Thumbnail
Για τις τελευταίες αλλαγές στην εκπαίδευση

     Το Υπουργείο βάζει την εκπαίδευση σε μόνιμο "κόφτη" και πριμοδοτεί εμφύλιους πολέμους

       Συνάδελφοι, 

                Τα σχολεία κλείνουν για διακοπές κι έχουμε μια στυφή γεύση στο στόμα. Δεκάδες συνάδελφοι στην ΕΛΜΕ μας και χιλιάδες σ’ όλη τη χώρα είδαν αναπάντεχα το όνομά τους στη λίστα των υπεραρίθμων. Οκτώ έως δέκα χιλιάδες από τους αναπληρωτές απολύονται και γνωρίζουν ότι δεν θα επαναπροσληφθούν. Για τους υπόλοιπους η ελπίδα διορισμού έχει περίπου εξανεμισθεί. Παράλληλα, οι υπηρεσιακές μεταβολές θα γίνουν καλοκαιριάτικα, με την αβεβαιότητα των συναδέλφων αυξημένη και τη δυνατότητα ελέγχου μειωμένη.

            Όσο κι αν το υπουργείο προσπαθεί να “μελώσει” τις αλλαγές για την κοινή γνώμη, οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε ότι τις έκανε για λόγους καθαρά λογιστικούς. Δεν του “έβγαιναν” οι φιλόλογοι, κόβει Αρχαία Ελληνικά. Δεν του “έβγαιναν” οι βιολόγοι, κόβει Βιολογία, Γεωγραφία και εργαστήρια Φυσικής. Δεν του “έβγαιναν” οι μαθηματικοί, κόβει εργαστήρια Πληροφορικής και θα βάλει τους – ήδη πλεονάζοντες – συναδέλφους της Πληροφορικής να κάνουν Μαθηματικά. Και για να μη φανεί ότι κόβει μαθήματα “σοβαρά”, την πληρώνουν και όσοι δίδασκαν project και οι συνάδελφοι της Οικιακής Οικονομίας, που – όπως επί λέξει είπε ο κ. Φίλης – είναι μάθημα “ήσσονος σημασίας”.

            Παρόλα αυτά, επειδή είναι φανερό ότι αυτός ο νέος αυτός "κόφτης"  δεν θα καταφέρει να καλύψει τα κενά των σχολείων, «σφίγγουν» οι μαθητές στα τμήματα, κόβονται τομείς στα ΕΠΑΛ, «ελαστικοποιούνται» ακόμη περισσότερο οι εκπαιδευτικοί, «ξεχειλώνουν» ακόμη περισσότερο οι αναθέσεις μαθημάτων με τη γ΄ ανάθεση.

            Με κινήσεις παραπλάνησης, εξαπάτησης και δημιουργίας εμφυλιοπολεμικού κλίματος στη λογική του «διαίρει και βασίλευε», το Υπουργείο Παιδείας προσφέρει μαθήματα μιας ειδικότητας σε άλλη. Ο στόχος είναι προφανής: να ξεφύγουν, μέσα από το προπέτασμα καπνού, οι πραγματικά υπεύθυνοι για την κατάσταση στην εκπαίδευση αλλά κυρίως για τις ρυθμίσεις που ακολουθούν και που θα χειροτερεύσουν την κατάσταση στην ήδη ρημαγμένη εκπαιδευτική γη.

Πατάνε πάνω στην ανασφάλεια που επιμελώς έχουν πριμοδοτήσει και  πριμοδοτούν αντιλήψεις του τύπου «για τη δική μου καλύβα που καίγεται φταίει του διπλανού που δεν καίγεται ακόμη»… Οι ίδιοι που ευθύνονται για την αδιοριστία και την ανεργία, οι ίδιοι που ετοιμάζουν προσλήψεις με το σταγονόμετρο, ρίχνουν το σπόρο για πολλούς μικρούς εμφύλιους που θα διασπάσουν την εκπαιδευτική κοινότητα, θα την τραυματίσουν θανάσιμα και θα την καταστήσουν αδύναμη να αντιμετωπίσει το νέο εργασιακό μεσαίωνα που ετοιμάζουν.

Προσοχή! Αν οι αντιλήψεις αυτές κυριαρχήσουν τότε είναι σίγουρο ότι αφενός καμιά ευκαιρία για δουλειά δεν θα ανοίξει για τους εκπαιδευτικούς, αφετέρου, την ώρα που θα κονταροχτυπιούνται μεταξύ τους θα αφήνουν ανοιχτά πόρτες και παράθυρα για να περάσει ο οδοστρωτήρας από πάνω τους.

Γιατί ήδη μας έχουν προετοιμάσει και για χειρότερα.

Η πρόταση 4 χρόνια Γυμνάσιο και 2 χρόνια Λύκειο αφενός υπακούει στην αυτόνομη - διαφοροποιημένη - ανταγωνιστική σχολική μονάδα, που θα έχει η ίδια ευθύνη για τα οικονομικά της, την επιλογή βιβλίων και, βέβαια, με παραπέρα συρρίκνωση του εκπαιδευτικού προσωπικού μέσα από τις συγχωνεύσεις σχολείων, ειδικοτήτων, αλλαγές στις αναθέσεις και στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Αφετέρου εξυπηρετεί το στένεμα των διόδων στο Λύκειο και ώθηση της πλειονότητας των τελειοφοίτων των Γυμνασίων σε ένα είδος επαγγελματικής εκπαίδευσης - κατάρτισης με διεύρυνση της μαθητείας - απλήρωτης εργασίας. Τα Λύκεια αριστοκρατικοποιούνται, μεταλλάσσονται σε σχολεία για λίγους, και μειώνεται δραστικά ο αριθμός τους. Παράλληλα η πρόσβαση σε αυτά είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα απαιτεί την επιτυχία σε ένα τύπο εξεταστικών δοκιμασιών στο μεταίχμιο των δυο βαθμίδων (Γυμνάσιο – Λύκειο).Στο πλαίσιο αυτό δρομολογούν την πρόωρη έξοδο ενός τμήματος του μαθητικού πληθυσμού από την «κούρσα» του Λυκείου.

Γίνεται φανερό ότι αυτά τα σχέδια αφορούν κάθε εκπαιδευτικό, κάθε γονιό και κάθε μαθητή. Πρόκειται για συντριπτικό χτύπημα στη δημόσια εκπαίδευση, στο περιεχόμενο και τις κατευθύνσεις της, για κρυφή και φανερή ιδιωτικοποίηση πλευρών της, για βίαιη μείωση του διδακτικού προσωπικού.

Η κυβέρνηση δείχνει αποφασισμένη να προχωρήσει, ενώ από την άλλη το εκπαιδευτικό κίνημα παρουσιάζεται αποσυγκροτημένο και αδύναμο, είτε παρακολουθεί να περνούν διάφορα μέτρα, είτε αποπροσανατολίζεται σε συζητήσεις για το α ή β μάθημα, την α ή τη β ειδικότητα.

Αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά, ότι το ζητούμενο είναι ο συσχετισμός δύναμης που θα γείρει υπέρ των εργαζομένων στην εκπαίδευση και των μαθητών. Το ζητούμενο είναι η συσπείρωση πάνω στην υπεράσπιση και διεκδίκηση μόνιμης και σταθερής δουλειάς. Είναι η συγκρότηση κοινού μετώπου εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών ενάντια στις περικοπές και στους ταξικούς φραγμούς, για δημόσια δωρεάν παιδεία.

            Αυτά τα σχέδια πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα με την πιο πλατιά ενημέρωση και κινητοποίηση όλων όσων σχετίζονται με το δημόσιο σχολείο, όλων των εργαζομένων. Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές πρέπει να αρνηθούμε τη φτωχοποίηση του δημόσιου σχολείου.

Οργανωμένα. Όχι χωριστά, ούτε υποταγμένα.

Με το σύνθημα που ενώνει την τάξη:

Ανατροπή αυτής της πολιτικής που στέλνει εμάς και τα παιδιά μας στην κόλαση.

Να τολμήσουμε να αγωνιστούμε, να τολμήσουμε να νικήσουμε!

 

Καλό Καλοκαίρι, συνάδελφοι!

 

Για το ΔΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

eksetaseis
Ανατολική Μακεδονία-Θράκη: Ορισμός Εξεταστικού Κέντρου για την εισαγωγή μαθητών στα Εκκλησιαστικά Σχολεία
Ορισμός Εξεταστικού Κέντρου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης για την εισαγωγή μαθητών/τριών στα Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής...
Ανατολική Μακεδονία-Θράκη: Ορισμός Εξεταστικού Κέντρου για την εισαγωγή μαθητών στα Εκκλησιαστικά Σχολεία