Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αρχική >

Ούτε οι δεινόσαυροι δεν είχαν γλιτώσει από τα τσιμπούρια

Δημοσιεύτηκε: Τρίτη, 12 Δεκέμβριος, 2017 - 19:20 | Στην Κατηγορία:

Τελικά, ακόμη και οι δεινόσαυροι δεν είχαν γλιτώσει από τα τσιμπούρια. Επιστήμονες ανακάλυψαν μέσα σε κεχριμπάρια, τέσσερα παγιδευμένα τσιμπούρια. Το ένα παγιδευμένο τσιμπούρι ήταν πιασμένο πάνω στο φτερό ενός δεινόσαυρου, ενώ ένα άλλο ήταν πρησμένο από το πολύ αίμα που είχε ρουφήξει.

Τα κεχριμπάρια βρέθηκαν στην Μιανμάρ και χρονολογούνται προ 99 εκατ. ετών. Πρόκειται για τα πρώτα απολιθώματα που αποδεικνύουν ότι τα εν λόγω παράσιτα έπιναν το αίμα και των δεινόσαυρων πριν από σχεδόν 100 εκατομμύρια χρόνια.

Οι ερευνητές από την Ισπανία, τη Βρετανία και τις ΗΠΑ, με επικεφαλής τον Ενρίκε Πενιαλβέρ της Ισπανικής Γεωλογικής Υπηρεσίας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature Communications» ονόμασαν το -εξαφανισμένο πια- είδος τσιμπουριού «Deinocroton draculi» ή «το τρομερό τσιμπούρι του Δράκουλα».

«Τα τσιμπούρια είναι κακόφημοι παρασιτικοί οργανισμοί που πίνουν αίμα και έχουν τρομερή επίπτωση στην υγεία των ανθρώπων και των ζώων, οικιακών, κτηνοτροφικών και άγριων. Μέχρι σήμερα δεν υπήρχαν σαφείς ενδείξεις για τον ρόλο τους στα βάθη του παρελθόντος» δήλωσε ο Πενιαλβέρ.

Η ανακάλυψη ανοίγει επίσης ένα «παράθυρο» στον κόσμο των φτερωτών δεινόσαυρων, μερικοί από τους οποίους εξελίχθηκαν στα σημερινά πουλιά. Το φτερό με το τσιμπούρι μέσα στο κεχριμπάρι έχει παρόμοια δομή με τα φτερά των σύγχρονων πουλιών.

Τέτοια φτερά υπήρχαν ήδη σε αρκετούς δεινόσαυρους της μεγάλης ομάδας των θηροπόδων, η οποία περιλάμβανε τόσο δεινόσαυρους με πτητικές ικανότητες, όσο και χωρίς αυτές. Τα πουλιά ήσαν η μόνη υπο-ομάδα των θηροπόδων δεινοσαύρων, η οποία διασώθηκε από την μαζική καταστροφή των τελευταίων, πριν από 66 εκατομμύρια χρόνια, πιθανότατα μετά την πτώση μεγάλου αστεροειδούς στη Γη.

Σχετικό βίντεο υπάρχει στο YouTube στη διεύθυνση:

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:

Stickers: