίκα και απλήρωτη εργασία» στο Bravo Schools 2021, τον 4ο Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό για τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών.

Στον Σχολικό αυτό διαγωνισμό, για την ισότητα των φύλων, καταγράφονται οι προτάσεις των μαθητών/τριών για τη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου!

Μπορείτε να ψηφίστε για να ενταχθεί το σχολείο στο Δίκτυο Πρεσβευτών των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης ως κέντρο ενημέρωσης και αφύπνισης της τοπικής κοινότητας.

Μπορείτε να ψηφίσετε τη δράση του 8ου Γυμνασίου στον σύνδεσμο εδώ.

«Γυναίκα και απλήρωτη εργασία»

Το τμήμα Β2 του 8ου Γυμνασίου Κοζάνης υλοποιεί πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων τη σχολική χρονιά 2020-21, με τίτλο «Γυναίκα και απλήρωτη εργασία».

Πρόκειται για την εργασία που παρέχουν οι γυναίκες όταν φροντίζουν το νοικοκυριό, τα παιδιά και τους ηλικιωμένους. Το πρόγραμμα συνδέεται με τον 5ο από τους 17 παγκόσμιους στόχους για τη βιώσιμη ανάπτυξη, που αναφέρεται στην ισότητα των φύλων.

Πιο συγκεκριμένα συνδέεται με τον στόχο 5.4: "Αναγνώριση και εκτίμηση της μη αμειβόμενης φροντίδας και οικιακής εργασίας, μέσω της παροχής δημόσιων υπηρεσιών, υποδομών και πολιτικών κοινωνικής προστασίας, και της προαγωγής της κοινής ευθύνης μέσα σε ένα νοικοκυριό και στην οικογένεια, ανάλογα με τις εκάστοτε εθνικές ιδιαιτερότητες".

Βασική ευαισθητοποίηση:

  • Τι εννοούμε όταν λέμε μη αμειβόμενη (απλήρωτη) εργασία φροντίδας; Ποιες εργασίες εννοούμε;
  • Ποιος και σε τι ποσοστό κάνει αυτή την εργασία στην Ελλάδα; Οι γυναίκες ή οι άνδρες και σε τι ποσοστό;
  • Τι ισχύει στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης; Στον υπόλοιπο κόσμο;
  • Οι μελέτες δείχνουν ότι οι εργαζόμενες γυναίκες είναι αυτές που επωμίζονται κατά κύριο λόγο τις εργασίες φροντίδας. Ποιες είναι οι συνέπειες για τις ίδιες;
  • Το ζήτημα της απλήρωτης εργασίας φροντίδας είναι προσωπικό; Δηλαδή θα πρέπει να το λύσει ο καθένας και η καθεμία στο σπίτι; Ή μήπως είναι θέμα του κράτους;
  • Ποιες λύσεις μπορούν να δοθούν, έτσι ώστε οι γυναίκες (είτε εργαζόμενες είτε όχι) να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες προσωπικής και επαγγελματικής εξέλιξης;

Η ανάγκη εναρμόνισης της οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής (work-life balance) είναι κοινό πρόβλημα των δύο φύλων;

Με τον όρο εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής εννοούμε πως τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες είναι αναγκαίο να διαδραματίσουν πολλαπλούς ρόλους ως εργαζόμενοι/ες και ως φροντιστές/στριες του σπιτιού και της οικογένειας και οι ρόλοι αυτοί δεν μπορεί να εξακολουθούν να συγκρούονται μεταξύ τους.

Ο όρος αυτός αναφέρεται στην ισόρροπη και ισότιμη συμμετοχή τόσο του άνδρα όσο και της γυναίκας στις οικογενειακές ευθύνες, κατά τρόπο ώστε να επιτρέπεται και στους δύο να ανταποκρίνονται στις επαγγελματικές τους υποχρεώσεις, αλλά και να αξιοποιούν στον εργασιακό χώρο τη δημιουργικότητα και τις δεξιότητές τους

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι σημαίνει η φράση «Απορία ψάλτου βηξ»;

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 2/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

skilaki
Μήπως ήρθε η ώρα να πάψετε να συμπεριφέρεστε στον σκύλο σας σαν να είναι παιδί σας; - Δείτε τους λόγους
Δείτε τους λόγους που πρέπει να πάψετε να συμπεριφέρεστε στον σκύλο σας σαν να είναι παιδί σας
Μήπως ήρθε η ώρα να πάψετε να συμπεριφέρεστε στον σκύλο σας σαν να είναι παιδί σας; - Δείτε τους λόγους
αγχος εξετάσεων
Οι επιδόσεις των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις
Σίγουρα τα θέματα των Πανελλαδικών είναι δύσκολα, διότι πρόκειται για διαγωνισμό συμπλήρωσης θέσεων και πρέπει να ξεχωρίσουν οι άριστοι από τους πολύ...
Οι επιδόσεις των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις
mathimatika_epal
Πανελλήνιες - ΕΠΑΛ: Πρόβλημα στο Θέμα Γ - Τι προτείνει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία
Προτείνεται να ληφθεί ως σωστή οποιαδήποτε από τις δύο προσεγγίσεις, για να μην αδικηθούν οι υποψήφιοι
Πανελλήνιες - ΕΠΑΛ: Πρόβλημα στο Θέμα Γ - Τι προτείνει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία