Thumbnail

Εξίσωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών της Α/θμιας με αυτό των εκπαιδευτικών της Β/θμιας…

Αν όχι τώρα, Πότε;

Ένα θέμα «ταμπού», ένα θέμα που πάντα «κρυφοκουβεντιάζεται» στα σχολεία, αλλά ποτέδεν τίθεται σοβαρά και επίσημα από κανέναν ώστε να αρθεί η παράλογη διατήρησή του!

«Το Υπουργείο Παιδείας έχει αποφασίσει την έμπρακτη εφαρμογή των αρχών της ισοτιμίας και της δικαιοσύνης στην Εκπαίδευση…» (από το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας για τον Ενιαίο Τύπο του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου, με τίτλο “η συνταγματική
επιταγή γίνεται πράξη”).

Ιδού λοιπόν η ευκαιρία (με αφορμή τον Ενιαίο Τύπο του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου) να γίνει πράξη η συνταγματική επιταγή και να εφαρμοστούν οι αρχές της ισοτιμίας και της δικαιοσύνης στην Εκπαίδευση. Ίδιες ώρες διδασκαλίας για όλους τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με τους συναδέλφους μας της δευτεροβάθμιας. Τώρα θα φανούν και οι πραγματικές προθέσεις του υπουργείου, ότι όλα αυτά γίνονται για να καλυτερέψει η κατάσταση στο χώρο της παιδείας, αποπνέοντας ένα αίσθημα δικαιοσύνης και ίσης αντιμετώπισης παντού κι όχι απλά να «εξορθολογιστεί το σύστημα» δημιουργώντας ένα πλεόνασμα εκπαιδευτικών λόγω μνημονιακών πολιτικών και «υποχρεώσεων».

*Από 4/θέσια και πάνω ισχύουν οι παραπάνω ώρες (παρ.3 του άρθρου 9 του Ν. 2517/97, ΦΕΚ 160/τ.Α΄/ 11-8-1997), στα 1/θ, 2/θ και 3/θ είναι 25 ώρες εβδομαδιαίως ανεξαρτήτως χρόνων υπηρεσίας. Όσον αφορά στο διδακτικό ωράριο των Νηπιαγωγών, εκκρεμεί η έκδοση υπουργικής απόφασης, σχετικά με το διδακτικό τους ωράριο, κατά ανάλογο τρόπο με αυτό των δασκάλων.

** Οι ώρες αυτές ισχύουν μετά την αύξηση κατά 2 ώρες από τον Αρβανιτόπουλο πριν τρία χρόνια (παρ.2 του Ν.4152/2013, Φ.Ε.Κ.107 Διευθυντές Σχολικών Μονάδων τ.Α΄/09-05-2013).

Οι πίνακες 1 και 2 δε νομίζω πως χρειάζονται ιδιαίτερο σχολιασμό ως προς τις αρχές της ισοτιμίας και της δικαιοσύνης στην Εκπαίδευση.

Μερικές επισημάνσεις όμως:
 Εκπαιδευτικοί της ίδιας ειδικότητας που εργάζονται σε δύο γειτονικά σχολεία, ένα Δημοτικό και ένα Γυμνάσιο, έχουν τον ίδιο Βαθμό και αμείβονται με τον ίδιο (πενιχρό!) Μισθό, και έχουν τα ίδια χρόνια υπηρεσίας, αυτοί του Δημοτικού διδάσκουν περισσότερες ώρες (από 1 ώρα έως 3 ώρες την εβδομάδα).

 Τώρα που οι ειδικότητες στον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου είναι όλες κοινές (Φυσικής Αγωγής, Αγγλικών, Γαλλικών, Γερμανικών, Εικαστικών, Μουσικής, Πληροφορικής, Θεατρικής Αγωγής), έχουν αποφοιτήσει από τις ίδιες ακριβώς σχολές με τα ίδια ακριβώς πτυχία και προσόντα, η αδικία και το παράλογο του διδακτικού ωραρίου είναι ολοφάνερα.

 Άφησα τελευταίους τους δασκάλους (τα «πολυεργαλεία» της εκπαίδευσης!) γιατί, αυτού του είδους την αδικία, τη νιώθουν και τη βιώνουν εδώ και μια 25ετία τουλάχιστον (για να μιλήσω για όσα χρόνια εγώ είμαι στο σχολείο) κι όχι με τη λογική «να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα…» αλλά με γνώμονα να αρθεί αυτή η κατάφωρη αδικία εις βάρος τους. Κι αν μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’80, το επιχείρημα ήταν πως οι δάσκαλοι τέλειωσαν μια δίχρονη Παιδαγωγική Ακαδημία και υπολείπονταν προσόντων, να ενημερώσω εδώ πως: α) εξομοιώθηκαν πλήρως (κάνοντας ακόμη δύο χρόνια σπουδές και λαμβάνοντας μετά από εξετάσεις
πτυχίο 4ετους Παιδαγωγικού Τμήματος), β) έχουν διοριστεί αυτή την 25ετία απόφοιτοι των Παιδαγωγικών Τμημάτων και ως επί το πλείστον μέσω ΑΣΕΠ και γ) η πλειονότητα των Δασκάλων ΠΕ70 είναι κάτοχοι και δεύτερων πτυχίων, μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων και έχουν «γράψει» ο καθείς, πάνω από χίλιες ώρες επιμόρφωσης εθελοντικά.

 Τέλος εξίσου παράλογη είναι και η διαφοροποίηση του διδακτικού ωραρίου μεταξύ των Διευθυντών και Υποδιευθυντών της Α/θμιας και Β/θμιας, για τον ίδιο αριθμό τμημάτων, μαθητών και εκπαιδευτικών. Διαφορά που κυμαίνεται από 3-12 ώρες στους διευθυντές και 5-9 ώρες στους υποδιευθυντές.

ΠΡΟΤΑΣΗ

Για την έμπρακτη εφαρμογή των αρχών της ισοτιμίας και της δικαιοσύνης στην Εκπαίδευση και για να γίνει πράξη η συνταγματική επιταγή, τώρα που οι ώρες διδασκαλίας, των Δασκάλων ΠΕ70, στον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου έχουν μειωθεί εβδομαδιαίως σε 21 ώρες για την Α’ και Β’ τάξη και σε 20 ώρες για τις Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’, να γίνει εξίσωση του διδακτικού ωραρίου τους με αυτό των συναδέλφων εκπαιδευτικών στη Β/θμια Εκπαίδευση. Το ίδιο να συμβεί και για όλους τους εκπαιδευτικούς Ειδικοτήτων που διδάσκουν στην Α/θμια Εκπαίδευση.

Έτσι, και τόσοι δάσκαλοι δεν θα πλεονάσουν αλλά και έμπρακτα το υπουργείο να δείξει τις «καλές» του προθέσεις. Σίγουρα θα αρχίσει να χτίζεται και ένα κλίμα εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας μεταξύ του υπουργείου και των εκπαιδευτικών.

Φαίνεται «δύσκολο» αλλά η ίδια η κυβέρνηση διατείνεται πως είναι για τα δύσκολα, χώρια που πριν τρία χρόνια η αύξηση του ωραρίου στη Β/θμια έγινε τέτοιες μέρες ή μάλλον τέτοιες «νύχτες» με μια τροπολογία.

ΥΓ1: Αν δεν μπορεί να γίνει εξ ολοκλήρου η μείωση του ωραρίου, ας ξεκινήσει με 1 ώρα από φέτος και ας ολοκληρωθεί σταδιακά σε δύο χρόνια από τώρα.

ΥΓ2: Αναμένοντας την αντίδραση της ΔΟΕ και όλων των συνδικαλιστικών παρατάξεων, ενόψει και της «καθιερωμένης μάζωξης»του Ιουνίου (εκτός από το μέτρημα στα κουκιά του καθενός υπάρχουν και οι συνάδελφοι!!!)

Β. Κ. ΧΑΤΖΗΣ

ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΠΕ 70 & ΠΕ 18.02
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΠΥΣΠΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panellinies panelladikes
Πανελλήνιες 2024: Τι ρόλο παίζει ο βαθμός του Λυκείου για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο;
Πανελλήνιες - Πανελλαδικές 2024: Πόσο μετράει ο βαθμός του Λυκείου για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο; Μάϊου 
Πανελλήνιες 2024: Τι ρόλο παίζει ο βαθμός του Λυκείου για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο;
foto_education_pencils_molivia.jpg
Η διδασκαλία της Έκθεσης στο νέο Λύκειο: Από την έκθεση ιδεών στις ήπιες γλωσσικές δεξιότητες της αγοραίας κουλτούρας του ΟΟΣΑ
Το παρακάτω είναι εισήγηση στην εκδήλωση της Ένωσης Φιλολόγων Ν. Ηρακλείου με θέμα «Η διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων στο Λύκειο»
Η διδασκαλία της Έκθεσης στο νέο Λύκειο: Από την έκθεση ιδεών στις ήπιες γλωσσικές δεξιότητες της αγοραίας κουλτούρας του ΟΟΣΑ