Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αρχική >

Η γυμναστική «σύμμαχος» στην πρόληψη του παχέως εντέρου


Δημοσιεύτηκε: Τετάρτη, 6 Δεκέμβριος, 2017 - 21:55 | Στην Κατηγορία:

Υπό την προϋπόθεση ότι θα γίνεται τακτικά

Η τακτική σωματική άσκηση δρα προληπτικά ενάντια στον καρκίνο του παχέος εντέρου χάρη στις μεταβολές που επιφέρει στη μικροχλωρίδα του εντέρου, διαπίστωσαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόι στις ΗΠΑ.

Μάλιστα, η επίδραση της γυμναστικής είναι άμεση, καθώς οι ευεργετικές αλλαγές παρατηρούνται σε διάστημα λίγων εβδομάδων.

Σύμφωνα με τη σχετική μελέτη που δημοσιεύουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση Medicine & Science in Sports & Exercise, τα άτομα που δεν είναι σωματικά δραστήρια και ξεκινούν γυμναστική καταφέρνουν μέσα σε διάστημα έξι εβδομάδων να βελτιώσουν τη σύνθεση της μικροχλωρίδας του εντέρου τους κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος καρκίνου στο παχύ έντερο. Για να παρατηρηθούν αυτές οι μεταβολές, οι συμμετέχοντες γυμνάζονταν για τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα τρεις φορές την εβδομάδα, χωρίς όμως να κάνουν καμία αλλαγή στη διατροφή τους.

Όπως εξηγούν οι ερευνητές, η γυμναστική βοηθά να αυξηθούν στο έντερο τα καλά βακτήρια που παράγουν βουτυρικό οξύ, το οποίο έχει αντιφλεγμονώδη δράση και έχει αποδειχτεί ότι προστατεύει από τον καρκίνο του παχέος εντέρου, ενώ παράλληλα διευκολύνει την απώλεια βάρους και τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Αντίστοιχα οφέλη έχουν παρατηρηθεί παλαιότερα σε πειράματα σε ποντίκια, στα οποία το βουτυρικό οξύ φάνηκε να τα προστατεύει από την ελκώδη κολίτιδα.

«Πρόκειται για τις πρώτες μελέτες που αποδεικνύουν ότι η γυμναστική επηρεάζει το γαστρεντερικό σύστημα ανεξάρτητα από τη διατροφή ή άλλους παράγοντες» αναφέρει ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας Τζέφρι Γουντς, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόι.

Για άγνωστους προς το παρόν λόγους, τα οφέλη που παρατηρήθηκαν ήταν μεγαλύτερα στους συμμετέχοντες με χαμηλό δείκτη μάζας σώματος παρά στους παχύσαρκους.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί πως όταν οι συμμετέχοντες εγκατέλειψαν τη γυμναστική και επέστεψαν στον πρότερο καθιστικό βίο τους οι θετικές επιδράσεις εξαφανίστηκαν, πράγμα που σημαίνει ότι για να επωφεληθούμε πρέπει η γυμναστική να αποτελεί καθημερινή συνήθεια και τρόπο ζωής.

Πηγή: onmed.gr

Stickers: 

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ

alfavita.gr δεν φέρει ευθύνη για τα σχόλια που αναρτώνται στην ιστοσελίδα της. Τα σχόλια εκπροσωπούν κάθε σχολιαστή. Στα πλαίσια προστασίας των επισκεπτών της, η alfavita.gr θα διαγράφει σχόλια που είναι απειλητικά, προσβλητικά, επιζήμια, δυσφημιστικά, χυδαία, βίαια, υβριστικά ή ρατσιστικά.

Σχετικά Άρθρα

Δεν προλαβαίνετε να πάτε γυμναστήριο - Δεν πειράζει, πάρτε το ποδήλατο για να πάτε στη δουλειά

Μια μικρή αλλαγή στην καθημερινότητά σας, όπως το να πηγαίνετε με το ποδήλατο στη δουλειά αντί με το αυτοκίνητο, θα σας βοηθήσει να χάσετε μερικά κιλά και μάλιστα χωρίς να χρειάζεται να πηγαίνετε συμπληρωματικά στο γυμναστήριο

«Δεν προλαβαίνω να γυμναστώ» - 5 ασκήσεις για να... τελειώσει η δικαιολογία

«Γιατί δεν γυμνάζεστε»; Αν σπεύσατε να απαντήσετε «γιατί δεν προλαβαίνω», σας προτείνουμε 5 απλές, βασικές ασκήσεις δύναμης.

Τεστ αναπνοής μετρά πότε αρχίζουμε να «καίμε» λίπος κατά την διάρκεια σωματικής άσκησης

Είναι γνωστό ότι αν κανείς θέλει να χάσει κιλά, θα πρέπει να τρώει λιγότερο και να γυμνάζεται περισσότερο