Thumbnail
Πρώτες Κατευθύνσεις για την έναρξη του προγράμματος

Όπως γνωρίζετε, έχει ξεκινήσει η καθολική εφαρμογή προγραμμάτων στην Α΄ τάξη όλων των ΕΠΑΛ της χώρας στο πλαίσιο του Προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ –Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑ.Λ.» (αρ. 25 του Ν.4559/2018 – ΦΕΚ 142/Α).

Σε συνέχεια της σχετικής επιστολής της Υφυπουργού Παιδείας σε όλα τα ΕΠΑΛ, καλούνται οι
Διευθυντές και οι Σύλλογοι Διδασκόντων να προβούν στις παρακάτω ενέργειες για την έναρξη και την εφαρμογή του Προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ –Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑ.Λ.»:

1) Σύγκληση του Συλλόγου Διδασκόντων με τα παρακάτω θέματα:
- Ενημέρωση από τον/την Διευθυντή/-τρια για τους σκοπούς, τους στόχους και την εφαρμογή του Προγράμματος.

- Ορισμός συντονιστών έργου. Ο αριθμός των συντονιστών καθορίζεται από τις ανάγκες ή το μέγεθος του σχολείου.

-Ενημέρωση σχετικά με τον θεσμό του Συμβούλου – Καθηγητή με στόχο την ενθάρρυνση των εκπαιδευτικών για την ανάληψη του ρόλου του Συμβούλου αναδεικνύοντας τη σημασία καιτην αξία του θεσμού για τη βελτίωση του σχολικού κλίματος.

- Καθορισμός του πλαισίου για την ανάπτυξη των Σχεδίων Δράσης, τα οποία θα πρέπει να αποφασιστούν σε επόμενο Σύλλογο και να υποβληθούν έως τις 21/12/2018.

Στην ανωτέρω συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων κρίνεται απαραίτητο να παρευρίσκεται η/ο Ψυχολόγος του Σχολείου, που θα συνεπικουρήσει την εδραίωση του θεσμού.

2) Σύγκληση επόμενου Συλλόγου Διδασκόντων με θέμα την κατανομή των μαθητών της Α’ τάξης
σε εκπαιδευτικούς που θα αναλάβουν το ρόλο του Συμβούλου-Καθηγητή

3) Ενημέρωση των μαθητών της Α΄ τάξης από τον/την Διευθυντή/-τρια του σχολείου και τους
συντονιστές για το νέο πρόγραμμα που θα εφαρμοστεί στο σχολείο τους. Παράλληλα, καλούνται οι γονείς των μαθητών της Α’ τάξης και ενημερώνονται για τη συμμετοχή των παιδιών τους στο πρόγραμμα.

Επισημαίνεται ότι, για όλες τις δράσεις του Προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ –Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑ.Λ.» θα ακολουθήσουν επιμορφωτικές συναντήσεις που θα διοργανωθούν από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.). Έως τότε υπάρχει η δυνατότητα ενημέρωσής σας μέσω των παρακάτω ηλεκτρονικών διευθύνσεων:

Παράλληλα μπορείτε να υποβάλλετε ερωτήματα στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
[email protected]

Ενδεικτικό Παράδειγμα από την εμπειρία των εννέα (9) πιλοτικών σχολείων εφαρμογής του
Προγράμματος που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για τη διευκόλυνση ή σας
Κατά την πιλοτική εφαρμογή του θεσμού το σχολικό έτος 2017-2018 τα σχολεία λειτούργησαν με
συντονιστές για τους άξονες του Συμβούλου Καθηγητή, της Εναλλακτικής Διδασκαλίας και των
Σχεδίων Δράσης. Ειδικότερα:

– Ο συντονιστής για το Θεσμό του Συμβούλου – Καθηγητή:
α) Αναζήτησε συγκεκριμένο χώρο στο σχολείο που να εξασφαλίζει ιδιωτικότητα για τις
συναντήσεις των μαθητών με τους Σύμβουλους-Καθηγητές.

β) Κατέγραψε τους καθηγητές που δήλωσαν συμμετοχή στο θεσμό, εκτός Διευθυντή –
Υποδιευθυντών και αντιστοίχησε, συνήθως τυχαία, σε κάθε μαθητή έναν Καθηγητή-Σύμβουλο.

Προτείνεται, σύμφωνα και με την πρότερη εμπειρία των σχολείων, ο αριθμός των μαθητών που
θα αναλάβει ένας εκπαιδευτικός ως Σύμβουλος να μην υπερβαίνει τους τέσσερις (4) με πέντε (5)

γ) Συνέταξε ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα συναντήσεων ανά καθηγητή για την καλύτερη
αξιοποίηση του χώρου που πραγματοποιούνται οι συναντήσεις.

δ) Συνεργάστηκε στενά με τον/την Ψυχολόγο του σχολείου

Ο συντονιστής για τα Σχέδια Δράσης:

α) Ενημέρωσε τους συναδέλφους που ανέλαβαν τα μαθήματα της Ζώνης Δημιουργικών
Δραστηριοτήτων και την Ερευνητική Εργασία στην Τεχνολογία για τη δυνατότητα
χρηματοδότησης των έργων που θα υλοποιήσουν, για τις πηγές όπου μπορούν να αντλήσουν
ιδέες κλπ. Επίσης, έγιναν ενημερώσεις και στους άλλους εκπαιδευτικούς της Α΄ τάξης για τη
δυνατότητα συνεργασίας σε αυτά τα μαθήματα. Έμφαση δόθηκε στη συνεργασία με τους
εκπαιδευτικούς των θετικών επιστημών και ειδικοτήτων για το μάθημα Ερευνητική Εργασία στην
Τεχνολογία και όλων των εκπαιδευτικών της Ζώνης Δημιουργικών Δραστηριοτήτων.

β) Βοήθησε τους εκπαιδευτικούς στην αναζήτηση υποστηρικτών καθηγητών, ανάλογα με τα
έργα, από τις άλλες τάξεις και τα εργαστήρια ή συνεργασίες με άλλα σχολεία για κοινά ή
συμπληρωματικά έργα.

γ) Συνέταξε και υπέβαλε τα Σχέδια Δράσης και τον προϋπολογισμό με βάση τις οδηγίες από τo
Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «ΝΟΗΣΙΣ»

Δείτε το έγγραφο αναλυτικά ΕΔΩ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

roloi-clock-ora.jpg
Γιατί "τρέχει" ο χρόνος όσο μεγαλώνουμε
Έχετε παρατηρήσει πως τα χρόνια φαίνεται να «τρέχουν» όλο και πιο γρήγορα; Τα καλοκαίρια περνούν αστραπιαία, τα Χριστούγεννα φτάνουν ξαφνικά και οι...
Γιατί "τρέχει" ο χρόνος όσο μεγαλώνουμε
ΥΠΑΙΘΑ
Υπουργείο Παιδείας: Ανακοινώθηκε η τελική κατάταξη εκπαιδευτικών για το International Baccalaureate (IB)
Ολόκληρη η κατάταξη εκπαιδευτικών για διδασκαλία σε τμήματα Διεθνούς Απολυτηρίου στα Λύκεια
Υπουργείο Παιδείας: Ανακοινώθηκε η τελική κατάταξη εκπαιδευτικών για το International Baccalaureate (IB)
astinomikes.jpg
Πανελλαδικές εξετάσεις 2026: Αιτήσεις μέσω gov.gr για τις Αστυνομικές Σχολές
Υποβολή αιτήσεων online με ένα κλικ για τις Σχολές Αστυνομίας μέσω gov.gr από το 2026 - Όσα πρέπει να ξέρετε
Πανελλαδικές εξετάσεις 2026: Αιτήσεις μέσω gov.gr για τις Αστυνομικές Σχολές