Thumbnail
ΕΘΝΙΚΉ ΑΘΗΝΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Στο επόμενο δίμηνο αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή του τμήματος Μαλιακός - Κλειδί του αυτοκινητοδρόμου Αθήνας - Θεσσαλονίκης, ενός έργου προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ, το οποίο ανατέθηκε το 2007 και αναμενόταν να παραδοθεί το 2011, με βάση τις αρχικές συμβατικές προθεσμίες.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Κοσμά Ζακυνθινού στην Ημερησία, η διαδρομή Αθήνας - Θεσσαλονίκης μειώνεται κατά περίπου 30 λεπτά με την παράδοση του νέου τμήματος. Συγκεκριμένα το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη αναμένεται να διανύεται σε περίπου 4 ώρες και 10 λεπτά, ενώ το Αθήνα - Κατερίνη σε 3 ώρες και 30 λεπτά.

Αντίστοιχα η απόσταση Θεσσαλονίκη - Λάρισα θα καλύπτεται με 1 ώρα και 15 λεπτά, ενώ το Θεσσαλονίκη - Λαμία θα διανύεται σε 2 ώρες και 40 λεπτά. Πρακτικά, με το τμήμα αυτό του ΠΑΘΕ, στο οποίο περιλαμβάνεται και η μεγαλύτερη οδική σήραγγα των Βαλκανίων, μήκους 6 χλμ, ολοκληρώνεται και ο αυτοκινητόδρομος Αθήνας - Θεσσαλονίκης, μήκους περίπου 550 χλμ, ένα έργο που ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ΄70 και παρέμεινε ανολοκλήρωτο επί δεκαετίες.

«Η μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων έχει ολοκληρωθεί. Γίνεται μια προσπάθεια. Πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε τέλος Μαρτίου να έχουν τελειώσει και οι υπολειπόμενες εργασίες για να ολοκληρωθεί επιτέλους το όνειρο που είχαν οι παππούδες μας, οι γονείς μας. Και σήμερα, θα το ζήσουν εμείς και τα παιδιά μας. Πιστεύω ότι είμαστε σε παρά πολύ καλό δρόμο και θα καταφέρουμε τέλος Μαρτίου να ολοκληρωθεί αυτό το έργο δεκαετιών για τη χώρα» όπως τονίζει ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, τονίζοντας ότι «με την ολοκλήρωση και παράδοση του αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου, αποσοβήθηκε πλήρως ο κίνδυνος επιστροφής 936 εκατομμυρίων ευρώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση από τη χώρα μας τα οποία αφορούν  τις χρηματοδοτήσεις που είχαν δοθεί στα πλαίσια του Γ΄ ΚΠΣ και του ΕΣΠΑ. Γεγονός, που θα είχε βαρύτατες συνέπειες για την ελληνική οικονομία».

Η αναγκαιότητα για την υπογραφή της εν λόγω συμφωνίας προέκυψε εξαιτίας των καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου που θα είχαν ως συνέπεια την ολοκλήρωσή του σε χρόνους πέραν του 2018 με ό,τι αυτό συνεπάγονταν για την οδική ασφάλεια των πολιτών που θα εξακολουθούσαν να κινούνται για δύο επί πλέον έτη στην σημερινή Παλαιά Εθνική Οδό Ευαγγελισμού - Σκοτίνας.

Οι 3 σήραγγες
Η συνολική πρόοδος των εργασιών στο τμήμα Μαλιακός - Κλειδί ανέρχεται σε ποσοστό 95,5%. Το έργο περιλαμβάνει τρεις σήραγγες. Η «Τ1», είναι η πρώτη δίδυμη σήραγγα της κοιλάδας των Τεμπών, μήκους περίπου 2 χλμ και το συνολικό ποσοστό ολοκλήρωσής της ανέρχεται στο 98,5%. Η «Τ2», που αποτελεί τη μεγαλύτερη οδική σήραγγα των Βαλκανίων, με μήκος περίπου 6 χιλιομέτρων, έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 98%, ενώ η «Τ3», η τρίτη δίδυμη σήραγγα, που διανοίγεται στην περιοχή του Παντελεήμονα Πιερίας, έχει μήκος σχεδόν 3 χλμ. και το ποσοστό ολοκλήρωσής της ανέρχεται στο 98%.

Το νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου «Ευαγγελισμός», μήκους περίπου 2,5 χλμ. Αποτελεί την επέκταση του υφιστάμενου αυτοκινητοδρόμου από τον κόμβο του Ευαγγελισμού προς την Κοιλάδα των Τεμπών και εκτείνεται μέχρι την είσοδο της σήραγγας «Τ1». Το τμήμα «Ραψάνη» αποτελεί τμήμα ανοιχτής οδοποιίας από την έξοδο της σήραγγας «Τ2» στον Ομόλιο έως τον κόμβο Ραψάνης, μήκους περίπου 3 χλμ. Το τμήμα αυτό θα ενωθεί με το υφιστάμενο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου (Ραψάνη - Αιγάνη) στο ύψος των διοδίων του Πυργετού. Έχουν κατασκευαστεί 6 νέες γέφυρες, η μεγαλύτερη εκ των οποίων είναι αυτή του Πηνειού ποταμού, μήκους 200 μέτρων. Η συνολική πρόοδος του έργου ανέρχεται σε 90%.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκπαιδευτικοσ
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
«Θα ήταν σοβαρή παράλειψη η μη συμμετοχή και εκπαιδευτικών ΠΕ71 οι οποίοι είναι εξειδικευμένοι σε θέματα προσαρμογής αναλυτικών προγραμμάτων όλων των...
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
eidiki_agogi_4.jpg
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
«Είναι η καλύτερη απόδειξη ότι είναι και η ΔΔΕ συνυπεύθυνη για το γεγονός ότι οι μαθητές, και μάλιστα της Ειδικής Αγωγής, δε διδάσκονται όλα τα...
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
papei_9.jpg
Ο ρόλος των εξ αποστάσεως μεταπτυχιακών προγραμμάτων στη δημιουργία ίσων ευκαιριών
Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων» του Πανεπιστημίου Πειραιώς
Ο ρόλος των εξ αποστάσεως μεταπτυχιακών προγραμμάτων στη δημιουργία ίσων ευκαιριών
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης
ΑΣΕΠ 3Κ/2020: Τα προσωρινά αποτελέσματα για το υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Οι πίνακες με τα προσωρινά αποτελέσματα για μόνιμη πρόσληψη στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
ΑΣΕΠ 3Κ/2020: Τα προσωρινά αποτελέσματα για το υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων