Κάνε δωρεάν την εγγράφη σου!

Διεκδίκησε υποτροφίες σε πάνω από 350 μεταπτυχιακά προγράμματα

Πάρε συμβουλές για την συμπλήρωση του μηχανογραφικού σου

Κάνε δωρεάν ψυχομετρικά τεστ

Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αρχική >

Τρόποι διαχείρισης της σύγκρουσης με έναν εξοργισμένο γονέα


Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 12 Οκτώβριος, 2017 - 09:12 | Στην Κατηγορία:

Διαχείριση των συγκρούσεων

Τσέτσος Σταύρος

 Κάποιες στιγμές οι συγκρούσεις μεταξύ γονέων και σχολείου είναι αναπόφευκτες, έστω κι αν έχουν δημιουργηθεί οι καλύτερες συνθήκες πρόληψής τους. Όσο πιο γρήγορα επιλυθούν, τόσο πιο γρήγορα αποφεύγονται οι διαπληκτισμοί και εξομαλύνεται η λειτουργία του σχολείου.

Η Rappaport  σε περίπτωση που η αποφυγή της σύγκρουσης είναι αναπόφευκτη προτείνει την παρακάτω προσέγγιση:

α. Μερικές φορές ο εκπαιδευτικός ή ο διευθυντής του σχολείου αντιμετωπίζοντας έναν οργισμένο γονέα, πυροδοτεί την αύξηση της οργής του όταν π.χ έχει στραμμένη την προσοχή του αλλού. Η καλή διαχείριση της «γλώσσας του σώματος» και η αξιοπρεπής ακρόασή του θα συμβάλλει στην εκτόνωση της οργής του γονέα, γιατί αισθάνεται ότι ο ακροατής του τον παρακολουθεί.

β. Συνήθως η συχνή προσφώνηση των γονέων με το όνομά τους φαίνεται ότι μειώνει την οργή του γονέα. Η απρόσωπη προσφώνηση του γονέα δε βοηθάει στην οικοδόμηση μιας σχέσης, η οποία είναι το κλειδί για την επίλυση μιας σύγκρουσης.

γ. Σε περιπτώσεις παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών δεν προσβάλλεται ο γονέας με ερωτήσεις τύπου ανακριτή ούτε επιπλήττεται. Αισθάνεται υπόλογος βέβαια, αλλά αυτό μπορεί να τον εξοργίσει. Η περιγραφή της συμπεριφοράς του παιδιού του με παιδαγωγικό τακτ επιφέρει θετικά αποτελέσματα.

δ. Η καθυστέρηση της συνάντησης με έναν εξοργισμένο γονέα δυσκολεύει την επίλυση της σύγκρουσης. Επίσης η προσπάθεια επαναλαμβανόμενων επαφών θα λειτουργήσει θετικά στο μέλλον.

ε. Έχει αποδειχτεί ότι η άμεση διαφωνία δεν επιλύει τη σύγκρουση. Η χρησιμοποίηση της τεχνικής των ερωτήσεων με ηρεμία στοχεύοντας στην έμμεση διαφωνία συνήθως αποσοβεί τη σύγκρουση.

στ. Η διαπραγμάτευση, ο χειρισμός της κατάστασης με ηρεμία και όχι με εχθρότητα μπορεί να αμβλύνει τη σύγκρουση. Πολλές φορές οι οργισμένοι γονείς αμφισβητούν τις ικανότητες των εκπαιδευτικών και εκείνοι αμύνονται εχθρικά, αλλά η τακτική τους αυτή δε βοηθά. Αυτό είναι ένα δύσκολο σημείο που μπορεί να οδηγήσει σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις. Αντίθετα η τάση για κατανόηση και αποδοχή του άλλου θα τους ηρεμήσει  

 ζ. Σε περίπτωση που οι παραπάνω πρακτικές δεν επαρκούν στην επίλυση της σύγκρουσης, καλό θα είναι να ζητηθεί η βοήθεια του διευθυντή της εκπαιδευτικής μονάδας ή του συναδέλφου που έχει οριστεί ως διαμεσολαβητής

Πηγή: huffingtonpost.com (μετάφραση - απόδοση https://fresh-education.blogspot.gr/2017/10/blog-post_27.html )


ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ

alfavita.gr δεν φέρει ευθύνη για τα σχόλια που αναρτώνται στην ιστοσελίδα της. Τα σχόλια εκπροσωπούν κάθε σχολιαστή. Στα πλαίσια προστασίας των επισκεπτών της, η alfavita.gr θα διαγράφει σχόλια που είναι απειλητικά, προσβλητικά, επιζήμια, δυσφημιστικά, χυδαία, βίαια, υβριστικά ή ρατσιστικά.

Σχετικά Άρθρα

Για ποιους εκπαιδευτικούς μειώνεται το διδακτικό ωράριο κατά δύο ώρες

Τι ορίζει το Υπουργείο Παιδείας με βάση το νομοσχέδιο

Νομοσχέδιο: Περισσότερες θέσεις για φιλολόγους Ειδικής. Μέσα και οι Φυσικοί Ειδικής

Αυξημένες κατά 10% είναι οι θέσεις στην πολυπληθή ειδικότητα των φιλολόγων Ειδικής για τις νέες Δομές που απορροφούν τα ΚΕΔΔΥ. Πρόκειται για μια θετική εξέλιξη καθώς κατά τη δημόσια διαβούλευση οι προτεινόμενες θέσεις των φιλολόγων Ειδικής ήταν 93 και  στο νομοσχέδιο όπως πήγε στη Βουλή προβλέπει 102 θέσεις.

Επίσης ενώ στα ΚΕΔΔΥ από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τα στελέχωναν κυρίως φιλόλογοι και μαθηματικοί Ειδικής πλέον στους μαθηματικούς προστέθηκαν και οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ04 με αύξηση των θέσεων από 38 σε 47.

Αλλάζει σημαντικά το ωράριο διδασκαλίας Διευθυντών και Υποδιευθυντών

Δείτε τι προβλέπει το σχέδιο νόμου και συγκεκριμένα το άρθρο 49 όπου τροποποιεί το ωράριο διδασκαλίας διευθυντών και υποδιευθυντών δημοτικών σχολείων