Ειδική Αγωγή: Οδηγίες για την εξ αποστάσεως υποστήριξη μαθητών με αναπηρία
Εγκύκλιος σχετικά με την εξ αποστάσεως υποστήριξη μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη εξέδωσε νέες οδηγίες σχετικά με την εξ αποστάσεως προσαρμοσμένη κατά περίπτωση διδασκαλία και επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Σύμφωνα με τη νέα εγκύκλιο που εστάλη στις Περιφερειακές Διευθύνσεις και όλες τις εκπαιδευτικές δομές/ δομές υποστήριξης μαθητών με αναπηρία, προβλέπονται τα εξής:

Με σκοπό την κατά μέγιστο βαθμό διατήρηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και κυρίως της εκπαιδευτικής σχέσης και επαφής μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών που φοιτούν σε όλα τα εκπαιδευτικά πλαίσια (ΣΜΕΑΕ ή γενικά σχολεία με Παράλληλη Στήριξη ή άλλον τρόπο εκπαιδευτικής υποστήριξης), καλούνται τα στελέχη διοίκησης της εκπαίδευσης (Π.Δ.Ε., Δ.Π.Ε., Δ.Δ.Ε.) και οι δομές επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) και εκπαιδευτικής και συμβουλευτικής υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) όπως οργανώσουν την εξ αποστάσεως παροχή κατάλληλων οδηγιών προς τους/τις Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων, όλων των τύπων και βαθμίδων, για την αξιοποίηση όλων των κατάλληλων μέσων, μεθόδων και του εκπαιδευτικού υλικού που περιλαμβάνονται στην ανωτέρω σχετική εγκύκλιο, φροντίζοντας ταυτόχρονα για τη διάχυση καλών πρακτικών που εφαρμόζονται είτε από σχολικές μονάδες είτε από άλλες δομές της εκπαίδευσης ή άλλους επιστημονικούς φορείς ή δομές υποστήριξης της κοινότητας.

Ειδικότερα:

Α. Τα Κ.Ε.Σ.Υ., λαμβάνοντας υπόψη τα (β) και (γ) σχετικά, καλούνται να προβούν σε σχεδιασμό και οργάνωση εξ αποστάσεως συμβουλευτικής υποστήριξης των γονέων και μαθητών/τριών, που είτε έχουν αξιολογηθεί, είτε απευθύνονται προς τις υπηρεσίες τους πρώτη φορά, αξιοποιώντας τρόπους άμεσης ή έμμεσης υποστήριξης, ηλεκτρονικά (skype ή email) ή με τηλεφωνική επικοινωνία. Επιπλέον, σε συνεργασία με τους/τις διευθυντές/ντριες των ΣΜΕΑΕ, συντονίζουν το προσωπικό των Ε.Δ.Ε.Α.Υ. προκειμένου να παράσχουν τις αντίστοιχες εξ αποστάσεως υπηρεσίες στην περιοχή ευθύνη τους.

Β. Οι μαθητές των Σχολικών μονάδων ειδικής Αγωγής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κρίνεται σκόπιμο να συμμετέχουν με τις κατάλληλες προσαρμογές στην εξ αποστάσεως διδασκαλία που οργανώνεται ανά περιοχή.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο σχεδιασμός δράσεων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορεί να αξιοποιεί -όπου καθίσταται εφικτό- ποικιλία εκπαιδευτικών τεχνικών και εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών όπως:

α) Ασύγχρονα εργαλεία που υποστηρίζουν την επικοινωνία σε διαφορετικό χρόνο (π.χ. ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, παγκόσμιος ιστός, βιντεοδιάλεξη).

Η ασύγχρονη επικοινωνία μπορεί να πραγματοποιηθεί με την αποστολή εκπαιδευτικού υλικού (π.χ. φύλλα εργασίας ή άλλο διαδραστικό ή μη εκπαιδευτικό υλικό, που θα υλοποιηθούν με ή χωρίς τη βοήθεια των γονέων).

β) Σύγχρονα εργαλεία που υποστηρίζουν την επικοινωνία και την ταυτόχρονη αλληλεπίδραση σε πραγματικό χρόνο. Τέτοια εργαλεία μπορεί να είναι η συζήτηση δια μέσου υπολογιστών (chat) και η τηλεδιάσκεψη. Η σύγχρονη επικοινωνία μπορεί να πραγματοποιηθεί με σκοπό είτε αμιγώς τη διατήρηση των σχέσεων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας είτε την υλοποίηση μαθημάτων ή βιωματικών δραστηριοτήτων όπου είναι αυτό εφικτό. Για την υλοποίηση κάθε σχετικής πρωτοβουλίας κρίνεται σκόπιμη η επικοινωνία και η στενή συνεργασία με τους γονείς των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που αποτελούν απαραίτητους αρωγούς προς αυτή την κατεύθυνση.

Δείτε αναλυτικά το έγγραφο εδώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Γιατί όσοι κάνουν Ειδική Αγωγή κάνουν και το σεμινάριο 440 ωρών στην Σχολική Ψυχολογία του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Επιμορφωθείτε από το σπίτι και μοριοδοτηθείτε εξ αποστάσεως στην Ειδική Αγωγή, Σχολική Ψυχολογία, Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Διδασκαλία της Ελληνικής ως 2ης/Ξένης Γλώσσας, στην Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nixia
Το άγνωστο σύμπτωμα στα νύχια που μπορεί να είναι σημάδι καρκίνου του πνεύμονα
Ο καρκίνος είναι μια θανατηφόρα ασθένεια που εμφανίζεται όταν μη φυσιολογικά κύτταρα αναπτύσσονται και διαιρούνται με ανεξέλεγκτο τρόπο
Το άγνωστο σύμπτωμα στα νύχια που μπορεί να είναι σημάδι καρκίνου του πνεύμονα
Μοναξιά
Μοναξιά: Γιατί αυξάνει τον κίνδυνο θανάτου στους επιζώντες από καρκίνο
Οι επιζώντες από καρκίνο που υποφέρουν από μοναξιά, είναι πιο πιθανό να πεθάνουν συγκριτικά με εκείνους που έχουν συντροφιά
Μοναξιά: Γιατί αυξάνει τον κίνδυνο θανάτου στους επιζώντες από καρκίνο
γιαγιά
Παππούδες και γιαγιάδες SOS: Αυτό το επικίνδυνο βακτήριο μεταδίδουν τα εγγόνια απειλεί την υγεία τους
Ενώ αυτό το μικρόβιο είναι κοινή αιτία σχετικά ήπιων ασθενειών όπως οι ωτίτιδες σε παιδιά, θα μπορούσε να οδηγήσει σε  πιο σοβαρές ασθένειες όπως...
Παππούδες και γιαγιάδες SOS: Αυτό το επικίνδυνο βακτήριο μεταδίδουν τα εγγόνια απειλεί την υγεία τους