Thumbnail
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Προτεραιότητα, αυτή τη στιγμή, για το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), στις αλλαγές που προετοιμάζονται για το ελληνικό σχολείο, έχουν τα μαθήματα της Γλώσσας και της Ιστορίας, τα οποία σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΙΕΠ, Γεράσιμο Κουζέλη, δέχονται τις μεγαλύτερες αντιστάσεις, τις οποίες, πάντως, χαρακτηρίζει εύλογες.

Ο κ. Κουζέλης ανακοινώνει, μιλώντας στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ότι την ερχόμενη εβδομάδα συστήνεται Επιστημονική Επιτροπή για τη Γλώσσα, υπό τον αντιπρόεδρο του ΙΕΠ, Παύλο Χαραμή, η οποία έως τον Ιούνιο θα έχει έτοιμη σχετική πρόταση.

Για τα παιδιά που θέλουν να μάθουν Αρχαία και να ακολουθήσουν κλασικές σπουδές, το ΙΕΠ προτείνει ένα τετράωρο μάθημα Αρχαίων, επιλογής, στη Β΄ Λυκείου και ένα εξάωρο στη Γ΄ Λυκείου.

«Επιτέλους» λέει ο κ. Κουζέλης, «να βγαίνουν παιδιά από το Λύκειο, που θα έχουν μάθει Αρχαία. Όλα τ' άλλα παιδιά θα έχουν την επαφή με τα Αρχαία, που θα τους δίνει το μάθημα της Γλώσσας».

Η Επιτροπή Εργασίας για την Ιστορία έχει ήδη παραδώσει το κομμάτι που αφορά το Δημοτικό, το οποίο, σύμφωνα με την περιγραφή του κ. Κουζέλη, θα περιλαμβάνει: «Μία παιδαγωγικά, σαφώς συστηματικά επεξεργασμένη, εισαγωγή σε έννοιες, όπως ο χρόνος, η αλλαγή, ο μύθος, η ιστορία, η ιστορική περίοδος».

Για τη Θεματική Εβδομάδα, απαντά για τον «ντόρο που έγινε» για λέξεις όπως «ομοφοβία» και «τρανσφοβία», επισημαίνοντας: «τα περί φοβίας απευθύνονται στους γονείς, δεν είναι υλικό που θα το πάμε στην τάξη».

Τέλος, για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, επαναλαμβάνει πως «η βασική αρχή του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που θα επιλεγεί -και θα το γνωρίζουν το αργότερο έως τον Ιούνιο οι μαθητές που θα πάνε τη νέα σχολική χρονιά Α' Λυκείου- θα είναι η ενδυνάμωση της σημασίας του απολυτηρίου και βέβαια η ενδυνάμωση της διαδικασίας που οδηγεί στο απολυτήριο».

Αναφερόμενος στην κριτική που διατυπώνεται για τις αλλαγές στο ένα μάθημα ή το άλλο, ο κ. Κουζέλης παρατηρεί ότι ο βασικός λόγος που το ΙΕΠ δέχεται κριτική είναι κάθε φορά που προσπαθεί να εφαρμόσει μία παιδαγωγικά επιβεβλημένη, αλλά εξαιρετικά καθυστερημένη λύση και που κυρίως αφορά τα μικρότερα κατακερματισμένα και άπειρα μαθήματα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα κάποια να μένουν απ' έξω ή να ενοποιούνται, που είναι ένα άλλο σημείο για το οποίο το Ινστιτούτο δέχεται κριτική.

«Είμαστε υποχρεωμένοι να το κάνουμε. Δεν μπορούμε να έχουμε ένα μεγάλο αριθμό μαθημάτων, δεν είναι δυνατόν να τα βγάλει έτσι η εκπαίδευση πέρα, δεν είναι δυνατόν να μάθουν οι μαθητές με αυτό τον τρόπο», λέει στο Πρακτορείο ο κ. Κουζέλης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 10/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 10/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Arxaia-Athina
Αρχαία Αθήνα: Δολοφονίες και ξύλο για πόρνες - Η παρανομία και ο υπόκοσμος της Κλασικής Περιόδου
Αν ρίξουμε μία ματιά στους δικανικούς λόγους της εποχής, αυτοί είναι γεμάτοι από δολοφονίες, ξυλοδαρμούς και ένα σωρό άλλα εγκλήματα και απατεωνιές
Αρχαία Αθήνα: Δολοφονίες και ξύλο για πόρνες - Η παρανομία και ο υπόκοσμος της Κλασικής Περιόδου
Διέσχισε κάθετα την Κρήτη
Διέσχισε κάθετα την Κρήτη με τα πόδια: Έκανε 19 ώρες να φτάσει στα Σφακιά!
Περπάτησε 92,5 χιλιόμετρα σε μια διαδρομή με δύσκολα κομμάτια και έφτασε στον προορισμό του μετά από σχεδόν 19 ώρες.
Διέσχισε κάθετα την Κρήτη με τα πόδια: Έκανε 19 ώρες να φτάσει στα Σφακιά!