Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αρχική >

Ύπουλη μεθόδευση κατάργησης του Ναυτιλιακού Τομέα των ΕΠΑΛ


Δημοσιεύτηκε: Κυριακή, 15 Απρίλιος, 2018 - 22:25 | Στην Κατηγορία:

ΕΠΑΛ

Μετά την κατάργηση από τον Αρβανιτόπουλο του Τομέα Υγείας, που ήταν τότε ο πολυπληθέστερος Τομέας, επιχειρείται τώρα και η κατάργηση του Ναυτιλιακού τομέα με πολύ «έξυπνο» τρόπο.
Ως γνωστόν δίνεται στους ιδιώτες ό,τι έχει χρήμα. Ο Ναυτιλιακός Τομέας έχει γιγαντωθεί τα τελευταία χρόνια λόγω της πιθανότερης επαγγελματικής αποκατάστασης των μαθητών που τον παρακολουθούν.

Από φέτος λειτουργούν Ακαδημίες στον ιδιωτικό χώρο. Τώρα στρώνεται το έδαφος να λειτουργήσουν και ιδιωτικά ΕΠΑ.Λ. Ναυτιλιακού Τομέα. Μα γίνεται σε αυτή την κρίση να μπορέσουν να πληρώσουν δίδακτρα για να παρακολουθήσουν μαθητές σε ιδιωτικό ΕΠΑ.Λ.; Φυσικά και γίνεται. Ο μακαρίτης καθηγητής - Πλοίαρχος Νίκος Ανδρόνικος είχε πει: «Θα τους δίνουν τάχατες υποτροφία, αλλά ουσιαστικά δάνειο, και θα τους «δένουν» να δουλεύουν με ψίχουλα, όντας αξιωματικοί όταν θα αποφοιτήσουν». Τα γνωστά δάνεια στους φοιτητές, που τους «δένουν» μακροπρόθεσμα για να μη σηκώνουν κεφάλι μέχρι να ξεχρεωθούν, θα μεταφερθούν πιθανά και σε επίπεδο Λυκείου.

Αρχικά ενοποιήθηκε η ειδικότητα «Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού» με Μηχανολόγους κλπ. Πανηγύριζαν οι Πλοίαρχοι γιατί τάχατες τους απομόνωσαν και έτσι έμειναν μόνο αυτοί καθηγητές Ναυτικών μαθημάτων. Ήλπιζαν ότι θα τους έκανε δικό τους Τομέα. Εδώ προσπαθεί η κυβέρνηση να περιορίσει το κόστος και με την ενοποίηση ειδικοτήτων, ώστε να μη χρειάζονται αναπληρωτές και να μην «κάθονται» καθηγητές (υπάρχουν καθηγητές στον Πειραιά με δέκα και δώδεκα ώρες γραμματειακή υποστήριξη) και αυτοί αυτο-απατώνται ακόμη και τώρα.

Τώρα έγινε το πιο ύπουλο χτύπημα: Αλλάζει-αντιμεταθέτει τους συντελεστές των μαθημάτων (των δύο μαθημάτων ειδικότητας με τα άλλα δύο μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών) για την κοινή ομάδα, όπου υπάγεται και η Α.Ε.Ν. (Ανωτέρα Σχολή Εμπορικού Ναυτικού). Η πρόθεσή τους φάνηκε, δεν έκαναν λάθος όπως αρχικά νόμισα, αλλά σχεδόν ταυτόχρονα αντιλήφθηκα την ύπουλη μεθόδευση, αναθεωρώντας υπαναχωρώντας (η κυβέρνηση) μόνο για φέτος την αλλαγή αυτή (και όχι για πάντα).

Θα εξηγήσω στη συνέχεια λεπτομερώς γιατί τείνει να καταργηθεί ο Ναυτιλιακός Τομέας.

Οι μαθητές «επαναστάτησαν» φέτος γιατί έδιναν έμφαση στα μαθήματα ειδικότητας και όχι στα άλλα δύο (που στα ΕΠΑ.Λ. τα λέμε Γενικής Παιδείας και ας είναι Πανελληνίως εξεταζόμενα).

Συγκεκριμένα τα δύο μαθήματα ειδικότητας έχουν και φέτος συντελεστή βαρύτητας 35% το καθένα (σύνολο 70%) και τα Γενικής Παιδείας 15% (σύνολο 30%). Από του χρόνου θα αντιστραφούν αυτοί οι συντελεστές για τις σχολές της κοινής ομάδας (θα διατηρηθούν όμως για τις άλλες ΤΕΙ και Πανεπιστημίων).

Εδώ είναι το παράδοξο: στη σχολή που ενδιαφέρει να φοιτήσει ο μαθητής του Ναυτιλιακού τομές θα έχει μειωμένο συντελεστή στα μαθήματα ειδικότητάς του, πράγμα που δε συμβαίνει για κανέναν άλλο τομέα. Ο κάθε τομέας έχει επιπλέον σχολές που ενδιαφέρουν άμεσα το  μαθητή, που παρακολουθεί αυτόν τον Τομέα, αλλά και την κοινή ομάδα σχολών. Έτσι αν δεν εισαχθεί, για παράδειγμα, ο υποψήφιος του Τομέα Υγείας  σε κάποια σχολή που συνάδει με την ειδικότητά του, τότε θα δηλώσει και την Α.Ε.Ν.. Εκεί θα περάσει αυτός και όχι ο υποψήφιος που φοιτά σε Ναυτιλιακό Τομέα, γιατί είναι ευκολότερα τα μαθήματά του αλλά και πιο διαβαστερά τα κορίτσια, που είναι η πλειονότητα, από τα αγόρια (άσε που και στη Γλώσσα είναι καλύτερες). Δε θα εισαχθούν έτσι πολλά παιδιά που έχουν από απαλών ονύχων στόχο να υπηρετήσουν στο Εμπορικό Ναυτικό.
Δεν υπάρχει δικαιολογία για την αλλαγή των συντελεστών. Αυτοί (οι κυβερνώντες) αναφέρουν ότι πρέπει να είναι ισότιμες οι ευκαιρίες πρόσβασης, οπότε θα πρέπει στα κοινά μαθήματα, που είναι αυτά της Γενικής Παιδείας να έχουν τους ίδιους συντελεστές. Ωραία και πριν τους είχαν. Όμως, όπως ανέφερα, οι υποψήφιοι του Ναυτιλιακού Τομέα, που λογικά πρέπει να δώσουν έμφαση (βάρος) στα μαθήματα της ειδικότητάς τους δεν έχουν άλλες επιλογές σχολών.
Το «λάθος» τους (των κυβερνώντων), που θεωρώ ότι δεν είναι λάθος αλλά έχει σκοπιμότητα, είναι ότι δεν υπάρχει στο Γενικό Λύκειο, ούτε και στα ΕΠΑ.Λ., τομέας Πυροσβεστών, Τομέας Αστυφυλάκων κλπ, ενώ υπάρχει Τομέας Ναυτιλιακός. Άρα καλώς υπάρχει  η κοινή ομάδα ώστε να εισάγονται επί ίσοις όροις όλοι οι μαθητές. Βέβαια που είναι οι ίσες ευκαιρίες όταν δεν είναι και τα τέσσερα μαθήματα κοινά; Αλλά τέλος πάντων.
Η πρότασή μου είναι η εξής: Να παραμείνει η Α.Ε.Ν. στην κοινή ομάδα, γιατί έτσι είναι το σωστό, αλλά οι μαθητές του Ναυτιλιακό Τομέα να έχουν δύο επιλογές: 1. Να υπολογίζονται τα μόρια εισαγωγής τους με συντελεστές βαρύτητας με 35% σε κάθε μάθημα ειδικότητας και 15% σε κάθε μάθημα Γενικής Παιδείας ή 2. Με 35% σε κάθε μάθημα Γενικής Παιδείας και 15% σε κάθε μάθημα ειδικότητας. Το μεγαλύτερο άθροισμα από αυτά τα δύο αθροίσματα να είναι και ο αριθμός των μορίων με τα οποία θα συναγωνιστεί ο υποψήφιος του Ναυτικού Τομέα.
Αυτό γινόταν μέχρι και πρόπερσι για το τμήμα Βιολογίας (και μόνο). Το ίδιο το λογισμικό υπολόγιζε το μεγαλύτερο άθροισμα και αυτός ήταν ο συνολικός αριθμός των μορίων του υποψήφιου της Θετικής Κατεύθυνσης. Συγκεκριμένα ο μαθητής της Θετικής Κατεύθυνσης έδινε: Μαθηματικά Κατεύθυνσης, Φυσική Κατεύθυνσης, Χημεία Κατεύθυνσης (δεν υπήρχε Γενικής Παιδείας) και Γλώσσα (αλλά και ένα μάθημα ακόμη Γενικής Παιδείας ή και Οικονομία, ως έβδομο μάθημα). Όταν ήταν, για παράδειγμα, να επιλεγεί για το Πολυτεχνείο μετρούσαν ως μαθήματα βαρύτητας τα Μαθηματικά και η Φυσική (13% και 7% αντίστοιχα), ενώ όταν ήταν να επιλεγεί, για παράδειγμα, στην Ιατρική, μετρούσαν  ως μαθήματα βαρύτητας η Βιολογία και η Χημεία (13% και 7% αντίστοιχα). Όταν όμως ήταν να επιλεγεί για ένα τμήμα Βιολογίας, τότε γίνονταν από το λογισμικό δύο αθροίσματα. Ένα με συντελεστές βαρύτητας τα Μαθηματικά και τη Φυσική και ένα άλλο με συντελεστές βαρύτητας τη Βιολογία και τη Χημεία. Το μεγαλύτερο άθροισμα ήταν και ο συνολικός αριθμός των μορίων του. Παλιότερα, σίγουρα μέχρι και το 2006, που έδινε η κόρη μου, έπρεπε να δηλώσεις το τμήμα Βιολογίας από συγκεκριμένο πεδίο και μετρούσε μόνο αυτό που εσύ είχες επιλέξει. Μετά το διόρθωσαν και μάλιστα αυτόματα. Δηλαδή σε όποιο πεδίο και να δήλωνες το Βιολογικό, μετρούσε ο μεγαλύτερος αριθμός μορίων.

 

Καθηγητής ΕΠΑΛ


ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ

alfavita.gr δεν φέρει ευθύνη για τα σχόλια που αναρτώνται στην ιστοσελίδα της. Τα σχόλια εκπροσωπούν κάθε σχολιαστή. Στα πλαίσια προστασίας των επισκεπτών της, η alfavita.gr θα διαγράφει σχόλια που είναι απειλητικά, προσβλητικά, επιζήμια, δυσφημιστικά, χυδαία, βίαια, υβριστικά ή ρατσιστικά.

Σχετικά Άρθρα