Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αρχική >

Γονιδιακή θεραπεία θεράπευσε την παράλυση σε πειραματόζωα

Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 15 Ιούνιος, 2018 - 08:23 | Στην Κατηγορία:

Ένα σημαντικό βήμα για να αποκαταστήσουν την κίνηση των άνω άκρων παράλυτων ανθρώπων, έκαναν επιστήμονες στη Βρετανία που χρησιμοποίησαν μια νέα γονιδιακή θεραπεία για να αποκαταστήσουν τη βλάβη στο νωτιαίο μυελό πειραματόζωων.

Τα ζώα (αρουραίοι), που είχαν υποστεί βλάβη στο νωταίο μυελό τους και είχαν παραλύσει, ήσαν πλέον σε θέση μόνα τους να πιάνουν κύβους ζάχαρης με τα μπροστινά άκρα τους και να τους τρώνε.

Αν και ακόμη η έρευνα βρίσκεται σε αρχικό στάδιο και δεν έχει δοκιμασθεί σε ανθρώπους, οι ερευνητές του Βασιλικού Κολλεγίου (King's College) του Λονδίνου, με επικεφαλής την καθηγήτρια Ελίζαμπεθ Μπράντμπερι, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Brain» («Εγκέφαλος»), σύμφωνα με τις βρετανικές «Γκάρντιαν και «Ιντιπέντεντ Courier New">», δήλωσαν αισιόδοξοι ότι κάποια μέρα στο μέλλον θα επιτευχθεί η αποκατάσταση της κίνησης των χεριών των παράλυτων ανθρώπων.

Οι επιστήμονες ανέφεραν ότι χάρη στη θεραπεία υπήρξε μια μεγάλη αύξηση στη δραστηριότητα του νωτιαίου μυελού των ζώων, πράγμα που δείχνει ότι νέες συνδέσεις μεταξύ των νεύρων είχαν πλέον επιτευχθεί.

Οι ερευνητές ευελπιστούν ότι κάτι ανάλογο θα συμβεί σε τετραπληγικούς ανθρώπους που έχουν ζημιά στη σπονδυλική στήλη και στο νωτιαίο μυελό τους μετά από τροχαίο, πτώση ή άλλη αιτία. Όπως είπε η Μπράντμπερι, «το να μπορούν αυτοί οι άνθρωποι να κρατήσουν ξανά ένα φλιτζάνι καφέ ή την οδοντόβουρτσά τους, θα βελτιώσει δραστικά την ποιότητα της ζωής και την αυτονομία τους».

Η νέα γονιδιακή θεραπεία δεν είναι ακόμη έτοιμη να δοκιμασθεί κλινικά σε παράλυτους ανθρώπους. Θα πρέπει να προηγηθούν και άλλες μελέτες σε μεγαλύτερα ζώα, έτσι ώστε να διασφαλισθεί ότι η θεραπεία θα είναι ασφαλής.

ΠΔΡ