Thumbnail
Καθορισμός διαδικασίας απόσπασης εκπαιδευτικών στο εξωτερικό, ειδικότερων προσόντων, κριτηρίων, οργάνου επιλογής τους για τοποθέτησή τους σε σχολικές μονάδες ενταγμένες σε τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα και Τμ. Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού (Τ.Ε.Γ.) της Ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό.

Καθορίστηκε η διαδικασία απόσπασης εκπαιδευτικών στις εκπαιδευτικές μονάδες του εξωτερικού, τα ειδικότερα προσόντα, τα κριτήρια απόσπασης, το όργανο επιλογής, το ωράριο διδασκαλίας, καθώς και οι περιπτώσεις απόσπασης εκπαιδευτικών με τακτικές αποδοχές και ειδικό επιμίσθιο καθώς και παρατάσεις μόνο με τις τακτικές αποδοχές και χωρίς επιμίσθιο, με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρίγλου και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Άρθρο 1
Διαδικασία υποβολής και εξέτασης αιτήσεων

1. Με πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, η οποία δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΥΠ.Π.Ε.Θ.) και κοινοποιείται στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καλούνται οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της ημεδαπής, οι οποίοι πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου και τους όρους της παρούσας, να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής για απόσπαση στο εξωτερικό.

Στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος καθορίζεται ο τρόπος και ο χρόνος υποβολής των αιτήσεων, οι οποίες υποβάλλονται στη Διεύθυνση Παιδείας Ομογενών, Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Ευρωπαϊκών και Μειονοτικών Σχολείων (ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ε.Μ.Σ.) του ΥΠ.Π.Ε.Θ., σε αποκλειστική προθεσμία η οποία ορίζεται με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος της προηγούμενης παραγράφου, με την οποία ορίζονται τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, τα οποία πρέπει να συνοδεύουν την αίτηση του υποψηφίου, προς διακρίβωση και μοριοδότηση των οριζομένων στο άρθρο 3 της παρούσας, κριτηρίων.

2. Οι υποψήφιοι διατηρούν το δικαίωμα ανάκλησης της αίτησης κατά τη διαδικασία ελέγχου των δικαιολογητικών από την Επιτροπή του άρθρου 5 πριν την κύρωση των αξιολογικών πινάκων.

3. Η αίτηση του ενδιαφερόμενου επέχει θέση υπεύ- θυνης δήλωσης του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (Α' 75) και η ανακρίβεια των δηλούμενων στοιχείων επισύρει αποκλεισμό του υποψηφίου από τη διαδικασία επιλογής της παρούσας, πέραν των προβλεπόμενων ποινικών κυρώσεων.

Άρθρο 2

Κωλύματα απόσπασης

Δεν δικαιούνται να υποβάλουν αίτηση:

α) Εκπαιδευτικοί οι οποίοι, κατά το παρελθόν, είχαν αποσπαστεί στο εξωτερικό και η απόσπαση τους διακόπηκε λόγω πλημμελούς άσκησης των καθηκόντων τους ή ανεπάρκειας στην άσκηση αυτών ή αδυναμίας ανταπόκρισης στα ειδικά καθήκοντα τους, καθώς και λόγω επανειλημμένης και αδικαιολόγητης ή μακράς απουσίας από τα καθήκοντα τους, όπως προβλέπεται στις περιπτ. α' και β' της παρ. 11 του άρθρου 16 του ν.4415/2016 (Α'159).

β) Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι έχουν καταδικαστεί σε οποιαδήποτε ποινή για πράξεις ή παραλείψεις που προβλέπονται από τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 8 του Υπαλληλικού Κώδικα ή έχουν τιμωρηθεί με οποιαδήποτε πειθαρχική ποινή, για την οποία δεν παρήλθε ο χρόνος παραγραφής της ή εκκρεμεί 'Ενορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ) σε βάρος τους.

γ) Εκπαιδευτικοί που έχουν ολοκληρώσει το χρόνο απόσπασης τους στα Ευρωπαϊκά Σχολεία.

δ) Εκπαιδευτικοί που συμπληρώνουν ή έχουν συμπληρώσει πέντε (5) συνολικά έτη απόσπασης με την επιφύλαξη των οριζομένων στα άρθρα 6, 8 και 9.

ε) Εκπαιδευτικοί, των οποίων η απόσπαση είχε διακοπεί, «οικεία βουλήσει», αλλά δεν παρήλθε διετία από τη διακοπή, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.13 του άρθρου 16 του ν. 4415/2016.

στ) Εκπαιδευτικοί οι οποίοι συμπλήρωσαν τριετή απόσπαση στο εξωτερικό με επιμίσθιο, καθώς δικαιούνται να υποβάλουν μόνο αίτηση παράτασης της απόσπασης τους.

ζ) Κατ' εφαρμογή της υπ' αριθ. 2/12870/ΔΕΠ/29-3-2016 κοινής υπουργικής απόφασης (Β' 1740), σε ό, τι αφορά τους υποψήφιους προς απόσπαση εκπαιδευτικούς στις σχολικές μονάδες της περιοχής ευθύνης Μονάχου-Νυρεμβέργης (Δημοτικά και Γυμνάσια), πλην του Γραφείου Στουτγάρδης ορίζεται ότι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι αποσπάστηκαν αρχικά χωρίς το ειδικό επιμίσθιο και έχουν συμπληρώσει τριετή υπηρεσία τοποθέτησης σε επιχορηγούμενα από τη βαυαρική τοπική κυβέρνηση σχολεία, δεν έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης με το καθεστώς λήψης του ειδικού επιμισθίου. Διευκρινίζεται, επίσης, ότι όσοι έχουν υπηρετήσει για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα εντός τριετίας χωρίς επιμίσθιο, αλλά με ταυτόχρονη λήψη βαυαρικής επιχορήγησης, δεν δικαιούνται να υποβάλουν νέα αίτηση απόσπασης, αλλά αίτηση παράτασης αυτής.

Άρθρο 3

Προσόντα - Μοριοδότηση

1. Υποψήφιοι για απόσπαση στο εξωτερικό, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.4415/2016 είναι δημόσιοι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της ημεδαπής, οι οποίοι:

α) έχουν συμπληρώσει πέντε (5) έτη εκπαιδευτικής υπηρεσίας, από τα οποία τρία (3) έτη διδακτική υπηρεσία σε σχολεία πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μετά το ΦΕΚ διορισμού και

β) έχουν πιστοποιημένη καλή γνώση (Β2/Β2) της γλώσ- σας της χώρας στην οποία αποσπώνται ή εναλλακτικά μιας από τις γλώσσες αγγλική, γαλλική ή γερμανική, όταν αυτή δεν είναι η γλώσσα της χώρας απόσπασης τους. Για τις περιπτώσεις που απαιτείται διδασκαλία σε δύο γλώσσες, ο υποψήφιος πρέπει να έχει πολύ καλή γνώση (Γ1/C1) της γλώσσας της χώρας υποδοχής.

2. Τα προβλεπόμενα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας, που αποδεικνύουν την άριστη (Γ2/C2), την πολύ καλή (Γ1/C1) και την καλή (Β2/Β2) γνώση της ξένης γλώσσας, όπως προβλέπονται στο άρθρο 28 του π.δ. 50/2001 (Α' 39) «Καθορισμός των προσόντων διορισμού σε θέσεις φορέων του δημοσίου τομέα», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και ορίζονται στο Παράρτημα Γλωσσομάθειας, το οποίο είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ, υποβάλλονται από τον υποψήφιο.

Όλοι οι τίτλοι σπουδών, εφόσον προέρχονται από ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής, πρέ- πει να είναι αναγνωρισμένοι από το ΔΟΑΤΑΠ/ΔΙΚΑΤΣΑ ή Ινστιτούτο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.

4. Σε περίπτωση ισοβαθμίας, ανά πίνακα, στη συνολική βαθμολογία, για την απόσπαση προηγούνται οι εκπαιδευτικοί που υπερέχουν κατά κριτήριο, εάν αυτά συντρέχουν με την εξής σειρά:
α) η σειρά προτίμησης της συγκεκριμένης χώρας, β) το επίπεδο γλωσσομάθειας,
γ) σε χηρεία με παιδιά,
δ) μονογονεϊκή οικογένεια,
ε) σε διάζευξη, με παιδιά υπό την επιμέλεια του εκ- παιδευτικού και
στ) Γνώση τρίτης ξένης γλώσσας: 1. Άριστη γνώση
2. Πολύ καλή γνώση 3. Καλή γνώση.

Άρθρο 4
Επιτροπή Επιλογής

1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων συγκροτείται Επιτροπή Επιλογής των υποψηφίων για απόσπαση εκπαιδευτικών στο εξωτερι- κό, η σύνθεση της οποίας έχει ως ακολούθως:

α. Ένα μέλος Δ.Ε.Π. οποιασδήποτε βαθμίδας Α.Ε.Ι. ή Σύμβουλος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ως Πρόεδρος.

β. Ο Προϊστάμενος της ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ε.Μ.Σ. του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με αναπληρωτή Προϊστάμενο άλλης Διεύθυνσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, συναφούς αντι- κειμένου, ως μέλος.

γ. Ο Προϊστάμενος του Τμήματος Γ της ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ε.Μ.Σ. με αναπληρωτή του τον Προϊστάμενο του Τμήματος Α' της ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ε.Μ.Σ. του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ως μέλος.

δ. Δύο (2) Σχολικοί Σύμβουλοι (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αντίστοιχα), ως μέλη.

ε. Ένας εκπρόσωπος της ΟΛΜΕ και ένας της ΔΟΕ, οι οποίοι προτείνονται από το Διοικητικό Συμβούλιο της οικείας Ομοσπονδίας, ως μέλη.

Με την ίδια απόφαση ορίζεται ο Γραμματέας και δύο (2) βοηθοί γραμματείς από τους διοικητικούς υπαλλήλους ή εκπαιδευτικούς αποσπασμένους στη Γενική Γραμματεία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Με την ίδια απόφαση ορίζεται ο αναπληρωτής του Προέδρου, των μελών και της Γραμματείας.

2. Η θητεία της Επιτροπής είναι ετήσια, παρατείνεται δε αυτή αυτοδικαίως μέχρι τη συγκρότηση νέας Επιτροπής Επιλογής.

3. Όσοι μετέχουν με οποιαδήποτε ιδιότητα στο έργο της Επιτροπής υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση ότι δεν έχουν σύζυγο ή συγγένεια εξ αίματος ή εξ αγχιστείας μέχρι και τρίτου βαθμού με υποψήφιο για απόσπαση εκπαιδευτικό.

4. Έργο της Επιτροπής είναι ο έλεγχος των αιτήσεων και των δικαιολογητικών των υποψηφίων για απόσπαση, η απόρριψη των αιτήσεων που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου και τους όρους της παρούσας, η σύνταξη πινάκων επιλογής κατά φθίνουσα σειρά, κατά χώρα και κλάδο.

Άρθρο 5

Κατάρτιση πινάκων - Ενστάσεις- Κύρωση πινάκων

1. Οι υποψήφιοι, προς απόσπαση, εκπαιδευτικοί κατατάσσονται σε δύο (2) αξιολογικούς πίνακες επιλογής, κατά χώρα και κλάδο. Ο βασικός αξιολογικός πίνακας καταρτίζεται με γνώμονα το επίπεδο γνώσης της ξένης γλώσσας της χώρας απόσπασης. Ο εναλλακτικός αξιολογικός πίνακας συντάσσεται με κριτήριο τη γνώση της αγγλικής, της γαλλικής ή της γερμανικής γλώσσας, όταν αυτή δεν είναι η γλώσσα της χώρας απόσπασης. Οι προσωρινοί αυτοί πίνακες αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΥΠ.Π.Ε.Θ.).

2. Κατά των πινάκων αυτών, σε αποκλειστική προθεσμία τριών (3) εργάσιμων ημερών από την επομένη της ανάρτησής τους στην ιστοσελίδα του ΥΠ.Π.Ε.Θ., υποβάλλονται ηλεκτρονικά τυχόν ενστάσεις των υποψηφίων, οι οποίες τίθενται ενώπιον της Επιτροπής Επιλογής και διεκπεραιώνονται σε αποκλειστική ημερομηνία.

3. Μετά την εξέταση των ενστάσεων, συντάσσονται αξιολογικοί πίνακες κατά φθίνουσα σειρά κατάταξης οι οποίοι κυρώνονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Μετά την κύρωσή τους αναρτώνται στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και ισχύουν για το εκάστοτε σχολικό έτος.

Άρθρο 6

Επιλογή των προς απόσπαση εκπαιδευτικών

1. Πρώτα εξετάζονται οι αιτήσεις παράτασης απόσπασης.

2. Στη συνέχεια αποσπώνται οι εκπαιδευτικοί που περιλαμβάνονται στο βασικό πίνακα.

3. Σε περίπτωση εξάντλησης του αριθμού των προς απόσπαση εκπαιδευτικών του κυρωμένου αξιολογικού πίνακα συγκεκριμένων ειδικοτήτων μιας χώρας, τα εναπομείναντα κενά καλύπτονται από εκπαιδευτικούς οι οποίοι περιλαμβάνονται στον εναλλακτικό πίνακα.

4. Σε περίπτωση εξάντλησης των ανωτέρω δύο (2) πινάκων, τα υφιστάμενα κενά καλύπτονται από εκπαιδευτικούς που δηλώνουν άλλη χώρα απόσπασης σε Ήπειρο της επιλογής τους, με βάση το σύνολο των μορίων τους και την προϋπόθεση πιστοποιημένης γνώσης της αγγλικής, της γερμανικής ή της γαλλικής γλώσσας.

5. Κατ' εξαίρεση, η επιλογή των εκπαιδευτικών για απόσπαση ή παράταση απόσπασης σε εκπαιδευτικές μονά- δες χωρών αρμοδιότητας των Συντονιστικών Γραφείων Εκπαίδευσης (Σ.Γ.Ε.) Κωνσταντινούπολης και Κορυτσάς μπορεί να γίνεται ανεξάρτητα από τη σειρά κατάταξης των εκπαιδευτικών στον αξιολογικό πίνακα, σύμφωνα με κοινωνικά κριτήρια (πχ αριθμός τέκνων) και ανάλογα με τις εκάστοτε ισχύουσες ειδικές συνθήκες και εκπαιδευτικές ανάγκες που επικρατούν ή προκύπτουν. Επιπλέον, είναι δυνατό να αποσπώνται στα Σ.Γ.Ε. αυτά και εκπαιδευτικοί εκτός αξιολογικού πίνακα.

6. Εάν εξακολουθούν να υφίστανται κενές θέσεις σε συγκεκριμένες περιοχές μετά τις ως άνω διαδικασίες, μπορεί να εκδοθεί συμπληρωματική πρόσκληση εκδήλωση ενδιαφέροντος. Στην περίπτωση αυτή η κύρωση από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων των συμπληρωματικών πινάκων που θα συνταχθούν, δεν επηρεάζει και δεν ακυρώνει τους αρχικούς αξιολογικούς πίνακες για το ίδιο σχολικό έτος.

7. Σε περίπτωση αδυναμίας κάλυψης των τυχόν υφιστάμενων κενών ακόμη και μετά την ολοκλήρωση της υπό παρ. 4 διαδικασίας, καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί της αντίστοιχης ειδικότητας που συμπεριλαμβάνονται στους αξιολογικούς πίνακες, βασικό, εναλλακτικό ή τον πίνακα Ηπείρων που συντάσσεται σύμφωνα με την παρ. 4 μετά την έκδοση της συμπληρωματικής πρόσκλησης, κατά περίπτωση, με την προϋπόθεση γνώσης της αγγλικής, της γερμανικής ή της γαλλικής γλώσσας, ανεξαρτήτως των προτιμήσεων βάσει των οποίων κατατάχθηκαν, προκειμένου να δηλώσουν εάν επιθυμούν την απόσπασή τους στο υπάρχον κενό ειδικότητας. Σε περίπτωση περισσότερων υποψηφίων, επιλέγεται ο εκπαιδευτικός με τα περισσότερα μόρια. Σε περίπτωση ισοβαθμίας, η απόσπαση γίνεται με συνεκτίμηση της οικογενειακής κατάσταση με προτεραιότητα:

α) σε χηρεία με παιδιά και

β) μονογονεϊκή οικογένεια.

Άρθρο 7

Διαδικασία Απόσπασης-Τοποθέτησης

1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, οι εκπαιδευτικοί αποσπώνται για τρία (3) σχολικά έτη και τίθενται στη διάθεση των Συντονιστών Εκπαίδευσης ή των Διπλωματικών ή Προξενικών Αρχών, όπου ελλείπουν Συντονιστές, για την τοποθέτησή τους σε σχολικές μονάδες της χώρας απόσπασης.

2. Ο Συντονιστής Εκπαίδευσης μπορεί να τοποθετεί τους εκπαιδευτικούς και σε άλλη πλησιέστερη εκπαιδευτική μονάδα για την κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών και τη συμπλήρωση διδακτικού ωραρίου.

Αν όμως λόγω αντικειμενικών συνθηκών ο εκπαιδευτικός πλεονάζει και δεν υπάρχει άλλη θέση να μετακινηθεί/ τοποθετηθεί, διακόπτεται η απόσπαση του.

3. Σε περίπτωση κατά την οποία ο εκπαιδευτικός, πριν από την ανάληψη υπηρεσίας του στο Σ.Γ.Ε. που αποσπάται, αρνηθεί εγγράφως τη μετακίνησή του, παραμένει υποψήφιος για τις λοιπές δηλωθείσες, με την αίτησή του, προτιμήσεις χωρών προς απόσπαση.

4. Σε περίπτωση κατά την οποία ο εκπαιδευτικός αναλάβει υπηρεσία στο Σ.Γ.Ε. απόσπασής του και με αίτησή του «οικεία βουλήσει» αιτηθεί τη διακοπή της, ανεξαρτήτως του χρονικού διαστήματος μεταξύ ανάληψης υπηρεσίας και διακοπής, δεν έχει δικαίωμα υποβολής νέας αίτησης απόσπασης στο εξωτερικό για τα επόμενα δύο (2) σχολικά έτη από το έτος που έλαβε χώρα η διακοπή απόσπασης.

5. Για τις περιοχές που απαιτείται η έκδοση άδειας δια- μονής για εργασία, οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται παραμένουν στην Υπηρεσία στην ημεδαπή, όπου ανήκουν, μέχρι την έκδοση άδειας εργασίας (visa) για τις περιοχές αυτές. Σε περίπτωση δε, διακοπής της άδειας εργασίας τους (visa) από τις ξένες αρχές, διακόπτεται άμεσα και η απόσπαση των εκπαιδευτικών.

Άρθρο 8

Διάρκεια απόσπασης

Α. Απόσπαση εκπαιδευτικών με τακτικές αποδοχές και ειδικό επιμίσθιο

1. Η απόσπαση των δημοσίων εκπαιδευτικών σε εκ- παιδευτικές μονάδες του εξωτερικού με τακτικές αποδοχές στην Ελλάδα και ειδικό επιμίσθιο στο εξωτερικό για τρία (3) συνολικά σχολικά έτη, γίνεται βάσει της ανωτέρω διαδικασίας. Ο χρόνος απόσπασης υπολογίζεται από την έναρξη του σχολικού έτους απόσπασης, εφόσον η ανάληψη υπηρεσίας γίνεται μέσα στο Α' τετράμηνο του σχολικού έτους απόσπασης, σύμφωνα με τη διάρκεια του σχολικού έτους στην ημεδαπή.

2. Η απόσπαση που γίνεται με ανάληψη υπηρεσίας μετά το Α' τετράμηνο του σχολικού έτους, διαρκεί μέχρι τη λήξη του αντίστοιχου τετραμήνου του τελευταίου σχολικού έτους. Σε κάθε περίπτωση, αν η απόσπαση λήγει κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους στη χώρα υποδοχής, όπως αυτή ρυθμίζεται σύμφωνα με την παρ. 3 της περίπτωσης Α' του άρθρου 4 του ν. 4415/2016, η απόσπαση παρατείνεται αυτοδικαίως και διαρκεί μέχρι τη λήξη του ανωτέρω σχολικού έτους

3. Σε περίπτωση που η έκδοση της απαιτούμενης άδειας εργασίας (visa) καθυστερήσει πάνω από έξι (6) μήνες, χωρίς υπαιτιότητα του εκπαιδευτικού, μπορεί να τροποποιηθεί η αρχική απόφαση απόσπασης με την ίδια χρονική διάρκεια, η οποία αρχίζει από την ημερομηνία έκδοσης της άδειας εργασίας (visa), σύμφωνα με τις δια- τάξεις του άρθρου 73 παρ. 7 του ν. 4485/2018 (Α ́114).

Β. Παράταση απόσπασης εκπαιδευτικών μόνο με τακτικές αποδοχές στην Ελλάδα.

Η απόσπαση των δημοσίων εκπαιδευτικών μόνο με τακτικές αποδοχές στην Ελλάδα, γίνεται στις εξής περιπτώσεις:

α. Παράταση της απόσπασης, για τις ανάγκες της υπηρεσίας μπορεί να γίνει, με αίτηση του εκπαιδευτικού για δύο (2) ακόμη έτη, χωρίς επιμίσθιο, κατόπιν ει- σήγησης του οικείου Συντονιστή Εκπαίδευσης και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού με σύμφωνη γνώμη της ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ε.Μ.Σ., βάσει των προϋποθέσεων της περίπτ. β' της παρ. 3 του άρθρου 16 του ν. 4415/2016.

β. Απόσπαση εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 10 του άρθρου 16 του ν. 4415/2016, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Άρθρο 9

Κατ' εξαίρεση παράταση απόσπασης-Μετακίνηση

1. Κατ' εξαίρεση, παράταση απόσπασης πέραν της πεντα- ετίας με τις τακτικές αποδοχές και χωρίς ειδικό επιμίσθιο μπορεί να χορηγηθεί μόνο για ένα (1) σχολικό έτος, όταν:

α) Επιβάλλεται από διακρατικές συμφωνίες και

β) Δεν είναι δυνατή η αντικατάσταση του αποσπασμένου και οι ανάγκες της υπηρεσίας παραμένουν επείγου- σες, κατόπιν αξιολόγησης του εκπαιδευτικού από τον οικείο Συντονιστή Εκπαίδευσης και σύμφωνη γνώμη της ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ε.Μ.Σ. του ΥΠ.Π.Ε.Θ..

Εφόσον οι ενδιαφερόμενοι είναι περισσότεροι των υφιστάμενων κενών, τα κριτήρια τα οποία θα λαμβάνονται υπόψη για την ανανέωση της απόσπασης καθορί- ζονται κατά σειρά ως ακολούθως:

(1) Το επίπεδο γνώσης της γλώσσας της χώρας υποδοχής.

(2) Σε χηρεία με παιδιά.

(3) Μονογονεϊκή οικογένεια.

(4) Σε διάζευξη, με παιδιά υπό την επιμέλεια του εκπαιδευτικού.

2. Με απόφαση του Συντονιστή Εκπαίδευσης είναι δυνατή η τοποθέτηση και μετακίνηση των αποσπασμένων εκπαιδευτικών εντός της περιοχής ευθύνης του, από κρατίδιο σε κρατίδιο, ή πολιτεία σε πολιτεία σε περίπτωση Ομόσπονδων Κρατών, ή από χώρα σε χώρα, όπως ορίζονται οι περιοχές ευθύνης των Σ.Γ.Ε. στην υπ' αριθ. Φ.821/3401Κ/207807/Η2/19-12-2014 (Β' 3543) «Περί καθορισμού έδρας και περιοχής ευθύνης των Συντονιστών Εκπαίδευσης των Ελληνικών διπλωματικών και προξενικών Αρχών του εξωτερικού», βάσει υπηρεσιακών αναγκών.

Τα κριτήρια, τα οποία θα λαμβάνονται υπόψη για τη μετακίνηση είναι:

(1) Άγαμος-διαζευγμένος.

(2) Έγγαμος χωρίς παιδιά.

(3) Έγγαμος με παιδιά.

(4) Σε διάζευξη με παιδιά υπό την επιμέλεια του εκπαιδευτικού.

(5) Μονογονεϊκή οικογένεια.

Δείτε το έγγραφο αναλυτικά με το ΦΕΚ σε μορφή pdf

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nazi
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις
Προδημοσίευση από την εμπλουτισμένη νέα έκδοση του βιβλίου του Γιώργου Χαρβαλιά
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις
sklirinsi
Σκλήρυνση κατά πλάκας: Ενδείξεις της νόσου εμφανίζονται στο αίμα πριν εκδηλωθούν τα συμπτώματα
Συγκεκριμένα, εντοπίστηκε ότι οι ασθενείς με αυτά τα αυτοαντισώματα είχαν αυξημένα επίπεδα νευροϊνιδίων χαμηλού μοριακού βάρους (Nfl), πρωτεϊνικά...
Σκλήρυνση κατά πλάκας: Ενδείξεις της νόσου εμφανίζονται στο αίμα πριν εκδηλωθούν τα συμπτώματα