Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αρχική >

Ορατός ο φωτεινός πράσινος κομήτης Giacobini-Zinner

Δημοσιεύτηκε: Τρίτη, 11 Σεπτέμβριος, 2018 - 07:34 | Στην Κατηγορία:

Αστρονομία

Ένας κομήτης με πράσινη απόχρωση, ο 21Ρ/Giacobini-Zinner, θα είναι αρκετά φωτεινός το Σεπτέμβριο, ώστε να είναι ορατός από τη Γη με μικρό τηλεσκόπιο ή ακόμη και με ισχυρά κιάλια.

Τη Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου ο κομήτης θα έχει φθάσει στο περιήλιό του, δηλαδή στην κοντινότερη απόσταση της τροχιάς του από τον Ήλιο (στα 151,5 εκατ. χλμ.), αλλά ταυτόχρονα και στο περίγειό του, δηλαδή στην κοντινότερη απόστασή του από τη Γη (στα 58,5 εκατ. χλμ.).

Ο κομήτης είχε ανακαλυφθεί το 1900 από τον γάλλο αστρονόμο Μισέλ Γιακοβινί του Αστεροσκοπείου της Νίκαιας και ξανά το 1913 από τον Γερμανό αστρονόμο Ερνστ Τζίνερ του Αστεροσκοπείου του Μπάμπεργκ. Έκτοτε φέρει το όνομα και των δύο.

Ανήκει στην «οικογένεια» κομητών του Δία, ο οποίος έχει «συλλάβει» γύρω του -χάρη στη μεγάλη βαρυτική έλξη του- εκατοντάδες κομήτες. Έχει διάμετρο δύο χιλιομέτρων και θα είναι ορατός από τη Γη τις πρωινές ώρες καθ' όλο το Σεπτέμβριο, ενώ από τον Οκτώβριο θα γίνει όλο και πιο αχνός.